Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alco

#225
QuoteBurmester heeft ie wel plenty staan.
Yeah,...als geld geen rol speelde.... ::)  Waaaaanzinnig! :happy:
Jammer dat 't zo krankjorum veel geld kost. :unhappy:

Alleen de Rondo serie is, tweedehands, nog enigszins betaalbaar.

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dr.Bedlo

Ja dat is wel fraai spul..Ik heb ook wel iets met Mcintosh maar ja..Dan kan ik mijn vacanties wel vergeten en om nu een paar werknemers de strot af te snijden daar ben ik toch te sociaal voor.

Ik houd het voorlopig maar op een luistersessie met HEED en ga eens koekeledingen naar Sugden. Schijnt met Harbeth een goed match te zijn.
Quad vintage.

Alco

Quoteen ga eens koekeledingen naar Sugden. Schijnt met Harbeth een goed match te zijn.
En scheelt je in de winterdagen ook nog in de stookkosten. ;D
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Alco

#229
QuoteKlasse A ?
Yep,....stroomvretende, tosti-bakkende Klasse-A. :D  Maar dat kan op zich wel heel mooi klinken.

Ik heb niks meer met 't merk Musical-Fidelity, maar de oude, bekende A1 versterker (iets van 25watt puur Klasse A) klonkt wel errug fraai moet ik zeggen.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

garmtz

Quote from: Alco on August 24, 2011, 16:49:22
Maar dat kan op zich wel heel mooi klinken. Ik heb niks meer met 't merk Musical-Fidelity, maar de oude, bekende A1 versterker (iets van 25watt puur Klasse A) klonkt wel errug fraai moet ik zeggen.

Ja, heb ik ook mooie herinneringen aan...

S@m

Quote from: fred19633 on August 24, 2011, 16:43:54
Klasse A ?

Verdiep jij je dan helemaal niet in de apparatuur waar je interesse naar uit gaat ???

Dr.Bedlo

Tot op zekere hoogte. Het gaat mij om de sound en dan vind ik dat de klasse er weinig toe doet.
Quad vintage.

S@m

Quote from: fred19633 on August 24, 2011, 17:36:56
Tot op zekere hoogte. Het gaat mij om de sound en dan vind ik dat de klasse er weinig toe doet.

Natuurlijk gaat het uiteindelijk om de sound, maar je wil toch weten waar de apparatuur gemaakt wordt en wat zo'n beetje de filosofie is van het merk.

Anders snap ik helemaal niet waarom je Naim in de ban hebt gedaan, dat ging toch juist om die filosofie?

Dr.Bedlo

Ja.Het ging om de filosofie en dan moet je vooral de grammaticale betekenis van ging in de gaten houden. Maar laten we er alsjeblieft over op houden we zien vanzelf wel waar het heen gaat.

Tsja..de filosofie ja die gaat bij bijna alle fabrikanten over hetzelfde"We love music. The best sound around" en meer van dat soort holle phrasen. Daar schiet je dus weinig mee op. Waar ik iets mee heb is de geiten wollen sokken benadering van Audio. Harbeth is wat dat aangaat prachtig. Naim is dat pad een beetje bij beetje  aan het verlaten.

Uiteindelijk gaat het erom hoe de synergie is en het moet mij bevallen kwa sound of een versterker een klasse weet ik veel is vind ik niet zo van belang. De specs ook niet overigens.De cultuur vind ik wel van belang. Het is misschien vreselijk ouderwets maar ik denk nog steeds aan Duitsland-Koel en hard klinkende versterkers- Japan-Analytisch en dood klinkend-Engels warm en niet al te precies.
Ik weet het wel grote onzin natuurlijk maar krijg het er maar eens uit.

Quad vintage.

S@m

Quote from: fred19633 on August 24, 2011, 18:55:57
Het is misschien vreselijk ouderwets maar ik denk nog steeds aan Duitsland-Koel en hard klinkende versterkers- Japan-Analytisch en dood klinkend-Engels warm en niet al te precies.
Ik weet het wel grote onzin natuurlijk maar krijg het er maar eens uit.



Gaan luisteren..?

;)

Oud lid

Quote from: fred19633 on August 24, 2011, 18:55:57

Tsja..de filosofie ja die gaat bij bijna alle fabrikanten over hetzelfde"We love music. The best sound around" en meer van dat soort holle phrasen. Daar schiet je dus weinig mee op. Waar ik iets mee heb is de geiten wollen sokken benadering van Audio. Harbeth is wat dat aangaat prachtig. Naim is dat pad een beetje bij beetje  aan het verlaten.


Fred, Naim heeft dat pad, in mijn ogen, al verlaten nadat de Nait 5 op de markt kwam. Waarom ik dat als scheidslijn aanhoud? Daarna kwam er een stortvloed aan Naim produkten.

Geitenwollensokken merken? Nottingham Analogue toen Tom Fletcher nog leefde.

Erwin B

Alco

#237
Fred,

Aangezien de klank van Naim je wel bevalt, is het dan niet een idee om een oude Naim versterker en CD-speler uit de good old olive series te kopen ?  Dan heb je toch de Naim sound, en alles er omheen en... uit de tijd van JV.

Een Nait 3r + CD3.5 of CDX bijvoorbeeld ?



Klinkt super, financieel aantrekkelijk en hoor je toch nog 'bij de club'  8) :happy:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

musfed

Of wat denk je van NVA. www.nene-valley-audio.com/

Ook Engels en wordt ergens in GB op keukentafeltjes in elkaar gezet. Ik heb het wel eens beluisterd en het klonk fantastisch. Bijna gekocht ware het niet dat ik niet zeker wist of de grootste EV's krachtig genoeg waren voor mijn speakers.

Zat te kijken naar de volgende combi:
P90 passive pre
A80 x2 mono EV's.

Ook niet gedaan omdat je het niet vantevoren kan luisteren. Er is geen dealer. Je kan het wel binnen x dagen weer terugsturen als het niet bevalt en daar had ik eigenlijk niet zo'n zin in.

Meer geitenwollensokken kun je denk ik niet krijgen. Rinsma heeft het een tijdje gehad toen Dunn nog met dealers werkte.

Geweldige filosofie van de man trouwens. Mono phono versterkers bijvoorbeeld, waar krijg je die tegenwoordig nog.
Dutch & Dutch 8c's

Alco

#239
Inderdaad ook een goede tip Musfed. :)

Moeilijk aan te komen, maar prachtig merk.
Al heb ik er nog nooit een CD-speler van gezien volgens mij.  :unsure:

Heb deze kleine NVA AP20 versterker ooit eens bij Rinsma beluisterd. Erg mooi!

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

musfed

Dank je Alco.
Mijn buurman heeft een tijdje met een geïntegreerde NVA gespeeld. Klonk werkelijk verbluffend mooi op zijn PMC TB2s's. Tot er iets mee was. Hij terug naar de man uit Lippenhuizen waar hij 'm gekocht had. En R wilde hem niet helpen. Mijn buurman, ook Fries, is toen enorm slaags (woordelijk) geraakt met R en heeft de NVA bijna door het raam geflikkerd.
Verstandig als hij is heeft'tie toen een Naim Nait5 op de kop getikt, via mij trouwens. Wilde ook niet via internet NVA bestellen, jammergenoeg.

Trouwens, als we toch aan adviseren zijn, is Densen misschien iets?

Dutch & Dutch 8c's

Dr.Bedlo

Ziet Fredje (poor chap) door de bomen het bos nog? Nee niet echt meer.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quote from: Alco on August 24, 2011, 19:39:57
Fred,

Aangezien de klank van Naim je wel bevalt, is het dan niet een idee om een oude Naim versterker en CD-speler uit de good old olive series te kopen ?  Dan heb je toch de Naim sound, en alles er omheen en... uit de tijd van JV.

Een Nait 3r + CD3.5 of CDX bijvoorbeeld ?



Klinkt super, financieel aantrekkelijk en hoor je toch nog 'bij de club'  8) :happy:


Well That"s a wonderfull idea. En laat ik dat ook nog in de kelder hebben staan. Paar ls3tjes erbij en gaan met die olijf.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Nou nee dus die olijf is uitgedroogd. De cd speler doet niks meer. En ik meen ergens gelezen te hebben dat die transports nergens meer te krijgen zijn en of te repareren?
Quad vintage.

Roger Black

Quote from: Musfed on August 24, 2011, 19:53:57


Trouwens, als we toch aan adviseren zijn, is Densen misschien iets?



Densen vind ik ook echt geweldig!




hifihenk

Quote from: garmtz on July 24, 2011, 19:31:22
Leuk! Een Harbeth topic! 8)

Is dit nog wel een Harbeth topic ?  Ik begin eraan te twijfelen :-X
Linn Akurate DS - Linn Majik Kontrol - Linn Majik 2100 - Harbeth M30 - Velodyne DD10 - MIT MI330 Series2 - Linn Black interlinks - Linn K20

Dr.Bedlo

Quote from: hifihenk on August 25, 2011, 10:04:36
Is dit nog wel een Harbeth topic ?  Ik begin eraan te twijfelen :-X


Vertel jij hebt geen Harbeths..Waarom niet?
Quad vintage.

hifihenk

Quote from: fred19633 on August 25, 2011, 10:19:44
Vertel jij hebt geen Harbeths..Waarom niet?

Slecht geheugen...??? Geintje  ;)

Quote from: hifihenk on July 24, 2011, 21:57:11
Ja leuk ! Mag ik binnenkort ook mijn Monitor 30 showen  ;D

Jouw reactie:

Quote from: fred19633 on July 24, 2011, 21:59:45
Dat niet alleen, vertel er eens iets over ben wel benieuwd in hoeverre de M30 verschilt van de P3esr in klanktechnisch opzicht.

Ze zijn alleen nog niet binnen  :(

Lange wachttijd omdat ik een speciale fineeer (Maple) wil die niet in het standaard pakket zit.

Linn Akurate DS - Linn Majik Kontrol - Linn Majik 2100 - Harbeth M30 - Velodyne DD10 - MIT MI330 Series2 - Linn Black interlinks - Linn K20

Dr.Bedlo

Balen..Die van ikke duurde ongeveer 2 weken maar ja das een standaard fineer.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quote from: S@m on August 24, 2011, 19:01:52
Gaan luisteren..?

;)

Dat kan....Maar dan blijf je bezig. En als je ervanuit gaat dat een Burmester hard en kil klinkt dan doet ie dat ook. Ook al is het niet zo. Ja mentale kwestie denk ik.
Quad vintage.