Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dr.Bedlo

klopt dacht dat het de compacts waren maar zijn het niet ach wat..
Quad vintage.

Dr.Bedlo

In onderstaand topic praat Alan Shaw over welke versterker hij gebruikt maar zonder de naam te gebruiken maar ik gok op Naim en julie?

http://www.harbeth.co.uk/usergroup/showthread.php?193-quot-What-amplifier-does-the-designer-use-quot
Quad vintage.

Alco

Afgaand op zijn uitgebreide omschrijving denk ik ook aan Naim.

'Conservative styling', 'replace capacitors', 'There is a natural synergy between a Harbeth user and an owner of these amplifiers.' :D
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Cyreg

#328
Ik denk aan Quad  :o >

bestaat al 75 jaar, heeft ook buizenbakken(selfcalibrating etc), bekende schematics, spareparts beschikbaar.
Komt nog bij dat AS regelmatig in HUG spreekt over Quad op 'n positieve manier  :)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

S@m

Quote6. There is a very big world-wide installed customer base and all of these customers are serious music lovers - our sort of people. The products were well designed and will long outlast their owners, including me. There is a natural synergy between a Harbeth user and an owner of these amplifiers.

Een statement welke Quad graag gebruikt...

Samen met de aanwijzingen genoemd door Cyreg denk ik ook aan Quad.

Alco

Nu je 't zeg... Quad zou inderdaad ook goed kunnen.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dr.Bedlo

T zal wel altijd een raadsel blijven denk ik.
Quad vintage.

S@m

Quote from: fred19633 on September  4, 2011, 11:32:25
T zal wel altijd een raadsel blijven denk ik.

Stuur de beste man een PM...  ;)

Dr.Bedlo

De eer is aan u. Ben benieuwd.
Quad vintage.

S@m

#334
Quote from: fred19633 on September  4, 2011, 13:39:43
De eer is aan u. Ben benieuwd.

Haha. Ik heb niets met dit merk, maar als ik een vraag zou hebben dan had ik die rechtstreeks aan de persoon gericht. Meerdere malen gedaan en telkens leuke respons gekregen.




S@m

#335
Fred, stands en sub's in één >  klikkerdeklik

Dr.Bedlo

Quote from: S@m on September  4, 2011, 15:57:53
Fred, stands en sub's in één >  klikkerdeklik

Ja de Xtender. Zou een mooie aanwinst zijn maar ja 2dehands en daar begin ik never nooit meer aan. Er is op het Harbeth Forum wel eens over gesproken maar Alan begint er jammer genoeg niet aan.

Quad vintage.

Dr.Bedlo

En toch....Ik zie Alan meer als iemand waarbij NAIM past meer alternatief en tegendraads. QUAD heeft toch meer een imago van een klasieke bak en meer bejaarde luisteraars..Sorry
Quad vintage.

Alco

QuoteQUAD heeft toch meer een imago van een klasieke bak en meer bejaarde luisteraars..Sorry
Of zoals de Britten soms zo leuk kunnen verwoorden in recensies:"For the pipe and slippers brigade". ;D

Quad is ook niet echt my cup o' tea, maar... toegegeven, ze maken op zich wel goed, degelijk spul dat jaaaaaren meegaat.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Oud lid

Quote from: Alco on September  4, 2011, 19:11:21
Of zoals de Britten soms zo leuk kunnen verwoorden in recensies:"For the pipe and slippers brigade". ;D

Quad is ook niet echt my cup o' tea, maar... toegegeven, ze maken op zich wel goed, degelijk spul dat jaaaaaren meegaat.

Past dus wel bij mij. ;D

Erwin B

Jumping Jack

Quote from: fred19633 on September  4, 2011, 19:00:34
Ja de Xtender. Zou een mooie aanwinst zijn maar ja 2dehands en daar begin ik never nooit meer aan



dat zei je een paar dagen geleden ook over Naim en we weten wat daar van gekomen is  :-X  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Het is 100% zeker Quad. Is eigenlijk geen onzekerheid meer, maar bijna een feit.

Dr.Bedlo

Quote from: garmtz on September  4, 2011, 21:03:15
Het is 100% zeker Quad. Is eigenlijk geen onzekerheid meer, maar bijna een feit.
Hoezo?
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quote from: Jumping Jack on September  4, 2011, 20:54:04
dat zei je een paar dagen geleden ook over Naim en we weten wat daar van gekomen is  :-X  ;)

Ja dat is weer flink uitgebreid. Wat heeft dat trouwens met 2de hands te maken.
Quad vintage.

garmtz

Quote from: fred19633 on September  4, 2011, 21:54:59
Hoezo?

Hij heeft het erg vaak over het belang van levenslange servicing van versterkers, goede toonregeling (hij roemt de 'tilt'-functie van Quad) en de BBC (heilig voor Mr. Shaw) heeft altijd zeer veel Quad versterkers gebruikt. Etc. etc....

Timvg

En in één vd filmpjes op de site (bij die wandklokken hersteller) heeft hij het over Harbeth en Quad 'a match made in heaven'..


garmtz

Alan Shaw zal nooit toegeven dat het Quad is, dus een mail sturen heeft zeker geen zin. Hij weerhoudt zich gewoon van aanbevelingen.

garmtz

Toevallig vandaag nog gepost door Alan op het Harbeth forum:

"Again the electronics that I use it are neither new nor expensive. As I said, I'm listening through the electronics to the speakers and providing the electronics remain constant (and I have mentioned before the importance of periodic servicing by qualified engineers) then there is no need for me to invest in "audiophile" gear. However, if I was listening to music for recreation then an appropriate investment in equipment, a music library, listening room preparation and above all time and peace of mind would be well rewarded."

S@m

Quote from: garmtz on September  6, 2011, 22:57:57
Alan Shaw zal nooit toegeven dat het Quad is, dus een mail sturen heeft zeker geen zin. Hij weerhoudt zich gewoon van aanbevelingen.

'Als je niet schiet, ken je niet scoren'    ;)

Dr.Bedlo

Deel de snelheid van geluid - plm. 340 m/sec. - door de diepte van de luisterruimte, de uitkomst hiervan door twee gedeeld geeft de laagste frekwentie die probleemloos kan worden weergegeven.

Dan heeft zogezien bij de meeste modale huiskamers een sub geen zin
Quad vintage.