Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Dr.Bedlo

#5200
Quote from: jahtari on August 20, 2020, 19:07:44
Dat is met die naim en harbeth believers  :D simpele jaren 70 techniek voor muzikale snobs die graag de hoofdprijs betalen.  :devil: :D

Even zonder flauwekul: harbeth vind ik een sympathiek merk, maar ze worden zo langzamerhand erg duur voor wat je krijgt. Met als toppunt de anniversary of xd versies - voor wat ofc bekabeling en een andere aansluiting betaal je opeens heel veel meer.

En laat ik dat nu eens volledig met je eens zijn.kzie ook niks in cosmetische snik snak, die niets wezenlijks bijdragen. Maar oudbollig...de nova zit vol met digitale ontwikkelingen..
Quad vintage.

tompj

#5201
Alles is relatief. De speakers worden steeds duurder zo inderdaad.  Een beetje extra poespas maakt het geen echt hoogwaardiger ding. Maar zelfs aan de nieuwe prijzen blijft het wat mij betreft een koopje als je naar de geluidskwaliteit kijkt. Ik heb Magico's van 16K ervoor laten gaan. Dus vanuit die optiek zijn ze zeer betaalbaar.
Ik heb overigens nog een setje 'gewone' 30.1's.

Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Dr.Bedlo

Quad vintage.

fasteddie

Zeker mooie set, maar wat dat witte snoer daar? ::)

Dr.Bedlo

Kon nog bij een nandelaar een set nieuwe m 30.1 op de kop tikken, komen in de loop van de volgende 2week wel binnen dunkt me...ben benieuwd wat ik kan verwachten. De p3 komen dan aan de vintage Naim of Quad te hangen.
Quad vintage.

H&C Hifi

Quote from: fred19633 on August 28, 2020, 11:50:34
Kon nog bij een nandelaar een set nieuwe m 30.1 op de kop tikken, komen in de loop van de volgende 2week wel binnen dunkt me...ben benieuwd wat ik kan verwachten. De p3 komen dan aan de vintage Naim of Quad te hangen.

Alvast veel luisterplezier  ;)

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dr.Bedlo

Ik ook...heb veel revieuws gelezen , en veelal geroemd zijn de conclusies soms tegenovergesteld. We zullen zien.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quote from: Bas Akkerman on August 28, 2020, 12:19:20
Leuk! Ben benieuwd hoe je ze vindt!

Jij hebt ze toch ook gehad...meen ik mij vaag te herineren.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Bas Akkerman

Quote from: fred19633 on August 28, 2020, 12:26:10
Jij hebt ze toch ook gehad...meen ik mij vaag te herineren.
Klopt, nog steeds. Garmt komt nog langs voor het vervangen naar de 30.2. Juist omdat ik ze heb en ze erg goed vind, ben ik altijd benieuwd naar de ervaringen van anderen. Vandaar mijn enthousiasme.

En recensies. Helemaal aan het begin van mijn zoektocht heb ik best wat recensies gelezen. En zeer, zeer zelden kwamen ze overheen met wat ik zelf ervaarde. Dus voor mij geeft het hoogstens wat richting, meer ook niet.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chocovla

Quote from: Bas Akkerman on August 28, 2020, 12:46:02
Klopt, nog steeds. Garmt komt nog langs voor het vervangen naar de 30.2. Juist omdat ik ze heb en ze erg goed vind, ben ik altijd benieuwd naar de ervaringen van anderen. Vandaar mijn enthousiasme.

En recensies. Helemaal aan het begin van mijn zoektocht heb ik best wat recensies gelezen. En zeer, zeer zelden kwamen ze overheen met wat ik zelf ervaarde. Dus voor mij geeft het hoogstens wat richting, meer ook niet.

Same here. Na het lezen van de recensies was ik overtuigd dat de B&W's mijn nieuwe speaker zouden worden. Flinke lading geluisterd, tot ik de Harbeths hoorde en direct wist dat dat de speakers voor mij waren. :pompom:
Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

jahtari

Quote from: fasteddie on August 25, 2020, 21:03:54
Zeker mooie set, maar wat dat witte snoer daar? ::)
De XD dus? Wat kost zoiets?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quote from: Bas Akkerman on August 28, 2020, 12:46:02
Klopt, nog steeds. Garmt komt nog langs voor het vervangen naar de 30.2. Juist omdat ik ze heb en ze erg goed vind, ben ik altijd benieuwd naar de ervaringen van anderen. Vandaar mijn enthousiasme.

En recensies. Helemaal aan het begin van mijn zoektocht heb ik best wat recensies gelezen. En zeer, zeer zelden kwamen ze overheen met wat ik zelf ervaarde. Dus voor mij geeft het hoogstens wat richting, meer ook niet.

De ervaring deel ik uiteraard mede, ja recensies , je wilt  een bevestiging of een ontkenning van je eigen mening of vooroordelen, maar die krijg je zelden.  Dus heb je weinig aan recensies. De 30.2 was voor mij niet van interesse, kon namelijk niet ontdekken of er enig verschil anders dan cosmetisch was te bespeuren met de 30.1. De kleur  van  de 30.2 vind ik uitermate,,ugly,,...vandaar.eigen smaak speelt hierin mee.
Quad vintage.

Bas Akkerman

Snap ik. De 30.2 loopt voor mij nog iets meer door dan de 30.1. Waar ik dat in de 30.1 wel miste. Het is dat dit wel een luidspreker is waar ik de komende tien jaar verder mee denk te gaan. En waardoor dat extra hoog voor mij zo belangrijk is. Maar anders zou ik de ruil ook niet zo snel doen hoor!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dr.Bedlo

Quote from: Bas Akkerman on August 28, 2020, 15:50:03
Snap ik. De 30.2 loopt voor mij nog iets meer door dan de 30.1. Waar ik dat in de 30.1 wel miste. Het is dat dit wel een luidspreker is waar ik de komende tien jaar verder mee denk te gaan. En waardoor dat extra hoog voor mij zo belangrijk is. Maar anders zou ik de ruil ook niet zo snel doen hoor!

Snap ik...maar heb het idee dat er gezien mijn leeftijd in  het allerhoogste hoog sowieso niet veel meer gebeurt.
Quad vintage.

Bas Akkerman

Haha, dat scheelt een slok op een borrel!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dr.Bedlo

Quote from: Bas Akkerman on October 24, 2012, 16:06:41
Eerst zelf proberen... :P

Zoals Garmt al zei, kun je het beste de stof beetpakken en dan er aan trekken. Ik vond het handig om de stof voorzichtig iets van het midden te pakken waar het wat losser zit en dan richting de zijkant van de bovenkant te gaan. Dus steeds overpakken met je andere duim en wijsvinger. Vanaf de zijkant lukte het me vrij makkelijk.

Met een magneet schijnt het vrij eenvoudig te zijn.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

#5219
Zijn symbiose audio in zevenbergen en de Harbeth importeur audio ingang nu een en dezelfde?ze zitten tenslotte op hetzelfde adres.
Quad vintage.

bert50

Klopt helemaal Fred.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Mitch--

Quote from: Bas Akkerman on August 28, 2020, 15:50:03
Snap ik. De 30.2 loopt voor mij nog iets meer door dan de 30.1. Waar ik dat in de 30.1 wel miste. Het is dat dit wel een luidspreker is waar ik de komende tien jaar verder mee denk te gaan. En waardoor dat extra hoog voor mij zo belangrijk is. Maar anders zou ik de ruil ook niet zo snel doen hoor!

Heb je ze nog steeds niet?! Wow jij hebt echt engelengeduld ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bas Akkerman

De tijd vliegt. Maar inderdaad, wordt nu wel tijd...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dr.Bedlo

Heeft Garmt nog wel iets van doen met Harbeth dan? Nu ze opgeslokt zijn door Mutrox, die weer gelieerd schijnen te zijn aan B en W.?
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quote from: Bas Akkerman on August 31, 2020, 08:43:06
De tijd vliegt. Maar inderdaad, wordt nu wel tijd...

Leef met je mee..wacht nog maar vier dagen, en heb het niet meer.
Quad vintage.