Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

S@m

Ga ik op een rustig moment eens proberen... ;)

AbZ

#151
Quote from: S@m on August 19, 2011, 17:15:27
Ga ik op een rustig moment eens proberen... ;)
Het kost je maar een paar minuten hoor.

Beethoven, Octet Op. 103 ook leuk:  hobo, clarinet, fagot en hoorn (allemaal in tweevoud).

Cyreg

Misschien begrijp ik jullie niet helemaal goed hoor.........., maar.............
....ik interpreteer dat stukje over onderscheid tussen de diverse instrumenten (resolutie) zo..  ;)

M.i. bedoelt hij 'n orkestmuziekstuk waarbij diverse instrumenten juist min of meer tegelijkertijd worden bespeeld.
- dus of je dan nog kan horen dat bijv zowel de fluit als de piccolo spelen
- of dat 'n viool en 'n altviool, die tegelijkertijd spelen, ook nog zijn te onderscheiden

Maar goed het blijft 'n interpretatie, maar wel met veel recensies in m'n achterhoofd van zijn hand  ;D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

AbZ

#153
Quote from: Cyreg on August 19, 2011, 17:23:37
Misschien begrijp ik jullie niet helemaal goed hoor.........., maar.............
....ik interpreteer dat stukje over onderscheid tussen de diverse instrumenten (resolutie) zo..  ;)

M.i. bedoelt hij 'n orkestmuziekstuk waarbij diverse instrumenten juist min of meer tegelijkertijd worden bespeeld.
- dus of je dan nog kan horen dat bijv zowel de fluit als de piccolo spelen
- of dat 'n viool en 'n altviool, die tegelijkertijd spelen, ook nog zijn te onderscheiden

Maar goed het blijft 'n interpretatie, maar wel met veel recensies in m'n achterhoofd van zijn hand  ;D
Wordt lastig die interpretatie van jou, als hij in dezelfde trant ook ff wat oude violen onderscheidt.  Die spelen namelijk niet in grote hoeveelheden samen ;)  maar het zou best kunnen dat hij van alles hoort.  Mensen horen de gekste dingen.  Feit blijft dat dit soort teksten daar in het algemeen niet echt wat over zegt zodra het over muziek gaat.  Dit soort interpretatiekwesties demonstreert dat al.  Overigens is het wel of niet samenspelen sowieso geen major issue.

Cyreg

#154
In z'n algemeenheid vind ik de recensies van Paul Szabady wel fijn om te lezen.
Ik word daar vaak heel enthousiast van hoor!!

Betekent niet dat alles wat hij zegt of bedoeld ook over komt bij me.

Hij heeft ook heel veel platenspelers enzo beoordeeld; was altijd gek van OriginLive.
Opvallend genoeg deed hij als amerikaan=StereoTimes van juist britse merken 'n recensie.
Kijk ook maar eens bij z'n lijstje met apparatuur in de linkerkolom; meeste spreekt mij wel aan  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Dr.Bedlo

Ik vraag mij af welke versterking jullie gebruiken met je Harbeths? Ben weer begonnen met een zoektocht. In 1ste instantie zit ik te denken aan een LFD of een Sonneteer? Any Thoughts?
Quad vintage.

S@m

Quote from: fred19633 on August 21, 2011, 12:45:10
Ik vraag mij af welke versterking jullie gebruiken met je Harbeths? Ben weer begonnen met een zoektocht. In 1ste instantie zit ik te denken aan een LFD of een Sonneteer? Any Thoughts?

Sugden A21 (SE), mooi van klank, mooie componenten, met de hand in Engeland gebouwd door één persoon, prachtig afgewerkt...


Sugden A21SE

Dr.Bedlo

Ja inderdaad maar of 2x20 watt wel goed gaat?
Quad vintage.

S@m

Quote from: fred19633 on August 21, 2011, 13:27:46
Ja inderdaad maar of 2x20 watt wel goed gaat?

De SE heeft 2x 30W, de A21 (serie II) 2x 20W.

Ik heb beide versterkers gehad evenals de Harbeth's (wel in een kleine kamer) en ik weet bijna zeker dat dit goed gaat, uiteraard kan je dit alleen zelf beslissen in je huidige set-up.

In elk geval zijn het voor het geld allebei juweeltjes.

Dr.Bedlo

Ok..Ze zien er prachtig uit. Zeker een overweging waard. Maar als ik goed heb gekeken is de dichtsbijzijnde dealer in Arnhem. Nou ja..is nu ook weer geen wereldreis.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Iemand ervaring met Rega versterkers en cd spelers icm met Harbeth?
Quad vintage.

hifihenk

LINN is ook erg mooi met Harbeth.  :inlove:
Linn Akurate DS - Linn Majik Kontrol - Linn Majik 2100 - Harbeth M30 - Velodyne DD10 - MIT MI330 Series2 - Linn Black interlinks - Linn K20

Dr.Bedlo

Quote from: hifihenk on August 21, 2011, 16:24:15
LINN is ook erg mooi met Harbeth.  :inlove:

Ja..Maar de sound van Linn spreekt mij niet zo aan. Dus dat valt helaas af. Hoor mooie dingen van LFD en Rega. Maar ja als ik de binnenkant van een LFD bekijk schrik ik toch wel ff.
Quad vintage.

bmateijsen

Quote from: fred19633 on August 21, 2011, 16:39:32
Ja..Maar de sound van Linn spreekt mij niet zo aan. Dus dat valt helaas af. Hoor mooie dingen van LFD en Rega. Maar ja als ik de binnenkant van een LFD bekijk schrik ik toch wel ff.

Wat spreekt je niet zo aan van de sound van Linn?

Dr.Bedlo

Quote from: bmateijsen on August 21, 2011, 16:40:48
Wat spreekt je niet zo aan van de sound van Linn?

Een beetje te lean, te analytisch ook  naar mijn smaak. En het stereobeeld viel mij tegen als ik dat vergelijk met dat nu franse merk.
Quad vintage.

S@m

Quote from: fred19633 on August 21, 2011, 16:39:32
Ja..Maar de sound van Linn spreekt mij niet zo aan. Dus dat valt helaas af. Hoor mooie dingen van LFD en Rega. Maar ja als ik de binnenkant van een LFD bekijk schrik ik toch wel ff.

Misschien dat de interne opbouw van LFD ondertussen door de makers is herzien. 't Zal toch niet meer zo zijn als die ene foto die al jaren telkens weer opduikt?! LFD heeft vast ook internet...


bmateijsen

Quote from: fred19633 on August 21, 2011, 16:54:45
Een beetje te lean, te analytisch ook  naar mijn smaak. En het stereobeeld viel mij tegen als ik dat vergelijk met dat nu franse merk.

Linn is wat mij betreft niet analytisch, maar het kenmerk van linn is wel dat de muzikale lijnen goed te volgen zijn. Ook erg afhankelijk van de combi met kabels e.d. ;)

Cyreg

#167
Quote from: fred19633 on August 21, 2011, 16:39:32
Maar ja als ik de binnenkant van een LFD bekijk schrik ik toch wel ff.

Ik denk dat de binnenkant vd LFD integrateds in de loop der tijd niet heel veel is veranderd.
(Is wel van 'n zeer eigengereide ontwerper en echt brits (nog wel? ;-))

De duurdere hebben grotere voeding en betere componenten.
De nieuwe Zero LE Mk IV zit in 'n nieuwe minder diepe stevigere kast en is ook weer duurder dus.....

Mijn LFD Zero LE Mk 3.1 met MM phono ziet er zo uit van binnen:
(.1 is kleine wijziging zonder herbenaming vanaf serienr XXX)

http://www.ihoekfrasi.gr/hiend/imgs/prods/popup/LFD_INTEGRATED_ZERO_MK_III_LE_1.jpg

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Alco

#168
QuoteEen beetje te lean, te analytisch ook
Vreemd... da's ook allesbehalve mijn ervaring met Linn. Zou deze termen eerder i.c.m Naim gebruiken.
(maar dan zonder 'te' ervoor)

Als 't mijn money was dan wist ik 't wel... Sonneteer. Het mooiste alternatief dat ik tot nu toe gehoord heb.
(en Brits, handgemaakt, goede service, klein bedrijf, en de ontwerper is zelf ook actief op sommige forums)
:wub:



Op dit Engelse forum zitten ook liefhebbers van Sonneteer, en ook de ontwerper van de Alabaster en Campion versterkers, mengen zich in het topic, om vragen te beantwoorden: http://www.pinkfishmedia.net/forum/showthread.php?t=88004&highlight=alabaster

ps. zo'n LFD ziet er ook prachtig uit moet ik toegeven.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

S@m

#169
Quote from: Cyreg on August 21, 2011, 17:28:15
Ik denk dat de binnenkant vd LFD integrateds in de loop der tijd niet heel veel is veranderd.

Mijn LFD Zero LE Mk 3.1 met MM phono ziet er zo uit van binnen:
 

Dat ziet er toch verzorgder uit dan de eerste LFD's, of is dat schijn...



vs


Dr.Bedlo

#170
Een pluspunt voor LFD. Ja alco soneteer ga ik zeker eens beluisteren. Tot nu toe denk ik aan de volgende selectie in willekeurige volgorde:

Creek
Sonneteer
LFD
Bryston?
Sugden
Rega

en dat was het voorlopig dan ook wel. Dat word nog een heel gevlieg met min 12 kilometer scootertje. 8) 8) 8) 8)
Quad vintage.

Cyreg

#171
S@m >> 2e circuitboardje en trafo zijn van de MM trap.  ;)
In de nieuwe MkIV serie is geen geintegreerde MM/MC phonotrapje meer mogelijk
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

S@m

Quote from: Cyreg on August 21, 2011, 17:44:43
S@m >> 2e circuitboardje en trafo zijn van de MM trap.  ;)
In de nieuwe MkIV serie is geen geintegreerde MM/MC phonotrapje meer mogelijk

Heb ik gezien, maar de opbouw is wel wat netter. Bijvoorbeeld de torren op een verhoginkje ipv rechtstreeks op de bodem...

Als de amp maar lekker klinkt en dat schijnt ie fantastisch te doen  ;)

Cyreg

Voor de geinteresseerden nog wat info over LFD's van 'n site, die je niet snel vindt  ???

http://finetone.blogspot.com/2009/09/mention-of-2-amplifiers.html
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Dr.Bedlo

Quote from: Cyreg on August 21, 2011, 17:44:43
S@m >> 2e circuitboardje en trafo zijn van de MM trap.  ;)
In de nieuwe MkIV serie is geen geintegreerde MM/MC phonotrapje meer mogelijk

Houd dat in dat je weer een externe phonoversterker nodig hebt?
Quad vintage.