Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Dr.Bedlo

Blijft dat rode lampje aan de achterkant van de rel aan. Verrekte irritant. Verder is het een welkome aanvulling op de harbeths.het laag is nu aanwezig en loopt naadloos over van de Harbeths naar de Rel.
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: fred19633 on March  7, 2019, 21:14:34
Blijft dat rode lampje aan de achterkant van de rel aan. Verrekte irritant. Verder is het een welkome aanvulling op de harbeths.het laag is nu aanwezig en loopt naadloos over van de Harbeths naar de Rel.

^^
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Sirius666

Quote from: fred19633 on February 23, 2019, 10:24:31
Ja...maar dat heb ik bij de vorige REL wel eens gedaan, maar erg stabiel is dit niet en dat wil je toch graag. met andere woorden dat geeft meer sores dan dat het iets oplost. Nee ik kom meer en meer tot de conclusie dat REL en Naim geen gelukkige huwelijks partners zijn.

Quote from: fred19633 on March  7, 2019, 21:14:34
Blijft dat rode lampje aan de achterkant van de rel aan. Verrekte irritant. Verder is het een welkome aanvulling op de harbeths.het laag is nu aanwezig en loopt naadloos over van de Harbeths naar de Rel.

Zo zie je maar: beetje van je tijd investeren om iets te leren en hoppa.

Dr.Bedlo

Quote from: Robiwan on March  7, 2019, 21:33:51
^^

Wil boven verwacting goed. Moet uiteraard nog wel even bezig met de finetuning maardat gaat goed komen. Heb er nog een tweede bijgekocht voor aan de andere kant van de speaker. Ben nu eenmaal van de symetrie. En volgens de audio artiesten gaat dat nig beter klinken.
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: fred19633 on March  8, 2019, 11:43:36
Wil boven verwacting goed. Moet uiteraard nog wel even bezig met de finetuning maardat gaat goed komen. Heb er nog een tweede bijgekocht voor aan de andere kant van de speaker. Ben nu eenmaal van de symetrie. En volgens de audio artiesten gaat dat nig beter klinken.

toe maar doe nog maar een voor het midden ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Nee ...dat is overkill. besides dat wil ook niet daar staat de kijkbuis.
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: fred19633 on March  9, 2019, 09:20:04
Nee ...dat is overkill. besides dat wil ook niet daar staat de kijkbuis.

:) veel luisterplezier.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Marco66

#5057
Mooi dat je nu een goed resultaat hebt met de Rel, denk 1 vd best te integreren subs in stereo setup mits juist gedaan.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Dr.Bedlo

Dank je...Overigens voor de mensen die het zich afvragen. Op de rel zitten tussen de laagste stand van de crossover -30- en de hoogste stand -120- .40klikjes . dus elke klik is 2.25 Hertz. Dat betekend dat de ps3- op ongeveer 23 moet staan, om vrijwel naadloos over tegaan van de Harbeths naar de Rel toe.
Quad vintage.

Dirk

Quote from: fred19633 on March  9, 2019, 09:36:28
Dank je...Overigens voor de mensen die het zich afvragen. Op de rel zitten tussen de laagste stand van de crossover -30- en de hoogste stand -120- .40klikjes . dus elke klik is 2.25 Hertz. Dat betekend dat de ps3- op ongeveer 23 moet staan, om vrijwel naadloos over tegaan van de Harbeths naar de Rel toe.
denk je dat of weet je dat uit goede bron?
er bestaat nl. zoiets als lineaire en logaritmische potmeters ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dr.Bedlo

Quote from: Marco66 on March  9, 2019, 09:31:01
Mooi dat je nu een goed resultaat hebt met de Rel, denk 1 vd best te integreren subs in stereo setup mits juist gedaan.

Mits goed gedaan. Ja maar dat geldt denk ik wel voor elke subwoofer. Mijn vorige Rel was denk ik te groot voor mijn luisterruimte. De Rel t5 is net goed. Die overheerst niet en geeft ook geen boemerige weergave. Gaat meer dan goed met de Harige Betjes.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quote from: Dynky on March  9, 2019, 09:42:24
denk je dat of weet je dat uit goede bron?
er bestaat nl. zoiets als lineaire en logaritmische potmeters ;)

Dat berekenen is niet zo moeilijk. Jammer vind ik wel dat er bij de Rel geen cijfertjes staan.
Quad vintage.

Dirk

dus je hebt berekend of je een logaritmische dan wel een lineaire potmeter er in hebt zitten...hoe deed je dat?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dr.Bedlo

Uit mijn hoofd. Nee op gehoor. Mark van AA heeft dat gedaan en die had de Crossover ook op 23 staan. Ik ben dan tot de logische conclusie gekomen dat dat dan de beste stand is. daar onder hoor je de Harbeths duidelijk waarneembaar weer spelen en worden de bassen Muddy.
Quad vintage.

Dirk

laat maar...je negeert m'n feitelijke vraagstelling, voor mij ook prima  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dr.Bedlo

#5065
nee negeer ik niet, maar is voor de instelling van geen belang. Stand 23 is de tot op heden de beste stand. Of dat nu linear is of niet is dan voor mij niet meer zo interessant.
Quad vintage.

Dirk

stand 23 van die 40 beschikbare bedoel je toch?
blijft dan toch echt zo dat je niet weet wat voor potmeter er in zit, dus je kan niet stellen dat elke stap overeenstemt met 2,25Hz, want dat weet je niet.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dr.Bedlo

#5067
Nee daar heb je dan als je van een logaritmische potmeter uitgaat weer gelijk in. aan de andere kant zou bij een logaritmische potmeter de stand geen 23 zijn maar anders neem ik voor het gemak maar even aan, . en dat is niet het geval dus ga ik uit van een lineaire potmeter.
Quad vintage.

Dirk

je aanname wat dat betreft klopt (zoals wel vaker ;)) niet
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dr.Bedlo

#5069
Ach je kunt je natuurlijk wel overal druk om maken en uiteindelijk allerlei rommel kopen- roepen dat het fantastisch is- en even later weer van de hand te doen,  zoals jij. En als bij AA en bij mij stand  23 goed werkt zal het mij een complete rotzorg zijn wat voor een potmeter er inzit.
Quad vintage.

Dirk

samengevat; stellen dat het stappen zijn van 2,25Hz is gewoon onjuist, want het is je onbekend wat er in die sub zit.
verder maak ik me nergens druk in, zeker hier niet ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Stef

Nu ik een Chord DAVE heb sinds deze week was ik eerder vandaag aan het kijken wat ik nog aan kabels heb liggen...you know the feeling  :D Set DNM Resolution speaker cables en interconnect aangesloten aan de Sugden en Harbeth m30.1.  In een woord: geweldig  ;D. In vergelijking met mijn Cardas Cross IC en ProAc speaker cables (bare wire 25 Eur per meter) hoeft het dus echt niet duur te zijn om een heel mooi resultaat te behalen.
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

raindog

Quote from: fred19633 on March  9, 2019, 09:36:28
Dank je...Overigens voor de mensen die het zich afvragen. Op de rel zitten tussen de laagste stand van de crossover -30- en de hoogste stand -120- .40klikjes . dus elke klik is 2.25 Hertz. Dat betekend dat de ps3- op ongeveer 23 moet staan, om vrijwel naadloos over tegaan van de Harbeths naar de Rel toe.

Waarschijnlijk goed bedoeld, maar dit is compleet flauwelkul Fred. Een crossover stel je in op gehoor, of met behulp van een meting. De crossover van de sub instellen instellen op het -3 dB punt van je speaker is simplisme ten top want dan negeer je de invloed van de ruimte. En je negeert het feit dat het laag van een speaker heel anders kan afvallen en dan de slope van je crossover.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Dr.Bedlo

#5073
Vandaar mijn opmerking van finetunen. Een precisie indicatie is het niet, maar dat heb ik nooit beweerd. Meer bedoelt als startpunt voor de verdere verfijningen. De pot is overigens lineair.
Quad vintage.

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea