Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alco

QuoteAls bijlage mijn nieuwe LS standers.
Huh ?!  :omg: :unsure:  Wat is er met je vorige stands gebeurd dan ?
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dr.Bedlo

niks staan er nog maar vind ze kwa looks echt helemaal niks. mocht je belang erbj hebben-----
Quad vintage.

Nosferatu

Quote from: fred19633 on August 22, 2011, 13:55:46
niks staan er nog maar vind ze kwa looks echt helemaal niks. mocht je belang erbj hebben-----
Zit er een diepere betekenis aan deze 'luidsprekerstandaards' Fred ?  ;D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Alco

#203
Quoteniks staan er nog maar vind ze kwa looks echt helemaal niks.
Die Ikea barkruk vind je dan mooier ?  Of is 't een noodoplossing, tot je wat anders hebt gevonden ?

Quotemocht je belang erbij hebben
Sorry,...ik vind ze ook niet echt mooi om te zien.


Hoe vind je deze stands dan ?  (Partington Dreadnought, € 350,- p.p.)



Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

S@m

Quote from: fred19633 on August 22, 2011, 13:22:16
Zeg maar niks meer ;D was ninderdaad inruil en long gone

Heb net een intressant gesprek gehad en naar nu blijkt is men het dealerschip flink aan het uitbreidden, Ook richting Martinistad. Moet eerlijk zeggen dat ik het wel iets vind hebben kwa design. Hoe het met Harbeth uitpakt is uiteraard de vraag maar daar kan ik misschien in de nabije toekomst iets van verhalen.

Als bijlage mijn nieuwe LS standers.

Hahaha, dat kan je niet menen!

Doen geweldig afbreuk aan de Harbeth's en zullen ook vwb sound niets positief bijdragen dunkt me.

Hoe meer ik van je lees Fred, des te meer ik geloof dat je ons allemaal in het ootje neemt...

Nosferatu

Ben benieuwd hoe lang Fred heeft lopen zoeken naar de 'juiste' kruk luidsprekerstandaard.  :angel:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Dr.Bedlo

Heren,

Nee hoor niks geen dubbele bodum...Ik geef niet zoveel om stands en ben ook niet van zins om daar meer dan 100 euro aan uit tegeven en vind die krukjes dan wel een aardige vondst en ga ze morgen ff halen en dan zie ik wel hoe het staat. Audiofiel verantwoord zal het zeker niet zijn. Maar ach...
Quad vintage.

Alco

QuoteAudiofiel verantwoord zal het zeker niet zijn
Esthetisch nog veel minder denk ik... :butbut: (maar ok,...smaken verschillen)

Ben benieuwd.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dr.Bedlo

Deze zijn ook nog een optie

Quad vintage.

bmateijsen

Ach Alan Shaw zegt zelf dat het niet uitmaakt waar de Harbeths op staan, hoewel wij wel beter weten ;). Fred waarom niet eens goed kijken wat je echt mooi vindt. Er zijn ook prachtige houten stands te krijgen van bijv. Musical Affairs. Absoluut duurder dan de Ikea kruk, maar wel op de juiste hoogte en esthetisch verantwoord. ;)

Alco

#210
Die zien er op zich al beter uit Fred. :)  

Maar voor een stand.... (alsof je een Naim reference set op een omgekeerd bierkrat neerzet) :dontgetit:

Ik geeft toe dat veel stands er ook niet uitzien en/of te duur zijn, maar die hebben vaak wel geschikte afmetingen.

Die barkruk is 74cm hoog en het zitgedeelte is veel breder en dieper dan je speakers.
Dat lijkt toch als een vlag op een modderschuit ? :unsure:

Deze hebben precies de juiste afmetingen voor je speakers: http://link.marktplaats.nl/471786076
(al kan ik me voorstellen dat je die niet mooi zult vinden)

Of deze: http://link.marktplaats.nl/473297622
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

musfed

#211
Quotealsof je een Naim reference set op een omgekeerd bierkrat neerzet

Goed idee Alco. Ik ga vanavond direct aan de slag met het leegdrinken van mijn eerste kratje Grolsch. Hicaps kunnen mooi staan op die smalle kratjes!!
Dutch & Dutch 8c's

Bas Akkerman

#212
edit: verkeerde topic  :blush:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Goed Fred, mijn ergernis is alweer gezakt (hoewel ik het nog niet goed snap...)... ;)   Wat denk je van Electrocompaniet? Ik vind het een mooie match. Is weer een van de zeer vele suggesties, maargoed... Voordelen van Electrocompaniet zijn de rust, de controle en muzikaliteit, die de P3 nodig heeft. Ook geen verkeerde match met jouw smaak ook. Ook niet duur (relatief gezien).


Dr.Bedlo

Quote from: Musfed on August 22, 2011, 17:47:38
Goed idee Alco. Ik ga vanavond direct aan de slag met het leegdrinken van mijn eerste kratje Grolsch. Hicaps kunnen mooi staan op die smalle kratjes!!

Hik... :police:
Quad vintage.

Robiwan

Het gaat weer kriebelen :D Vanmiddag een Naitxs lenen van Snijders hifi. Ben benieuwd.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

#216
Dan weet je niet wat je hoord ivm met de 5. Maar wel een paar dagen warm laten worden.

Aan de andere kant zou je dat wel doen. Je koopt nu een versterker van om en nabij de 1900 euro maar als je nog 2 jaar wacht ligt diezelfde versterker voor de helft van de prijs bij de MM. Krijg je der nog een vliegticket naar St Entienne bij ook.-oeps daar gaat ik weer-

Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quote from: garmtz on August 22, 2011, 20:16:12
Goed Fred, mijn ergernis is alweer gezakt (hoewel ik het nog niet goed snap...)... ;)   Wat denk je van Electrocompaniet? Ik vind het een mooie match. Is weer een van de zeer vele suggesties, maargoed... Voordelen van Electrocompaniet zijn de rust, de controle en muzikaliteit, die de P3 nodig heeft. Ook geen verkeerde match met jouw smaak ook. Ook niet duur (relatief gezien).



Wat snap je niet Garmtz? De takeover of mijn reactie dienaangaande?

Maat alle zand erover.

Ziet er mooi uit alhoewel een beetje te Hi tech naar mijn smaak. maar rustig aan wil 1st eens kijken hoe HEED en of Sudgen gaan bevallen en dan zien we wel weer.
Quad vintage.

garmtz

Quote from: fred19633 on August 23, 2011, 14:22:36
Wat snap je niet Garmtz? De takeover of mijn reactie dienaangaande?

Maat alle zand erover.

Ik vind je reactie nogal voorbarig en overdreven, maargoed, hebben we het niet meer over. We zullen vanzelf merken wie er gelijk gaat krijgen... ;)

QuoteZiet er mooi uit alhoewel een beetje te Hi tech naar mijn smaak. maar rustig aan wil 1st eens kijken hoe HEED en of Sudgen gaan bevallen en dan zien we wel weer.

Sugden is werkelijk prachtig met Harbeth en veel waar voor het geld, Heed kan ik niet (kende het merk wel, maar nooit gehoord).

Dr.Bedlo

Als alles meezit dan kan ik in de loop van volgende week luisteren naar HEED. Ben benieuwd zal mijn bevindingen hier ook wel melden indien intresse.
Quad vintage.

Alco

Ben ik wel benieuwd naar Fred.  Leuk vooruitzicht dus, iets nieuws proberen. :)  Ik hoop dat 't bevalt.

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dr.Bedlo

Quote from: Alco on August 23, 2011, 22:54:34
Ben ik wel benieuwd naar Fred.  Leuk vooruitzicht dus, iets nieuws proberen. :)  Ik hoop dat 't bevalt.



Ik ook...Edwin (waar ik net een nieuwe cd5-2  heb opgehaald) had er zijn bedenkingen bij. Te flat volgens zijn zeggen.
Quad vintage.

ivo1986

Quote from: fred19633 on August 24, 2011, 15:43:18
Ik ook...Edwin (waar ik net een nieuwe cd5-2  heb opgehaald) had er zijn bedenkingen bij. Te flat volgens zijn zeggen.

Gelijk verkopen die Naim. Volgens mij zit er ook geen garantie meer op met die overname enzo.........

Alco

QuoteEdwin (waar ik net een nieuwe cd5-2  heb opgehaald)
Ga je die nu ook z.s.m in de verkoop doen ? (staat wel dat vervloekte Naim logo op)  ;)

Edwin heeft als 't goed is ook her merk Hegel in z'n winkel. Zou dat niet iets kunnen zijn ? :)
( http://www.hegel.com/products_home.htm )
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dr.Bedlo

Quote from: Alco on August 24, 2011, 15:54:30
Ga je die nu ook z.s.m in de verkoop doen ? (staat wel dat vervloekte Naim logo op)  ;)

Edwin heeft als 't goed is ook her merk Hegel in z'n winkel. Zou dat niet iets kunnen zijn ? :)
( http://www.hegel.com/products_home.htm )

Of Edwin dat nu wel voert. Ik ken het merk Hegel niet? Een nieuw avontuur. Burmester heeft ie wel plenty staan.
Quad vintage.