Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

S@m

Quote from: fred19633 on August 21, 2011, 19:19:47
Houd dat in dat je weer een externe phonoversterker nodig hebt?

Dat is eigenlijk alleen een voordeel. Zo móet je op zoek naar een voor jou bevredigende phono voorversterker...  ;)

Alco

#176
De Sonneteer Campion heeft een (heel aardige) phono versterker aan boord. :smile:

(hier nog een leuk verhaaltje over de Campion, van de ontwerper: http://remocasadei.blogspot.com/2009/11/think-inside-box-first.html ) met een mooie, grote foto 'onder de motorkap'.  8)

Hier een foto van de set van Art, iemand van 't Engelse PFM-forum,
bestaande uit een Sonneteer Alabaster, Harbeth HL-P3esr en Rega Saturn: :wub:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

garmtz

Fred, eerst was Naim het summum en nu ze financieel zijn overgenomen doe je dat alles weg? Wel een beetje een vreemde gang van zaken, of zie ik het verkeerd?

bezoeker

Quote from: Alco on August 21, 2011, 19:40:03
De Sonneteer Campion heeft een (heel aardige) phono versterker aan boord. :smile:

(hier nog een leuk verhaaltje over de Campion, van de ontwerper: http://remocasadei.blogspot.com/2009/11/think-inside-box-first.html ) met een mooie, grote foto 'onder de motorkap'.  8)

Hier een foto van de set van Art, iemand van 't Engelse PFM-forum,
bestaande uit een Sonneteer Alabaster, Harbeth HL-P3esr en Rega Saturn: :wub:


:inlove:

S@m

Quote from: garmtz on August 21, 2011, 20:42:35
Fred, eerst was Naim het summum en nu ze financieel zijn overgenomen doe je dat alles weg? Wel een beetje een vreemde gang van zaken, of zie ik het verkeerd?

Tussen de regels door lezend van de posts van afgelopen weken (van Fred) bespeur ik toch al iets van ontevredenheid mbt Naim. Volgens mij is de overname voor Fred de druppel...

Dr.Bedlo

Quote from: garmtz on August 21, 2011, 20:42:35
Fred, eerst was Naim het summum en nu ze financieel zijn overgenomen doe je dat alles weg? Wel een beetje een vreemde gang van zaken, of zie ik het verkeerd?

Ja dat zie je verkeerd.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Overigens hoor ik ook Plinius icm met Harbeth als een eventuele match. Maar die ken ik niet nooit van gehoord ook trouwens.
Quad vintage.

Robiwan

[Hier een foto van de set van Art, iemand van 't Engelse PFM-forum,
bestaande uit een Sonneteer Alabaster, Harbeth HL-P3esr en Rega Saturn: :wub:

[/quote]

Beetje lastig cd's uitzoeken achter de linker speaker :D Mooie set.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

LFD valt af...Ik wil er wel graag een bijpassende cdspeler bij en daar doet LFD niet aan.
Quad vintage.

Alco

De Sonneteer Byron is een erg mooie speler vind ik. (zowel klankmatig als qua looks)



Het enige jammere is dat ie niet dezelfde degelijkheid kent als de versterkers van Sonneteer.
De Byron CD-speler heeft een dunne, plastic lade en de knopjes komen ook wat goedkoop over.

Maar samen vind ik 't eigenlijk wel een plaatje... :smile:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

AbZ

Grappig hoe dit uiteen kan lopen.  Ik vind die amp ook prachtig in zijn eenvoud...
maar die cd juist een design disaster en een mega mismatch met de amp.

Alco

Ik moet toegeven dat ik 'm om de 2e (promo) foto er wel mooi uit vind zien, en 't design op zich vind ik ook prima, maar dat chrome en die kleine, plastic knopjes en zeer goedkoop aanvoelende/ogende lade is niet van eenzelfde niveau als de versterker.

Zoiets als dit had ik dan toch mooier gevonden.

Geen chroom en alleen te bedienen met de AB, waardoor het front mooi sober blijft.
(of evt met alleen de basic play, stop en |< + >| knoppen)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

AbZ

Die is wel weer erg mooi idd  8)  (hoewel ik knopjes eigenlijk wel handiger vind)

Alco

Quote(hoewel ik knopjes eigenlijk wel handiger vind)
Begrijp ik, maar dat was effe wat lastiger knippen/plakken in Paint. :D

Maar goed... ik zal 't hier bij laten. Het is tenslotte een Harbeth topic, en geen Sonneteer topic. :blush:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dr.Bedlo

Quote from: Alco on August 22, 2011, 00:48:26
Begrijp ik, maar dat was effe wat lastiger knippen/plakken in Paint. :D

Maar goed... ik zal 't hier bij laten. Het is tenslotte een Harbeth topic, en geen Sonneteer topic. :blush:


Och enige kruisbestuiving is nooit te vermijden. En is een vraag aangaande een goede match met Harbeth ook niet gerelateerd aan Harbeth. Ja toch.

Rinsma Hifi heeft het staan . Iemand ervaring met deze firma en dan vooral de aftersales?
Quad vintage.

Nosferatu

Quote from: fred19633 on August 22, 2011, 09:57:55
Och enige kruisbestuiving is nooit te vermijden. En is een vraag aangaande een goede match met Harbeth ook niet gerelateerd aan Harbeth. Ja toch.

Rinsma Hifi heeft het staan . Iemand ervaring met deze firma en dan vooral de aftersales?
Ja maar dan uit een ver ver verleden. Alco ook. Stuur je wel een PM.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Dr.Bedlo

Quote from: AbZ on August 21, 2011, 23:41:53
Grappig hoe dit uiteen kan lopen.  Ik vind die amp ook prachtig in zijn eenvoud...
maar die cd juist een design disaster en een mega mismatch met de amp.

Hoie bedoel je? Kwa looks of kwa sound?
Quad vintage.

Alco

#192
QuoteHoe bedoel je? Kwa looks of kwa sound?
Qua looks denk ik... er staat 'design disaster' en t.o.v de versterker kan ik me daar nog wel iets bij voorstellen.

Wat ook opmerkelijk is, is dat de CD-speler ook al meer dan 10 jaar ongewijzigd in 't programma zit.
Op zich mooi, dat een merk niet elk jaar met nieuwe modellen op de markt komt, maar een CD-speler van meer dan 10 jaar oud... hmm. :unsure:

De versterkers blijven tijdloos mooi in alle opzichten vind ik. Het enige wat er de laatste jaren is veranderd is dat men de standaard speaker-uitgangen heeft vervangen door betere, vergulde WBT-(achtig) aansluitingen.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dr.Bedlo

Ja inderdaad Hmm....! Ben bang dat dat hem ook niet word.Als sonneteer niet doorontwikkeld en ik krijg gezien de 10 jaar oude cd speler een beetje dat gevoel...
Quad vintage.

Alco

#194
Dus de CD-speler moet persé ook van Sonneteer zijn ?

Een Creek EVO2 CD-speler vind ik optisch ook wel mooi passen bij Sonneteer. :smile:



Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dr.Bedlo

Ja..Ik vind een mix van verschillende apparaten een crime. Een pad welke ik jaren lang heb bewandeld maar tot niets heeft geleid.Ja Creek bevalt mij in ieder geval optisch meer en meer. Hoe het geluids technisch in elkaar steekt is ff een vraag.
Quad vintage.

Alco

#196
Er schiet me opeens nog een mooi merk te binnen... HEED.

http://www.heedaudio.hu/products/obelisk-line

De SI Obelisk geïntegreerde versterker.

De DT CD-speler


Geen idee hoe 't klinkt of wat de prijzen zijn, maar 1 positief punt is alvast...
de dichtsbijzijnde dealer zit praktisch bij je om de hoek. :happy:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dr.Bedlo

Ben ik wel neusgierig wie die dealer dan moet zijn?
Quad vintage.

Alco

#198
QuoteBen ik wel neusgierig wie die dealer dan moet zijn?
Audio-Artistiek.  Tenminste... daar heb ik weleens één of twee versterker(s) zien staan.
In 't lulligste geval was 't een occasion die bij A-A stond. :blush: (dan heb ik nix gezegd :lookaround: :angel:)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dr.Bedlo

#199
Zeg maar niks meer ;D was ninderdaad inruil en long gone

Heb net een intressant gesprek gehad en naar nu blijkt is men het dealerschip flink aan het uitbreidden, Ook richting Martinistad. Moet eerlijk zeggen dat ik het wel iets vind hebben kwa design. Hoe het met Harbeth uitpakt is uiteraard de vraag maar daar kan ik misschien in de nabije toekomst iets van verhalen.

Als bijlage mijn nieuwe LS standers.
Quad vintage.