Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

S@m

Quote from: fred19633 on September  9, 2011, 18:35:00
Deel de snelheid van geluid - plm. 340 m/sec. - door de diepte van de luisterruimte, de uitkomst hiervan door twee gedeeld geeft de laagste frekwentie die probleemloos kan worden weergegeven.

Dan heeft zogezien bij de meeste modale huiskamers een sub geen zin

Wijsheid van de koude grond...  ;D

Dr.Bedlo

Ja dat leek het mij ook al te zijn.
Quad vintage.

garmtz

Quote from: fred19633 on September  9, 2011, 18:35:00
Deel de snelheid van geluid - plm. 340 m/sec. - door de diepte van de luisterruimte, de uitkomst hiervan door twee gedeeld geeft de laagste frekwentie die probleemloos kan worden weergegeven.

Dan heeft zogezien bij de meeste modale huiskamers een sub geen zin

Dat is pertinente onzin! Zou betekenen dat je met een hoofdtelefoon ook geen laag kunt horen. Kul...

AbZ

#353
Quote from: garmtz on September 20, 2011, 13:26:22
Dat is pertinente onzin! Zou betekenen dat je met een hoofdtelefoon ook geen laag kunt horen. Kul...
Idd een beetje kort door de bocht.
Een AKG K701 gaat bijvoorbeeld tot 10Hz  :music:  maar bij headfi heb je geen room modes. 
Ik denk dat Fred doelt op een verband tussen golflengte en ruimte en akoestische problemen.

Cyreg

Bij de Harbeth gebruikersgroep is op 22-9-2011 'n nieuwe regel geintroduceerd mbt garantie.
Geen garantie (of geen met 1 jaar verlengde garantie?) meer van Harbeth, ondanks aanmelding op tijd etc. :o

Nu is er 'n eis bijgekomen, nl dat de productiedatum niet ouder dan 'n half jaar mag zijn voor de nieuw-aankoop  ???
Wat kan je daar als dealer laat staan als koper aan doen dan, om 'n niet langer geleden gefabriceerde set te krijgen?

Ik snap daar geen bal van en vind het ook geen stijl van Harbeth.
Denk dat de importeur hier in NL met z'n speakers blijft zitten op deze manier  :unsure:

Vind ook nog steeds raar dat je garantie alleen geldt van in je eigen land gekochte Harbeths.  :-X
What about de concurrentie binnen de open grenzen van Europa
(In Duitsland zijn oa Harbeth's stuk goedkoper hoor!)

Snapt iemand van jullie daar iets meer van; misschien 'n dealer?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Dr.Bedlo

Vind het ook maar een vreemde regel. Alhoewel dat je geen garantie zou krijgen ik nergens kan vinden.

Ja//Een half jaar na de productiedatum. Hoe kun je dat als consument nagaan dan? De series nummers heb je niks aan en als je bij Harbeth daar na informeert krijg je een niets zeggend mailtje terug dat dat een intern bedrijfsgeheim is en dat is natuurlijk grote onzin.

Een sticker met maand en productie jaar en je bent al klaar. overigens hoef je je geen zorgen te maken want harbeth kan nog zoveel zeggen als ze willen maar de Hollandse garantie en konsumenten wet geldt hier en die is vrij duidelijk.
Quad vintage.

garmtz

Leuk nieuwtje voor de Harbeth fans: wij hebben nu de P3ESR, Compact 7ES3, Monitor 30 en SHL5 demoklaar staan... Monitor 40.1 en P3ES2 bij oproep... ;)

hifihenk

Dat is weer een mooie uitbreiding van de demo voorraad Garmt.
Ik ben in iedergeval heel blij met mijn Monitor 30's   :pompom:
Linn Akurate DS - Linn Majik Kontrol - Linn Majik 2100 - Harbeth M30 - Velodyne DD10 - MIT MI330 Series2 - Linn Black interlinks - Linn K20

garmtz

Quote from: hifihenk on October 13, 2011, 23:48:16
Dat is weer een mooie uitbreiding van de demo voorraad Garmt.
Ik ben in iedergeval heel blij met mijn Monitor 30's   :pompom:

Houwen zo! ;)


Timvg

Viel me vandaag weeral een keer op hoe natuurlijk Harbeths klinken in vergelijking met andere speakers, heel trouw aan de bron, en toch muzikaal.

Vandaag wat moeten werken op een duits merk welk monitors maakt (toch maar geen namen noemen, wil geen fans op de teen trappen :p) en ik kon er me toch niet in vinden, het was zeker niet slecht, maar ik zat teveel in m'n hoofd met wat er niet klopte aan het plaatje om me volledig op het bronbestand te kunnen concentreren.


Tot zover mijn fan post van de dag :)

Cyreg

Hallo Timvg, zo te lezen op de HUG gaat 'n HT setje van Harbeth in het zwart niet lukken hé  :devil:
Wel jammer, maar 'n echte center heeft Harbeth toch ook niet?

Sinds m'n randaarde-loze(losgemaakt) tijdperk (2 maandjes) klinkt de C7ES-3 setup lekker gevuld/warm.
Maar ook met voldoende detaillering en ruimtelijke afbeelding (ligt ook aan m'n LFD!) :smile:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Timvg

Quote from: Cyreg on December  7, 2011, 19:59:08
Hallo Timvg, zo te lezen op de HUG gaat 'n HT setje van Harbeth in het zwart niet lukken hé  :devil:
Wel jammer, maar 'n echte center heeft Harbeth toch ook niet?

Sinds m'n randaarde-loze(losgemaakt) tijdperk (2 maandjes) klinkt de C7ES-3 setup lekker gevuld/warm.
Maar ook met voldoende detaillering en ruimtelijke afbeelding (ligt ook aan m'n LFD!) :smile:

Gaat idd niet lukken  :P Ik snap hun logica perfect, maar langs de andere kant is black ash toch zo'n beetje een standaard finish die elk merk wel levert..  Maar goed het gaat em om de klank  :)

En nee Harbeth heeft ook geen center, dus ofwel moet ik een aparte speaker kopen als ze dat zouden toestaan (de kasten zijn gematched, dus misschien als één kabinet schade opliep dat ze dat zouden doen, nog geen antwoord op gehad). Ofwel twee kopen, maar dat lijkt me erg zonde. Of iemand zoeken die ook graag een center wilt en een paar delen (wat ook niet zo simpel is als het lijkt, wat met garantie etc..)

Toch hoop ik ooit een volledige Harbeth surround setup in huis te hebben :)


etienne v

Op de Harbeth site pakken ze toch uit met de levering  van 5 x M30 monitors aan een BBC studio om
surround mixen te beluisteren .
Dan moet het toch mogelijk zijn om als particulier een oneven aantal speakers te bestellen ?

Timvg

De pro versies die ze aan o.a. de BBC leveren zijn gewoon in een grijze verf, daar zijn de kasten sowieso uniform. Ik had er zelf nog niet bij stilgestaan, misschien kan ik op die manier idd wel een aparte center bestellen :)

garmtz

Harbeth heeft in het verleden wel black ash in het assortiment gehad.

Cyreg

Wat zou in 2012 "Harbeth's 35th Anniversary" voor aparte speaker(uitvoering) opleveren  :hmmm:
Misschien eindelijk 'n Super HL5 uitvoering met Radial2 bass/mid en aangepaste crossovers :D

Of alleen maar specifieke uitvoering in andere houtsoorten of zelfs weer blackash?
Volgens mij is er nog niets bekend en is alles nog "sectret?"
Toch zou je verwachten dat de importeurs iets meer zouden weten?
Die moeten toch 'n half jaar van tevoren al hun bestelling doen (ivm het goed gevulde orderboek bij Harbeth)  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

garmtz

Ik zie in de Duitse prijslijsten een P3ESR SE met de interne bekabeling van de M40.1. Zou dat het nieuwtje zijn?

Overigens, in de M40.1 en de SE versies van Harbeth wordt de volgende kabel intern gebruikt:

http://www.van-damme.com/23.html

Cyreg

Ook weer even bij Inputaudio geneusd.
Blijft toch wel frustrerend dat bijv de C7es3 daar 2400 euro kost en hier 2800.  :o

En als je ze in Duitsland koopt heb je geen garantie van Harbeth vlgns hun regels.  :hmmm:
Zo kan iedere landelijke importeur ongestraft z'n eigen prijzen maken; dat is OK zolang ik wat te kiezen heb.  >:(

Denk ook dat de EU hier eigenlijk niet mee accoord gaat ivm concurrentie belang.
Misschien toch Harbeth maar 'ns op deze feiten wijzen!!  :devil:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

twani

Quote from: Cyreg on January 10, 2012, 21:26:20
Ook weer even bij Inputaudio geneusd.
Blijft toch wel frustrerend dat bijv de C7es3 daar 2400 euro kost en hier 2800.  :o

En als je ze in Duitsland koopt heb je geen garantie van Harbeth vlgns hun regels.  :hmmm:
Zo kan iedere landelijke importeur ongestraft z'n eigen prijzen maken; dat is OK zolang ik wat te kiezen heb.  >:(

Denk ook dat de EU hier eigenlijk niet mee accoord gaat ivm concurrentie belang.
Misschien toch Harbeth maar 'ns op deze feiten wijzen!!  :devil:
Mmmm.... zo`n berichtje is misschien niet zo heel netjes naar de NL Harbeth dealers toe, die hebben het ook maar te doen met de vastgestelde NL prijzen. Daarbuiten staat het je natuurlijk vrij om (BINNEN DE GRENZEN VAN HET REDELIJKE!) op persoonlijke basis met je Harbeth dealer te praten over de centjes. Ik hang hier heel erg het "leven en laten leven principe" aan....
Bjorn, nu we het hier toch hebben over Harbeth ;): wat is de levertijd van een nieuwe set SHL5, welke fineren zijn hiervoor beschikbaar en waar kan ik deze goed bekijken, hebben jullie een stalenboek?

Groet,
Theo.

bmateijsen

Hoi Theo,

Zie PM.

Groet,

Bjorn

Cyreg

twani, waar zie je staan dat ik het over de dealers heb?
Natuurlijk zijn die afhankelijk van de (inkoop)prijzen vd nederlandse importeur :(

Het gaat me vooral om die belachelijke garantieregeling, geregiseerd door Harbeth en IMO niet EU-acceptabel  ???

Harbeth wil geen garantie verlenen voor hun speakers als ik in Nederland wonend, in Duitsland zou kopen.
Natuurlijk heb ik dan geen garantie vd nederlandse importeur, maar ik zou dat via de duitse importeur moeten krijgen.
Maar dat staat Harbeth dus niet toe, waarschijnlijk om markt-economische redenen en vooral hun lange levertijden.

Kortom > dus wil je Harbeth-fabrieksgarantie dan MOET je ze in Nederland kopen > belachelijk vind ik dat  :sadlike:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

bmateijsen

Volgens mij heb je garantie van de winkel waar je de componenten koopt....

Cyreg

OK, in 1e instantie garantie bij(via?) de dealer, die dan evt. weer terugvalt op(via?) de importeur, die dan evt. weer terugvalt op Harbeth.

Maar je hebt zelf vast wel gelezen(HUG) hoe schichtig Harbeth soms doet bij bijv uiterlijke beschadigingetjes.
Is deze doos wel uitgepakt in bijzijn vd koper?, was de doos gesealed? etc
Uiteindelijk is ook in zo'n geval Harbeth zelf weer nodig om op terug te vallen, maar dus niet zonder registratie  :eh:

En als ik online bij Harbeth, speakers gekocht in duitsland, zou willen laten registreren voor garantie wordt dat NIET geaccepteerd, dus...... cirkeltje is rond   :unhappy:

Overigens heb ik gewoon speakers vd nederlandse importeur hoor; maar......
... 2 jaar terug waren de prijsverschillen ook nog niet zo groot vergeleken met Inputaudio   ;D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

bmateijsen

Je hoeft je luidsprekers niet te registreren, immers je hebt gewoon garantie via de winkel waar ze gekocht zijn. Hoe die het verder regelt met de importeur en die met de fabrikant, is jouw zorg letterlijk niet. ;).