Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dr.Bedlo

Quote from: bmateijsen on March  8, 2012, 10:24:41
Custom Design?

Helaas die heb ik nu maar daar passen de Betjes niet mooi op.
Quad vintage.

bmateijsen

Quote from: fred19633 on March  8, 2012, 10:40:28
Helaas die heb ik nu maar daar passen de Betjes niet mooi op.


Welke heb je nu dan? Je zou een Fish Tank exact opmaat kunnen nemen. (zie foto Super HL5)

Alco

#652
QuoteHelaas die heb ik nu maar daar passen de Betjes niet mooi op.
Die iele open-frame stands vind ik eerlijk gezegd ook niet zo mooi onder de Bethjes.

Hoe vind je deze dan Fred ?  (kosten geloof ik iets van € 350,- p.p.)





De Partington Dreadnought. (verkrijgbaar via Rega dealers)

Die Custom Design SQ404 vind ik anders ook wel een aardig alternatief.
Ik zie dat die best netjes geprijst zijn: http://www.hifiprijslijst.nl/pl/customdesignstandsprijslijst2011.pdf  :)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Martin!!!

mainly British stuff

Martin!!!

#654
Het bleef zo kriebelen dat ik uiteindelijk voor morgen toch maar een luisterafspraak heb gemaakt bij BB&G! :headbanging:

mainly British stuff

Bas Akkerman

Quote from: Martin!!! on March  8, 2012, 11:11:50
Het bleef zo kriebelen dat ik uiteindelijk voor morgen toch maar een luisterafspraak heb gemaakt bij BB&G! :headbanging:


Veel plezier! Vertrouw je oren, wees kritisch naar de verhalen die je al hebt gehoord... ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Helaas zijn wij echter morgen niet open, dus we moeten even wat anders plannen Martin... :-/

garmtz

Quote from: Alco on March  8, 2012, 10:38:03
De Custom Design SQ404 lijkt inderdaad aardig op de MusicTools...

Alleen zitten de kolommen wat minder uit de hoek zo te zien... jammer, en de bodemplaat is van glas/acryl.

De prijs zal ongetwijfeld wel een stuk lager zijn. :) 
(er zit notabene een Custom Design dealer hier in Assen kwam ik onlangs achter)

Stand is ook in een uitvoering te krijgen, met zwarte metalen boven- en onderkant. Bij Custom Design is bijna IEDERE uitvoering mogelijk. Zie grondig de website...

Martin!!!

Quote from: garmtz on March  8, 2012, 11:37:48
Helaas zijn wij echter morgen niet open, dus we moeten even wat anders plannen Martin... :-/

Ga ik zeker doen................
mainly British stuff

Alco

QuoteStand is ook in een uitvoering te krijgen, met zwarte metalen boven- en onderkant
O ok, dat was me zo gauw niet opgevallen. (keek effe kort op de site, tijdens m'n werk koffiepauze) :lookaround:

In dat geval zijn 't wel erg intererssante stands lijkt me voor een Harbeth P3, voor een stuk minder geld dan die Musictools.  :)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

twani

#660
Ik kwam op een verkoopsite zogeheten Harbeth NRG 4`s vloerstaanders tegen (lelijk joh ;D) Niet zo heel vreemd, ware het niet dat ik op het Harbeth forum een keer een antwoord op een vraag, beantwoord door Alan Shaw zélf tegenkwam, waarin hij stelde dat hij nimmer aan vloerstaanders zou beginnen om de doodsimpele reden dat hij daar de technische bagage niet voor zou hebben om dit type speaker lekker aan het zingen te krijgen.
Kent iemand de historie van deze harbeth`s?

Martin!!!

Deze bedoel je:

mainly British stuff

Martin!!!

Zag deze ook nog de NRG 2
mainly British stuff

Martin!!!

De desbetreffende audio handelaar vermeld er het volgende over:

De NRG serie van Harbeth was bedoeld als goedkoper alternatief voor de andere productlijnen. In plaats van handgemaakte units machinaal geproduceerde units, verder volledig vervaardigd volgens de Harbeth filosofie.

The NRG series brings the world famous 'Harbeth sound' to a whole new generation of users. First and foremost the NRG series is designed as class-beating hi-fi product. Properly engineered to a high standard regardless of cost. Available to you at an incredibly reasonable price.
mainly British stuff

Alco

Auch,...die zijn inderdaad lelijk! :omg:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Martin!!!

Een NRG 3 kon ik (misschien gelukkig maar) niet vinden.................
mainly British stuff

Cyreg

Valsheid in geschrifte..... :police:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

twani

Quote from: Cyreg on March  8, 2012, 20:38:01
Valsheid in geschrifte..... :police:
Echt Cyreg, weet jij hoe het zit?

bmateijsen

#668
Filmpje van de vrijdagavond show Harbeth:



of linkje...http://youtu.be/Cn_UbPTqJTI

Groet,

Bjorn

Bas Akkerman

Leuk om weer terug te zien en te luisteren! Wat dat laatste betreft, leuk om eens zelf te ervaren dat het zo op de camera best anders overkomt dan "live".
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dr.Bedlo

Quote from: bmateijsen on March  8, 2012, 11:01:11
Welke heb je nu dan? Je zou een Fish Tank exact opmaat kunnen nemen. (zie foto Super HL5)



Ik heb de fs 104. Ansich niet verkeerd alhoewel ik meer van een dichte meer masieve stand houd.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quote from: Alco on March  8, 2012, 11:03:22
Die iele open-frame stands vind ik eerlijk gezegd ook niet zo mooi onder de Bethjes.

Hoe vind je deze dan Fred ?  (kosten geloof ik iets van € 350,- p.p.)





De Partington Dreadnought. (verkrijgbaar via Rega dealers)

Die Custom Design SQ404 vind ik anders ook wel een aardig alternatief.
Ik zie dat die best netjes geprijst zijn: http://www.hifiprijslijst.nl/pl/customdesignstandsprijslijst2011.pdf  :)

Alco,

Dat is meer mijn stieltje! Maar passen deze wel onder de Betjes? Zal der eens naar kijken. Thx,
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quad vintage.

bmateijsen

Quote from: Bas Akkerman on March  9, 2012, 10:00:25
Leuk om weer terug te zien en te luisteren! Wat dat laatste betreft, leuk om eens zelf te ervaren dat het zo op de camera best anders overkomt dan "live".

Het is dan ook een impressie ;D

Dr.Bedlo

Quote from: bmateijsen on March  9, 2012, 10:05:32
Het is dan ook een impressie ;D

Gut en wat nou dan?

Ben overigens wel nieuwsgierig of er nog Betjes zijn verkocht naar aanleiding van de Show.
Quad vintage.