Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dr.Bedlo

Quote from: garmtz on April 28, 2012, 13:33:41
Heeft niets met 'lekker aansturen' te maken... Het getalletje in de Stereoplay staat voor een minimaal vermogen voor een theoretische daaruit resulterende minimale geluidsdruk.

Het gevraagde vermogen voor een bepaald geluidsvolume gaat gewoon niet op voor de P3. Ze kijken daarvoor naar de gevoeligheid van de speaker in combinatie met zijn impedantie. Is de impedantie van de speaker laag, zal het benodigde vermogen stijgen, omdat er meer stroom van de versterker wordt gevraagd en als de gevoeligheid van de speaker laag is, zal er meer spanning van de versterker worden gevraagd. Aangezien de P3ESR zo ongevoelig is, is er THEORETISCH voor een bepaald geluidsvolume dus die > 100 W aan vermogen nodig, maar dat geluidsvolume haalt de P3 in de praktijk niet eens, dan is de woofer al doorgebrand: de belastbaarheid van de speaker is namelijk maar 50 W...

Hmm..Niets zeggende cijfertjes in theorie dus en voer voor misconcepties. Feit is dat ik de NAIM nooit boven de 10 uur zet anders kun je de kamer wel uitgaan van de herrie.
Quad vintage.

garmtz

Quote from: fred19633 on April 28, 2012, 13:51:29
Hmm..Niets zeggende cijfertjes in theorie dus en voer voor misconcepties.

Klopt.

Poldo

Erg leuk die apps van Audio en Stereoplay, ik heb de Audio gekocht met een leuke review van de Neat Motive 1, ook een mooie slanke vloerstaander trouwens.

Ik ben benieuwd of ze ook de M30 nog een keer gaan reviewen.
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

garmtz

Quote from: Poldo on May  1, 2012, 18:39:24
Erg leuk die apps van Audio en Stereoplay, ik heb de Audio gekocht met een leuke review van de Neat Motive 1, ook een mooie slanke vloerstaander trouwens.

Ik ben benieuwd of ze ook de M30 nog een keer gaan reviewen.

Misschien als de Monitor 30.1 in juni in productie gaat dat ze zich daar eens aan gaan wagen... ;)   OEPS! :D

garmtz

Informatie over de M30.1 direct vanaf de High End Munchen...

Martin!!!

Quote from: garmtz on May  4, 2012, 08:53:40
Informatie over de M30.1 direct vanaf de High End Munchen...

Ben benieuwd hoe de M30.1 dan zal gaan klinken tov de M30, er lijkt mij weinig meer over van het origineel......
mainly British stuff

Bas Akkerman

Garmt, hebben jullie/heb je het naar de zin daar? En staat de Monitor 30.1 ook al opgesteld en is deze beluisterbaar of zijn het puur specs?

Ik ben een nitwit op technisch gebied, maar als ik het zo zie lijkt de Monitor 30.1 wat smoother te worden en een iets warme klankkleur te krijgen dan de Monitor 30. Hopelijk niet te warm, daarom ben ik reuze benieuwd wat de "nieuwe" tweeter zal doen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twan1

Blijft de prijs van de M30.1 dezelfde als de 'oude' M30?

twani


garmtz

Quote from: twan1 on May  4, 2012, 16:28:51
Blijft de prijs van de M30.1 dezelfde als de 'oude' M30?

Geen idee, maar ik verwacht geen serieuze verhoging.

garmtz

Quote from: Martin!!! on May  4, 2012, 10:02:39
Ben benieuwd hoe de M30.1 dan zal gaan klinken tov de M30, er lijkt mij weinig meer over van het origineel......

Dan heb je de sheets niet goed geonterpreteerd (is ook deels een technisch verhaal)... ;)
- kast is hetzelfde (op iets andere demping na)
- poort is hetzelfde
- tweeter is hetzelfde, maar met een meer open korfje ervoor
- woofer is nog steeds dezelfde, maar zeer licht aangepast (soepelere rolrand)

Belangrijkste wijzigingen zijn de tuning van het wisselfilter volgens de nieuwste inzichten met iets lagere kantelfrequentie en de geupdate woofer.

Ik denk dat zonder directe A/B vergelijking de verschillen als je de speakers niet erg goed kent niet eens zo duidelijk zijn, maar die details kunnen nou net een verschil maken.

Warmer zullen ze niet gaan klinken. Wel zal de afstraling beter zijn en dus minder kritisch wat betreft luisterhoogte en een nog mooiere off-axis respons met een nog homogenere overgang van woofer naar tweeter. Blijkbaar heeft de M30.1 een 'smoother response' in het laag/midlaag. Hiermee wordt bedoeld 'rechter', niet 'warmer'. Verder verwacht ik dat de M30.1 een opener en soepeler laag heeft (afgaande op RADIAL2 is de C7ES3) en wellicht ook een nog opener hoog.

Dit is overigens allemaal pure speculatie, want de speaker werd niet gedemonstreerd.

Al met al is het dus echt een update, zeker geen schokkend andere sound valt te verwachten.

Bas Akkerman

Quote from: garmtz on May  4, 2012, 23:48:37
Dan heb je de sheets niet goed geonterpreteerd (is ook deels een technisch verhaal)... ;)
- kast is hetzelfde (op iets andere demping na)
- poort is hetzelfde
- tweeter is hetzelfde, maar met een meer open korfje ervoor
- woofer is nog steeds dezelfde, maar zeer licht aangepast (soepelere rolrand)

Belangrijkste wijzigingen zijn de tuning van het wisselfilter volgens de nieuwste inzichten met iets lagere kantelfrequentie en de geupdate woofer.

Ik denk dat zonder directe A/B vergelijking de verschillen als je de speakers niet erg goed kent niet eens zo duidelijk zijn, maar die details kunnen nou net een verschil maken.

Warmer zullen ze niet gaan klinken. Wel zal de afstraling beter zijn en dus minder kritisch wat betreft luisterhoogte en een nog mooiere off-axis respons met een nog homogenere overgang van woofer naar tweeter. Blijkbaar heeft de M30.1 een 'smoother response' in het laag/midlaag. Hiermee wordt bedoeld 'rechter', niet 'warmer'. Verder verwacht ik dat de M30.1 een opener en soepeler laag heeft (afgaande op RADIAL2 is de C7ES3) en wellicht ook een nog opener hoog.

Dit is overigens allemaal pure speculatie, want de speaker werd niet gedemonstreerd.

Al met al is het dus echt een update, zeker geen schokkend andere sound valt te verwachten.
Dank je voor de uitleg! Ze worden gefrabiceerd in juni, hoe lang duurt het dan voordat jullie deze aan de klant kunnen leveren? Ik ben natuurlijk voor de Harbeths in de markt... ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

#812
Ik denk een maand of 3 later... Misschien eerder, maar dat ligt echt aan de goodwill van Harbeth en de importeur.

EDIT: werd er door Bjorn op gewezen dat Harbeth ook zomerstop heeft, dus 3 maanden is denk ik zeer optimistisch.

garmtz


Bas Akkerman

Mmm, ok. Voor mij net wat te laat dus, jammer. In de nieuwsbrief hebben ze het echt over een nieuwe tweeter en niet alleen de grill ervoor. Of vergis ik me?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Quote from: Bas Akkerman on May  5, 2012, 14:52:09
Mmm, ok. Voor mij net wat te laat dus, jammer. In de nieuwsbrief hebben ze het echt over een nieuwe tweeter en niet alleen de grill ervoor. Of vergis ik me?

Volgens mij is het echt dezelfde Seas Excel als die er al in zat, maar met een meer open grille ervoor.

Bas Akkerman

Wil er geen welles-nietes-spelletje van maken (jij hebt 1000x meer kunde hierin en hebt ook meer informatie uit de eerste hand), maar ik kwam erop door deze zin in de nieuwsbrief:
"The revised model features a new, RADIAL2™ mid/bass drive unit; a new, top quality SEAS tweeter (as used on the flagship M40.1); and a redesigned crossover."
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Ik weet dat je dat denkt vanuit dat stukje tekst, maar het is op het korfje na echt dezelfde tweeter, dat weet ik 99% zeker: http://www.seas.no/index.php?option=com_content&view=article&id=54&Itemid=78

Cyreg

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Dr.Bedlo

Beste liefhebbers,

Ff een probleempje waar in dit forum vast wel nadere adviezen gegeven kunnen worden.

Ik heb mijn p3tjes op stands stands uiteraard met van die vervaalrijke spikes aan den onderkant en die amken zo langzamerhand gaten kaas van het onderliggend linoleum. Ook gaat subtiel verschijven moeilijk daar je eerst de speaker van de stand moet afhalen en dan de stand op moet tillen die dan al weer verschoven is.

Ik zoek een audiofoole oplossing of een simpele oplossing iets van een tegel of iets dergelijks. Wat kan ik het beste doen. Graniet, en dan de dikte, of onderleggers of beton? Graag advies.
Quad vintage.

Dirk

Quote from: fred19633 on May  6, 2012, 11:07:18
Beste liefhebbers,

Ff een probleempje waar in dit forum vast wel nadere adviezen gegeven kunnen worden.

Ik heb mijn p3tjes op stands stands uiteraard met van die vervaalrijke spikes aan den onderkant en die amken zo langzamerhand gaten kaas van het onderliggend linoleum. Ook gaat subtiel verschijven moeilijk daar je eerst de speaker van de stand moet afhalen en dan de stand op moet tillen die dan al weer verschoven is.

Ik zoek een audiofoole oplossing of een simpele oplossing iets van een tegel of iets dergelijks. Wat kan ik het beste doen. Graniet, en dan de dikte, of onderleggers of beton? Graag advies.
als je ze echt op spikes wil + regelmatig gaat verplaatsen, dan lijken me de soundcare spikes toch 't meest aangewezen en handigst
erg mooi zijn ze niet (vind ik althans), maar wel erg efficiënt  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dr.Bedlo

Beste,

Nee...In zoverre ik denk dat een tegel onder spikes het handigst is en audiofool het meest gewenst? Waar ht mij omgaat is dat je dan subtiel kunt verschuiven (gladde tegel, gladde vloer) met de spikes geprikt in het linoleum gaat dat niet goed.
Quad vintage.

Dirk

het meest "audiofiel gewenst" lijkt me dan iets als (bvb) de Linn Skeet, maar van dat soort "dishes" bestaan tal van varianten/modellen waaruit je kan kiezen. (zoek op Google maar eens op "speaker spike shoes" ;))

een tegel wordt vaak geplaatst onder spikes, maar als je spikes plaatst wil je juist gaan koppelen met je stabiele ondergrond, daar draagt die tegel niets aan bij, het is enkel een toegevoegde hindernis/overgang...die er in het beste geval wel mooi uit ziet.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Alco

#823
Ik heb zelf jaren geleden bij http://grafsteenhouwerij.nl/ (in Assen) een paar tegels op maat laten maken van zwart marmer. (25 x 30cm)

Ik weet niet meer precies wat het toen kostte, maar viel mee, lijkt mooi, en heb er al jaren plezier van.
Aan de onderkant heb ik per tegel 4 vilt-plakkertjes geplakt.
(die je voor een paar duppies voor -tig kunt halen bij een Action, ter voorkoming van krassen onder meubels)

Ik kan de speakers nu vrij makkelijk wat naar voren/achteren schuiven.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dr.Bedlo

Ja..Zoiets daar ben ik eigenlijk naar op zoek. Had het al eens geprobeerd met een paar estetish verantwoorde badkamer tegels maar tegen de puntbelasting van de spikes waren ze niet bestand. Knap... Zullen dus inderdaad gladde tegels moet zijn. Heb je overigens ook de notie dat het geluid ansich een verandering onderging door deze ontkoppeling van de vloer?
Quad vintage.