Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Martin!!!

Quote from: twani on April 13, 2012, 13:41:35
Geroepen naar jouw rekenmethodiek ;D een centimeter of 90 van de achterwand. Rechter zijwand (gordijnen) ongeveer 80cm, linker zijwand vrij.............
Probleemloze opstelling overigens, na het plaatsen het ik de SHL5 nooit meer aangeraakt. (behalve dan het liefdevol afstoffen van deze engelse jochies) ;D

Thnx, bij mij komt het toch allemaal een beetje krapper te staan, nou ja ik hoor wel tzt.....
mainly British stuff

twani

Quote from: Bas Akkerman on April 13, 2012, 19:47:08
Als je meisjes überhaupt moet afstoffen is er toch wel iets mis... Of je moet van rijpe dames houden. ;)
Ok, hoe geraak ik van hieruit nu weer on-topic?
Hoeft niet, een slippertje op z'n tijd moet kunnen  :D

Dr.Bedlo

Quote from: Martin!!! on April 13, 2012, 20:00:15
Thnx, bij mij komt het toch allemaal een beetje krapper te staan, nou ja ik hoor wel tzt.....


Ik denk dat het bij Harbeth allemaal niet zo nauw steekt als we mogen en willen denken. Ben nu ff niet helemaal jofel en lig op de bank behoorlijk schuin te luisteren naar de Bethjes en weet je wat dat klinkt nog steeds super stereo.
Quad vintage.

Martin!!!

Quote from: fred19633 on April 14, 2012, 18:36:29
Ik denk dat het bij Harbeth allemaal niet zo nauw steekt als we mogen en willen denken. Ben nu ff niet helemaal jofel en lig op de bank behoorlijk schuin te luisteren naar de Bethjes en weet je wat dat klinkt nog steeds super stereo.

Ik wil dan ook graag de M30 en SHL5 hier thuis beluisteren en dan m'n definitieve keuze maken.

Wat is je huidige 'stand' stand Fred?
mainly British stuff

Dr.Bedlo

Custum made f104 maar kwil wat anders met de tijd.
Quad vintage.

garmtz

Quote from: Martin!!! on April 14, 2012, 18:47:17
Ik wil dan ook graag de M30 en SHL5 hier thuis beluisteren en dan m'n definitieve keuze maken.

Wat is je huidige 'stand' stand Fred?

Een SHL5 klinkt echt minder als je hem niet > 75 cm van de wanden kunt zetten. Heeft dus niet veel zin die thuis te beluisteren (heb ik al gedaan in een vergelijkbare situatie, zelfs met iets meer ruimte om de speakers dan jij). Een M30 moet echter prima gaan.

Dr.Bedlo

Garmtz,

Kun je ook iets verhalen opver het verschil van klankbeeld tussen de M30 en de P3esr? B.V.D.
Quad vintage.

garmtz

Quote from: fred19633 on April 16, 2012, 11:42:56Garmtz,

Kun je ook iets verhalen opver het verschil van klankbeeld tussen de M30 en de P3esr? B.V.D.

Tuurlijk... De Monitor 30 zit wat ruimer in zijn vel (grotere woofer, grotere kast) en speelt daardoor vrijer en makkelijker. De M30 is ook wat analytischer (in de meest gunstige betekenis, namelijk dat je meer hoort zonder dat het stoort, maar juist toevoegt aan de beleving). De P3ESR is iets minder kritisch in kwaliteit van de aansturing etc., net als dat het geval is bij de SHL5 en C7 (domestic modellen), maar heeft wel wat vermogen nodig om echt los te komen naar mijn mening.

Qua klankkarakter zijn het beide Harbeths, maar de M30 gaat dieper, heeft een neutraler laag (onder 150 Hz) en een vlakker middengebied.

De P3ESR heeft een aantal unieke eigenschappen van zichzelf en dat zijn de ruimtelijke afbeelding, enorme plastische homogeniteit en fantastische stemmenweergave.

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Dr.Bedlo

Ok

Volgens mij spreekt Alan zichzelf een beetje tegen


"The SE fancy cable is fitted for marketing reasons and marketing reasons alone.".
Quad vintage.

garmtz

Quote from: fred19633 on April 18, 2012, 09:39:05
Ok

Volgens mij spreekt Alan zichzelf een beetje tegen


"The SE fancy cable is fitted for marketing reasons and marketing reasons alone.".

Waarom?

Dr.Bedlo

Omdat Alan zelf beweert dat de zilveren bekabeling niets uithaalt en dat het geen sonische verbetering geeft. Puur alleen voor de show dus dan zou je ook niet verwachten dat de verbetering"erstaunlich" is.

Quad vintage.

KayaRahnee

#737
Het is niet eenvoudig als leek om een "shortlist" te maken, omdat je gewoonweg niet weet op welke basis je een selectie gaat maken.
Ooit stelde een forumlid "ik begin al wel eens met wat ik mooi vind".
Intussen heb ik o.a.  ProAc , Living Voice, Vienna Acoustics mogen ontdekken en bewonderen.

Harbeth is ook zo'n merk waar ik nauwelijks iets van weet, deze trekken mijn aandacht omdat ik .......................ze gewoon mooi vind.
Ik heb al heel wat lovende reacties gelezen dus mijn nieuwsgierigheid is alleen maar aangewakkerd.
Omdat ik zo weinig info kan vinden over Harbeth  i.c.m. buizenversterking vraag ik me af of het nut heeft Harbeth te gaan beluisteren wetende dat, indien deze mij zou bevallen, deze moeten "samenwerken" met mijn PrimaLuna DiaLogue Two.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

tompj

Quote from: KayaRahnee on April 18, 2012, 19:03:16
Het is niet eenvoudig als leek om een "shortlist" te maken, simpelweg omdat je gewoonweg niet weet op welke basis je een selectie gaat maken.
Ooit stelde een forumlid "ik begin al wel eens met wat ik mooi vind".
Intussen heb ik o.a.  ProAc , Living Voice, Vienna Acoustics mogen ontdekken en bewonderen.

Harbeth is ook zo'n merk waar ik nauwelijks iets van weet, deze trekken mijn aandacht omdat ik .......................ze gewoon mooi vind.
Ik heb al heel wat lovende reacties gelezen dus mijn nieuwsgierigheid is alleen maar aangewakkerd.
Omdat ik zo weinig info kan vinden over Harbeth  i.c.m. buizenversterking vraag ik me af of het nut heeft Harbeth te gaan beluisteren wetende dat, indien deze mij zou bevallen, deze moeten "samenwerken" met mijn PrimaLuna DiaLogue Two.

Afgaande op wat ik gehoord heb van de M30 op buizen (Leben) lijkt het me zeer de moeite waard om te proberen. Dat klonk echt super namelijk.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Bas Akkerman

Quote from: tompj on April 18, 2012, 19:13:51
Afgaande op wat ik gehoord heb van de M30 op buizen (Leben) lijkt het me zeer de moeite waard om te proberen. Dat klonk echt super namelijk.
Die combinatie gaat het nog eens worden bij jou Tom... ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

KayaRahnee

#740
Zijn Harbeth speakers makkelijk/moeilijk wat betreft plaatsing?
Welke Harbeth's komen volgens jullie in aanmerking voor een kamer met volgende gegevens/mogelijkheden?

De kamer is 5m60 lang en 3m70 breed en 2m52 hoog
De afstand tussen speakers en achterwand is 1m20 dit omdat er zowel rechts als links een doorgang is.
Indien ik de speakers 40cm van de zijwand plaats is de afstand tussen beide speakers 2m90.
De afstand speakers/luisterplaats is ongeveer 3m30.

Ik vind amper één Harbeth dealer in België en eentje in Nederland.

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Bas Akkerman

Ik denk dat de serie tot en met de Monitor 30 heel goed te plaatsen is, waarbij de laatste denk ik het mooiste uitkomt in jouw ruimte. Een Super HL5 zal ook nog wel gaan. Maar er zullen vast anderen je beter advies kunnen geven.

Waar woon je in België? Misschien dat Art's Excellence iets is voor je, in Noord-Brabant?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Quote from: fred19633 on April 18, 2012, 10:04:14
Omdat Alan zelf beweert dat de zilveren bekabeling niets uithaalt en dat het geen sonische verbetering geeft. Puur alleen voor de show dus dan zou je ook niet verwachten dat de verbetering"erstaunlich" is.



Oh, ik zag het plaatje niet op mijn mobiel... :)

KayaRahnee

Quote from: Bas Akkerman on April 19, 2012, 11:23:27
Waar woon je in België? Misschien dat Art's Excellence iets is voor je, in Noord-Brabant?

Belgisch Limburg, nabij Hasselt /Zevenbergen ongeveer 150 km........ nog andere dealers?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Dr.Bedlo

Vind 2.90 wel veul moet ik zeggen. Die van mij staan 190 uitelkaar maar wel met een veel kortere luisterafstand. De kleintjes van Harbeths gaan het perfect doen in je woonkamer. Geen probleem.

Aan de andere kant er schijnt iets nieuws aan te komen bij Harbeth? Introductie op de Munchen Hifi show. Geen idee wat,  maar hoop tegen beter weten in op een Subje.
Quad vintage.

Martin!!!

Quote from: KayaRahnee on April 19, 2012, 10:45:21
Zij Harbeth speakers makkelijk/moeilijk wat betreft plaatsing?
Welke Harbeth's komen volgens jullie in aanmerking voor een kamer met volgende gegevens/mogelijkheden?

De kamer is 5m60 lang en 3m70 breed en 2m52 hoog
De afstand tussen speakers en achterwand is 1m20 dit omdat er zowel rechts als links een doorgang is.
Indien ik de speakers 40cm van de zijwand plaats is de afstand tussen beide speakers 2m90.
De afstand speakers/luisterplaats is ongeveer 3m30.

Ik vind amper één Harbeth dealer in België en eentje in Nederland.



Quote from: garmtz on April 14, 2012, 22:20:36
Een SHL5 klinkt echt minder als je hem niet > 75 cm van de wanden kunt zetten. Heeft dus niet veel zin die thuis te beluisteren (heb ik al gedaan in een vergelijkbare situatie, zelfs met iets meer ruimte om de speakers dan jij). Een M30 moet echter prima gaan.

Een paar postjes terug gaf Garmtz mij dit advies.
mainly British stuff

twani

Neem dat nou maar voor waar aan Martin ;)

Martin!!!

Quote from: twani on April 19, 2012, 16:04:24
Neem dat nou maar voor waar aan Martin ;)

Dat doe ik ook zeker..... was bedoeld richting KayaRahnee  ;D
mainly British stuff

KayaRahnee

Quote from: fred19633 on April 19, 2012, 14:39:24
Vind 2.90 wel veul moet ik zeggen. Die van mij staan 190 uitelkaar maar wel met een veel kortere luisterafstand. De kleintjes van Harbeths gaan het perfect doen in je woonkamer. Geen probleem.
Aan de andere kant er schijnt iets nieuws aan te komen bij Harbeth? Introductie op de Munchen Hifi show. Geen idee wat,  maar hoop tegen beter weten in op een Subje.

Die 2m90. is als ik ze 40cm. van de zijwand zet, ze kunnen dus ook dichter bij elkaar staan maar dan loop ik er haast op via doorgang keuken naar living.
Voor de luister positie geld hetzelfde, deze kan ook naar wens verkleint worden.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

garmtz

2,9 m is wel een beetje (te) breed, maar als je er dan 3,5-4,0 m vanaf gaat zitten, moet dat net goed kunnen gaan.