Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

twani


garmtz

Quote from: twani on January 26, 2012, 15:06:32Ik had maar één paar besteld ;D  Wat heb je mooi beroep Garmt :clapping:, iedere dag weer mensen blijmaken, mooi werk hoor.

Mij hoor je inderdaad niet klagen... :)

QuoteHelaas heb ik de stands nog niet binnen, de definitieve plaatsing wordt dus nog lastig morgen.

Bierkratjes? Krukjes? Stoelen? Uitstellen?

QuoteMorgen ochtend overigens, wil ik rond 10.00uur een kleine 130 kg Von Schweikerts bij jullie afleveren, al wakker voor zoiets zwaars dan? ;D

kom maar op! :)

Cyreg

#402
Haha, jammergenoeg niet nee  :laugh:

Maar ik ben nog steeds wel benieuwd hoe dat hier anders (misschien nog beter?) zou klinken dan m'n C7's.
Klinkt overigens prima hoor C7 met LFD en Michell  :clapping:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Cyreg

Ik had overigens in je andere draadje, als tussenoplossing, al de Oddvar's van Ikea genoemd van 9 euro/st  ;)
Heeft je vrouw ook later nog leuke bloementafeltjes  :bigsmile:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

twani

Quote from: Cyreg on January 26, 2012, 15:17:29
Ik had overigens in je andere draadje, als tussenoplossing, al de Oddvar's van Ikea genoemd van 9 euro/st  ;)
Heeft je vrouw ook later nog leuke bloementafeltjes  :bigsmile:
En jij denkt dat ik haar met zoiets "futiels" als bloementafeltjes nog blij kan maken ;D Neeeeee, die tijd is voorbij!

twani

Quote from: garmtz on January 26, 2012, 15:13:04
Mij hoor je inderdaad niet klagen... :)

Bierkratjes? Krukjes? Stoelen? Uitstellen?

kom maar op! :)
Uitstellen NEEEEE!, misschien neem ik ze morgen dan toch gewoon maar al mee.......als dat mag van jou dan hé :D

Cyreg

En twani? Al wat geluisterd en 'n 1e indruk of...........................?  :unsure:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

twani

Check "A Women`s Nightmare" in het "Showcase" topic ;)  Tipje van de sluier......Zwaar en zwaar onder de indruk.......stil ben ik er van......

TEASER:

Timvg

Quote from: twani on January 27, 2012, 21:04:33
Check "A Women`s Nightmare" in het "Showcase" topic ;)  Tipje van de sluier......Zwaar en zwaar onder de indruk.......stil ben ik er van......

TEASER:


Geniet er van, prachtige speakers!

twani

#409
Wat mij nog het meest opvalt is de prima Bass performance van de SHL-5. Dit was eigenlijk de enige (beperkte) reserve die ik had vwb. de overstap van de Von Schweikert`s (die hierin natuurlijk beestachtig presteren en als zodanig ook prima in een gecombineerde HT/Stereo opstelling toegepast kunnen worden, subwoofers gegarandeerd overbodig, piekbelasting 2000watt :D) naar de harbeth`s.  
De bassweergave is namelijk harstikke prima, genuanceerd, niet megadiep maar immer een ruime voldoende en "kwantitatief" prima afgemeten op de akoestiek van mijn kamer.

Groet,
Theo.

Cyreg

twani , nog even wachten met conclusies tot je ze op de stands heb staan  :butbut:
Klankbalans veranderd daardoor nog aanzienlijk, naar mijn verwachting  :unsure:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

twani

Ik had ze al even op de dozen waarin ze verpakt waren gehad, ook prima, ze zijn totaal niet kritisch in de opstelling. In het verleden heb ik wel gemerkt dat als je eenmaal uren moet gaat zitten schuiven met een stel speakers het eigenlijk nooit meer écht goed komt tussen jou en je speakerset................
Ditmaal viel mij het geluk ten deel dat het "neerzetten en genieten" was, zowel voor de versterker als de speakers en ik moet zeggen daar was ik hard aan toe want ik wil niet meer schuiven, ik wil muziek luisteren.......

PS: je mag altiijd bij me komen luisteren...............

Groet,
Theo.

Bas Akkerman

Wat ik een van de sterke eigenschappen van de Monitor 30 vond, was de basweergave. Strak, gedetailleerd en coherent t.o.v. van het mid en hoog. Grappig om een soortgelijke ervaring van jou te horen Twani. Als ik je goed begrijp althans.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

#413
Klopt Bas(s ;D)............ Is eigenlijk een beetje hetzelfde grapje als van de DJ Rob "hoge, lage en midden" Toonen........

Bas Akkerman

LOL  ;D En nog steeds aan het genieten? Soms hoor je dat er dingen in het geluid veranderen naarmate de tijd vordert. Is dat bij jou ook zo? Niet om je Audiophilia nervosa aan te praten hoor, ben gewoon nieuwsgierig.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

ChrisV

Quote from: twani on January 29, 2012, 12:21:58
Ik had ze al even op de dozen waarin ze verpakt waren gehad, ook prima, ze zijn totaal niet kritisch in de opstelling.

Dat herken ik wel, al komen de meeste gebruikers op ongeveer dezelfde opstelling uit: bijna recht op de oren af, iets uitgedraaid. 

twani

Quote from: Bas Akkerman on January 29, 2012, 15:18:06
LOL  ;D En nog steeds aan het genieten? Soms hoor je dat er dingen in het geluid veranderen naarmate de tijd vordert. Is dat bij jou ook zo? Niet om je Audiophilia nervosa aan te praten hoor, ben gewoon nieuwsgierig.
Deze speakers dagen je zeker niet uit technisch te gaan luisteren, iets waar ik normaal gesproken wel enigzins toe word verleid en ook iets wat ik heel irritant vind, want ik wil gewoon lekker muziek luisteren....
Er zit een bepaalde "animositeit" (is dat sfeer?) in deze speakers die je de wereld om je heen doen laat vergeten, geen enkel verlangen naar gelummel met andere spikes, kabels, connectoren of schuiven oid, een absoluut novum voor mij, er was altijd wel iets waarvan ik dacht: als ik nu DIT, of als ik nu DAT zou het dan beter worden, kortom onrust.......Nu lekker niet :P

Bas Akkerman

Geweldige muziekweergevers dus!!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Cyreg

#418
twani, je hebt gelijk, dat is ook m.i. het effect van Harbeth's.
Sinds m'n Harbeth C7's, eind 2010, heb ik wel aan optimalisatie gedaan met LSkabel en netspul  ???
Maar sinds april/mei vorig jaar is het ook bij mij erg rustig geworden met continu "technisch" luisteren.

Ja laatste 6 weken weer even met m'n nieuwe draaitafel, maar dat is nu ook weer gelukt, dus....

Gewoon 'n prettig, ontspannen geluid met voldoende detail en echtheid  :clapping:
(wel even alles van de randaarde moeten halen, voordat dat zover was! :omg:)

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Dr.Bedlo

Volledig mee eens. Het tweaken is opeens passe  met Harbeth.. Tis net of alles nu op zijn plaats valt.
Quad vintage.

hifihenk

#420
Quote from: twani on January 29, 2012, 20:31:37
Deze speakers dagen je zeker niet uit technisch te gaan luisteren, iets waar ik normaal gesproken wel enigzins toe word verleid en ook iets wat ik heel irritant vind, want ik wil gewoon lekker muziek luisteren....
Er zit een bepaalde "animositeit" (is dat sfeer?) in deze speakers die je de wereld om je heen doen laat vergeten, geen enkel verlangen naar gelummel met andere spikes, kabels, connectoren of schuiven oid, een absoluut novum voor mij, er was altijd wel iets waarvan ik dacht: als ik nu DIT, of als ik nu DAT zou het dan beter worden, kortom onrust.......Nu lekker niet :P


O zo herkenbaar. Sinds de Monitor 30's in mijn kamer staan is het alleen nog maar genieten. Het geluid is zo vanzelfsprekend en lekker  :wub:
Linn Akurate DS - Linn Majik Kontrol - Linn Majik 2100 - Harbeth M30 - Velodyne DD10 - MIT MI330 Series2 - Linn Black interlinks - Linn K20

twani

Pffff, mooie sets ook jullie Hifi Henk en Fred19633.....!

Ik zat in even in jullie profiel te loeren :hehe:

twani

De SHL5 op stands...........

Timvg


hifihenk

Nice !!
Dit wordt genieten met een hoofdletter G  ;D
Linn Akurate DS - Linn Majik Kontrol - Linn Majik 2100 - Harbeth M30 - Velodyne DD10 - MIT MI330 Series2 - Linn Black interlinks - Linn K20