Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

ChrisV

#500
Tja, Harbeth is zowel oudbollig en stoffig, als authentiek en trouw aan de eigen principes. Het is net hoe je het ziet.

Dr.Bedlo

Ja en dat is nu net wat mij naast de sound zo aantrekt!
Quad vintage.

garmtz

Ik vind ze niet lelijk om te zien. Ik hou wel van die traditionele vorm...

Alco

QuoteIk vind ze niet lelijk om te zien. Ik hou wel van die traditionele vorm...
Het ligt wat mij betreft ook een beetje aan welke stands er onder zitten... i.c.m stevige stands met 4 pilaren onder de hoeken van de speakers valt 't wel mee.
(bijvoorbeeld de MusicTools Tool One stands onder HL-P3esr vind ik dan wel een tijdloos mooie combi) :)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dr.Bedlo

Hmm..1200 euro, tsja...
Quad vintage.

qinq

Ik ga binnenkort toch maar even luisteren. Ik zag dat audiofile de P3es2 voor 1395 het paar nieuw aanbood nu. Dat is toch informatie die ik hier mag zetten? Geen sponsortopic en ook geen directe link.

garmtz

Quote from: qinq on February 21, 2012, 17:53:25
Ik ga binnenkort toch maar even luisteren. Ik zag dat audiofile de P3es2 voor 1395 het paar nieuw aanbood nu. Dat is toch informatie die ik hier mag zetten? Geen sponsortopic en ook geen directe link.

Dat mag je hier zetten. Sterker nog, ik zal het even officieel hier neerzetten:

Alle uitvoeringen van de HL-P3ES2 zijn vanaf heden 1395 Euro!

qinq

Quote from: garmtz on February 21, 2012, 17:54:53
Dat mag je hier zetten. Sterker nog, ik zal het even officieel hier neerzetten:

Alle uitvoeringen van de HL-P3ES2 zijn vanaf heden 1395 Euro!

Ah kijk dat is mooi nieuws. Is het een uitlopend model?

garmtz

Quote from: qinq on February 21, 2012, 17:57:04
Ah kijk dat is mooi nieuws. Is het een uitlopend model?

Nog niet, maar de importeur heeft erg veel voorraad.

Dr.Bedlo

Zolang de mensen deze maar niet verwarren met de p3esr.
Quad vintage.

twani

Quote from: qinq on February 21, 2012, 17:57:04
Ah kijk dat is mooi nieuws. Is het een uitlopend model?
Welke kleur neem je? :D

garmtz

Quote from: fred19633 on February 21, 2012, 20:22:41
Zolang de mensen deze maar niet verwarren met de p3esr.

Ik hoop het ook niet. Leek me niet dat ik het er nog expliciet moest bij zetten. Maar bij deze dan... :)   Overigens willen wij voor geinteresseerden op de show ook wel de ES2 naast de ESR demonstreren.

Alco

Hoe zou je zelf het verschil tussen de P3es2 en de P3esr omschrijven, Garmtz ?
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dr.Bedlo

#513
Hi...Dan komt de importeur nooit van die 2tjes af. Ga je toch voor de esr. ;
Quad vintage.

garmtz

Quote from: Alco on February 21, 2012, 20:37:10
Hoe zou je zelf het verschil tussen de P3es2 en de P3esr omschrijven, Garmtz ?

De P3ESR is homogener, transparanter en tegelijkertijd iets tonaal 'donkerder'. De bas is nog wat robuuster dan van de ES2. Hij is wat moeilijker aan te sturen dan de ES2.

Toch heeft de ES2 'iets' lekkers, een soort prettige puntigheid. Dat maakt dat hij net wat meer pit/bite heeft en dat kan voor sommigen misschien in zijn voordeel werken. Overall vind ik op punten de ESR overigens wel iets mooier dan de ES2.

garmtz

Quote from: fred19633 on February 21, 2012, 20:38:50
Om overigens nog even op de streamer terug te komen. Die is op de juiste wijze aangesloten en geaard en met of zonder black ravioli hoor ik geen verschil.Het is ook niet zo dat het geluid slecht is maar voor mijn smaak een beetje te upfront en te direct, kwa controle, details, stereobeeld heb ik geen klagen.

Gaat er niet om of hij geaard is aangesloten of niet, maar of de switch achterop op 'ground' of 'floating' staat. Maakt erg veel uit. Misschien bedoelde je dat wel hoor, maar just checking...

Quoteheeft iemand overigens een  linkje naar de app om de streamer via de ipodtouch te bedienen? kan dat natuurlijk als digibeet weer nergens vinden. Of is deze er sowieso niet?

Misschien niet de beste plek... Dit is het Harbeth topic.... ;)  Deze post van mij gaat al genoeg off-topic... ;)

Dr.Bedlo

sorry....niet gezien. zal het ff in het naim topic zetten.
Quad vintage.

Alco

#517
QuoteDe P3ESR is homogener, transparanter en tegelijkertijd iets tonaal 'donkerder'. De bas is nog wat robuuster dan van de ES2. Hij is wat moeilijker aan te sturen dan de ES2.

Toch heeft de ES2 'iets' lekkers, een soort prettige puntigheid. Dat maakt dat hij net wat meer pit/bite heeft en dat kan voor sommigen misschien in zijn voordeel werken
Thanx garmtz,

Hmm, aspecten als 'wat meer pit/bite' spreken mij persoonlijk meer aan dan 'donkerder'.
Als de ES2 makkelijker is aan te sturen is dat ook een alleen maar een voordeel.
Het meer transparante van de P3esr spreekt me wel iets meer aan.

Toevallig las ik gisteren nog een Homestudio van een jaartje of 6 geleden, waar de P3es2 ook getest werd.
Zoals jij de klank van de P3ES2 omschrijft komt dat aardig overeen met wat ik in de test las.

Ik moet toegeven dat ik 't ergens wel verleidelijk vind...zo'n P3, maar aan de andere kant...
Ben nog best tevreden met zowel m'n versterker(s) als speakers. Eerst maar 'ns knopen doorhakken m.b.t. de bron.

Quoteheeft iemand overigens een  linkje naar de app om de streamer via de ipodtouch te bedienen? kan dat natuurlijk als digibeet weer nergens vinden. Of is deze er sowieso niet?

Heel simpel Fred...

Tik op 'app store' op je Ipod.
Tik links bovenin op 'zoek'
Typ in het zoekscherm 'Naim'

en voila... als eerste zal de Naim n-stream app verschijnen. Daar tik je op en dan op 'installeren'. :smile:

Was bij mij in amper 1 minuut gepiept. (al heb ik er zelf dus niks an ;))
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dr.Bedlo

Oh ja...stom eigenlijk. ik zat het internet af te zoeken.

Vond de p2 wat nerveuzer klinken. iets minder gecontroleerd alhoewel nauwelijks waarneembaar. Ik heb niet lang genoeg kunnen luisteren om na te gaan hoe het met de luistermoeheid zit. Iets dat mij altijd weer opvalt dat deze geheel afwezig is op de p3esr.
je luistert dag in dag uit zonder dat het gaat vervelen.
Quad vintage.

garmtz

#519
Ik had dit ook al op het Harbeth forum gezet, nu ook maar even hier... Mijn Harbeth setup...

- Harbeth M30 op Custom Design 'fish tank' stands
- Linn Majik DSM met MC phono
- Wilson Benesch Full Circle (die ik nog steeds op een plankje aan de muur moet plaatsen)
- Velodyne DD10

Luisterafstand is ongeveer 3 m, afstand tussen de speakers iets meer dan 2 m.

Ook even wat metingen geplaatst. Ben niet ontevreden hierover, het is tenslotte een compleet onbehandelde ruimte. Er moet wel absoluut nog een mooi kleed komen, maar ik vind er maar weinige echt mooi (of ze zijn peperduur). In de metingen is ook de invloed van de kast aan de rechterkant te zien (bultje bij 300 Hz). De subwoofer doet wel echt wonderen. Deze is nu eindelijk fatsoenlijk afgesteld (koste me zeker 1,5 uur).

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

#521
In plaats van het eeuwige audio altaar of een tv gewoon een raam tussen de speakers  :thumbs-up:
en een plankenvloer.  Zo zie ik het ook graag  :)

Of luister je alleen met gordijnen dicht, niet bij daglicht?

garmtz

Quote from: AbZ on February 24, 2012, 12:15:54
In plaats van het eeuwige audio altaar of een tv gewoon een raam tussen de speakers  :thumbs-up:
en een plankenvloer.  Zo zie ik het ook graag  :)

Of luister je met gordijnen dicht, niet bij daglicht?

's Avonds gordijnen dicht, overdag open.

Alco

Mooi geheel hoor Garmtz, je Harbeth's op die stands! :smile:

Ook een sfeervolle woonkamer.  
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

AbZ

2e meting is met sub neem ik aan.  1e meting valt na bultje<100Hz wel heel snel af.
Dit zijn de Harbeths zonder sub overgeleverd aan de akoestiek?