Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifihenk

Quote from: ChrisV on February 13, 2012, 13:40:59
De rest is ook verdraait interessant, maar dit stukje triggerde mij  ;) Hoe kan het toch dat schijnbaar matige speakers zo goed verkopen? Is het alleen de gouden combi met andere apparatuur of is er ook iets anders aan de hand?

Mijn mening:  :)
Er zijn speakers die op bepaalde aspecten (veel?) beter presteren.
Er zijn er maar enkele die alle aspecten zo weten samen te brengen als Harbeth  ;)
Je kunt een analytisch hoog, of een afgronddiep laag hebben, maar het gaat om het totaal plaatje. Pas als dat klopt  :wub:

Mijn Monitor 30's laten heel goed horen wat voor versterker er aan hangt.
Afhankelijk van je smaak zul je voorkeur hebben voor Naim, Linn, Leben of ?
Linn Akurate DS - Linn Majik Kontrol - Linn Majik 2100 - Harbeth M30 - Velodyne DD10 - MIT MI330 Series2 - Linn Black interlinks - Linn K20

garmtz


twani

#452
Quote from: hifihenk on February 13, 2012, 14:16:13
Mijn mening:  :)
Je kunt een analytisch hoog, of een afgronddiep laag hebben,


Allemaal eigenschappen ook die je ertoe zullen verleiden om technisch te gaan luisteren, de Harbeth is de 1e speaker die mij weer terug heeft gebracht naar de basis: MUZIEK luisteren ;)

Groet,
Theo


Dr.Bedlo

De Harbethjes geven de muziek iets magisch mee, je luistert niet meer technisch je geniet van de muziek, het neemt je mee. De emotie. De rest doet er niet meer toe.
Quad vintage.

Xander32

Quote from: fred19633 on February 13, 2012, 17:45:03
De Harbethjes geven de muziek iets magisch mee, je luistert niet meer technisch je geniet van de muziek, het neemt je mee. De emotie. De rest doet er niet meer toe.
En hoe is de match met Naim?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dr.Bedlo

Quad vintage.

twani

Quote from: fred19633 on February 13, 2012, 17:45:03
De Harbethjes geven de muziek iets magisch mee, je luistert niet meer technisch je geniet van de muziek, het neemt je mee. De emotie. De rest doet er niet meer toe.
Klopt, ik schuif niet meer met m`n speakers, ik denk niet meer na over koperen of zilveren kabels, connectoren, over koppelen of ontkoppelen, dempingsfactor, enz enz enz.
In mijn topic riep iemand dat dat mijn Harbeth`s compleet met stands voor zo`n kleine 4000 euro toch nog best een duur genoegen was.
Wel... als je bedenkt wat je allemaal aan kosten voor tweaks, zoals oa hierboven genoemd, uitspaard kun je dit ook in een heel ander daglicht stellen ;)

Dr.Bedlo

heerlijk he....eindelijk van dat getweak af te zijn.Wat mij nog het meest opvalt is de absolute maar dan ook echt de gehele afwezigheid van luistermoeheid.
Quad vintage.

AbZ

#458
Als ik de posts van Harbethist en forumgenoot Cyreg zo lees, dan tweakt hij nog heel wat af.  Stekkertje hier, dingetje daar...  en dat is natuurlijk prima (aangenomen dat hij daar lol in heeft -- of lees ik dat verkeerd).  Het tweakgebeuren is toch iets persoonlijks en ligt juist niet aan de set, Harbeth or no.

Wel leuk om te lezen/zien/horen hoe tevreden veel Harbeth eigenaars zijn.  Dat zie je toch idd niet bij veel merken (en die horen dan weer in een ander topic).  Ik hoop dat ik op 2 maart of (meer waarschijnlijk) 3 maart gelegenheid heb.  Is de uitgebreide show/toelichting/vergelijking alleen op vrijdag? 

garmtz

Quote from: AbZ on February 13, 2012, 22:17:39
Is de uitgebreide show/toelichting/vergelijking alleen op vrijdag? 

Nee, ook op zaterdag ook. Alleen wat minder gestructureerd dan de avond.

raindog

#460
Interessant! Ben al een tijdje stiekem benieuwd naar de M30 in vergelijk met mijn C7's. Vrijdag gaat helaas niet lukken, zaterdag kan ik wel. Spelen jullie ook met buizen Garmtz?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

garmtz

Quote from: raindog on February 14, 2012, 23:11:52
Interessant! Ben al een tijdje stiekem benieuwd naar de M30 in vergelijk met mijn P7's. Vrijdag gaat helaas niet lukken, zaterdag kan ik wel. Spelen jullie ook met buizen Garmtz?

Ja, we spelen ook met buizen... Hoe en wat precies gaan we nog bepalen. Ik dacht aan M30 + Leben.

raindog

Mooi! Ik heb een spaarvarkentje waar CS600 op staat geschreven ;D Helaas is het beestje nog wat magertjes  :confused:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

twani


Bas Akkerman

#464
Even een onbehoorlijke off-topic post.
Zit er aan te denken om volgende week vrijdag naar de Harbethshow te gaan. Zaterdag na 11 uur is ook een mogelijkheid. Ik woon in Den Haag, dus zoek eigenlijk iemand om mee te rijden naar Hilversum. ::) :thumbs-up: Om dit topic niet teveel te vervuilen eventuele reacties het liefst via PM.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

ruud_diterwich

Ik ben de gelukkige nieuwe eigenaar van een stel p3es2's. Heb in geen jaren meer zoveel plezier aan muziek beleefd! Totale immersie, elk nummer klinkt magisch.

Ik speel nu met een Cyrus VS2, waar ik altijd spijt van had, maar eigenlijk fantastisch klinkt met de Harbeth's. Toch hoor ik goeie dingen over Naim icm Harbeth. Heeft iemand toevallig ervaring met Naim tov Cyrus op p3es2? Zou een SuperUnity bv een goede upgrade zijn tov van de huidige Cyrus VS2 / benchmark dac1 usb?

Ruud
 

garmtz

Quote from: ruud_diterwich on February 15, 2012, 21:16:53
Ik speel nu met een Cyrus VS2, waar ik altijd spijt van had, maar eigenlijk fantastisch klinkt met de Harbeth's. Toch hoor ik goeie dingen over Naim icm Harbeth. Heeft iemand toevallig ervaring met Naim tov Cyrus op p3es2? Zou een SuperUnity bv een goede upgrade zijn tov van de huidige Cyrus VS2 / benchmark dac1 usb?

Ik heb ervaring met de SuperUniti/NaimUniti op een P3ES2 en met Cyrus op een P3ES2 en ik vind Cyrus zelf een erg mooie match met Harbeth. Is het de 8VS2 van  Cyrus? Dat is gewoon een heel mooie versterker!

qinq

Quote from: ruud_diterwich on February 15, 2012, 21:16:53
Ik ben de gelukkige nieuwe eigenaar van een stel p3es2's. Heb in geen jaren meer zoveel plezier aan muziek beleefd! Totale immersie, elk nummer klinkt magisch.

Ik speel nu met een Cyrus VS2, waar ik altijd spijt van had, maar eigenlijk fantastisch klinkt met de Harbeth's. Toch hoor ik goeie dingen over Naim icm Harbeth. Heeft iemand toevallig ervaring met Naim tov Cyrus op p3es2? Zou een SuperUnity bv een goede upgrade zijn tov van de huidige Cyrus VS2 / benchmark dac1 usb?

Ruud
 

Ik vind het wel interessante speakers want het lijkt me heerlijk om muziek mee te luisteren, maar naast muziek kijk ik ook film. Binnenkort met ondersteuning van een 15" gepoorte subwoofer en ik ben bang dat de harbeths totaal niet geschikt zijn voor ht. Ze zijn nogal ongevoelig en kunnen volgens mij niet veel spl leveren. Wat zijn jou ervaringen ermee?

garmtz

Quote from: qinq on February 15, 2012, 21:49:54
Ik vind het wel interessante speakers want het lijkt me heerlijk om muziek mee te luisteren, maar naast muziek kijk ik ook film. Binnenkort met ondersteuning van een 15" gepoorte subwoofer en ik ben bang dat de harbeths totaal niet geschikt zijn voor ht. Ze zijn nogal ongevoelig en kunnen volgens mij niet veel spl leveren. Wat zijn jou ervaringen ermee?

Als ik voor mijn beurt mag spreken... ;)   Ze KUNNEN wel voor film gebruikt worden, maar liefst met een crossover rond de 80-100 Hz en dan nog hebben ze in grotere kamers inderdaad een limiet. De ongevoeligheid los je op met een wat krachtigere versterker, maar dan zit je ook snel weer aan zijn belastbaarheitslimiet. Er is ook geen center speaker beschikbaar. Harbeth wordt echter wel regelmatig gebruikt voor afmixen van surround:

http://www.harbeth.co.uk/uk/index.php?section=products&page=harbethinthestudio

bmateijsen

Ik heb bijna 2 jaar met P3ES2 gespeeld in mijn cinema... echt waanzinnig vwb realisme! Hoge cross-over met een goede sub gebruiken. Het is overigens wel wat Garmt zegt, als het gaat om echt knallen... moet je dat niet met een Harbeth doen. Maar ja, ik draaide op zijn max 90-95 dB c-weighted (dus op de piek)

Dr.Bedlo

Quote from: qinq on February 15, 2012, 21:49:54
Ik vind het wel interessante speakers want het lijkt me heerlijk om muziek mee te luisteren, maar naast muziek kijk ik ook film. Binnenkort met ondersteuning van een 15" gepoorte subwoofer en ik ben bang dat de harbeths totaal niet geschikt zijn voor ht. Ze zijn nogal ongevoelig en kunnen volgens mij niet veel spl leveren. Wat zijn jou ervaringen ermee?

Tsjonge wat ben ik toch stom geweest. Ik heb de Harbeths aangeschaft maar wat een Miskoop. Ze zien er niet uit, ze zijn veel te klein. Er komen geen lage tonen uit, ze zijn helemaal niet analytisch. Ze geven een waardeloze klank. En je kan ze niet eens in een HT setting gebruiken. Dynamiek daar hebben die dingen nog nooit van gehoord!

Tsjonge vraag ik mij toch af waarom ik elke dag nog emotioneel geroerd zit te luisteren. ;)
Quad vintage.

twani

Omdat je een emotioneel zeer bewogen en bevlogen mens bent Fred ;D

Dr.Bedlo

Misschien wel Twani. Word aleen een beetje mismoedig van die luitjes die Harbeth op grond van een Optische waarneming al veroordelen.
Quad vintage.

qinq

Quote from: fred19633 on February 17, 2012, 11:41:20Misschien wel Twani. Word aleen een beetje mismoedig van die luitjes die Harbeth op grond van een Optische waarneming al veroordelen.

Ik veroordeel de Harbeths totaal niet, maar een gevoeligheid van 83db met zo'n kleine woofer in een gesloten kast schreewt niet; "gebruik mij op hoge volumes als ht speaker"

Dat ze voor muziek top zijn geloof ik graag en ik zou ze met liefde een keer beluisteren. Persoonlijk krijg ik bij Harbeth een beeld van een echte liefhebber die onder het genot van een glaasje whisky -gezeten in een chesterfield- een goed stuk muziek luistert. Een stuk meer dan iemand die op enorm spl thx referentie scenes door zijn huiskamer wilt knallen. Dat laatste doe ik net zo graag als het eerste en ik wilde alleen vragen naar jouw ervaring met de veelzijdigheid van de speaker. Vind je reactie nogal flauw en sarcastisch.

Poldo

#474
Quote from: fred19633 on February 17, 2012, 11:41:20
Misschien wel Twani. Word aleen een beetje mismoedig van die luitjes die Harbeth op grond van een Optische waarneming al veroordelen.

Ach dat mag toch, bij veel vrouwen komen ze denk ik de woonkamer niet in  ;D

En er was toch ook iemand die speakers veroordeelde op de naam: " Je gaat toch geen speakers kopen die Usher of Klipsch als naam hebben"  ;)
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.