Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Alex Groningen

#126
..... Dubbel.

Alex Groningen

#127
Volgens mij begint Fred er een beetje moedeloos van te worden. :D

garmtz

Toch is het zo dat er hoorbaar vrijwel geen verschil zit tussen 50 en 60 W. Simpel. Het verschil komt dus inderdaad uit een betere voeding, betere regulering, etc., niet het verschil in het getalletje vermogen.

Dr.Bedlo

#129
Zucht...dan maakt het vermogen dus niks uit maar dat had ik al tig keer verhaald..Zo krijgen we vervolgens weer een heel stel dat de boel tegen gaat spreken. Geloof dat ik mij maar eens ga orienteren op een BOSE setje.
Quad vintage.

S@m

Quote from: fred19633 on August 11, 2011, 11:54:37
Zucht...dan maakt het vermogen dus niks uit maar dat had ik al tig keer verhaald..Zo krijgen we vervolgens weer een heel stel dat de boel tegen gaat spreken. Geloof dat ik mij maar eens ga orienteren op een BOSE setje.

Neem er dan wel een flinke externe voeding bij...

Bas Akkerman

Quote from: S@m on August 11, 2011, 11:57:39
Neem er dan wel een flinke externe voeding bij...
En een stel andere speakers. Even plagen hoor Fred, moet kunnen toch?  :bigsmile: Maar misschien dat je (op het Naim-topic?) kan beschrijven wat je anders hoorde tussen de Naim 5i en de Naim XS. Is wel leuk om te horen hoe je dat ervaart.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dr.Bedlo

Ehh dat had ik al 2 keer verhaald Bas...Op genoemd forum. Maar dat zal wel weer tegengesproken worden.
Quad vintage.

Bas Akkerman

Quote from: fred19633 on August 11, 2011, 12:03:13
Ehh dat had ik al 2 keer verhaald Bas...Op genoemd forum. Maar dat zal wel weer tegengesproken worden.

Mea culpa  :blush:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dr.Bedlo

#134
Och...

Overigens heeft Alan Shaw weer een prachtige reeks van geluidsfragmenten geplaatst op het Engelse harbeth Forum.

http://www.harbeth.co.uk/usergroup/showthread.php?406-Recordings-to-explain-the-RADIAL-advantage-a-demonstration-of-cone-coloration

Het valt mij overigens op dat dat uitsterven van tonen wel heel erg apart is, tis net of het nog nagalmt nadat de cd  is uitgespeeld. Heel apart.
Quad vintage.

ChrisV

Quote from: fred19633 on August 11, 2011, 11:54:37
Zucht...dan maakt het vermogen dus niks uit maar dat had ik al tig keer verhaald..Zo krijgen we vervolgens weer een heel stel dat de boel tegen gaat spreken. Geloof dat ik mij maar eens ga orienteren op een BOSE setje.

Het is toch wat, zo'n forum waar mensen het wagen anders over zaken te denken  ::)

Jammer dat je zo negatief bent over andere gedachtes dan die van jezelf. Het siert je niet, die toon.


Dr.Bedlo

och Ik zal het wel overleven.
Quad vintage.

ChrisV

Daar twijfel ik niet aan fred19633.

Nu we het er toch zo gezellig over hebben: er is in dit topic best een overeenkomst met het Harbeth-forum, waar Alan Shaw eigenlijk geen andere zienswijze dult dan de zijne. 'Alan's message to the world' zou een betere benaming zijn dan 'forum'. Wat dat betreft sluit dit topic op meer manieren naadloos aan op het Harbeth-bedrijf.

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Bas Akkerman

Quote from: ChrisV on August 13, 2011, 16:57:26
Nu we het er toch zo gezellig over hebben: er is in dit topic best een overeenkomst met het Harbeth-forum, waar Alan Shaw eigenlijk geen andere zienswijze dult dan de zijne. 'Alan's message to the world' zou een betere benaming zijn dan 'forum'.
Quote from: fred19633 on August 13, 2011, 19:46:20
En gelijk heeft ie.
In de reclame is zo'n houding niet meer dan noodzakelijk, op een forum niet zo handig...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Cyreg

#140
Quote from: ChrisV on August 13, 2011, 16:57:26
er is in dit topic best een overeenkomst met het Harbeth-forum, waar Alan Shaw eigenlijk geen andere zienswijze dult dan de zijne. 'Alan's message to the world' zou een betere benaming zijn dan 'forum'. Wat dat betreft sluit dit topic op meer manieren naadloos aan op het Harbeth-bedrijf.

Het is wel zo dat fred19633 verreweg het grootste aandeel heeft aan antwoorden in deze topic(~40).....
....en dat veel van die antwoorden 'n zekere eigenzinnigheid ten toon spreiden.....
....en dat hij anderman's ervaringen of goedbedoelde adviezen niet snel ziet zitten.....
....maar om hem nou met Alan Shaw op de HUG te vergelijken qua commentaren.....
....daar zie ik toch nog wel 'n heel groot verschil  ;)

Met je eens overigens, dat Alan Shaw inderdaad ook 'n robuste eigen mening heeft  :butbut:

Het zou wel erg jammer zijn als daarmee je posting in dit topic zou eindigen, er zijn ook nog anderen  ;D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Cyreg

Ik was altijd gek op de muziek gerelateerde app. recensies van Paul Szabady van StereoTimes(in 2008 gestopt?)
Ik werd altijd heel enthousiast van z'n uitvoerige en goed opgeschreven verhalen.
Paar jaar geleden heb ik 'm nog 'ns persoonlijk benaderd mbt keuze van draaitafel.  ;)

Ook mbt Harbeth heeft hij 'n aantal recensies geschreven.
Daarbij moet je niet direct naar de conclusie springen, maar proberen het verhaal even te volgen.
Het is vaak wat lang en in het engels, maar wel de moeite waard. ivm relaties naar muziek.
Ook luistert hij in diverse ruimtes en probeert verschillende apparatuur uit en doet aan "tuning".  :o
Het is ook niet zo dat hij alle prodiucten altijd goed vindt, maar dat lees meestal dan tussen de regels door.

Deze link is vd HL Compact 7ES-3, maar in de 6e alinea vind je ook de links naar eerdere SHL5, M30 en P3es2 recensies.

http://www.stereotimes.com/speak103107.shtml
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

garmtz

Ik ben het niet eens met zijn uiteindelijke conclusies... Ik vind zelf de M30 muzikaler dan de C7 en SHL5... Dus zijn verhaal klopt wel redelijk, mijn conclusies zijn alleen anders...Zo'n diva als hij in zijn verhaal beschrijft is de M30 ook niet. Hij is alleen wat minder 'forgiving' dan de andere modellen. Ik ken echter speakers die nog VEEL lastiger zijn te matchen.

AbZ

Muzikaal staat er ook wel eea in die recensie dat nogal vreemd overkomt.  Op een Harbeth kan je hobo en klarinet onderscheiden?  Dit kan ook op een plastic 'My First Sony' cassetterecorder.  Zwanenmeer met klarinet zou meer over lelijke eendjes gaan.  Hopelijk bedoelt hij het niet zo letterlijk, maar soms vaak vraag ik me toch af, hoe krijgt zo iemand het uit zijn pen/keyboard.

S@m

Quote from: AbZ on August 19, 2011, 13:23:06
Op een Harbeth kan je hobo en klarinet onderscheiden?  Dit kan ook op een plastic 'My First Sony' cassetterecorder

Dat betwijfel ik...

AbZ

#145
Quote from: S@m on August 19, 2011, 13:32:27
Quote from: AbZ on August 19, 2011, 13:23:06Op een Harbeth kan je hobo en klarinet onderscheiden?  Dit kan ook op een plastic 'My First Sony' cassetterecorder.

Dat betwijfel ik...
Is echt niet zo subtiel hoor.

p.s.  Je kunt dit makkelijk zelf checken, met YouTube en plastic pc-speakers of zoiets.

Dr.Bedlo

ok we gaan elkaar weer tegenspreken. Schijn dus gelukkig niet de enigste te zijn ;)
Quad vintage.

AbZ

#147
Quote from: fred19633 on August 19, 2011, 13:43:39
ok we gaan elkaar weer tegenspreken. Schijn dus gelukkig niet de enigste te zijn ;)
It's our hobby   :D
Hey, als we allemaal exact dezelfde kennis&meningen zouden hebben zou het het heel stil blijven op fora.

S@m

Quote from: AbZ on August 19, 2011, 13:40:25
Dat betwijfel ik...
Is echt niet zo subtiel hoor.

p.s.  Je kunt dit makkelijk zelf checken, met YouTube en plastic pc-speakers of zoiets.

Zou je een linkje kunnen geven naar een muziekstukje op Youtube waar beide instrumenten solo worden bespeelt..?

AbZ

#149
Quote from: S@m on August 19, 2011, 16:21:42
Zou je een linkje kunnen geven naar een muziekstukje op Youtube waar beide instrumenten solo worden bespeelt..?
ff zoeken op "LSO Masterclass", dan krijg je een heleboel leuke instrumenten,
of gewoon op de (Engelse) namen van de instrumenten, dan vind je nog veel meer.
You'll see hear, it ain't rocket science.

p.s.  Wikipedia heeft ook geluidsfragmenten geloof ik.