Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bert de melker

Dank je wel Kerkhoffd.[emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bert de melker

De platen komen uit Polen op Facebook staat hij onder granite platforms goed en niet duur.
Goed verpakt worden ze verzonden via Gls.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

fasteddie

Heb je wellicht nog een link of heb ik er over heen gekezen?
Dank!

bert de melker

Facebook intikken .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Cyreg

#5154
Quote from: bert de melker on January  5, 2020, 13:40:09
Klopt Robert even een test gedaan dit klinkt net zo goed. Zelfs heb ik het idee dat het nog iets beter klinkt.
En optischs ziet het er beter uit.

Mooi dat je 'n goed resultaat hebt, maar het gebruik/de werking is n.m.m. op deze manier niet optimaal?

Het principe van die Iso Puck en Orea is oa dat door de wat holle onder- en bovenzijde er 'n goede en íetsje zuigende verbinding tot stand komt met de speaker en het sta-opp. om daarna maximaal te kunnen ontkoppelen

Dat wordt m.i. door dat wat kleinere opp. vd standpootjes teniet gedaan; de belasting vd pucks zal nu ook anders zijn?

Maar ja....tevreden zijn is ook fijn ;)

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Cyreg

#5155
Quote from: Cyreg on January  5, 2020, 12:00:13
zijn er hier ook Harbeth gebruikers die ontkoppelproducten van IsoAcoustics onder de speakers gebruiken?
(zelf heb ik nu m'n P3ES2's op Iso Puck Mini's staan op het audio/TV meubel met heel goed resultaat)

Zou wel benieuwd zijn naar resultaat van 3 of 4 Iso Pucks (grote) tussen m'n Oddvar tafeltje en Harbeth C7ES3  ;D
ben beetje bang voor de wat lichtere? klankbalans, die nu m.i. eigenlijk wel goed is

misschien nog meer Harbeth gebruikers met ontkoppelde speakers? of... 'n mening hierover...  :butbut:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Soundsgood

Heb al eens in de Gaia thread gemeld dat ik de IsoAcoustics Gaia III gebruik onder de Custom Design fishtank stands. Ze vervingen bij mij Soundcare Superspikes. Ik vond het effect best groot. Ook bijzonder dat de precieze richting van de Gaia's zo veel uitmaakt in het effect op het geluid. Heb de Gaia's een keer bij het verzetten van de stands onbewust wat verdraaid en bij het recht zetten was er een aardige verandering in geluid.

Het staat voor mij vast dat ze een hoorbaar effect hebben. Of dat effect voor iedereen positief is, zal misschien smaak afhankelijk zijn.
Dutch & Dutch 8c

Cyreg

Was eerder al erg tevreden over het klankresultaat vd ISO Mini Pucks onder de Harbeth P3ES-2 op m'n TVmeubel  ;)

En ben nu echt te nieuwsgierig geworden en heb net toch maar 8st IsoAcoustics ISO Pucks besteld voor €200
Deze komen dan tussen mijn houten Ikea Oddvar krukjes/tafeltjes en de Harbeth C7ES-3
Ben echt zeer benieuwd.... 

Morgenmiddag zal ik het weten; ik zal ze heel voorzichtig uitpakken, zodat ze bij minder goed resultaat evt. retour kunnen
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Mitch--

Quote from: Cyreg on January 10, 2020, 17:52:26
Was eerder al erg tevreden over het klankresultaat vd ISO Mini Pucks onder de Harbeth P3ES-2 op m'n TVmeubel  ;)

En ben nu echt te nieuwsgierig geworden en heb net toch maar 8st IsoAcoustics ISO Pucks besteld voor €200
Deze komen dan tussen mijn houten Ikea Oddvar krukjes/tafeltjes en de Harbeth C7ES-3
Ben echt zeer benieuwd.... 

Morgenmiddag zal ik het weten; ik zal ze heel voorzichtig uitpakken, zodat ze bij minder goed resultaat evt. retour kunnen

Erg benieuwd! Vooral ook hoe dit eruit zal zien op de stand, want dat lijkt me echt niet mooi eerlijkgezegd.... maar wie weet :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Cyreg

#5159
...kon het even niet zo snel vinden, maar welke stands gebruik jij onder je C7 40th Anniversary?


ben er niet zo bang voor als het niet oogt, ook al omdat ik ze niet in de woonkamer heb staan ;)
hierbij de bestelde pucks, zijn zwart dus; en het is dus voor op 'n houten tafeltje met 'n iets groter(paar cm) bovenblad
http://www.isoacoustics.com/iso-puck/

we zullen zien...maar vooral horen... :)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Mitch--

Quote from: Cyreg on January 10, 2020, 19:56:31
...kon het even niet zo snel vinden, maar welke stands gebruik jij onder je C7 40th Anniversary?


ben er niet zo bang voor als het niet oogt, ook al omdat ik ze niet in de woonkamer heb staan ;)
hierbij de bestelde pucks, zijn zwart dus; en het is dus voor op 'n houten tafeltje met 'n iets groter(paar cm) bovenblad
http://www.isoacoustics.com/iso-puck/

we zullen zien...maar vooral horen... :)

Ik heb Fishtanks, dus daarbij valt een 'grote' puck tussen speaker en stand behoorlijk op, ook gezien de tussenruimte...
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Martin!!!

Quote from: Mitch-- on January 11, 2020, 10:33:32
Ik heb Fishtanks, dus daarbij valt een 'grote' puck tussen speaker en stand behoorlijk op, ook gezien de tussenruimte...

Waarom niet onder de fishtanks?
mainly British stuff

Cyreg

#5162
Quote from: Cyreg on January 10, 2020, 19:56:31
http://www.isoacoustics.com/iso-puck ; we zullen zien...maar vooral horen... :)

1e reactie in een woord : clarity  :clapping: ??

edit
na 2 dagen wennen en luisteren vind ik dan uiteindelijk met Iso pucks toch wel geheel onverwachts...
...'n wat warme, volle presentatie, wel met prima details, maar ook iets minder ritmisch...
de klankbalans is mij nu te donker en klanken zijn ook iets minder pittig, flauwer!

kortom, nu uitgeprobeerd, en dus terug naar m'n eerdere setup:
Oddvar tafeltje (met Nagaoka binnensleeve) staand op beton/met vinylvloer en daarop de C7   :)


Mijn P3's met de Iso mini puckset eronder en op TV meubel klinken zo nog steeds echt veel beter
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Dura



So, dankzij het prima werk van onze Patrick (hier bekend als r_flagg) hebben mijn P3ESRs eindelijk de stands die ze verdienen. Combineert mooi met de rest van het interieur ( veel met vierkant staal) en tot mijn blije verrassing klinken ze ook nog eens beter dan op de oude B&W Stav24 stands, vooral de bas is veel strakker geworden.


Sent from my iPad using Tapatalk
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

mancaver

Quote from: Dura on January 25, 2020, 13:03:24


So, dankzij het prima werk van onze Patrick (hier bekend als r_flagg) hebben mijn P3ESRs eindelijk de stands die ze verdienen. Combineert mooi met de rest van het interieur ( veel met vierkant staal) en tot mijn blije verrassing klinken ze ook nog eens beter dan op de oude B&W Stav24 stands, vooral de bas is veel strakker geworden.


Sent from my iPad using Tapatalk
WOW, mooie sfeer foto zeg! Buiten de mooie looks van de Harbeths is de'omgeving' ook super gestyled  :worship:

blue-eyes

Persoonlijk vind ik de Harbeths niet mooi om te zien, echter gaat het om de sound. Ik heb ze nog nooit gehoord (omdat ik ze niet mooi vind).


Maar als ik je foto zo zie, je inrichting, erg mooie optische match , erg goed gedaan! Genieten dus :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bert de melker

Ze zijn niet echt mooi maar ze klinken echt zo mooi ga eens luisteren .
Het zal je verbazen .


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Xander32

#5168


Congrats, ze blenden prachtig in het interieur. Het geheel ziet er zeer verzorgd uit, nice 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

blue-eyes

#5169
Quote from: bert de melker on January 25, 2020, 16:08:46
Ze zijn niet echt mooi maar ze klinken echt zo mooi ga eens luisteren .
Het zal je verbazen .


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Ik geloof je :)

Maar waarom zou ik dat doen? Ik ben voorzien en ik ga dat niet wijzigen, ik ben zeer tevreden met mijn set ;)
Ik ben iemand die niet de best klinkende speaker, of set koopt, maar de best klinkende speaker/set binnen mijn gestelde (dus ook optische!) criteria. Uiteraard wel tevoren een kwaliteit bandbreedte gedefinieerd.
Daarom ben ik uitgekomen bij Wilson Benesch.


Ik vind het alleen erg mooi om te zien hoe iedereen zo zijn eigen pad kiest, zo ook bovenstaand. Anders was het maar saai, had iedereen Wilson Benesch denk ik :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Mitch--

Quote from: bert de melker on January 25, 2020, 16:08:46
Ze zijn niet echt mooi maar ze klinken echt zo mooi ga eens luisteren .
Het zal je verbazen .


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Ik vind ze echt prachtig! Juist omdat ze zo 'gewoon' zijn, hier in de kamer echt een eye catcher waar iedereen ook zeer positief op reageert, en dan moeten ze nog luisteren ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

bert de melker

[emoji106][emoji106][emoji106][emoji445][emoji445][emoji445]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

blue-eyes

Je hoort idd wel erg veel positieve verhalen, bevestigd jullie gelijk in jullie setting ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

r_flagg

#5173
[
So, dankzij het prima werk van onze Patrick (hier bekend als r_flagg) hebben mijn P3ESRs eindelijk de stands die ze verdienen. Combineert mooi met de rest van het interieur ( veel met vierkant staal) en tot mijn blije verrassing klinken ze ook nog eens beter dan op de oude B&W Stav24 stands, vooral de bas is veel strakker geworden.


Sent from my iPad using Tapatalk
[/quote]

fijn om te horen dat je er zo tevreden mee bent. Ze staan inderdaad en ook mooi in de ruimte bij de rest.
en al helemaal gaaf dat de geluidsbeleving er zo op verbeterd is !
Veel kijk en vooral heel veel luisterplezier
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

Dura

#5174
Fijn, die vriendelijke woorden. Ik woon alleen en kocht dit appartement  5 jaar geleden, heerlijk plekje, en sindsdien vind ik tot mijn en iedereens verbazing inrichting ineens belangrijk op mijn oude dag ( nu 61). Het ligt heel centraal, 5 hoog, woonkamer/open keuken met glas aan 3 kanten en vrij uitzicht, geen bovenburen, maar anderhalve meter zijburen en goed geïsoleerde vloer. Industrial, gerecycled teak, matzwart staal, pu-leer, Hue verlichting, de stereo met tv waarmee ik zeer tevreden ben (sign hieronder) en heel veel planten, daarvoor is het licht ideaal. Die staan op hydrocultuur en sommigen heb ik al bijna 40 jaar. Bezoek weet wat goed voor ze is en ik krijg dan ook hele positieve reacties.  :satisfied: Ben niet van plan hier ooit weg te gaan.
Iedereen die geïnteresseerd is in de stands raad in van harte aan contact te zoeken met Patrick, fijne vent om mee te werken en ik ben zeer tevreden met het resultaat.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.