Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

H&C Hifi

#4925
Nieuwe harbeth compact 7es-3 40th anniversary is geïntroduceerd  :wub:




Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

solitaire

bij mij werken de links niet (zowel niet onder IE als onder Chroom), bij mij werkt onderstaande link wel

https://www.facebook.com/harbethHQ/photos/a.588926171140618/2096479040385316/?type=3
Hinterm Horizont geht's weiter.

Alex Groningen

Ook bij mij is het plaatje jammer genoeg niet zichtbaar.


Cyreg

zou er ook 'n speciale stand bij horen, zoals bij de SHL5+
is nergens te lezen, maar daar zou ik nou ook benieuwd naar zijn  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Sopper

Quote from: Cyreg on September 27, 2018, 10:37:24
zou er ook 'n speciale stand bij horen, zoals bij de SHL5+
is nergens te lezen, maar daar zou ik nou ook benieuwd naar zijn  ;)

Dat zijn de hifi racks grand speakerstands

https://www.hifiracks.co.uk/hi-fi-racks-store/speaker-stands/grand-speaker-stands-272x305.html
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Dura

Wat een schoonheid!
Puur om te zien de mooiste Harbeth, lekker relaxed geluid ook.
Ik moet bekennen, het begint even te kriebelen, maar ik ben nog steeds erg gelukkig met mijn kleine P3ESR.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

H&C Hifi

Quote from: Dura on September 27, 2018, 11:37:09
Wat een schoonheid!
Puur om te zien de mooiste Harbeth, lekker relaxed geluid ook.
Ik moet bekennen, het begint even te kriebelen, maar ik ben nog steeds erg gelukkig met mijn kleine P3ESR.

Inruil is altijd bespreekbaar hoor  ;)

Dura

#4934
Ik had indertijd een budget tot de HL5+, maar kon geen thuisdemo krijgen, en ik heb een lastige kamer. Weliswaar 40m2, maar de speakers moeten aan de lange kant staan en zien een grote blinde grotendeels kale muur tegenover zich op 3.70m. De Dynaudio Focus 260 die ik ervoor had -en waarvan  ik nog steeds overtuigd ben dat het een goede speaker was- klonk ronduit vreselijk.
Na een paar  winkelsdemos, was ik er helemaal van  overtuigd dat Harbeth mijn merk is, soort homecoming. En dat voor iemand die nu 60 is, en die altijd dacht dat ie nog eens met iets uit de Tannoy Prestige reeks zou eindigen.
Harbeth moest het worden, maar welke? Behalve de M40 konden  ze budgettair allemaal, en ik heb de andere 4 modellen allen uitgebreid beluisterd in de winkel. Conclusie: alle vier waren helemaal mijn ding, ondanks hun onderling verschillende karakter deelden ze de natuurlijke toon wat blijkbaar hetgeen is wat ik het meeste zoek in een speaker.
Maar met de Dyns in het achterhoofd, die ik alleen voor een lage prijs kwijt kon raken, en geen thuisdemo mogelijk, wilde ik geen  risico meer nemen, gedoe allemaal en flinke kapitaalvernietiging.
En het probleem van de Dyns was de bas. Daar hadden ze geen gebrek aan, en mijn kamer kon dat niet aan. Dus de P3ESRs werden het.
En ik moet zeggen, wat een geweldige speakers! Hoe vaak  ik niet in slaap ben gevallen vanwege 'nog één nummertje', dat heeft geen enkele vorige speaker ooit voor elkaar gekregen, dan ging de muziek meestal uit een uurtje voor de beoogde slaaptijd. Nu nooit meer. Als dat nóg beter kan klinken, dan heb ik er best wat voor over tzt. Hoeft niet, ben nu ook happy, maar als het echt beter, niet anders maar beter kan hoor ik het graag.

Kortom, met mij valt inruil ook te bespreken, maar niet zonder thuisdemo.

Edit: excuses, dit ziet eruit alsof ik momenteel al inruil overweeg en naar een thuisdemo solliciteer, en zo is het niet bedoeld; eerst wat huisinrichtingsplannen uitvoeren waarvoor ik mijn centjes in de nabije toekomst heb bestemd. En als ik om wat voor reden ook nog tijdenlang vast zit aan de P3ESRs is dat bepaald geen straf.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Martin!!!

#4935
Ik weet zeker dat er Harbeth dealers zijn die een tuisdemo voor jou mogelijk kunnen maken. Neem eens contact op met BB&G in Hilversum en/of Zevenbergen.

Succes!
mainly British stuff

BJF

Quote from: Dura on September 27, 2018, 21:16:28
(...)
En ik moet zeggen, wat een geweldige speakers! Hoe vaak  ik niet in slaap ben gevallen vanwege 'nog één nummertje', dat heeft geen enkele vorige speaker ooit voor elkaar gekregen, dan ging de muziek meestal uit een uurtje voor de beoogde slaaptijd. Nu nooit meer.
(...)
Of in slaap vallen nou echt een aanbeveling is voor een speaker..  ;) ;D
NAD M10 V2
Elac FS247

Dura

#4937
 ::) :P Haha, pipe & slippers speakers hè? Maar serieus, ik val in slaap omdat ik te lang opblijf omdat ze zo lekker klinken, en dat heb ik nooit eerder meegemaakt, terwijl ik nu toch al decennia redelijke tot goede hifi heb gehad. Harbeth is voor mij helemaal  :inlove: :inlove:

Edit: ik heb mijn post hierboven wat aangepast; die gaf ten onrechte de indruk dat ik nu al direct open sta voor een huisdemo, nogmaals excuses hiervoor.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

raindog

Quote from: BJF on September 28, 2018, 10:44:31
Of in slaap vallen nou echt een aanbeveling is voor een speaker..  ;) ;D

Het zal persoonlijk zijn maar voor mij is het inderdaad een aanbeveling als ik bij een set in slaap kan vallen. Voor mij is muziek luisteren een vorm van ontspanning en ik luister dan ook vaak met mijn oogjes dicht op de bank. Het wil dan wel eens gebeuren dat ik wegdoezel of in een soort halfslaap kom waarin je wegdrijft op de muziek en ik me intens verbonden voel met die muziek. Als een set mij die ontspanning kan geven dat is dat voor mij zeker aanbeveling  ;D

Die ontspanning, en omarming van muziek, is trouwens wel een belangrijk kenmerk waardoor ik nu al bijna tien jaar vast blijf houden aan mijn Harbeth C7's  :worship:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

BJF

Die smileys staan er niet voor niks  ;D
Ik herken wel dat met de ogen dicht luisteren c.q. genieten van muziek. Doe ik ook regelmatig, zeker als het nummer me 'pakt'.
NAD M10 V2
Elac FS247

Dr.Bedlo

Het zijn voor mij de enigste speakers waarbij geen enkele vorm van luistermoeiheid optreed. Elke keer weer verbaasd hoe mooi:het allemaal klinkt.
Quad vintage.

Cyreg

#4941
wijzigingen t.o.v. post #1 vd OP  ;)

Quote from: Cyreg on July 24, 2011, 14:57:21
....In ieder geval heb ik nu 'n stel "30th Anniversary Edition" P3ES-2's in Eucalyptus, nieuw gekocht eind vorig jaar  ;)
Zitten nu in m'n 2e opstelling met m'n Humax TV/Radio decoder via 'n NAD C316BEE/Linn K20.
Staat in huiskamer en klinkt prima met stemmen en muziek, maar zonder dat ik daar CD's of LP's draai  :huh2:

De Cherry C7ES-3's van begin 2011, staan in onze hoge slaap/computer/muziekkamer van 4x5m met 'n schuine wand.
Ze staan op houten Ikea Oddvar krukjes van 45cm hoog (8 euro/st), dat gaat prima.  :o
Rega P5, Cyrus CD8se speler, FM7 tuner en analoog TVgeluid aangesloten op 'n LFD Zero LE III/MM.
Prima geluid en nadat ik zowel netspul en LSkabel van ArtSpeak ben gaan gebruiken, heb ik wel de rust gevonden  ;D
Stoei alleen af en toe nog met wat specifieke interlinkjes; gebruik nu weer DNM....

cursief is nu al tijdje vervangen door:
C7ES-3 35th Anniversary; Michell TecnoDec; Exposure XXXV Int met GrahamSlee Gramamp2/PSU1; LSkabel van Exposure en netspul van BlackNoise en standaard netsnoeren
:notify: :notify: :notify:  ;D

Het is allemaal nog beter gaan klinken IMO

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Cyreg

Quote from: raindog on September 29, 2018, 23:26:29
...Die ontspanning, en omarming van muziek, is trouwens wel een belangrijk kenmerk waardoor ik nu al bijna tien jaar vast blijf houden aan mijn Harbeth C7's  :worship:

wat zou de C7ES-3 40th Anniversary versie nog extra kunnen brengen 'in klank'?  ;)
http://audioingang.nl/nieuws/harbeth-c7es-3-40th-anniversary/
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Sirius666

Quote from: Cyreg on October  4, 2018, 19:35:07
wat zou de C7ES-3 40th Anniversary versie nog extra kunnen brengen 'in klank'?  ;)
http://audioingang.nl/nieuws/harbeth-c7es-3-40th-anniversary/

De enige 2 'verbeteringen' die wat extra's in klank kunnen brengen zijn vrij karig:

- Specifiek voor Harbeth gefabriceerde 'audio grade' polypropyleen condensatoren
- Harbeth 40th Anniversary ultra-pure OFC interne bekabeling

Cyreg

#4944
volgens mij heb ik bij m'n 35th Anniversary ook al OFC binnenbekabeling

de Duitse importeur zegt het volgende hierover:

Bei den Modellen Compact 7 und M30.1 werden wir lagermäßig jetzt nur noch die ,,35th Anniversary" Editionen vorhalten, da diese Modelle am meisten gefragt sind und auch klanglich gegenüber den Standard Ausführungen im direkten Vergleich mehr Präsenz zeigen. Besonders bemerkenswert sind die Qualitäten der Compact 7 mit OFC Innenverkabelung, die dieses Modell auf ein deutlich höheres Klangniveau bringt und die ,,Allround" Qualität der C7 mit verblüffendem Auflösungsvermögen und Genauigkeit ergänzt. Die Compact 7ES-3 ,,35th Anniversary" Edition spielt damit noch müheloser und leichter als die Standard Version und ist damit ein idealer Partner für Röhrenverstärker.
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Dura

#4945
Ik vind dat ook discutabel; interne bekabeling en aansluitterminals die verschil maken? Dat is normaliter niets iets dat je daar op het userforum moet gaan verdedigen. En condensatoren worden gekozen op hun gespecificeerde waarden, niet op extra niet-gekwantificeerde eigenschappen? Als Harbeth zou claimen dat  die anniversary versions echt beter klinken (heb ik zelf niet gelezen)  dan ben ik benieuwd naar Shaw's uitleg, omdat die gewoonlijk heel down to earth is. Maar het fineer ziet er prachtig uit.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

jahtari

#4946
900 euro meerprijs voor deze anniversary edition? 2850 ipv 1950 voor de special edition?

Daar zou Apple nog wat van kunnen leren.

EDIT: vergissing, dit betreft de P3ESR.

Wat is het prijsverschil bij de 7ES3?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Cyreg

Shaw zal zeggen dat het weinig tot niets uitmaakt voor de klank  ;)

Volgens huidige prijslijst importeur NL:
- C7ES-3 standaard Cherry/Kersen uitvoering €3050
- C7ES-3 40th Anniversary LE uitvoering €3900

tzt komen we er wel achter hoe het zit met evt. klankverschillen en
dan misschien wel zelf luisteren....
(mijn C7 35th Ann. zijn van november 2014 en kunnen nog wat jaartjes mee, maar.... ;D)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Dura

Hoewel ik dus sceptisch ben over de meerwaarde is het wel zo dat, mocht ik nu een setje C7 willen kopen, ik wil voor de anniversary versie zou gaan. Ze zien er prachtig uit, baat het niet schaadt het niet en Harbeth speakers koop je voor héél lang, kun je het maar beter gelijk goed doen denk ik dan maar. Anderzijds zal ik niet mijn 3tjes omwisselen voor de anniversarys; mijn eucalyptus versie is ook prachtig en om er nou na inruil zeg €1000-1500 op toe te leggen zonder dat daar veel nieuws voor terug komt vind ik weer niet de moeite waard.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Dura

Nou eens even lekker vloeken in de kerk: een paar dagen geleden heb ik, tegen het dringende advies van Harbeth in, de grills van mijn P3ESRs afgehaald. Hou het onder ons, anders wordt ik wellicht HUG uitgeschopt (niet dat dat nou zo'n gemis zou zijn).
Allereerst, het is beslist waar dat de tonale balans minder evenwichtig wordt, iets teveel midhoog en midbas, waar dat met de grills op perfect in evenwicht is.
Maar de winst is ook niet niets: de speakers klinken veel dynamischer, hebben meer bas en het geluid dat voorheen weliswaar geheel los van de speakers was maar weinig diepte kende, van de speakers naar de muur is getransformeerd naar de ruimte tussen mijn oren en de muur. Veel directer, doet me wat denken aan de demo van de M30.1 die ik eens bij Multifoon mocht beleven. Gek genoeg wordt de ruimte meer gevuld, hetgeen zelfs goed hoorbaar is in de keuken en in de gang.
Muziek wordt dramatischer, heeft meer emotie, de speaker lijkt veel groter en krachtiger geworden, dus wat mij betreft een geslaagd experiment en de grills gaan voorlopig nog niet terug.
Verwijderen is overigens heel eenvoudig, beide duimnagels voorzichtig op de bovenrand van de metalen grill zetten, en dan naar voren eruit trekken, blijven ze onbeschadigd.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.