Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

#525
Quote from: AbZ on February 24, 2012, 12:46:16
2e meting is met sub neem ik aan.  1e meting valt na bultje<100Hz wel heel snel af.

Klopt, 2e grafiek is met sub. Groen en blauw = rechts, rood en paars = links.

QuoteDit zijn de Harbeths zonder sub overgeleverd aan de akoestiek?

Yep... De specs worden in-room redelijk gehaald... 50 Hz, -3 dB t.o.v. 1 kHz referentie. De grafiek vlakt af in de laagste 2 octaven, maar dat is puur de achtergrondruis die ik had kunnen verbeteren door de meting vaker te doen en te middelen. Per meting verbetert dan je S/R verhouding zo'n 3 dB geloof ik.

Je ziet ook staande golven en de harmonische daarvan: op 90, 180 en 360 Hz...

Xander32

#526


Hetgeen mij zeer aanspreekt: een minimalistische set inzake het aantal componenten, zorgvuldig op elkaar afgestemd. Strak.
Maar waar staat die DD ¿
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

garmtz

Quote from: Xander32 on February 24, 2012, 16:53:03
Maar waar staat die DD ¿

:)   Direct naast de rechter speaker op de vloer, een beetje verscholen achter het kastje... 'Tis maar een 10" woofertje natuurlijk... :D

twani

#528
Mooi Garmt!  Is dat jouw wagenpark daarbuiten? :D (vroeg de autoliefhebber/verkoper)
Zijn de LS kabels links en rechts even lang Garm? Dit omdat je de apparatuur niet in het midden hebt staan, en met welke kabels speel je nu?

Gr
Theo

Dr.Bedlo

Garmt,

Hoe kom je nu aan zo een meting en met welke apparatuur is dit gedaan?
Quad vintage.

garmtz

Quote from: twani on February 24, 2012, 20:59:45
Mooi Garmt!  Is dat jouw wagenpark daarbuiten? :D (vroeg de autoliefhebber/verkoper)

Noch mijn wagenpark, noch mijn auto... :)

QuoteZijn de LS kabels links en rechts even lang Garm? Dit omdat je de apparatuur niet in het midden hebt staan, en met welke kabels speel je nu?

Gr
Theo

Nee, niet even lang. Denk 5 a 6 m links en 2 a 3 m rechts. Maakt absoluut geen hoorbaar verschil. Kabel is Linn K20 met QED AirLoc bananen aan beide kanten.

garmtz

Quote from: fred19633 on February 24, 2012, 21:02:51
Garmt,

Hoe kom je nu aan zo een meting en met welke apparatuur is dit gedaan?

Grafiekjes zijn gekopieerd uit het programma Fuzzmeasure op een Macbook Pro. Apparatuur is een M-Audio MobilePre USB microfoonversterker/USB interface en een Behringer ECM8000 meetmicrofoon. Testtonen worden gegenereerd door Fuzzmeasure via de uitgang van de M-Audio.

musfed

Off topic alert!!!

Zie toevallig je opmerking over een nog aan te schaffen tapijt Garmtz. Volgens mij past dit wel in je interieur: http://www.tapijten.nl/shop/mjd-blocks.html
Te koop in Utrecht. Ooit door hem besteld als voorbeeld welke kleuren mogelijk zijn en binnen een week het proefexemplaar verkocht!! Heb ik ook voor de speakers liggen...
Dutch & Dutch 8c's

garmtz

Quote from: Musfed on February 25, 2012, 10:33:33
Off topic alert!!!

Zie toevallig je opmerking over een nog aan te schaffen tapijt Garmtz. Volgens mij past dit wel in je interieur: http://www.tapijten.nl/shop/mjd-blocks.html
Te koop in Utrecht. Ooit door hem besteld als voorbeeld welke kleuren mogelijk zijn en binnen een week het proefexemplaar verkocht!! Heb ik ook voor de speakers liggen...

Zeker geen slechte aanbeveling! Thanks!

Robiwan

#534
wow sfeervol geheel Garmtz, mooi hoor :inlove: Geen Naim das weer jammer :D
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Alco

QuoteGeen Naim das weer jammer :D
Vergissen is menselijk. ;)

Just kidding, het geheel oogt inderdaad erg cosy en sfeervol.
En de opstelling van de Harbeth's lijkt me ook ideaal. Zo staan ze toch vrij in de ruimte, zonder dat dat alszodanig opvalt, door de diepe erker. :)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

twani


AbZ

Quote from: Musfed on February 25, 2012, 10:33:33
Off topic alert!!!
Valt weer mee dat er nog geen commentaar op de gordijnen is was.  (Ok, komt ie:  het lijkt alsof ze ooit voor een andere raamhoogte gemaakt zijn.  Komt vast wel goed  :) )

garmtz

Quote from: AbZ on February 25, 2012, 17:27:18
Valt weer mee dat er nog geen commentaar op de gordijnen is was.  (Ok, komt ie:  het lijkt alsof ze ooit voor een andere raamhoogte gemaakt zijn.  Komt vast wel goed  :) )

Dat klopt ook, komen uit ons 'oude' huis... :)

Bas Akkerman

Nog eenmaal het verzoekje;
Wie-o-wie komt er uit de buurt van Den Haag, gaat er naar de Harbethshow op vrijdag én vindt het goed dat ik met diegene meerijd?
Graag je reactie per PM.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Sullivan

Jammer dat ik nu pas lees van de Harbeth luisteravond op 2 Maart. Ik kan helaas niet. Even kijken of ik vervoer kan regelen voor zaterdag. Ik ben namelijk erg nieuwsgierig naar dit merk in vergelijking met mijn Living Voice icm mijn SuperNait.

Bas Akkerman

Even nieuwsgierig, wie komen er allemaal vanavond?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Alco

Ik kan ook niet, maar.... is er iemand die er een leuk verslag van maakt ?! (uiteraard met foto's :lookaround: ::))
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Bas Akkerman

Quote from: Alco on March  2, 2012, 09:15:58
Ik kan ook niet, maar.... is er iemand die er een leuk verslag van maakt ?! (uiteraard met foto's :lookaround: ::))
Ik ga wel. Ik wil er best een verslagje van maken, maar verwacht er niet teveel van. Foto's...tsja, als iemand anders die wil maken, graag!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

bmateijsen

Quote from: Sullivan on February 28, 2012, 20:40:43
Jammer dat ik nu pas lees van de Harbeth luisteravond op 2 Maart. Ik kan helaas niet. Even kijken of ik vervoer kan regelen voor zaterdag. Ik ben namelijk erg nieuwsgierig naar dit merk in vergelijking met mijn Living Voice icm mijn SuperNait.

Zou leuk zijn als je zaterdag kan! Anders gewoon een aparte afspraak maken ;).

Groet,

Bjorn

hifihenk

#545
Quote from: Bas Akkerman on March  2, 2012, 08:58:57
Even nieuwsgierig, wie komen er allemaal vanavond?

Ik ben van de partij !
Linn Akurate DS - Linn Majik Kontrol - Linn Majik 2100 - Harbeth M30 - Velodyne DD10 - MIT MI330 Series2 - Linn Black interlinks - Linn K20

bmateijsen

Quote from: Bas Akkerman on March  2, 2012, 09:50:43
Ik ga wel. Ik wil er best een verslagje van maken, maar verwacht er niet teveel van. Foto's...tsja, als iemand anders die wil maken, graag!

Ik heb mijn camera bij me... dus foto's worden gemaakt en kan je zelfs gedurende de dag al verwachten ;D.
In totaal zijn er zo'n 20 bezoekers waarschijnlijk... 8)

Bas Akkerman

Quote from: bmateijsen on March  2, 2012, 10:11:11
Ik heb mijn camera bij me... dus foto's worden gemaakt en kan je zelfs gedurende de dag al verwachten ;D.
In totaal zijn er zo'n 20 bezoekers waarschijnlijk... 8)
Tof! Jullie hebben mooi daglicht in jullie ruimte, groot gelijk dat je daar gebruik van wil maken. Of bedoelde je dat je ze meteen online zet?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

bmateijsen

Ik zet ze vandaag nog on-line... ;)

Alco

QuoteZou leuk zijn als je zaterdag kan! Anders gewoon een aparte afspraak maken. ;)
Morgen kan ik ook niet. (verjaardag moeder) en misschien is 't maar beter ook (voor m'n centjes) dat Hilversum voor mij een kolere eind van Assen vandaan is, en ik tevens niet in bezit ben van een auto. :lookaround: ;)

QuoteIk heb mijn camera bij me... dus foto's worden gemaakt en kan je zelfs gedurende de dag al verwachten
Helemaal te woepie! :smile: Thanx!
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)