Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

twani

Aan de achterkant betaald deze politiek zich op positieve wijze uit, in het voordeel van de klant wel te verstaan. Want deze handelswijze zorgt ervoor dat Europeesche aanbieders, gestuurd (gedwongen?) door zaken als oa. per land verschillend geheven belastingen, loon en huisvestings kosten ed., elkaar niet gaan beconcureren op prijs.  Gevolg is een stabiel prijsniveau wat uiteraard goed is voor de restwaarde en het image van een merk. Je wilt met een dergelijk merk niet dat de Saturn of de Mediamarkt restpartijen opkoopt en deze voor spotprijzen verhandeld. Een vorm van protectionisme? jazeker... maar met als doel de status van het merk (en hun dealernetwerk) fier overeind te houden en zodoende ook op lange termijn de merkidentiteit te waarborgen.
Ben het met je eens dat we wat dit onderwerp aangaat nou niet direct in het meest gunstige land wonen.
En als we het over de (prijs) verhoudingen tussen Duitsland en Nederland hebben...Ik ben autoverkoper: need I say more :devil:

Groet,
Theo.

Cyreg

Tja, niet registreren, dat is ook 'n optie.
Geen verlenging vd Harbeth garantie naar 3 jaar dan, maar...OK

Autoprijzen in Duitsland, ja OK, maar dat is weer nederlandse politiek met extra belasting op auto's hé.

Maar goed, we gaan weer verder met het "zoet"  ;)
Ben je echt van plan SuperHL5 's te kopen, twani
Zou ik hier ook wel 'ns willen proberen ipv m'n C7's, vind ik wel mooi en handig in Eucalyptus  ;D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

twani


twani

Quote from: Cyreg on January 18, 2012, 19:25:09
Ben je echt van plan SuperHL5 's te kopen, twani
Volmondig ja.

Cyreg

Ipv je VR's?

Zeker SHL5's ook al thuis beluisterd dan zeker?
Wat vond je ervan?

Ook nog andere Harbeth's beluisterd?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

twani

#380
Een korte uitleg, om eea. begrijpelijk te maken, is hier wel op z`n plaats denk ik....

De Von Schweikerts zijn ontstellend goed en qua "overall" prestaties niet of nauwelijks te toppen, er zijn ook géén reviews bekend (uit welke windhoek dan ook) waarin dat niet word onderschreven. Enkele zeer gerenomeerde en hoog aangeschreven recensenten hebben, specifiek DIT type, al eens aangehaald als het beste dat hen ter oren is gekomen onder de 20K, ik kan dat uit eigen waarneming iig. niet tegenspreken ;D
De keuze voor de SHL 5 is ingegeven door andere (nieuwe) prioriteiten en invalshoeken.... Eigenlijk luister ik de laatste jaren slechts nog laat op de avond muziek, immer tussen 21.30 en 24.00 uur, dit alles ook nog  bij zeer beperkte geluidsdruk, ik word serieus ouder denk ik toch :D  Een gekende eigenschap van de Harbeth`s is dat ze je reeds op een zeer laag volume de muziek inzuigen, dat wil ik! (nu en tegenwoordig), de VS daarentegen leveren, zelfs op beperkt volume, al een overdondenderde presentatie af, zeer fraai maar ik ben nú toe een echte romantische "middernacht luisterset"
Ik ga volgende week de "Harbeth wereld" met een blijde spanning betreden en laat met leedwezen, voor diegenen die ietsjes ruimte hebben, een "opportunity" van formaat achter bij.......Bjorn en Garmt van Beter Beeld en Geluid, jongens bedankt voor het zaken doen, wederom plezierig.

Groet,
Theo.

twani

Oh ja, vergeet ik mijn Monique nog :blush: die vind het niet erg dat de nieuwe kinderen iets kleiner zijn >:(

garmtz

Er staat je iets heel moois te wachten, kan ik je verzekeren... :)   De Harbeth/Radial verslaving is een heel hardnekkige... ;)  En uiteraard was het graag gedaan...

twani

Nu maar hopen dat deze stands vóór aankomende vrijdag binnen zijn, dan komt Garmt de SHL-5 bij mij thuis afleveren.....

ChrisV

Ze ogen wat laag voor de SHL5...

twani

Ik heb de "40cm hoog" versie besteld, en dat is wat Harbeth "wil"..... ;)

ChrisV

Volgens mij zijn mijn Skylans wat hoger. De tweeter zit in ieder geval op oorhoogte als ik zit. 

twani

Ik heb een lage lounge bank en ik vind de Skylans bovendien überlelijk ;D (trek je daar niets van aan overigens, ik weet dat ze er eigenlijk wel op horen maar ja....) en deze stands vind ik  ook niet eens heel mooi, iets minder lelijk is dan het eerste dat in mij opkomt :D
Kon deze overigens ook als 50 en 60 cm versie bestellen maar wederom vind ik dat niet zo lekker staan....
40 cm is overigens nog net binnen de marge van hetgeen Harbeth adviseert.
Hoe lang heb jij je SHL5 al?

Groet,
Theo

ChrisV

De Skylans zijn bepaald geen design stands, maar ik vind ze wel wat hebben.

Ik heb de SHL5's nu iets van 2,5 jaar. Geen seconde spijt van gehad. Ik had jaren daarvoor de kleinste speakers van Harbeth gehad. Na wat omzwervingen toch weer bij Harbeth uitgekomen. 

Oud lid

@Twani,

Wat zijn dat voor stands?

Groeten,

Erwin B

twani


Oud lid


Cyreg

Hallo Harbeth liefhebbers, nu eens 'n goed berichtje mbt NL prijzen!

De "standaard" (zwart of kersen) P3ESR is weer terug op prijsnivo 2010  :thumbs-up:
Ipv adviesprijs 1995 euro pp in 2011, nu weer terug bij 1700 euro pp, dus.........
Andere P3ESR uitvoeringen zijn nog steeds duur; maar nu is er in ieder geval iets te kiezen  ;)

Jammergenoeg zijn verder alle andere prijzen gelijk gebleven.  :(
Zou nog beter zijn geweest als ook de "standaard" (kersen) C7ES3 en SuperHL5 in prijs waren verlaagd.
5 á 10% lager, dan ziet de prijs er ineens 'n stuk aantrekkelijker uit, ook tov de oosterburen!
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

twani

Quote from: Cyreg on January 24, 2012, 20:00:58
Hallo Harbeth liefhebbers, nu eens 'n goed berichtje mbt NL prijzen!

De "standaard" (zwart of kersen) P3ESR is weer terug op prijsnivo 2010  :thumbs-up:
Ipv adviesprijs 1995 euro pp in 2011, nu weer terug bij 1700 euro pp, dus.........
Andere P3ESR uitvoeringen zijn nog steeds duur; maar nu is er in ieder geval iets te kiezen  ;)

Jammergenoeg zijn verder alle andere prijzen gelijk gebleven.  :(
Zou nog beter zijn geweest als ook de "standaard" (kersen) C7ES3 en SuperHL5 in prijs waren verlaagd.
5 á 10% lager, dan ziet de prijs er ineens 'n stuk aantrekkelijker uit, ook tov de oosterburen!
Zeg Cyreg, ben jij soms in de markt voor een nieuw setje Harbeth`s? je bent zo in de weer met de prijzen ;D
En heel eerlijk, wie is er igv. de aanschaf van een set nieuwe Harbeth`s nou geinteresseerd in  een adviesprijs van 5% méér of minder, Harbeth`s koop je, omdat je uit volle overtuiging, zo`n paar van die " lelijkerds" wilt hebben.
En wederom is het niet netjes naar de NL dealers toe om iedere keer de Duitse prijzen erbij te halen. Koop je Harbeth, koop je die bij een NL dealer (vind ik dan hé ;D)

Groet,
Theo

twani


Oud lid

Het was een mailtje. Foutje.

Erwin B

garmtz

Leuk citaat van Alan Shaw uit het Harbeth forum:

QuoteFunnily enough, at the X-Factor studio last week (another M40, M30 install) they told me how after a beauty parade of all the well known monitor brands how they came to select Harbeth. Their test was to place a well-respected Neumann U87 microphone down on the studio stage (where we see the presenter) and cable it back to the control room where they could listen to various voices. The only speakers that captured the naturalness of the live voice was the M40.1. I asked if the engineering staff would be willing to make a video of behind the scenes including repeating that test and they have gone off to seek permission and cost making a mini-documentary for us here.

garmtz

Twee paar Harbeth SHL5 wachtend op hun nieuwe baasje... :)

Cyreg

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

twani

Quote from: garmtz on January 26, 2012, 14:55:40
Twee paar Harbeth SHL5 wachtend op hun nieuwe baasje... :)

Ik had maar één paar besteld ;D  Wat heb je mooi beroep Garmt :clapping:, iedere dag weer mensen blijmaken, mooi werk hoor.
Helaas heb ik de stands nog niet binnen, de definitieve plaatsing wordt dus nog lastig morgen.
Morgen ochtend overigens, wil ik rond 10.00uur een kleine 130 kg Von Schweikerts bij jullie afleveren, al wakker voor zoiets zwaars dan? ;D