Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Poldo

Quote from: fred19633 on April 21, 2012, 19:54:25
120 cm dus

;D oh ok, ik dacht dat je op een andere plek zat door je pootje  :D

hoe ver staan de speakers dan uit elkaar?
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Dr.Bedlo

Dat zit ik normmal ook. Ongeveer 2.50 luisterafstand. de speakers staan 1,80 uitelkaar.zal morgen ff precies uitmeten.
Quad vintage.

garmtz

Ik denk dat de Neat's wat te pittig kunnen klinken als je er (te) dicht op zit. Maar misschien hou je daar wel van, gezien je keuze voor Audiovector.

ChrisV

Quote from: fred19633 on April 21, 2012, 18:03:20
Uiteraard, maar dat gaan niet alleen fout met de Harbethjes. Je maakt mij overigens niet wijs dat Harbeth en Judas Priest met een ander stroomblok nu wel goed gaan klinken.

Stroom kan een oorzaak zijn van een onrustige weergave. Dat is niet specifiek voor Harbeth, maar geldt voor elke setup.

Poldo

 :worship:
Quote from: garmtz on April 22, 2012, 11:07:56
Ik denk dat de Neat's wat te pittig kunnen klinken als je er (te) dicht op zit. Maar misschien hou je daar wel van, gezien je keuze voor Audiovector.

Ik hou van dynamische speakers, ik vond bijvoorbeeld de wilson benesch arc te kil, die heb toen 1 op 1 vergeleken met de audiovectors en van de benesch werd ik een beetje moe na verloop van tijd.

Ik weet niet of neat meer richting het dynamische van audiovectors gaat of het kille van de benesch. Ik ga het wel eens proberen ergens volgende maand.
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

garmtz

Ik zou ze niet kil willen noemen, wasrschijnlijk dichter bij de audiovectors.

Poldo

#782
Dan zou ik de neats ook wel lekker kunnen vinden, maar dat blijft gissen, ik heb ook geen haast, eerst nog 2 verbouwingen. Maar wel leuk om een en andere te luisteren alvast.

Op zich is iets compleet anders zoals de Harbeth natuurlijk ook wel interessant, echter dat zou ik moeten testen met mijn muziek smaak.
Ik draai voornamelijk Blues, Folk, Pop, Rock en een klein vleugje metal.
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

garmtz

Quote from: Poldo on April 23, 2012, 16:41:35
Dan zou ik de neats ook wel lekker kunnen vinden, maar dat blijft gissen, ik heb ook geen haast, eerst nog 2 verbouwingen. Maar wel leuk om een en andere te luisteren alvast.

Op zich is iets compleet anders zoals de Harbeth natuurlijk ook wel interessant, echter dat zou ik moeten testen met mijn muziek smaak.
Ik draai voornamelijk Blues, Folk, Pop, Rock en een klein vleugje metal.

Dat kan allemaal prima op een P3ESR, maar de bepalende factor is dan hoe hard je draait. Een P3ESR is het mooist op lagere tot normale niveaus. Een neat vind het volgens mij juist fijn om een beetje te blazen... :)

Poldo

Quote from: garmtz on April 24, 2012, 20:39:59
Dat kan allemaal prima op een P3ESR, maar de bepalende factor is dan hoe hard je draait. Een P3ESR is het mooist op lagere tot normale niveaus. Een neat vind het volgens mij juist fijn om een beetje te blazen... :)

Mwah ok, in zo'n kleine ruimte zal ik niet heel hard draaien, tevens is het op een bovenste verdieping met daaronder een kinderslaapkamer. Het zal echt op modale volumes gaan.
Harbeth is een gesloten kastsysteem toch? Net als ATC.
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

garmtz

Quote from: Poldo on April 24, 2012, 21:43:53
Mwah ok, in zo'n kleine ruimte zal ik niet heel hard draaien, tevens is het op een bovenste verdieping met daaronder een kinderslaapkamer. Het zal echt op modale volumes gaan.
Harbeth is een gesloten kastsysteem toch? Net als ATC.

Ja, gesloten. En in een kleine kamer zo goed als full-range (zie attachment)...


Bas Akkerman

Quote from: garmtz on April 24, 2012, 21:56:11
Ja, gesloten. En in een kleine kamer zo goed als full-range (zie attachment)...


Deze hebben we toen ook gehoord op de Harbeth toch? Een erg mooi middengebied vond ik! Mocht ik een "compacte" luidspreker zoeken (keuken? slaapkamer?) dan zou deze zeker op mijn lijstje komen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Quote from: Bas Akkerman on April 24, 2012, 22:08:52
Deze hebben we toen ook gehoord op de Harbeth toch? Een erg mooi middengebied vond ik! Mocht ik een "compacte" luidspreker zoeken (keuken? slaapkamer?) dan zou deze zeker op mijn lijstje komen.

Yep, hebben we ook geluisterd op de show.

Poldo

Quote from: garmtz on April 24, 2012, 21:56:11
Ja, gesloten. En in een kleine kamer zo goed als full-range (zie attachment)...



ik heb die stereoplay ook liggen thuis daarom kwam ik ook bij deze speakers uit voor een kleine ruimte, ik heb ook de review uit audio. Fijne magazines zijn dat.

Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

garmtz

Quote from: Poldo on April 24, 2012, 22:52:47
ik heb die stereoplay ook liggen thuis daarom kwam ik ook bij deze speakers uit voor een kleine ruimte, ik heb ook de review uit audio. Fijne magazines zijn dat.

Ja, zijn beide geweldig! Ik heb ze op de iPad.

Poldo

Quote from: garmtz on April 24, 2012, 23:07:19
Ja, zijn beide geweldig! Ik heb ze op de iPad.

Ja klopt ze hebben een app uitgebracht toch? Ik koop ze nog netjes bij de boekhandel, maar op de iPad is het wel handiger. Kun je dan een abo nemen?
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

garmtz

Quote from: Poldo on April 24, 2012, 23:23:07
Ja klopt ze hebben een app uitgebracht toch? Ik koop ze nog netjes bij de boekhandel, maar op de iPad is het wel handiger. Kun je dan een abo nemen?

Ja, abo is mogelijk, alsmede losse nummers kopen.

Poldo

Quote from: garmtz on April 25, 2012, 00:03:17
Ja, abo is mogelijk, alsmede losse nummers kopen.

Ok dan ga ik hem volgende maand eens op de iPad aanschaffen.
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Dr.Bedlo

Quote from: garmtz on April 24, 2012, 21:56:11
Ja, gesloten. En in een kleine kamer zo goed als full-range (zie attachment)...



Blijf het vreemd vinden dat de review spreekt van een vermogen van minstens 100 watt om de P3 lekker aan te sturen, terwijl op het Harbeth forum een algehele concensus heerst dat 15 watt eigenlijk al wel voldoende is.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Misschien al wel bekend maar de Harbeth M 20 en M 30 modellen worden binnenkort voorzien van een update. Wat ik mij daar exact bij voor moet stellen is mij onbekend.
Quad vintage.

Cyreg

#795
Klopt Fred, hier staat iets in Stereoplay over 'n Monitor 30.1? Ben zeer benieuwd  ;)

http://www.stereoplay.de/news/neuheiten-von-creek-neat-und-dynalab-auf-der-high-end-1131697.html

En inderdaad nog geen verdere info, even op volgende week wachten, op de show in München  :D

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Martin!!!

Ben benieuwd.......

Garmtz gaat volgens mij naar München en zal ons hier wellicht op hoogte brengen van zijn bevindingen.... (hoop ik)
mainly British stuff

garmtz

Quote from: fred19633 on April 25, 2012, 12:49:23
Blijf het vreemd vinden dat de review spreekt van een vermogen van minstens 100 watt om de P3 lekker aan te sturen, terwijl op het Harbeth forum een algehele concensus heerst dat 15 watt eigenlijk al wel voldoende is.

Heeft niets met 'lekker aansturen' te maken... Het getalletje in de Stereoplay staat voor een minimaal vermogen voor een theoretische daaruit resulterende minimale geluidsdruk.

Het gevraagde vermogen voor een bepaald geluidsvolume gaat gewoon niet op voor de P3. Ze kijken daarvoor naar de gevoeligheid van de speaker in combinatie met zijn impedantie. Is de impedantie van de speaker laag, zal het benodigde vermogen stijgen, omdat er meer stroom van de versterker wordt gevraagd en als de gevoeligheid van de speaker laag is, zal er meer spanning van de versterker worden gevraagd. Aangezien de P3ESR zo ongevoelig is, is er THEORETISCH voor een bepaald geluidsvolume dus die > 100 W aan vermogen nodig, maar dat geluidsvolume haalt de P3 in de praktijk niet eens, dan is de woofer al doorgebrand: de belastbaarheid van de speaker is namelijk maar 50 W...

garmtz

Quote from: fred19633 on April 28, 2012, 13:09:17
Misschien al wel bekend maar de Harbeth M 20 en M 30 modellen worden binnenkort voorzien van een update. Wat ik mij daar exact bij voor moet stellen is mij onbekend.

M20 zeker niet, er is namelijk al een Monitor 20.1, dat is de huidige P3ESR. Er is geen enkele reden om de 'oude' M20 (P3ES2) te updaten.

Dr.Bedlo

#799
Dan gaat er dus iets happenen met de 30! Misschien wel een ander fineertje.
Quad vintage.