Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

drees62

Quote from: bmateijsen on March  4, 2012, 10:48:13
@drees62, luisteren naar live muziek is altijd leuk! Of dat in het Concertgebouw moet zijn, tja, je moet wel enige band hebben met klassiek (als het om de grote zaal gaat), wil je daar ook een mooie ervaring hebben. Luisteren naar iets wat je niet raakt, zal je geen leuke avond bezorgen ;D.



Even om verwarring te voorkomen, ga regelmatig naar live-concerten hoor. Van stadions (Roger Waters, Eagles etc) tot middelgrote zalen (Ahoy) naar bluesclubs (Hans Theessink) en we hebben hier in Enschede ook nog een erg mooie schouwburg met hele goede akoestiek. Daar bijvoorbeeld Peter Chattelin gezien en gehoord met zijn Pink Project.
Alleen klassiek in het concertgebouw dus nog niet, maar wil dat ook zeker een keer doen.

Xander32

#601
Quote from: drees62 on March  4, 2012, 14:53:17
Even om verwarring te voorkomen, ga regelmatig naar live-concerten hoor. Van stadions (Roger Waters, Eagles etc) tot middelgrote zalen (Ahoy) naar bluesclubs (Hans Theessink) en we hebben hier in Enschede ook nog een erg mooie schouwburg met hele goede akoestiek. Daar bijvoorbeeld Peter Chattelin gezien en gehoord met zijn Pink Project.
Alleen klassiek in het concertgebouw dus nog niet, maar wil dat ook zeker een keer doen.
Ik heb een vergelijkbare bagage in deze en een zelfde streven (Concertgebouw).

Daarnaast bespeel ik zelf sinds m`n 8e diverse instrumenten (blaas) en heb deel uitgemaakt van verschillende orkesten / muziekgezelschappen waarmee ik deel genomen heb aan vele optredens en heb er evenzoveel mogen beleven.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bmateijsen

#602
Quote from: drees62 on March  4, 2012, 14:53:17
Even om verwarring te voorkomen, ga regelmatig naar live-concerten hoor. Van stadions (Roger Waters, Eagles etc) tot middelgrote zalen (Ahoy) naar bluesclubs (Hans Theessink) en we hebben hier in Enschede ook nog een erg mooie schouwburg met hele goede akoestiek. Daar bijvoorbeeld Peter Chattelin gezien en gehoord met zijn Pink Project.
Alleen klassiek in het concertgebouw dus nog niet, maar wil dat ook zeker een keer doen.

Versterkt is ook vaak wel iets anders dan onversterkt, maar veel verschillende, liefst onversterkt live muziek beleven, bouwt je kennis op. Ook natuurlijk hifi-shows bezoeken. Je zal merken dat er altijd wel iets te leren is, maar ook zal je merken dat hoe je zelf muziek wil beleven niet altijd is, wat je bij een show ook hoort.

garmtz

Quote from: hifihenk on March  4, 2012, 13:56:18
Die passen heel goed in je interieur en bij de DD10 natuurlijk. Komt mij heel bekend voor  ;)

:)

Cyreg

Mooi te horen dat het 'n interessant Harbeth weekend is geweest  ;)

Iemand iets te melden over de C7ES3 in vergelijking met de SHL5(in zelfde setup toch?)  :unsure:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

AbZ

Quote from: bmateijsen on March  4, 2012, 18:06:03
Versterkt is ook vaak wel iets anders dan onversterkt, maar veel verschillende, liefst onversterkt live muziek beleven, bouwt je kennis op.
Onversterkt is imho eigenlijk de enige echte live muziek.  Met versterking is het meteen al ingeblikt...  maar audio heeft weer andere voordelen.  Zo kan je thuis ook naar (bijvoorbeeld) het Concertgebouworkest luisteren.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

garmtz

#607
Quote from: Cyreg on March  4, 2012, 22:45:10
Iemand iets te melden over de C7ES3 in vergelijking met de SHL5(in zelfde setup toch?)  :unsure:

Zelf luisteren... :)   EDIT: O.k. vooruit... :)   Een SHL5 heeft meer 'ballen', is een stuk minder ingetogen. Heeft meer rust en controle in het laag (en eigenlijk ook de rest van het spectrum) en 'leeft' gewoon wat meer. Dit alles in een GROTE kamer. In een KLEINE kamer kan de SHL5 gaan kleuren in het middengebied (tenzij voldoende ver weg van de wanden, dus > 75 cm) en kan het laag gaan overdrijven.

Martin!!!

#608
Ik heb me dit weekend ter voorbereiding op:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=120725.0

op het forum eens verdiept in de wondere wereld van Harbeth (mogelijk wordt de Super HL5 ingezet).

Ik moet zeggen dat ik na het vele leeswerk in o.a. dit topic en http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113436.msg1971150#msg1971150 van Twani meer dan benieuwd ben geworden hoe deze luidsprekers klinken. Gezien de bescheiden afmetingen van mijn woonkamer (7,10 x 3,60) valt de Super HL5 af en ga ik me orienteren op de M30 en de Compact 7 es-3. Helaas heb ik de Harbeth avond gemist bij BB&G, wist gewoon niet dat ie er was anders was ik zeker gegaan.

Qua looks was t even wennen maar begin ze zelfs nu echt mooi te vinden, zeker in combinatie met de stands zoals Twani ze heeft. Ik heb me rot gezocht op het net maar ben ze niet tegen gekomen. Heeft iemand misschien een linkje van de fabrikant/leverancier van deze stands voor me????

Verheug me er nu al op de Harbeths (misschien wel de 16e bij BB&G) een keer in het echt te mogen horen.
mainly British stuff

Alex Groningen

Quote from: Martin!!! on March  6, 2012, 01:18:28
Qua looks was t even wennen maar begin ze zelfs nu echt mooi te vinden, zeker in combinatie met de stands zoals Twani ze heeft. Ik heb me rot gezocht op het net maar ben ze niet tegen gekomen. Heeft iemand misschien een linkje van de fabrikant/leverancier van deze stands voor me????


Het kan zo simpel zijn, gewoon Twani een PM sturen met deze vraag.
En anders forumsponsor Erik's een PM sturen. Ik dacht zelf dat hij ook aan deze stands kon komen.

Martin!!!

Je hebt me over de streep getrokken Alex ik heb Twani net een PM gestuurd...............
mainly British stuff

twani

Quote from: Martin!!! on March  6, 2012, 01:18:28
Ik heb me dit weekend ter voorbereiding op:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=120725.0

op het forum eens verdiept in de wondere wereld van Harbeth (mogelijk wordt de Super HL5 ingezet).

Ik moet zeggen dat ik na het vele leeswerk in o.a. dit topic en http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113436.msg1971150#msg1971150 van Twani meer dan benieuwd ben geworden hoe deze luidsprekers klinken. Gezien de bescheiden afmetingen van mijn woonkamer (7,10 x 3,60) valt de Super HL5 af en ga ik me orienteren op de M30 en de Compact 7 es-3. Helaas heb ik de Harbeth avond gemist bij BB&G, wist gewoon niet dat ie er was anders was ik zeker gegaan.

Qua looks was t even wennen maar begin ze zelfs nu echt mooi te vinden, zeker in combinatie met de stands zoals Twani ze heeft. Ik heb me rot gezocht op het net maar ben ze niet tegen gekomen. Heeft iemand misschien een linkje van de fabrikant/leverancier van deze stands voor me????

Verheug me er nu al op de Harbeths (misschien wel de 16e bij BB&G) een keer in het echt te mogen horen.

Hé Martin, wat leuk jouw enthousiastme voor Harbeth, terecht kan ik je zeggen! Vwb. de looks doet het grappige fenomeen zich voor dat ik, sinds ik de Harbeth`s heb, nog nooit zoveel positieve reacties op de optiek van mijn luidsprekers heb mogen ontvangen. Dit komt mi. vooral door het natuurlijke overkomende, niet aanstootgevende uiterlijk alsmede de bijzonder hoogwaardige afwerking (fineer!) van de speakers. (weinig "protserij" met chrome ringen enz. dat gaat op langere termijn toch vervelen!)
Voor de keuzebepaling van het juiste type Harbeth in jouw woonsituatie kun je eigenlijk niet anders dan Garmt van BB&G raadplegen, he knows all!
Separaat zal ik je via PM de link voor de stands sturen, bepaal samen met Garmt dan wel even de juiste hoogte icm. de desbetreffende Harbeth types daar deze allen een andere standhoogte verlangen. Deze verschillende hoogtes zijn bij de aanbieder allen te verkrijgen.

Groet,
Theo.

Martin!!!

Twani, bedankt voor de PM etjes.

Garmt ga ik hierover zeker raadplegen, het feit dat hij ze als dealer zelf thuis ook heeft staan sprak mij al heel erg aan, dus als het op Harbeth aankomt is dat voor mij ook the place to be!
mainly British stuff

garmtz

Je bent van harte welkom!

Xander32

Quote from: Martin!!! on March  6, 2012, 14:41:17
Twani, bedankt voor de PM etjes.

Garmt ga ik hierover zeker raadplegen, het feit dat hij ze als dealer zelf thuis ook heeft staan sprak mij al heel erg aan, dus als het op Harbeth aankomt is dat voor mij ook the place to be!
Ben erg benieuwd met welke Harbeth`s jij thuis gaat komen!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Cyreg

Quote from: garmtz on March  5, 2012, 20:39:53
Zelf luisteren... :)   EDIT: O.k. vooruit... :)   Een SHL5 heeft meer 'ballen', is een stuk minder ingetogen. Heeft meer rust en controle in het laag (en eigenlijk ook de rest van het spectrum) en 'leeft' gewoon wat meer. Dit alles in een GROTE kamer. In een KLEINE kamer kan de SHL5 gaan kleuren in het middengebied (tenzij voldoende ver weg van de wanden, dus > 75 cm) en kan het laag gaan overdrijven.

Bedankt Garmt  ;)

Zijn er nog anderen met 'n mening over klankverschillen of zijn de C7's misschien heel weinig gespeeld?
Het zou kunnen zijn dat die klankverhoudingen wat anders komen te liggen met mijn LFD versterker.
Ik herken nl niet zo dat het geluid met C7's (te) weinig zou leven; misschien door de klankbalans van Naim?  :butbut:

Maar OK, wil ik het zeker weten? > dan dus of LFD mee of thuis SHL5 proberen (is natuurlijk beter)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Martin!!!

#616
Quote from: Xander32 on March  6, 2012, 15:49:55
Ben erg benieuwd met welke Harbeth`s jij thuis gaat komen!

Ik ga me richten op de M30 en C 7 es-3. Die moeten dan op een voor Harbeth juiste hoogte (resp. 60 of 50 cm.) tweepoot komen van de "Twani-stand", de vierpoot is te groot (de plaat waar de luidspreker op komt te staan).

Maar eerst nog ff sparen. Vraag me trouwens af wat de levertijden zijn. Iemand hiermee bekend. Gramt?   :bigsmile:






mainly British stuff

bmateijsen

Als we een show 's avonds doen opent dat ook nog wat extra mogelijkheden ;D.


bmateijsen

;D

bmateijsen

laatste... ;D

garmtz

Quote from: Martin!!! on March  6, 2012, 18:06:01
Maar eerst nog ff sparen. Vraag me trouwens af wat de levertijden zijn. Iemand hiermee bekend. Gramt?   :bigsmile:

Als ze op voorraad staan bij de importeur, dan heel snel (< 2 weken). In principe zijn dat alle uitvoeringen die in de prijslijst staan. Eventuele andere uitvoeringen kunnen letterlijk maanden wachttijd hebben. Ze hebben het namelijk nogal druk bij Harbeth met de back orders...

Martin!!!

Oké dus de kersen, eucalytus en rosewood zijn in principe snel leverbaar!

Waar moet ik bij "eventuele andere uitvoeringen" aan denken?
mainly British stuff

garmtz

Quote from: Martin!!! on March  6, 2012, 20:32:37
Oké dus de kersen, eucalytus en rosewood zijn in principe snel leverbaar!

Klopt!

QuoteWaar moet ik bij "eventuele andere uitvoeringen" aan denken?

Uitvoeringen die wel op de officiële Harbeth website staan, maar niet op de NL prijslijst. Overigens zijn zelfs niet alle uitvoeringen op de Harbeth website leverbaar, ze laten er ook uitvoeringen bij staan die nog wel op voorraad staan bij een aantal Internationale distributeurs, maar die voor sommige modellen niet meer worden gemaakt (bijvoorbeeld maple en tiger ebony).

Martin!!!

Ik snap 'm!

Beetje off topic misschien hier maar wordt de Super HL5 volgende week bij de NAIM workshop ingezet of hebben jullie (BB&G) voor andere weergevers gekozen?

Wat mij betreft mogen jullie ook de M30 en/of C7 es-3 inzetten  :angel:
mainly British stuff

garmtz

Quote from: Martin!!! on March  6, 2012, 21:22:55
Ik snap 'm!

Beetje off topic misschien hier maar wordt de Super HL5 volgende week bij de NAIM workshop ingezet of hebben jullie (BB&G) voor andere weergevers gekozen?

Wat mij betreft mogen jullie ook de M30 en/of C7 es-3 inzetten  :angel:

Zijn we nog niet helemaal uit... Wel zeer waarschijnlijk de SHL5, maar ik zal ook de M30 nog even proberen... :)  Het gaat echt om Naim tijdens die avond, als je de verschillen tussen de Harbeth modellen wilt horen, kan ik je aanraden een aparte afspraak te maken.