Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dr.Bedlo

Quote from: Musfed on August 25, 2011, 20:43:03
Ben wel heel erg benieuwd wat je er van vindt, die nieuwe USA bakken op je fragiele Britse  ;) ;) ;) speakers.

Ik heb niets tegen USA cubic inches (ooit in een auto gereden met een 7,4ltr v8, geweldig!!) maar op kleine europese wegen past dat toch niet helemaal. Om maar even een bruggetje te slaan naar de motorwereld.
Huiskamers in Europa zijn nou eenmaal kleiner, minder vermogen met kleinere speakers doen het dan ook goed.
Toch?

(Harbeth en Naim doen het toch ook goed in Japan vanwege die kleine kamers die men daar heeft)

Oh ja ongewtijfeld een goede combi maar ik krijg dat ondefineerbare bij Naim er maar niet uit. Tis net alsof de stemmen een beetje blijven plakken en dat gaat mij meer en meer tegenstaan. En ja de midlife crises? Alhoewel 48. Autos zeggen me niks en drie vrouwen heb ik al gehad. Ach ja "Daddy wants something new"
Quad vintage.

Alex Groningen

#276
Vandaag even weer een bezoekje brengen aan een audiozaak in Fryslân. Om de één of andere manier laat de sound van de Harbeths me niet meer los.
Nu zag ik (volgens mij) hier dat deze luidsprekers het ook leuk doen met Electrocompaniet. Jammer dat de audiozaak waar ik vandaag heen ga dit merk niet in het assortiment heeft. Mischien binnenkort maar weer eens een ritje plannen naar Bjorn en Garmt om deze combi te beluisteren.

Dr.Bedlo

Quote from: Alex Groningen on August 26, 2011, 08:43:48
Vandaag even weer een bezoekje brengen aan een audiozaak in Fryslân. Om de één of andere manier laat de sound van de Harbeths me niet meer los.
Nu zag ik (volgens mij) hier dat deze luidsprekers het ook leuk doen met Electrocompaniet. Jammer dat de audiozaak waar ik vandaag heen ga dit merk niet in het assortiment heeft. Mischien binnenkort maar weer eens een ritje plannen naar Bjorn en Garmt om deze combi te beluisteren.

Spannend. Je bedoelt It Harkstee zeker?
Quad vintage.

Nosferatu

Quote from: fred19633 on August 26, 2011, 09:40:05
Spannend. Je bedoelt It Harkstee zeker?
Wou je graag mee Fred ?  ;)
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Dr.Bedlo

Quote from: Nosferatu on August 26, 2011, 09:50:41
Wou je graag mee Fred ?  ;)

Nee hoor.Dank je. Ik heb het ff gehad op dit moment. Voor dat ik weer op rare ideeen kom.
Quad vintage.

Nosferatu

Quote from: fred19633 on August 26, 2011, 09:51:54
Nee hoor.Dank je. Ik heb het ff gehad op dit moment. Voor dat ik weer op rare ideeen kom.
Ach ja, had gekund natuurlijk en dan had ik je opgepikt. ;D Zelf ben ik ook helemaal niet op zoek naar wat anders (en dan helemaal niet iets uit La République  :angel:) maar vind het wel leuk om eens wat anders te zien en te horen. + de koffie is goed daar in Twijzelerheide, Fryslân.  ;)
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Alex Groningen

#281
Quote from: fred19633 on August 26, 2011, 09:40:05
Spannend. Je bedoelt It Harkstee zeker?

Klopt.

Maar Jaap had het je al gevraagd of je mee wil, jammer genoeg wil je dat niet.
Altijd wel leuk om forum leden te ontmoeten.

En jammer genoeg gaat Thijs ook niet meer mee.

Alco

#282
QuoteJaap had het je al gevraagd of je mee wil, jammer genoeg wil je dat niet.
Altijd wel leuk om forum leden te ontmoeten.

En jammer genoeg gaat Thijs ook niet meer mee.

In dat geval..... mag ik dan misschien mee ?  :blush:

Ik ben zelf helaas niet in bezit van een auto, daarom zou ik niet heengaan, maar ben wel nieuwsgierig naar zowel de winkel als bijvoorbeeld Harbeth.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dr.Bedlo

Quote from: Alex Groningen on August 26, 2011, 10:11:13
Klopt.

Maar Jaap had het je al gevraagd of je mee wil, jammer genoeg wil je dat niet.
Altijd wel leuk om forum leden te ontmoeten.

En jammer genoeg gaat Thijs ook niet meer mee.

Misschien kunnen we als Stadjers een keer een terasje pakken. Lijkt my dan ook wel weer gezellie.

Had anders graag meegewild maar heb vandaag al een andere verplichting en het feit dat ik op dit moment een houding heb van"Ik koop van alles kan mij het schelen, en dan later...Nou ja je weet het wel...)

Maar ik dank je zeer voor het aanbod.
Quad vintage.

Alex Groningen

Quote from: Alco on August 26, 2011, 10:14:23
In dat geval..... mag ik dan misschien mee ?  :blush:

Ik ben zelf helaas niet in bezit van een auto, daarom zou ik niet heengaan, maar ben wel nieuwsgierig naar zowel de winkel als bijvoorbeeld Harbeth.

Wat mij betreft wel, leuk. Probeer Jaap te bellen, maar neemt niet op.

Alco

#285
QuoteWat mij betreft wel, leuk
Ok, thanx! :happy: Ik kan gelukkig in no-time in Grunn'n city zijn, zodat 't makkelijk is om me op te pikken.
Lijkt me erg leuk, met forum/hobby-genoten op naar een leuke HiFi-show. :)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alex Groningen

Quote from: fred19633 on August 26, 2011, 10:20:37
Misschien kunnen we als Stadjers een keer een terasje pakken. Lijkt my dan ook wel weer gezellie.


Lijkt me een er leuk idee. Zeg maar wanneer het je een keer uitkomt.

Alex Groningen

Quote from: Alco on August 26, 2011, 10:24:51
Ok, thanx! :happy: Ik kan gelukkig in no-time in Grunn'n city zijn, zodat 't makkelijk is om me op te pikken.
Lijkt me erg leuk, met forum/hobby-genoten op naar een leuke HiFi-show. :)

Zeg maar waar je staat, dan halen we je daar wel vandaan.

Dr.Bedlo

Quote from: Alex Groningen on August 26, 2011, 10:27:53
Lijkt me een er leuk idee. Zeg maar wanneer het je een keer uitkomt.

Stuur je vanavond ff een Pmtje. En have much fun. Zou my niet verbazen als jullie met een onrustig gevoel terugkomen zoiets van"Oh je Harbeth is toch wel heel erg mooi, wat moet ik nou???".

Ken ik dat..Ja hoor. Overigens heb ik toch wel een beetje boel medelijden met Thijs zijn misere.
Quad vintage.

Alco

QuoteZeg maar waar je staat, dan halen we je daar wel vandaan.
Okidoki, ik zal je zo effe een PM sturen.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alex Groningen

Quote from: fred19633 on August 26, 2011, 10:31:38
Stuur je vanavond ff een Pmtje. En have much fun. Zou my niet verbazen als jullie met een onrustig gevoel terugkomen zoiets van"Oh je Harbeth is toch wel heel erg mooi, wat moet ik nou???".

Ken ik dat..Ja hoor. Overigens heb ik toch wel een beetje boel medelijden met Thijs zijn misere.

Ik zie de PM wel verschijnen.

Om eerlijk te zijn heb ik dat gevoel na de laatste keer al wel een beetje.
Ben benieuwd of ik er na vandaag nog zo over denk. ;)

Ach, Thijs zijn misere valt wel mee hoor. Heb vanaochtend nog weer geprobeerd om hem mee te krijgen, maar zonder succes.

S@m

Quote from: fred19633 on August 26, 2011, 10:31:38
Overigens heb ik toch wel een beetje boel medelijden met Thijs zijn misere.

Vertel...

Alex Groningen

Quote from: Alco on August 26, 2011, 10:35:47
Okidoki, ik zal je zo effe een PM sturen.

Oke dan. Ik moet nu wel even snel de deur uit. Maar beantwoord gelijk je PM bij thuiskomst.

Dr.Bedlo

Quote from: S@m on August 26, 2011, 10:40:24
Vertel...

Och gewoon 1st een lange zoektocht naar wat ie eigenlijk wil, dan koopt ie wat uiteindelijk.  om dan vervolgens een vruchteloze poging te ondernemen voor een NAPje , en dan nu weer niks over te houden. Tenminste ik zag zijn pre niet meer op MP staan dus die zal hij wel verkocht hebben.
Quad vintage.

Roger Black

Quote from: fred19633 on August 26, 2011, 10:43:59
Och gewoon 1st een lange zoektocht naar wat ie eigenlijk wil, dan koopt ie wat uiteindelijk.  om dan vervolgens een vruchteloze poging te ondernemen voor een NAPje , en dan nu weer niks over te houden. Tenminste ik zag zijn pre niet meer op MP staan dus die zal hij wel verkocht hebben.

Volgens mij heeft Thijs deze zelf uit de verkoop gehaald.

Roger Black

Ik ben nu toch ook wel erg benieuwd geworden naar Harbeth, hebben jullie tips voor een dealer in omgeving Nijmegen?

S@m

Quote from: fred19633 on August 26, 2011, 10:43:59
Och gewoon 1st een lange zoektocht naar wat ie eigenlijk wil, dan koopt ie wat uiteindelijk.  om dan vervolgens een vruchteloze poging te ondernemen voor een NAPje , en dan nu weer niks over te houden. Tenminste ik zag zijn pre niet meer op MP staan dus die zal hij wel verkocht hebben.

Oh dat, Thijs is de weg kwijt...

bmateijsen

Quote from: Roger Black on August 26, 2011, 10:51:12
Ik ben nu toch ook wel erg benieuwd geworden naar Harbeth, hebben jullie tips voor een dealer in omgeving Nijmegen?

Hilversum ;).

Groet,

Bjorn

Cyreg

#298
Quote from: garmtz on August 25, 2011, 17:27:25
Ik zal altijd de M30 willen adviseren, maar heb je echt een grotere kamer en kun je ze mooi vrij opstellen, zou ik de SHL5 zeker overwegen. De C7 zou ik PERSOONLIJK overslaan, maar er zijn zeker liefhebbers voor.

Heb nog even bovenstaande tot me door laten dringen  ???
Garmt, ik hoor graag je eigen echte mening over de klankverschillen tussen de C7 en SHL5/M30...
...al dan niet met Naim en/of verschillende stands(zwaar of licht).
Zit zelf af en toe te denken over de SHL5  ;), alhoewel ik liever op de nieuwe uitvoering/ontwerp wacht.
Deze SHL5 is al in 2002 ontworpen en is ad beurt om 'n keer te her-(ont)werpen  :hehe:
(Radial2, crossover, in 2013?)

Soms vind ik zelf dat de C7 iets te gecontroleerd/te strak in het laag zit en ietsje te forward in middengebied.
Dat is nu in mijn setup met LFD en op krukjes(Oddvar) van Ikea

Maar graag jouw expert en ook persoonlijke mening hierover aub
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Dr.Bedlo

Zit er dan een nieuwe shl 5 aan te komen? Of is dit een wilde gok?
Quad vintage.