Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

twani

Typisch Harbeth, weg van de techniek en rechtstreeks de muziek in....  Ik heb ze nu een week of 6 en heb er nog geen mm mee geschoven. Dat is normaal zullen velen nu roepen, dat was het echter niet voor mij, altijd maar weer prutten met de afstand tot de achterwand, de "Toe In" enz. En nu....? helemaal niets.....luisteren maar.....! en inderdaad hou je dan ineens tijd over om naar fijne muziek te speuren ;)

Dr.Bedlo

Openbaring he..al dat gepiel.in ene keer weg.
Quad vintage.

S@m

Quote from: twani on March 11, 2012, 20:56:12
Typisch Harbeth, ....  Ik heb ze nu een week of 6 en heb er nog geen mm mee geschoven.

Bang dat de doosjes uit elkaar vallen..?

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Quote from: S@m on March 13, 2012, 19:02:50
Bang dat de doosjes uit elkaar vallen..?
Ik heb houtlijm in huis :D

Timvg

Bij harbeths heb je schroeven nodig  :P

twani


Martin!!!

mainly British stuff

Dr.Bedlo

Daar krijg je geen spijt van.
Quad vintage.

Sullivan

#709
Misschien is het vloeken in de Harbeth-kerk, maar is de M30 ook te verkrijgen met een zwart fineer?

bmateijsen

Quote from: Sullivan on March 28, 2012, 20:56:21
Misschien is het vloeken in de Harbeth-kerk, maar is de M30 ook te verkrijgen met een zwart fineer?

Hoi,

Dat zou ik echt moeten navragen bij Harbeth. Datgene wat op de prijslijst staat, is op voorraad.
Laat maar even weten via PM of mail, want op het forum kan een post nog weleens over het hoofd worden gezien ;)

Groet,

Bjorn

Timvg

Normaal gezien niet, heb al eens gepolst bij Harbeth. Ook afzondelijke speakers aankopen om als center speaker te gebruiken is officieel niet mogelijk. Ze hebben wel gezegd dat sommige dealers paren uitzonderlijk splitsen..

garmtz

M30 is er niet in black ash en komt ook niet...

Martin!!!

Er is toch iets nieuws aanstaande, zie pagina 4 van deze nieuwsbrief.......

http://www.harbeth.co.uk/uk/uploadfolder/newsletters/HALNewsletter28_Mar12.pdf
mainly British stuff

garmtz

Werkelijk geen idee wat dat gaat worden... Wellicht een anti-climax met verbeterde interne bekabeling op een of alle van de modellen?

garmtz

Ben trouwens zelf op de High End München, dus zal het daar wel horen/zien...

twani


Martin!!!

#717
Quote from: twani on April  7, 2012, 10:23:19
Heb je al wat besteld Martin?

Nog niet ik wil sowieso het e.e.a. hier thuis nog beluisteren, twijffel toch tussen de M30 en de SHL5 (ik kan de SHL5 niet opstellen conform Harbeth's wil, maar als ik op het engelse Harbeth forum zo de fotootjes is bekijk staan er vele SHL5's opgesteld in een veel kleinere luisterruimte/woonkamer dan dat ik heb dus tjsa!)

En ik wacht het "nieuws" nog even af....... 8)

Dus het zal rond de zomer of na de zomer worden voordat ik iets definitief ga bestellen.....
mainly British stuff

twani

Laat Garmt je helpen, he knows all.....

Martin!!!

Quote from: twani on April 12, 2012, 12:58:19
Laat Garmt je helpen, he knows all.....

Dat zal ik zeker doen Theo....

Op welke afstand staan jouw SHL5's van de achterwand en zijwand gemeten vanaf hart voorzijde?
mainly British stuff

CZ79

Ik heb afgelopen weekend voor het eerst Harbeths mogen horen, wow wat een geluid uit zo'n bescheiden luidsprekertje (LS3/5a), breedte en diepte waren gewoon enorm, ook de balans tussen hoog, mid en laag was heel erg mooi.

Erg indrukwekkend  :clapping:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

twani

Quote from: Martin!!! on April 12, 2012, 21:40:55
Dat zal ik zeker doen Theo....

Op welke afstand staan jouw SHL5's van de achterwand en zijwand gemeten vanaf hart voorzijde?
Geroepen naar jouw rekenmethodiek ;D een centimeter of 90 van de achterwand. Rechter zijwand (gordijnen) ongeveer 80cm, linker zijwand vrij.............
Probleemloze opstelling overigens, na het plaatsen het ik de SHL5 nooit meer aangeraakt. (behalve dan het liefdevol afstoffen van deze engelse jochies) ;D

Dr.Bedlo

K heb toch liever Engelse meisjes 8)
Quad vintage.

twani

Quote from: fred19633 on April 13, 2012, 14:23:52
K heb toch liever Engelse meisjes 8)
Ik ook! Maar dan blijft het niet bij afstoffen, als je dan toch aan het werk moet :D

Bas Akkerman

Quote from: twani on April 13, 2012, 15:09:42
Ik ook! Maar dan blijft het niet bij afstoffen, als je dan toch aan het werk moet :D
Als je meisjes überhaupt moet afstoffen is er toch wel iets mis... Of je moet van rijpe dames houden. ;)
Ok, hoe geraak ik van hieruit nu weer on-topic?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten