Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

twani

Quote from: fred19633 on February 17, 2012, 11:41:20
Misschien wel Twani. Word aleen een beetje mismoedig van die luitjes die Harbeth op grond van een Optische waarneming al veroordelen.
Ah ja Fred, laat ze ;D  Je moet het allemaal ook wel willen begrijpen.

frank2

gebeurd inderdaad erg vaak, helaas te vaak
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Dr.Bedlo

Quad vintage.

twani


Alex Groningen

Quote from: twani on February 17, 2012, 21:40:28
+1 Wat?

Quote from: fred19633 on February 17, 2012, 20:22:43
wat?

Even je text wat aangepast maar dit zal Frank er mee bedoelen en dat het dus meer op het forum voorkomt dan alleen in zijn topic. ;)

Quote from: fred19633 on February 17, 2012, 11:41:20
Word aleen een beetje mismoedig van die luitjes die mijn (Frank2) topic op grond van een Optische waarneming al veroordelen.

twani

Wél blijf ik het bijzonder vinden dat je in zijn (Frank2) topic eigenlijk helemaal niets mag roepen wat ook maar naar een grapje, of aan kritiek ruikt. Letterlijk werd mij door een mod verteld dat dát dáár niet de bedoeling is, een uitzonderspositie voor dat topic dus en dat blijf ik eigenaardig vinden. Nah ja ik kom er maar niet meer...........`t beste voor allen (kennelijk ;D)
Het lijkt soms wel of "het niet met elkaar eens zijn" al een zonde op zichzelf is. Het gaat om onze audio hobby, wat maakt het nou uit als je ergens niet hetzelde over denkt, ik vind die ander dan nog steeds nét zo aardig....

Groet,
Theo

Dr.Bedlo

K snap nu helemaal niets meer van, maar enfin. Ben dan ook een Groninger ;)
Quad vintage.

twani

#482
Quote from: fred19633 on February 19, 2012, 11:53:07
K snap nu helemaal niets meer van, maar enfin. Ben dan ook een Groninger ;)
Zelfs mensen uit Groningen vind ik aardig Fred ;D, men roept hier bij ons in de randstad al snel stug, ikzelf noem het liever meer beschaafd, en minder vrijpostig ;)
Zullen we het weer eens over Harbeth hebben? ;D

Gr
Theo.

Oud lid

#483
In het maart nummer van het Duitse blad Audio staat een test van de Harbeth P3 ESR.

Pluspunten: Homogener, transparanter und sehr räumlich-natürlicher Monitor, ideal zum leisehören.

Minpunten: Im Pegel begrenzt. Bass nicht so kraftvoll.

Erwin B

garmtz

Voor de liefhebbers heb ik de test in PDF... Laat maar even weten als je hem wilt hebben!

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Alco

QuoteVoor de liefhebbers heb ik de test in PDF... Laat maar even weten als je hem wilt hebben!
U've got a PM. :)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

tompj

Quote from: Erwin B on February 20, 2012, 08:58:04
In het maart nummer van het Duitse blad Audio staat een test van de Harbeth P3 ESR.

Pluspunten: Homogener, transparanter und sehr räumlich-natürlicher Monitor, ideal zum leisehören.

Minpunten: Im Pegel begrenzt. Bass nicht so kraftvoll.

Erwin B

Heb ik ook gelezen. Prima test, maar toch altijd jammer van die totaalscores.  Blijft een veel te persoonlijk verhaal om 'objectief' te scoren.

Als niet Harbeth eigenaar kan ik me overigens wel helemaal vinden in het enthousiasme dat hier te lezen is. Ik heb de M30 bij BB&G beluisterd op Linn, Naim en Leben. Wat een heerlijke speaker. Ik heb  uiteindelijk wat anders gekocht (wat overgens aan veel van dezelfde kwaliteiten voldoet), maar ik vind de M30 een van de mooiste speakers die ik heb gehoord. Het feit dat de belangstelling om verder te tweaken verdwijnt herken ik zeker. Als je in plaats van naar geluid naar muziek kunt gaan luisteren speelt de laatste bit of byte geen grote rol meer. 

Ik vond overigens persoonlijk de combi met Leben verreweg het mooist.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Dr.Bedlo

Ik heb de combinatie met Leben nooit beluisterd maar je hoort het veel. Iets om te beluisteren lijkt mij.

Ja Sonus. Heb ik ook nog lang over zitten te twijfelen of het Sonus of Harbeth zou worden.
Quad vintage.

Bas Akkerman

Ik heb de Leben 300 eens beluisterd in combinatie met de Harbeth Monitor 30. Hieronder mijn indrukken daarvan (na de Harbeth Monitor 30 in combinatie met Linn DS-I gehoord te hebben):
"Eerst de Leben. Het beeld komt een halve meter dieper de kamer in, naar ons toe. Het speelt wat losser van de luidsprekers die minder makkelijk te plaatsen zijn. De muziek wordt daardoor ook wat ruimtelijker en plaatsbaar, vooral ook meer tastbaar. Dat laatste verleid me om een vergelijking met glas te maken. Het geluid klinkt wat harder, glanzender, gladder. Een mooi, glanzend geluid, maar daardoor ook wat onechter. En belangrijker, het leidt sneller tot luistermoeheid. Met sommige muziek is dat wenselijk, met andere juist weer niet."
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

tompj

Quote from: Bas Akkerman on February 20, 2012, 14:19:03
Een mooi, glanzend geluid, maar daardoor ook wat onechter. En belangrijker, het leidt sneller tot luistermoeheid.

wij horen andere dingen jij en ik....
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

garmtz

Nee, Bas trekt snel vrij absolute conclusies... ;)   De Leben heeft echt KOUD bij mij lopen spelen. Ik heb het ding heel andere dingen horen doen in Hilversum. Altijd gevaarlijk, korte luistersessies houden met spullen die niet warm zijn, vooral buizenversterkers.

tompj

Quote from: garmtz on February 20, 2012, 14:49:10
Nee, Bas trekt snel vrij absolute conclusies... ;)   De Leben heeft echt KOUD bij mij lopen spelen. Ik heb het ding heel andere dingen horen doen in Hilversum. Altijd gevaarlijk, korte luistersessies houden met spullen die niet warm zijn, vooral buizenversterkers.

Als omschrijving van een koude buizenversterker vind ik het dan wel weer treffend.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Bas Akkerman

Quote from: garmtz on February 20, 2012, 14:49:10
Nee, Bas trekt snel vrij absolute conclusies... ;)   De Leben heeft echt KOUD bij mij lopen spelen. Ik heb het ding heel andere dingen horen doen in Hilversum. Altijd gevaarlijk, korte luistersessies houden met spullen die niet warm zijn, vooral buizenversterkers.
Zuuucht en ik probeer het nog zo af te leren... Heeft ook in het dagelijks leven consequenties, maar dat is geheel off-topic.

Quote from: tompj on February 20, 2012, 14:52:37
Als omschrijving van een koude buizenversterker vind ik het dan wel weer treffend.
Hebben we nog enigzins hetzelfde gehoor.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dr.Bedlo

#494
Quote from: garmtz on February 20, 2012, 14:49:10
Nee, Bas trekt snel vrij absolute conclusies... ;)   De Leben heeft echt KOUD bij mij lopen spelen. Ik heb het ding heel andere dingen horen doen in Hilversum. Altijd gevaarlijk, korte luistersessies houden met spullen die niet warm zijn, vooral buizenversterkers.

Geld overigens ook voor NAIM, kan mij voorstellen dat het bij Buizenversterkers nog belangrijker is. Zien er overigens wel mooi retro uit die Leben versterkers.maar als ik de recente stereoplay test en Audio review (bedankt overigend BenG) lees dan gaat dat niet lukken met Harbeth! Dat dat onzin is weet ik inmiddels al wel.
Quad vintage.

twani

Quote from: fred19633 on February 20, 2012, 16:30:21
Geld overigens ook voor NAIM, kan mij voorstellen dat het bij Buizenversterkers nog belangrijker is. Zien er overigens wel mooi retro uit die Leben versterkers.
Dat vind ik nu ook Fred: toen ik mijn Harbeth`s ophaalde bij Garmt riep ik zelfs dat deze versterker (hij staat bij BB&G) momenteel eigenlijk zo goed als de enige is die mij optisch kan bekoren.
Onopvallend, maar toch bijzonder, "Classy" en bovenal zeer herkenbaar als een versterker, eigenlijk een beetje zoals een kind van 5 een versterker zou tekenen (ah, dat verklaard waarom ik `m mooi vind ;D)
Ik weet, een beetje gezemel allemaal maar ik ben er nogal weg van........
Ach en dat ie mooi klinkt op Harbeth is meegenomen :D

Dr.Bedlo

Alhoewel ik design nooit als pre heb gehanteerd vind ik ze opmerkelijk mooi. Harbeth een stuk minder alhoewel ik het dan wel weer curieus vind dat Alan shaw zijn principes nog trouw blijft. Als je toch enigzins commercieel bent zou ik zeggen. Maak de P3 iets groter, en knal er een baspoort in.
Quad vintage.

Alco

#497
QuoteAls je toch enigzins commercieel bent zou ik zeggen. Maak de P3 iets groter, en knal er een baspoort in.
Ik denk dat dat de doodsteek zou zijn voor de (populairiteit van) de P3. In mijn ervaring geeft een gesloten kast nog altijd de beste laagweergave.
De P3 vind ik de enige Harbeth speaker die nog enigszins tijdloos is door z'n bescheiden afmetingen. De grotere modellen vind ik er nogal gedateerd uitzien.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

garmtz

Quote from: fred19633 on February 21, 2012, 12:00:58
Alhoewel ik design nooit als pre heb gehanteerd vind ik ze opmerkelijk mooi. Harbeth een stuk minder alhoewel ik het dan wel weer curieus vind dat Alan shaw zijn principes nog trouw blijft. Als je toch enigzins commercieel bent zou ik zeggen. Maak de P3 iets groter, en knal er een baspoort in.

Dat heet dan M30... :)

Dr.Bedlo

#499
Oeps...Je hebt nog gelijk ook. Alhoewel de M30 dan toch wel weer een stukje groter is. En dan die Grille! Wat meer hippe kleurtjes en een systeem dat die dingen te verwijderen zijn zonder daar een uur mee bezig te zijn. En ja Dedicated stands.
Quad vintage.