Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alco

#250
QuoteLange wachttijd omdat ik een speciale fineeer (Maple)

Ik zie inderdaad net op de Harbeth prijslijst dat maple inderdaad niet standaard is, wat op zich wel opmerkelijk is, want maple is bij de meeste speakerfabrikanten een standaard uitvoering. (samen met kersen en zwart)

Zelf vind ik de eucaliptus versie 't mooist.
(waarom doet me dat woord toch steeds aan Paulus de boskabouter denken ::) ;D ;))
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

bmateijsen

Quote from: hifihenk on August 25, 2011, 10:27:58

Ze zijn alleen nog niet binnen  :(

Lange wachttijd omdat ik een speciale fineeer (Maple) wil die niet in het standaard pakket zit.



Check jouw PM, goed nieuws ;)

hifihenk

Quote from: bmateijsen on August 25, 2011, 10:44:19
Check jouw PM, goed nieuws ;)

Ik mag ze binnenkort verwelkomen, ze zijn binnen bij BB&G !!  :clapping:
Linn Akurate DS - Linn Majik Kontrol - Linn Majik 2100 - Harbeth M30 - Velodyne DD10 - MIT MI330 Series2 - Linn Black interlinks - Linn K20

Dr.Bedlo

Ben benieuwd naar je bevindingen maar ik niet alleen dunkt me.
Quad vintage.

hifihenk

Quote from: fred19633 on August 25, 2011, 11:11:17
Ben benieuwd naar je bevindingen maar ik niet alleen dunkt me.

Uiteraard laat ik iets van mij horen...

Quote from: hifihenk on August  8, 2011, 20:20:48
Natuurlijk Bas, er komen foto's van.
Ik ben van plan om een showcase topic te openen zodra ze binnen zijn. Ik wil mijn zoektocht naar goede akoestiek ook nog steeds een keer neerpennen.
Linn Akurate DS - Linn Majik Kontrol - Linn Majik 2100 - Harbeth M30 - Velodyne DD10 - MIT MI330 Series2 - Linn Black interlinks - Linn K20

Dr.Bedlo

Houd er echter wel rekening mee dat het vrij lang kan duren voordat de Harbeth echt zijn ingespeeld. Schrik in 1ste instantie niet als je ze koud hoort. Dat deed ik wel met als gevolg een paar slapeloze nachten.
Quad vintage.

garmtz

Ik heb daar met de M30's eigenlijk geen last van gehad, vond het gelijk prima.

bmateijsen

Quote from: fred19633 on August 25, 2011, 12:10:15
Houd er echter wel rekening mee dat het vrij lang kan duren voordat de Harbeth echt zijn ingespeeld. Schrik in 1ste instantie niet als je ze koud hoort. Dat deed ik wel met als gevolg een paar slapeloze nachten.

Heb je daar wel vaker last van? Van slapeloze nachten?

Dr.Bedlo

Quote from: garmtz on August 25, 2011, 12:16:09
Ik heb daar met de M30's eigenlijk geen last van gehad, vond het gelijk prima.
He...wat is dat toch met al die tegensprekerij. ;) ;) ;) ;)
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quote from: bmateijsen on August 25, 2011, 12:30:05
Heb je daar wel vaker last van? Van slapeloze nachten?

Komt voor...Niet al te veel gelukkig. Maar ben nog al een non believer wat burningin  betreft. Maar dat schijnt door eigen ervaring toch geen fabeltje te zijn.
Quad vintage.

Cyreg

Met m'n Harbeth setjes viel het IME(xperience  ;)) wel mee dat inspelen
Dat was voor m'n idee meer even wennen aan de andere presentatie
Kreeg daarbij niet de indruk dat de speakers heel erg anders gingen klinken

Maar ik ken wel, uit eigen ervaring, grote speaker-inspeel-klankverschillen met 0u en > 100u op de klok
Ik heb nl ook hele mooi klinkende JM Reynaud Emeraudes gehad op Cyrus amps
Tjongejonge dat inspelen ging echt met grote sprongen, toen ik eenmaal de JMR Magic CD ging gebruiken  :huh2:
Speciale inspeel CD voor JMR(om inspelen te versnellen en gecontroleerder te doen) en heel goed te horen ook
Echt van 'n ingesloten "muffled" geluid naar mooi open en gedetailleerde klank na > 100u

IME kost alle nieuwe hardware en de eigen brains inspelen soms weinig, maar vaker wat meer tijd  :clapping:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

garmtz

Ik heb ook ervaringen met andere speakers die wel echt een lange tijd nodig hadden om goed te klinken. Maar ik vond Harbeth daar dus niet bij horen.

Dr.Bedlo

#262
Quote from: garmtz on August 25, 2011, 14:01:55
Ik heb ook ervaringen met andere speakers die wel echt een lange tijd nodig hadden om goed te klinken. Maar ik vond Harbeth daar dus niet bij horen.

Kun je ook verhalen aangaande het klankkarakter van de Compacts en de Shl 5 tov van Harbeth ps3tjes. Ben denk ik aan iets biggers toe.Zie profile beneden.
Quad vintage.

Alco

QuoteBen denk ik aan iets biggers toe.Zie profile beneden.
In dat geval Fred.... weet ik misschien wel 'iemand' die je P3's wil overnemen hoor. :sigh:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Bensz

Quote from: fred19633 on August 25, 2011, 14:21:49
Ben denk ik aan iets biggers toe.

Geheel in stijl een paar "dikke" amerikaanse speakers?

Super mooie set heb je gekocht!

S@m

Fred, je wilde toch een 'grijze wollen sokken' merk. Vind je dit van McIntosch ???

Alco

#266
QuoteFred, je wilde toch een 'grijze wollen sokken' merk.
Ik ging er ook min of meer vanuit dat 't iets good ol' British zou worden, i.p.v die dikke Amerikanen. :unsure: ;)

Maar afgezien daarvan, ik wens je uiteraard nog heel lang veel luisterplezier met je nieuwe aanwinst. :smile:
(I love happy endings 8) )
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Cyreg

#267
Ikzelf zou van fred graag de ongetwijfeld grote verschillen in klank willen horen,
in de combinatie van McIntosh en de P3ERS's tov z'n eerdere Naim.
Als dat voldoende klankkwaliteitsverschil oplevert kan je even wachten met de grotere broers(ff wennen)  ;D

Overigens gelezen dat D&M al 'n paar jaar de holdingsmaatschappij is van McIntosh  ???
(WTF > Denon en Marantz > ook middle of the road merken  :devil:) Kan toch nooit iets voor jou zijn fred  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

garmtz

Heb je dat echt gekocht Fred? Vet! :)   Vind McIntosh wel extreem anders dan Naim, echt Yin/Yang. Ik zal altijd de M30 willen adviseren, maar heb je echt een grotere kamer en kun je ze mooi vrij opstellen, zou ik de SHL5 zeker overwegen. De C7 zou ik PERSOONLIJK overslaan, maar er zijn zeker liefhebbers voor.

Nosferatu

Quote from: Cyreg on August 25, 2011, 17:23:03
Overigens gelezen dat D&M al 'n paar jaar de holdingsmaatschappij is van McIntosh  ???
(WTF > Denon en Marantz > ook middle of the road merken  :devil:) Kan toch nooit iets voor jou zijn fred  ;)
Inderdaad D&M. Geziens Fred z'n afkeer van Focal (en daardoor dus nu van Naim) en z'n nieuwe liefde, amerikaans, dan maar een setje Boston Acoustics uit dezelfde D&M stal ? De A26 moet heel erg goed zijn heb ik gelezen.  :hehe: (sorry Fred, kon het niet laten  ;))
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

S@m

Quote from: garmtz on August 25, 2011, 17:27:25
Heb je dat echt gekocht Fred? Vet! :)   Vind McIntosh wel extreem anders dan Naim, echt Yin/Yang. Ik zal altijd de M30 willen adviseren, maar heb je echt een grotere kamer en kun je ze mooi vrij opstellen, zou ik de SHL5 zeker overwegen. De C7 zou ik PERSOONLIJK overslaan, maar er zijn zeker liefhebbers voor.

Er zijn mannen van Fred's leeftijd die plotseling de stationwagen verruilen voor een sportwagen of hun vrouw verruilen voor een jonger exemplaar. Fred doet het op zijn manier...  ;D

Alex Groningen

Quote from: S@m on August 25, 2011, 17:45:31
Er zijn mannen van Fred's leeftijd die plotseling de stationwagen verruilen voor een sportwagen of hun vrouw verruilen voor een jonger exemplaar. Fred doet het op zijn manier...  ;D

:D

Dr.Bedlo

Die laatste opmerking vind ik wel iets hebben (LOL)

Maar enfin het is me wat. Enige uitleg volgt dan ook prompt.

Ik liep al een tijdje (ook voor mijn tirade tegen Naim) te flirten met Mcintosh. Eigenlijk al van in mijn studententijd.K heb er altijd wel een zwak voor gehad. Welnu ik had het idee dat ik toch iets miste met Naim. Wat kan ik eigenlijk niet precies maar ik denk een zekere directheid en ook viel het mij op dat soms instrumenten en stemmen wel een beetje te veel naar achteren werden gedrongen. Je moet het overigens niet zoeken en te maar meer in kleine nuances die mij meer en meer begonnen tegen te staan.

En ja..Toen Naim mijn Naim niet meer was niet alleen kwa fabriekje maar ook kwa sound is de tijd rijp geworden om Mcintosh aan te schaffen. Tis niet goedkoop maar ja dan heb je ook wat. Puur Amerikaanse Power. "Yeah".

Ik heb geen flauw idee of het met Harbeth gaat werken maar denk dat het niet eens zo een verkeerde match zal zijn. maar ik zal daar uiteraard een uitgebreid verslag van doen zien als het allemaal binnen is -duurt jammer genoeg nog ff-Mocht het niet matchen dan kunnen de Dudes van BenG mij vast wel verder helpen. Mocht het wel gaan dan ga ik zeker voor de 5 serie geeft MI dan ook een beetje meer de juiste verhoudingen weer.

Alco--Ik heb besloten mijn PS3tjes te behouden vooraleerst want ik denk dat ik mij binnenkort wel laat verleiden tot een Uniqute van Naim voor in de snurkruimte en dan zullen die P3tjes daar denk ik wel goed in passen. Sorry.

Zo ga ff weer wat pingelen op de Fender.
Quad vintage.

musfed

Ben wel heel erg benieuwd wat je er van vindt, die nieuwe USA bakken op je fragiele Britse  ;) ;) ;) speakers.

Ik heb niets tegen USA cubic inches (ooit in een auto gereden met een 7,4ltr v8, geweldig!!) maar op kleine europese wegen past dat toch niet helemaal. Om maar even een bruggetje te slaan naar de motorwereld.
Huiskamers in Europa zijn nou eenmaal kleiner, minder vermogen met kleinere speakers doen het dan ook goed.
Toch?

(Harbeth en Naim doen het toch ook goed in Japan vanwege die kleine kamers die men daar heeft)
Dutch & Dutch 8c's

S@m

Quote from: Musfed on August 25, 2011, 20:43:03
Ik heb niets tegen USA cubic inches (ooit in een auto gereden met een 7,4ltr v8, geweldig!!) maar op kleine europese wegen past dat toch niet helemaal. Om maar even een bruggetje te slaan naar de motorwereld.

De 6300 heeft een 'bescheiden' vermogen van 100 Watt dus zo dramatisch is het niet...  ;)