Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cyreg

#75
Bedankt Bjorn voor de info mbt Skylan stands en wow best flinke prijs voor die stands.
Op de Skylansite staan ze voor 477 CA(nadian)D(ollar) ~ 350 euro.
Maar daar komen natuurlijk nog wel veel kosten bij voor vervoer, invoer, marges, maar toch....

Voor paar honderd euro meer dan die 750 euro kan ik de C7's misschien ook weer inruilen voor SHL5's  ;)
Maar dan wel weer op de Ikea Oddvar krukjes, die dan zelfs nog beter passen qua lxbxh  :pompom:
Overigens is nog helemaal niet gezegd dat ik die hier ook beter zou vinden, maar dat is te proberen  :clapping:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

ChrisV

De Skylan stands zijn inderdaad prijzig in NL, ze gaan zo'n beetje voor het dubbele weg. Import, verzendkosten en opslag verklaart circa 35% van het prijsverschil.

De importeur (Audio Excellence) gebruikt als argument dat je wel zelf rechtstreeks kan bestellen in Canada maar dat de levertijden dramatisch zijn. Je betaalt dus best een flink bedrag voor de directe beschikbaarheid.

Overigens zijn de beide heren van Audio Excellence sympathiek, deskundig en in mijn ervaring niet gericht op snelle winsten (c.q. 'dozen schuiven'). Ik heb er toen zelf voor gekozen ook de Skylan stands voor de SHL5 bij ze af te nemen. Hebben ze keurig thuis geinstalleerd. 

Cyreg

Ik heb ook zaken gedaan met de mannen van AudioExcellence; heb daar m'n 2 setjes Harbeth's vandaan.
Prima geholpen en service(de C7's zijn zelfs hier thuis afgeleverd); inderdaad sympathiek en deskundig.  :worship:

Welke klank/presentatie verschillen heb je toen gehoord of had je de Skylans tegelijkertijd gekocht met de SHL5's?
En......al naar Ninove geweest voor de LFD MkIV ?  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Alco

#78
Nog een paar reacties en we kunnen een Audio-Excellence topic maken, haha... maar ook wat mij betreft alleen lof voor de heren van Audio-Excellence.

Al heb ik er nog nooit iets gekocht!  Toch hebben ze met slechts 1 verzoek van mij een zeer goede indruk achtergelaten.

Ik was een aantal jaren geleden geïnteresseerd in de Stirling LS3/5a, n.a.v. de lovende recensies en mijn zwak voor LS3/5a achtige speakers.
Audio-Excellence bleek de enige zaak te zijn die ze hadden, en ze boden aan om mij een setje op te sturen om rustig uit te proberen. Helaas vielen de speakers tegen, maar de service van A-E niet.
Na circa 1,5 week belde ik met de mededeling dat ze niet aan mijn wensen voldeden. (helaas verre van dat) en ze stonden er min of meer op dat ik ze nog minimaal een week in huis hield.
(ivm inspelen, omdat ze splinternieuw waren)  Na bijna 3 weken kon ik ze zonder vragen/problemen terug sturen en kreeg ik m'n geld direkt terug gestort. :)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dr.Bedlo

Alco,

Ik raak toch meer en meer nieuwsgierig naar wat jij in de afgelopen jaren wel niet hebt gehad cq hebt gehoord in een thuisluistersessie? En nog ben je onzeker? Ja..Ik ook hoor. Dacht dat ik er was maar gisteren klonk het weer helemaal nergens naar. Enfin...1st ff wat gezondheidszaken  oplossen en dan gaan we weer vrolijk verder.
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: Alco on August  5, 2011, 11:31:51
Nog een paar reacties en we kunnen een Audio-Excellence topic maken, haha... maar ook wat mij betreft alleen lof voor de heren van Audio-Excellence.

Al heb ik er nog nooit iets gekocht!  Toch hebben ze met slechts 1 verzoek van mij een zeer goede indruk achtergelaten.

Ik was een aantal jaren geleden geïnteresseerd in de Stirling LS3/5a, n.a.v. de lovende recensies en mijn zwak voor LS3/5a achtige speakers.
Audio-Excellence bleek de enige zaak te zijn die ze hadden, en ze boden aan om mij een setje op te sturen om rustig uit te proberen. Helaas vielen de speakers tegen, maar de service van A-E niet.
Na circa 1,5 week belde ik met de mededeling dat ze niet aan mijn wensen voldeden. (helaas verre van dat) en ze stonden er min of meer op dat ik ze nog minimaal een week in huis hield.
(ivm inspelen, omdat ze splinternieuw waren)  Na bijna 3 weken kon ik ze zonder vragen/problemen terug sturen en kreeg ik m'n geld direkt terug gestort. :)


Ik heb best ook flink wat geleend hier en daar zonder iets te kopen over het algemeen, en ik kan me best voorstellen dat ze soms een beetje moe worden van ons soort :D 
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Robiwan

Quote from: fred19633 on August  6, 2011, 10:50:47
Alco,

Ik raak toch meer en meer nieuwsgierig naar wat jij in de afgelopen jaren wel niet hebt gehad cq hebt gehoord in een thuisluistersessie? En nog ben je onzeker? Ja..Ik ook hoor. Dacht dat ik er was maar gisteren klonk het weer helemaal nergens naar. Enfin...1st ff wat gezondheidszaken  oplossen en dan gaan we weer vrolijk verder.

hoe bedoel je? Je hebt nu toch een goed werkende cd5i en xs?
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Ja heb ik. heb ook niet de neiging om buiten Harbeth en NAIM te gaan shoppen maar uitbreiding en verbetering... CD5xs of de Compact speakers, beetje streaming en mijn vintage set eindelijk eens weer aan de praat krijgen.
Quad vintage.

Alco

#83
QuoteAlco,

Ik raak toch meer en meer nieuwsgierig naar wat jij in de afgelopen jaren wel niet hebt gehad cq hebt gehoord in een thuisluistersessie? En nog ben je onzeker? Ja..Ik ook hoor.

In heb door de jaren heen heel wat in huis gehad inderdaad. Heb je even ?  :D ;D
De laatste 14 jaar wisselde ik ook vaak uit frustratie, vanwege de beroerde akoestiek en indeling in m'n vorige woning.
Ik kon mijn set daar niet optimaal opstellen (zowel de apparatuur als de speakers) en daarom zocht ik steeds weer naar iets dat hopelijk rust zou geven. In eerste instantie leek dat dan soms ook, maar uiteindelijk...
Tevergeefs, ik gaf me gewonnen en ben verhuisd. (niet alleen daarom hoor :sigh: )

Nu ik sinds een jaar in m'n huidige appartement woon, klinkt 't al stukken beter en heb ik nog steeds dezelfde versterker en dezelfde speakers. (en op de dac na, dezelfde bron)  
Ik ben er nu wel uit dat ik qua apparatuur bij Naim wil blijven! Misschien toch nog eens Harbeth uitproberen, of een andere bron. We zullen zien. :)

Btw,...over Harbeth gesproken. Ik zie dat It Harkstee hun site zojuist heeft vernieuwd! :)  nice!
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

garmtz

Fraaie site inderdaad, van It Harkstee!

Dr.Bedlo

Ja..Vooral handig dat de prijzen direct worden vermeld. De algemene voorwaarden mogen wel iets minder.........
Quad vintage.

ChrisV

Quote from: Cyreg on August  5, 2011, 11:05:22
Ik heb ook zaken gedaan met de mannen van AudioExcellence; heb daar m'n 2 setjes Harbeth's vandaan.
Prima geholpen en service(de C7's zijn zelfs hier thuis afgeleverd); inderdaad sympathiek en deskundig.  :worship:

Welke klank/presentatie verschillen heb je toen gehoord of had je de Skylans tegelijkertijd gekocht met de SHL5's?
En......al naar Ninove geweest voor de LFD MkIV ?  ;)

Ik heb de Skylans tegelijk gekocht en geen vergelijking gemaakt.

Nee, Ninove heb ik nog niet bezocht. Dat zal nog wel een paar maandjes duren denk ik. De behoefte om iets te veranderen is niet zo groot.

Timvg

Vandaag uit de P3 per ongeluk toch wat vervorming gekregen, volume stond wat hoog wanneer er plots wat zwaar slagwerk bijkomt in een stuk.. snel de knop wat naar links gedraaid. Dit kan hopelijk toch niet al te veel kwaad? Ze klinken nogal groots, zodanig dat je soms vergeet dat je maar met 2 x 11cm mid/bas eenheid zit..

Dr.Bedlo

Quad vintage.

AbZ

Quote from: fred19633 on August  8, 2011, 12:06:15
Alleraardigst draadje.

http://forum.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?cspkr&1272048158&openflup&1&4
Haha daar ga ik eens voor zitten.  Leuke opening... 
en dit vond ik iig al een mooi begin van een (pro-Harbeth) reactie:
It is called mid range. Some people hear it and some don't.

Idefix

Hoe vergelijkt Harbeth zich met een merk als Sonus Faber?

Bvb: SHL 5 vs Cremona M? of

C7ES3 vs Auditor?

Kwa looks wint SF, maar het geluid?

Dr.Bedlo

Vind de sonus wat meer rauw klinken en een beetje zweverig wat mij ervan weerhield voor de veel mooiere fabers te kiezen.Is uiteraard mede van de versterking afhankelijk. Heb de sonussen wel een op een van Meedevoort gehoord en dat klonk zeer aangenaam.
Quad vintage.

hifihenk

Quote from: fred19633 on July 24, 2011, 21:59:45
Dat niet alleen, vertel er eens iets over ben wel benieuwd in hoeverre de M30 verschilt van de P3esr in klanktechnisch opzicht.

Een beetje laat door mijn vakantie, maar dan toch nog een reactie van mijn kant.
Er is al het een en ander gezegt over de verschillende modellen, ik heb zowel de CES7 als de M30 geluisterd en daarna voor de M30 gekozen.
Kan helaas niets zeggen over de verschillen met de P3ESR.

De volgende kenmerken gelden voor beide types:
+ heel mooie weergave van het middengebied: stemmen, cello, piano !!
+ geen luistermoeheid
+ geen highend/hifi maar muziek en betrokkenheid
+ hoeft niet hard te spelen voordat je het hele freq. gebied hoort (komt niet vaak voor !)

Specifiek voor de M30
+ je kijkt echt in de opname, veel detail
+ betere hoogweergave (tweeter) dan de CES7
+ veel (micro)details in de (laag) weergave

De eerste kennismaking met Harbeth was na een luistersessie bij BB&G. Op het einde van die sessie kwam iemand het setje Harbeth M30's terugbrengen.
Garmt had eerder al eens enthousiast verteld over de M30 en waarom hij zelf een setje had gekocht.
Garmt stelde voor om de M30's even snel neer te zetten om een snelle indruk te krijgen  ;)
Nou dat heb ik geweten, vanaf de eerste tonen werd ik in de opname gezogen en ik heb met stijgende verbazing zitten luisteren. Dit is wat ik zocht!
De weergave was zo goed, zo natuurlijk en met veel detail. Ik weet niet hoe ik het precies moet omschrijven, je moet het zelf horen denk ik.

Een week later heb ik een luistersessie gehad met de CES7 en de M30 waarna ik de M30 nog twee weken thuis mocht proberen!  :pompom:
Nu wacht ik op een setje M30 in maple omdat dit fineer niet op voorraad is en speciaal op bestelling wordt gemaakt. :inlove:
Linn Akurate DS - Linn Majik Kontrol - Linn Majik 2100 - Harbeth M30 - Velodyne DD10 - MIT MI330 Series2 - Linn Black interlinks - Linn K20

Bas Akkerman

Leuk om te horen Henk. Ik vond vooral de basweergave eruit springen (misschien wel door de details inderdaad) en het middengebied, met name in de stemweergave. Alvast veel plezier ermee!!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

hifihenk

#94
Quote from: ChrisV on August  5, 2011, 08:09:49
De Skylan stands zijn inderdaad prijzig in NL, ze gaan zo'n beetje voor het dubbele weg. Import, verzendkosten en opslag verklaart circa 35% van het prijsverschil.

De importeur (Audio Excellence) gebruikt als argument dat je wel zelf rechtstreeks kan bestellen in Canada maar dat de levertijden dramatisch zijn. Je betaalt dus best een flink bedrag voor de directe beschikbaarheid.

Overigens zijn de beide heren van Audio Excellence sympathiek, deskundig en in mijn ervaring niet gericht op snelle winsten (c.q. 'dozen schuiven'). Ik heb er toen zelf voor gekozen ook de Skylan stands voor de SHL5 bij ze af te nemen. Hebben ze keurig thuis geinstalleerd.  

Ik had mijn zinnen gezet op de stands van Foundation die voor 500 CAD op de site van PlanetOfSound worden aangeboden. Ik heb een offerte aangevraagd en ben geschrokken van m.n. de verzendkosten. De prijs ging bijna een keer over de kop !!
Ik heb nu mijn stands gewoon bij BB&G besteld (Custom Design "custom speaker stands") en kan bovendien ook nog eens de afmeting zelf bepalen. Bijna hetzelfde geld, maar wel een berg service erbij  :headbanging:
Linn Akurate DS - Linn Majik Kontrol - Linn Majik 2100 - Harbeth M30 - Velodyne DD10 - MIT MI330 Series2 - Linn Black interlinks - Linn K20

Bas Akkerman

Quote from: hifihenk on August  8, 2011, 20:16:23
Ik had mijn zinnen gezet op de stands van Foundation die voor 500 CAD op de site van PlanetOfSound worden aangeboden. Ik heb een offerte aangevraagd en ben geschrokken van m.n. de verzendkosten. De prijs ging bijna een keer over de kop !!
Ik heb nu mijn stands gewoon bij BB&G besteld en kan bovendien ook nog eens de afmeting zelf bepalen. Bijna het zelfde geld, maar wel een berg service erbij  :headbanging:

Zeker goede service! Er komt natuurlijk wel een plaatje als ze eenmaal mooi staan, hè!?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

hifihenk

Quote from: Bas Akkerman on August  8, 2011, 20:18:01
Zeker goede service! Er komt natuurlijk wel een plaatje als ze eenmaal mooi staan, hè!?

Natuurlijk Bas, er komen foto's van.
Ik ben van plan om een showcase topic te openen zodra ze binnen zijn. Ik wil mijn zoektocht naar goede akoestiek ook nog steeds een keer neerpennen.
Linn Akurate DS - Linn Majik Kontrol - Linn Majik 2100 - Harbeth M30 - Velodyne DD10 - MIT MI330 Series2 - Linn Black interlinks - Linn K20

Dr.Bedlo

Quote from: Bas Akkerman on August  8, 2011, 20:18:01
Zeker goede service! Er komt natuurlijk wel een plaatje als ze eenmaal mooi staan, hè!?

Bas Hoe ver ben jij eigenlijk met je zoektocht? Al enig idee in welke richting je eht zoekt?
Quad vintage.

Bas Akkerman

Quote from: fred19633 on August  9, 2011, 10:05:39
Bas Hoe ver ben jij eigenlijk met je zoektocht? Al enig idee in welke richting je eht zoekt?

Zonder het topic te willen kapen, ik ga vandaag weer luisteren. Ik houd het een beetje stil, even wat rust in mijn topic creëren, en dan later deze week weer een luisterverslag. En ik weet wel wat ik zoek, "Waar is het te vinden?", dat is de vraag. Maar om weer een beetje on-topic te komen, de Harbeth Monitor 30 heeft veel van wat ik mooi vind in een weergever.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dr.Bedlo

#99
foutje verkeerd topic
Quad vintage.