Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ChrisV

Mooi, die zonnige kleurstelling.

Ze staan wel wat dicht op de wand en op elkaar, maar dat is, zonder in de ruimte te zijn, natuurlijk wat lastig te zeggen.

Dr.Bedlo

Volgens ikke zit de rechter speaker ook wat te ver naar binnen?
Quad vintage.

Cyreg

twani, ziet er zo prima uit.  ;D

Wel vooral benieuwd hoe de klank nu toch is veranderd? en.....
....of je nog singlewire gaat aansluiten/uitproberen? (voorkeur van Harbeth's ontwerper)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

twani

Quote from: fred19633 on February  1, 2012, 16:34:52
Volgens ikke zit de rechter speaker ook wat te ver naar binnen?
Optisch bedrog Fred, ze staan exact gelijk.............

twani

Quote from: ChrisV on February  1, 2012, 15:54:25
Mooi, die zonnige kleurstelling.

Ze staan wel wat dicht op de wand en op elkaar, maar dat is, zonder in de ruimte te zijn, natuurlijk wat lastig te zeggen.
1,8 meter uit elkaar, inderdaad nét iets minder dan Shaw optimaal acht...
Achterzijde speaker ongeveer 40cm van de wand, en inderdaad vertekenen de foto`s nogal. Het lijkt zo op het oog een ietwat kale ruimte te zijn, ook niet het geval............

twani

Quote from: Cyreg on February  1, 2012, 17:53:16
twani, ziet er zo prima uit.  ;D

Wel vooral benieuwd hoe de klank nu toch is veranderd? en.....
....of je nog singlewire gaat aansluiten/uitproberen? (voorkeur van Harbeth's ontwerper)
Dank je Cyreg, dat roept Alan inderdaad, hylarisch om dan een Biwire terminal te plaatsen vind je niet? ;D Vreemde man toch die Shaw :D
Als ik overigens die blikken plaatjes, die ik er tussenuit heb gehaald, eens nader bekijk heb ik nou niet direct het idee daarmee een klankverbeterend subject te hebben verwijderd.
Alan zélf heeft niets met kabels, spikes, tuning en dergelijke, ik sinds kort ook niet meer ;D.

musfed

Zijn die stands op maat gemaakt?
Lijken mij iets te klein voor deze speakers namelijk....
Maar dat is misschien ook een smaakkwestie. Zie zelf in dit geval graag stand waarvan de "palen" op de hoeken van de speakers staan. Zoals, niet geheel toevallig, de stand die bij mijn Neat MFS hoort.
Zo bedoel ik dus:

Dutch & Dutch 8c's

twani

Quote from: Musfed on February  1, 2012, 22:37:36
Zijn die stands op maat gemaakt?
Lijken mij iets te klein voor deze speakers namelijk....
Maar dat is misschien ook een smaakkwestie. Zie zelf in dit geval graag stand waarvan de "palen" op de hoeken van de speakers staan. Zoals, niet geheel toevallig, de stand die bij mijn Neat MFS hoort.
Zo bedoel ik dus:


Ze blijken smaakgevoelig deze stands, men vind zé óf heel mooi of echt minder.
Vwb. de hoogte: vergis je niet in de hoogte (groote) van dit type Harbeth!, de stands zijn exact 40 cm, precies zoals Harbeth aanraadt...Daarmee komen de tweeters op oorhoogte, wederom zoals Harbeth het zélf graag ziet...

twani

Quote from: Musfed on February  1, 2012, 22:37:36
Zijn die stands op maat gemaakt?
Lijken mij iets te klein voor deze speakers namelijk....
Maar dat is misschien ook een smaakkwestie. Zie zelf in dit geval graag stand waarvan de "palen" op de hoeken van de speakers staan. Zoals, niet geheel toevallig, de stand die bij mijn Neat MFS hoort.
Zo bedoel ik dus:
;D

Het blijft smaakgevoelig, die van mij lijken op Spongebob die van jouw op een rollator

musfed

Nee, ik heb het niet over de hoogte. Je Harbeth's zijn groot, waardoor relatief lage stands voldoen.
Wat ik graag zie is dat de stands aansluiten op de hoeken van de speakers. Daarom mijn vraag mbt het "op maat gemaakt" zijn, of niet.
Dutch & Dutch 8c's

Timvg

Ik vind ze mooier op deze manier, de stand iets smaller dan de speaker zelf... echt een mooie set in het algemeen.. houden zo, Twani.. gewoon genieten en niet verder zoeken..

Alex Groningen

Quote from: twani on February  1, 2012, 15:44:39
De SHL5 op stands...........

Een diepe zucht na het zien van de foto's en  :inlove:
Kan me heel goed voorstellen dat dit echt genieten is om uren naar te luisteren.

twani

#437
Quote from: Musfed on February  1, 2012, 23:21:43
Nee, ik heb het niet over de hoogte. Je Harbeth's zijn groot, waardoor relatief lage stands voldoen.
Wat ik graag zie is dat de stands aansluiten op de hoeken van de speakers. Daarom mijn vraag mbt het "op maat gemaakt" zijn, of niet.
Nee, voor meer informatie zou je eventueel Erik S van jouw hifi kunnen benaderen, hij namelijk Weber en Maurer dealer maar héé WTH........je vind ze toch niet mooi ;D

garmtz

Hier maar even de scoop voor de agenda's... ;)

Wij (Beter Beeld & Geluid) houden op vrijdagavond 2 maart (en zaterdag 3 maart) een Harbeth show waarop ALLE modellen te beluisteren zullen zijn. Onze Harbeth klanten zullen hier en mailing over ontvangen. Wordt heel bijzonder met hapjes, drankjes, muziek en gezelligheid. Officiële info hieronder:

Een muzikale avond met Harbeth...

Op vrijdagavond 2 maart zullen wij op een ontspannen manier – onder het genot van een hapje en drankje –  alle modellen van Harbeth presenteren. Nooit eerder had u de mogelijkheid om de P3ESR, Compact 7ES-3, M30, Super HL5 en M40.1 na elkaar te beluisteren in de diverse demo-ruimtes. Tijdens deze avond zal volledige uitleg worden gegeven door Jan Verlegh van art's Excellence, de importeur van het merk en zullen de speakers worden aangestuurd met uiteenlopende elektronica.

Programma:
19:00 – Ontvangst
19:30 – Aanvang demonstraties
21:00 – Drankje
22:00 – Afsluiting

Bent u vrijdagavond verhinderd, komt u dan gerust langs op zaterdag 3 maart. Wij verwelkomen u dan tussen 10-18 uur graag met een heerlijke cappuccino!

Aanmelden voor de vrijdagavond kan via email op info@beterbeeldengeluid.nl of telefonisch via 06 - 462 265 86.

Xander32

#439
Quote from: garmtz on February 10, 2012, 22:53:35
Hier maar even de scoop voor de agenda's... ;)

Wij (Beter Beeld & Geluid) houden op vrijdagavond 2 maart (en zaterdag 3 maart) een Harbeth show waarop ALLE modellen te beluisteren zullen zijn. Onze Harbeth klanten zullen hier en mailing over ontvangen. Wordt heel bijzonder met hapjes, drankjes, muziek en gezelligheid. Officiële info hieronder:

Een muzikale avond met Harbeth...

Op vrijdagavond 2 maart zullen wij op een ontspannen manier – onder het genot van een hapje en drankje –  alle modellen van Harbeth presenteren. Nooit eerder had u de mogelijkheid om de P3ESR, Compact 7ES-3, M30, Super HL5 en M40.1 na elkaar te beluisteren in de diverse demo-ruimtes. Tijdens deze avond zal volledige uitleg worden gegeven door Jan Verlegh van art's Excellence, de importeur van het merk en zullen de speakers worden aangestuurd met uiteenlopende elektronica.

Programma:
19:00 – Ontvangst
19:30 – Aanvang demonstraties
21:00 – Drankje
22:00 – Afsluiting

Bent u vrijdagavond verhinderd, komt u dan gerust langs op zaterdag 3 maart. Wij verwelkomen u dan tussen 10-18 uur graag met een heerlijke cappuccino!

Aanmelden voor de vrijdagavond kan via email op info@beterbeeldengeluid.nl of telefonisch via 06 - 462 265 86.
Interesse - ook toegankelijk voor niet-Harbeth bezitters ?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

garmtz

Uiteraard zijn ook niet-Harbeth bezitters van harte welkom! Krijgen ook dezelfde hapjes... ;D

twani

Xander... als jij van jezelf vind dat je nog niet aan andere speakers toe bent zou ik niet gaan :D Want de Harbeth`s brengen je op z`n minst aan het twijfelen.........
Zonder gekheid, is een unieke gelegenheid alle modellen naast elkaar te horen, leuk hoor ;)

Groet,
Theo

Nosferatu

Quote from: garmtz on February 11, 2012, 21:08:54
Uiteraard zijn ook niet-Harbeth bezitters van harte welkom! Krijgen ook dezelfde hapjes... ;D
Jaja, je vergeet te vertellen van die zure appels die jullie uitdelen aan de niet-Harbeth bezitters, zijn namelijk hele 'lekkere' luidsprekers.  ;D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

garmtz

Quote from: Nosferatu on February 11, 2012, 21:13:40
Jaja, je vergeet te vertellen van die zure appels die jullie uitdelen aan de niet-Harbeth bezitters, zijn namelijk hele 'lekkere' luidsprekers.  ;D

'Lekker' is erg subjectief... :)

Nosferatu

Quote from: garmtz on February 11, 2012, 21:19:35
'Lekker' is erg subjectief... :)
Gebruik de term om in de hapjes sfeer te blijven.  ;D Vind Harbeth er niet uit zien, qua design zijn ze in de jaren 60 blijven steken. Het zijn ook bij lange na niet de meest analytische luidsprekers, produceren niet het diepste laag, in de wereld zijn er fabrikanten zat die het allemaal veel beter doen alleen...... als je een Harbeth combineert met een Naim, dan gebeurt er 'iets'. Er is emotie, muziek, en dat pakt je. Dat kon voor sommige 'evangelisten' wel eens een zure appel zijn, dat er zoveel leuks komt uit zulke (relatief) simpele luidsprekertjes.  :angel:

Succes en vooral veel plezier met de show jongens !
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

garmtz

Ah, snap hem eindelijk! En we gaan er een mooie avond van maken, thanks!

Xander32

#446
Quote from: garmtz on February 11, 2012, 21:08:54
Uiteraard zijn ook niet-Harbeth bezitters van harte welkom! Krijgen ook dezelfde hapjes... ;D
Quote from: twani on February 11, 2012, 21:11:23
Xander... als jij van jezelf vind dat je nog niet aan andere speakers toe bent zou ik niet gaan :D Want de Harbeth`s brengen je op z`n minst aan het twijfelen.........
Zonder gekheid, is een unieke gelegenheid alle modellen naast elkaar te horen, leuk hoor ;)

Groet,
Theo

Ik noteer 3 maart in m`n agenda - de vrijdag gaat helaas niet lukken (ben pas 18.15 uur thuis van `t werk). Ben benieuwd, heb nog niet eerder Harbeth mogen beluisteren.

M.n. de Monitor 30 spreekt mij op voorhand aan (op `n Superuniti :inlove:).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

ChrisV

Quote from: Nosferatu on February 11, 2012, 21:31:34
in de wereld zijn er fabrikanten zat die het allemaal veel beter doen

Wat doen al die andere fabrikanten dan fout, dat ze al die Harbeth bezitters niet als koper weten binnen te halen? Zou toch appeltje eitje moeten zijn als de speakers zo matig presteren (behalve dan met Naim volgens jou).

Nosferatu

Quote from: ChrisV on February 13, 2012, 08:08:15
Wat doen al die andere fabrikanten dan fout, dat ze al die Harbeth bezitters niet als koper weten binnen te halen? Zou toch appeltje eitje moeten zijn als de speakers zo matig presteren (behalve dan met Naim volgens jou).
Leuk dat je 1 stukje uit mijn tekst eruit knipt, de rest doet er schijnbaar niet toe. Ga eens luisteren dan kom je tot de ontdekking dat een Naim-Harbeth set een hele prettige muzikale combinatie is. En als het niets voor jou is.... dan heb je keuze uit nog eens 14731 andere merken luidspreker fabrikanten. Mooi toch ?
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

ChrisV

De rest is ook verdraait interessant, maar dit stukje triggerde mij  ;) Hoe kan het toch dat schijnbaar matige speakers zo goed verkopen? Is het alleen de gouden combi met andere apparatuur of is er ook iets anders aan de hand?

Maar goed, waarschijnlijk ben ik de enige die zulke vragen boeiend vind  8)