Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

r_flagg

Quote from: Dura on January 25, 2020, 22:59:52
Iedereen die geïnteresseerd is in de stands raad in van harte aan contact te zoeken met Patrick, fijne vent om mee te werken en ik ben zeer tevreden met het resultaat.

dank je voor het compliment
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

Soundsgood

Na de 40th anniversary modellen komt Harbeth komende tijd met XD modellen. Op de Bristol Audio Show waren de C7ES XD en P3ESR XD te horen: https://hifipig.com/the-bristol-hifi-show-2020-the-big-hifi-pig-report/#more-60930

Toelichting op een ander forum: " Alan Shaw said that the only XD model which was basically different from the 40th Anniversary series was the P3 whatever it's called these days, as he completely redesigned the crossover for this launch.

All the other XD models are the same as the 40th but without the snazzy banana sockets on the back, and some of the veneers, although the C7ES3 XD I heard at the Bristol show was in Tamo Ash which looked rather nice.

Not a marketing ploy - unless you count all hifi as marketing, which it basically is - they couldn't continue to run two ranges (standard and 40th) concurrently in practical terms so went with the higher end (as befits their reputation). A lot of their business is in the US where the prices are pretty high anyway."
Dutch & Dutch 8c

Dura

Interessant, vooral die nieuwe P3 ga ik volgen.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Dura

#5178
Van de week maar eens een subwoofer gekocht, kleintje want ik woon in een appartement, een KEF Kube 8 b, om mijn P3esr's meer body te geven. Ik heb hier jaren over getwijfeld, bang gemaakt door horrorverhalen over gebrekkige integratie, dagenlang over de vloer kruipen op zoek naar de perfecte plaats, onevenwichtige bas  in de kamer en ga maar door. Was dus ook helemaal klaar om het ding er terug te sturen bij gedoe.
De realiteit was anders; op de versterker kantelpunt 80 Hz ingesteld (laagste frequentie waar de P3s nog op 0db staan) op de sw 'wall' gekozen als standplaats, stekkertjes overal in, plant en lamp erop [emoji6], aangezet, volume aangepast, en.... perfecte integratie in 10 minuten!
Daarna uiteraard nog gerommeld met allerlei settings on beide apparaten, maar de beginstand bleek optimaal.
Geluid is precies waar ik op hoopte, de P3s hebben hun karakter behouden maar klinken dynamischer en groter, met diepe, krachtige, goed gedefinieerde bas. Het gevoel van toch ergens iets missen is weg.
En hij staat niet echt in de weg, zoals op de foto te zien is. Films klinken lekker spectaculair.
Ik denk wel dat ik het erg makkelijk had; de kamer is goed aangekleed, de P3 zijn gesloten ipv basreflex, en de versterker heeft sw settings.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

tompj

#5179
Ik ben hier nauwelijks nog te vinden op dit forum. Toch even een update.

Ik heb een aantal jaren geleden mijn Harbeth M30 weggedaan. Ik combineerde ze met een Accuphase E 250. Op een bepaald moment toch in de verleiding gekomen weer te gaan experimenteren. Het moest toch vast nog beter kunnen. Onder andere Sonus Faber Guarneri Memento’s gehad. En als laatste Magico S1.

Vanaf vandaag weer terug bij Harbeth. De M30.1. Gecombineerd met een Accuphase E550. Een flinke omzwerving dus om (ongeveer) weer terug te keren waar ik was.

De M30.1’s zijn voor mij gewoon de ideale luidsprekers die me maximaal van muziek laten genieten. Het kon dus wel duurder, maar niet beter. Ik ben weer helemaal blij nu. Meer betrokken bij mijn muziek. Heerlijk.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Mitch--

Quote from: tompj on July 15, 2020, 22:50:59
Ik ben hier nauwelijks nog te vinden op dit forum. Toch even een update.

Ik heb een aantal jaren geleden mijn Harbeth M30 weggedaan. Ik combineerde ze met een Accuphase E 250. Op een bepaald moment toch in de verleiding gekomen weer te gaan experimenteren. Het moest toch vast nog beter kunnen. Onder andere Sonus Faber Guarneri Memento's gehad. En als laatste Magico S1.

Vanaf vandaag weer terug bij Harbeth. De M30.1. Gecombineerd met een Accuphase E550. Een flinke omzwerving dus om (ongeveer) weer terug te keren waar ik was.

De M30.1's zijn voor mij gewoon de ideale luidsprekers die me maximaal van muziek laten genieten. Het kon dus wel duurder, maar niet beter. Ik ben weer helemaal blij nu. Meer betrokken bij mijn muziek. Heerlijk.

nice! ik ben er ook weer op uitgekomen na veel duurdere omzwervingen, nu weer happy  8)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

EDV

Harbeth 30.2 Walnut
Sinds vandaag nieuwe eigenaar NOS Quad Elite QSP, CDX, PRE.
Klinkt magisch.

garmtz

Quote from: tompj on July 15, 2020, 22:50:59
Ik ben hier nauwelijks nog te vinden op dit forum. Toch even een update.

Ik heb een aantal jaren geleden mijn Harbeth M30 weggedaan. Ik combineerde ze met een Accuphase E 250. Op een bepaald moment toch in de verleiding gekomen weer te gaan experimenteren. Het moest toch vast nog beter kunnen. Onder andere Sonus Faber Guarneri Memento's gehad. En als laatste Magico S1.

Vanaf vandaag weer terug bij Harbeth. De M30.1. Gecombineerd met een Accuphase E550. Een flinke omzwerving dus om (ongeveer) weer terug te keren waar ik was.

De M30.1's zijn voor mij gewoon de ideale luidsprekers die me maximaal van muziek laten genieten. Het kon dus wel duurder, maar niet beter. Ik ben weer helemaal blij nu. Meer betrokken bij mijn muziek. Heerlijk.

Goed verhaal! :)   En begrijpelijk... ;)

garmtz

Quote from: EDV on July 31, 2020, 12:01:44
Harbeth 30.2 Walnut
Sinds vandaag nieuwe eigenaar NOS Quad Elite QSP, CDX, PRE.
Klinkt magisch.

Gave set!

EDV

@Garmtz dank je.
Ben zoekende naar platenspeler.
Zou de phono van de quad pre gebruiken.
Enige voorstellen.

H&C Hifi

Quote from: EDV on August  6, 2020, 08:18:22
@Garmtz dank je.
Ben zoekende naar platenspeler.
Zou de phono van de quad pre gebruiken.
Enige voorstellen.

Genoeg moois te koop, heb je een bepaald budget ?
MoFi vind ik niet verkeerd  ;)

Cyreg

#5186
Speel al bijna 10 jr naar grote tevredenheid met Harbeth C7ES-3; vanaf november 2014 met de 35th Anniversary uitvoering
Ben erg tevreden over de aankopen eerst via Audio Excellence en later via BB&G (na de samengang met Jan Verlegh)
Diverse versterkers gebruikt o.a. LFD Zero III Int en nu al paar jaar Exposure XXXV Int (15jr oud)

En bij Audio Excellence, wat eerder in september 2010, nog 'n nieuw setje P3ES-2 op de kop getikt (P3ESR was net uit)
Die speelt nog steeds in de huiskamer met NAD C316BEE (ook al 10 jr)

Ben best tevreden, maar wel af en toe even powercords uitproberen (nu 3st HarmonicTech en 1st AH!TriAC in gebruik)
PC's kunnen best grote klankverschillen (klankbalans en -kwaliteit) vd set tot stand brengen

OK, ben zo wel weer klaar  ;D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Dr.Bedlo

#5187
Luitjes,

Na een lange tijd van afwezigheid weer een bericht. Ik heb mijn Harbeth p3esr nog steeds. En ze klinken nog steeds zeer fraai. Na een experiment met subwoofers, eerst met een , even later met twee Rel t5 ben ik zeer tevreden , en met de integratie (waar je wel even werk van moet maken) valt het allemaal wel mee. Maar de lage tonen krijg ik niet perfect. En dat begint  te knagen. Denk aan de Harbeths 30.1 want ik wil niet buiten de Harbeths treden. Maar ik vraag mij af of de 30.1 binnenkort nog wel leverbaar is? Of in zijn geheel vervangen gaat worden door de XD serie? En of deze nog en enigszins in de 30.1 prijsrange vallen? De  verjaardag serie is niks voor mij. want om nu dik extra te betalen , als het allen maar om een stukje fineer gaat vind ik dan ook weer zoiets.
Quad vintage.

Bas Akkerman

Ga ik toch even ongegeneerd pluggen: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=174301.0.

Ja, het is de verjaardagsversie, maar misschien toch interessant voor je
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Soundsgood

Quote from: fred19633 on August 19, 2020, 10:49:27
Luitjes,

Na een lange tijd van afwezigheid weer een bericht. Ik heb mijn Harbeth p3esr nog steeds. En ze klinken nog steeds zeer fraai. Na een experiment met subwoofers, eerst met een , even later met twee Rel t5 ben ik zeer tevreden , en met de integratie (waar je wel even werk van moet maken) valt het allemaal wel mee. Maar de lage tonen krijg ik niet perfect. En dat begint  te knagen. Denk aan de Harbeths 30.1 want ik wil niet buiten de Harbeths treden. Maar ik vraag mij af of de 30.1 binnenkort nog wel leverbaar is? Of in zijn geheel vervangen gaat worden door de XD serie? En of deze nog en enigszins in de 30.1 prijsrange vallen? De  verjaardag serie is niks voor mij. want om nu dik extra te betalen , als het allen maar om een stukje fineer gaat vind ik dan ook weer zoiets.

Op de Harbeth User Group heeft Alan Shaw bevestigd dat zowel de standaard uitvoeringen (zoals 30.1) als de anniversary uitvoeringen (zoals 30.2) niet meer geleverd zullen worden en beide vervangen worden door alleen de XD lijn. Als gevolg van de COVID-19 situatie heeft de uitrol van de XD serie wel wat vertraging opgelopen; de Harbeth fabriek heeft enige tijd stil gelegen en ook de aanlevering van onderdelen verloopt niet vlekkeloos.

" Yes. As stated above Anniversary (and Standard) are both ended. The one unified product range now is XD series. One family = simplicity of message, concentration of energy, simplicity of procurement of the parts, standardisation of production, efficiency of manufacture and selling."
Dutch & Dutch 8c

Dr.Bedlo

Quote from: Bas Akkerman on August 20, 2020, 06:41:43
Ga ik toch even ongegeneerd pluggen: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=174301.0.

Ja, het is de verjaardagsversie, maar misschien toch interessant voor je

Bas,

Bedankt voor de attentie op je advertentie. Maar helaas ik koop niets second hand.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quote from: Soundsgood on August 20, 2020, 06:50:40
Op de Harbeth User Group heeft Alan Shaw bevestigd dat zowel de standaard uitvoeringen (zoals 30.1) als de anniversary uitvoeringen (zoals 30.2) niet meer geleverd zullen worden en beide vervangen worden door alleen de XD lijn. Als gevolg van de COVID-19 situatie heeft de uitrol van de XD serie wel wat vertraging opgelopen; de Harbeth fabriek heeft enige tijd stil gelegen en ook de aanlevering van onderdelen verloopt niet vlekkeloos.

" Yes. As stated above Anniversary (and Standard) are both ended. The one unified product range now is XD series. One family = simplicity of message, concentration of energy, simplicity of procurement of the parts, standardisation of production, efficiency of manufacture and selling."

Jammer...in zekere zin. de prijsverhoging vind ik nog al heavy.
Quad vintage.

Bas Akkerman

#5192
Quote from: fred19633 on August 20, 2020, 08:41:40
Bas,

Bedankt voor de attentie op je advertentie. Maar helaas ik koop niets second hand.
Dat is natuurlijk helemaal aan jou!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Soundsgood

Quote from: fred19633 on August 20, 2020, 08:42:47
Jammer...in zekere zin. de prijsverhoging vind ik nog al heavy.

De verklaring van de fabrikant voor de prijsverhoging is daling van de Britse pond en stijging inkoopprijzen. De hogere prijzen staan dus niet in verhouding tot een navenante verbetering van de geluidskwaliteit leid ik hieruit af.

Ik kan mij voorstellen dat er NL dealers zijn die de reguliere en/of anniversary modellen nog op voorraad hebben. Wellicht is dat een optie voor je.
Dutch & Dutch 8c

Dr.Bedlo

ben het met je eens dat de verhoudingen zoek zijn.want om nu 1300 euro meer te gaan betalen voor de 30 Xd ten opzichte van de 30.1  , zie ik niet zo zitten. dan word het toch oude voorraad opsnorren. Er zullen hierdoor wel meer mensen afhaken. Als je een verbetering wenst van de p3esr.
Quad vintage.

jahtari

Tja, de verhoudingen waren al helemaal zoek bij harbeth als je kijkt wat je krijgt voor je geld.  :D

Echter hoeft dit geen ramp te betekenen voor deze firma. Duurder wordt exclusiever en dat trekt weer nieuw volk.

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Dr.Bedlo

#5197
:Je krijgt prachtige speakers..dat jij ze niks vind doet niet terzake.hoewel met het spul dat jij draait, kan ik mij er wel wat.b Ij voorstellen.maar toegeven de 30.2 tov de30.1 die flink duurder is voegt niets wezenlijks toe
Quad vintage.

Sirius666


jahtari

Quote from: Sirius666 on August 20, 2020, 18:34:24
Oh jee. Fred is weer beledigd :D
Dat is met die naim en harbeth believers  :D simpele jaren 70 techniek voor muzikale snobs die graag de hoofdprijs betalen.  :devil: :D

Even zonder flauwekul: harbeth vind ik een sympathiek merk, maar ze worden zo langzamerhand erg duur voor wat je krijgt. Met als toppunt de anniversary of xd versies - voor wat ofc bekabeling en een andere aansluiting betaal je opeens heel veel meer.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub