Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Soundsgood

Plaatjes op verzoek van Xander32. Hoop dat de attachments goed doorkomen.
Dutch & Dutch 8c

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Mooi hoor Rosewood, die heb ik ook gehad  :pompom:
mainly British stuff

Dr.Bedlo

Iemand nog iets gehoord van de falcon ls/3/5 speakers.?
Quad vintage.

Sopper

#4879
Vandaag bij hifi-studio Realfineaudio (voorheen 't Harkstee) de 40th Anniversary modellen M30.2 en Super HL5 beluisterd; demo dag ter ere van Harbeth.
Audio Ingang was ook aanwezig...

Hartelijk ontvangen door Durk, plakje cake en verse koffie.

De M30.2 werd aangestuurd door Prima Luna buizen pre en eindbak.
Huge Soundstage, maar in het midden-hoog te harsh naar mijn smaak.
Had moeite de nummers uit te luisteren; vermoeiend.

Daarna werd de M30.2 aangestuurd door het instapmodel geïntegreerde versterker van Vitus: RI-100 (slechts €11.000).
Dat was genieten; over het hele spectrum homogeen en ook hier een waanzinnige Soundstage.

Toen was het de beurt aan de SHL5.
Speelde op de Vitus (de Prima Luna niet aangesloten, te licht volgens Durk) hemels.
Het grote verschil met de M30.2 is naar mijn inziens het gemak waarmee de SHL5 de muziek ten gehore brengt. Meer muziek, minder hifi-achtig....

In de auto terug naar huis vroeg ik me wel af waarom ik met mijn M30.1 zo'n Soundstage niet heb...
Realiseer me nu degelijk dat akoestiek de grootste factor voor mooi geluid is.
Durk heeft zijn luisterruimte voorzien van vloerbedekking, muren met grof hout beslagen, de achterwand bekleed met baksteen-behang (waar de bakstenen willekeurig uitsteken en dus werkt als diffuser) en het houten plafond "versierd" met schuimrubberen kampeer matjes eiderdop model.
Dat krijg ik er helaas niet door in mijn huiskamer, haha...  :tounge2:

Al met al een leuke dag; de Harbeth luidsprekers zijn bijzonder!

Oh en... de grootste verrassing kwam uit een kleine luisterruimte met Harbeth P3ESR op Exposure.
Kan nog steeds niet geloven wat een geluid er uit deze "boxjes" kwam... Waanzinnig!!
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Dr.Bedlo

De p3 tjes worden vaak genegeerd omdat men er vanuit gaat dat een box met een relatief klein volume sowieso niks kan zijn. Iedereen die deze speakers kent weet wel anders. Ze laten menig grotere speaker ver achter zich.
Quad vintage.

sebassie

#4881
Ik heb n vraagje over de fishtank stands die sommigen gebruiken: laten jullie die zelf maken obv een foto oid door een vakman in de buurt? Of is er ook n fabrikant die ze maakt? En welke dan?


Edit: gevonden! customdesign.co.uk


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

raindog

De Custom Designs zijn niet goedkoop maar wel zéér aan te raden. Ik heb ze zelf met Soundcare voetjes er in ipv spikes.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

sebassie

Die Soundcare's gebruik ik nu ook voor mijn stand en wil ik ook onder de nieuwe stand. Is de stand ook te vullen met schelpenzand oid?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

Bas Akkerman

Je kan ze vullen met schelpenzand of iets dergelijks. Tot net op het punt dat de stand niet meer "ringt" als je er tegenaan tikt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

bmateijsen

Quote from: sebassie on March 20, 2018, 07:29:40
Die Soundcare's gebruik ik nu ook voor mijn stand en wil ik ook onder de nieuwe stand. Is de stand ook te vullen met schelpenzand oid?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Het mooiste resultaat is met inert filler. De Fish Tank zijn bij ons 649 euro incl de Inert Filler.

Groet,

Bjorn

Cyreg

#4886
Er is weer 'n nederlandse liefhebber op de HUG, die probeert versterkers en hun verschillen in klank aan de C7 te slijten op het forum  ;)
Leuke discussie weer, ook weer met geneuzel over 0,1 dB gelijkheid van geluidsterkte en de stereotiepe antwoorden van zowel AS als de nederlandse "Willem" die zich al jaren laat gelden en het zeker eens is met AS, enfin.....

...toch maar even kijken op de HUG dan?...of toch maar niet.... :unsure:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Dura

#4887
Prachtig altijd die discussies, maar het wordt beter; vroeger was het altijd van:
-alle versterkers klinken hetzelfde, punt.
Toen werd het:
-alle goed ontworpen versterkers zouden hetzelfde moeten klinken (en werden buizen gelijk afgeserveerd, die bleken toch vaak anders te klinken, maar dat kwam dan omdat ze niet deugden)
En nu leunt Alan naar:
-verschillen in versterkers die meetbaar zijn kunnen ook hoorbaar zijn.

Ook altijd mooi zijn newbies die naar stands vragen, en dan te horen krijgen dat die dingen van Ikea goed genoeg zijn, en je kunt ook de verpakkingsdoos gebruiken, maakt allemaal niet uit.
Ik snap daar niets van, het verschil van hoe de speaker aan de rest van de wereld vastzit, is zeer hoorbaar, je hoeft alleen maar een kussen tussen je speakers en je stands te plaatsten om verschillen te horen. Is ook fysisch goed verklaarbaar, actie=reactie, eigen frequentie van het systeem wordt beinvloed door koppeling etc. Maar nee, flat earth, de rest is inbeelding en onzin en geldklopperij.
En het allerleukste is als iemand durft te vragen hoe die grilles eraf moeten...heb je de mod binnen 5 minuten op je dak.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Cyreg

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Pjotr27

Twee weken geleden heb ik bij AudioMaat een setje 30.2 gehoord. Met mijn eigen 47Labs loopwerk en dac en een Croft geintegreerde versterker. Bekabeling M-Way, ik vind het verrassend goed klinken, kan me niet herinneren Harbeth zo goed gehoord te hebben. Dus het hoeft niet perse met dure versterking....de kamer, opstelling en de systeemmatch doet ook het nodige..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

garmtz

Niet verwonderlijk... Croft is een fantastische combinatie met Harbeth en de M30.2 is een 'amazing' speaker. Hoeft inderdaad niet peperduur te zijn...

Dura

Hoi Garmtz, ik ben al een tijdje benieuwd wat jij van de C7s vind. Ik weet dat je jarenlang naar de M30.1 geluisterd heb.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Cyreg

#4892
...alvast 'n eerdere quote van Garmt  ;D

Quote from: garmtz on February 19, 2018, 14:04:53
Ik ben onlangs overgestapt van de M30.1 met subwoofer naar een paartje Compact 7ES-3 in Eucalyptus. Nog steeds met een set van Linn, maar zonder subwoofer dus. De kamer is nog wat kaal, maar het klinkt met zeer precies getunede luidsprekers (iedere centimeter telt!) zeer 'full range' en prettig.

De reden? De wens zonder sub te spelen en de nijging naar een iets minder 'monitorklank'. De Compact 7ES-3 is zonder meer het meest onderschatte model in de hele Harbeth serie.

maar...hoe zou het 'n paar maanden later zijn?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

mradem

Quote from: Cyreg on May 18, 2018, 22:27:50
...alvast 'n eerdere quote van Garmt  ;D

maar...hoe zou het 'n paar maanden later zijn?

Ik ben ook in het bezit van de m30.1 en ga ook eens de c7 thuis beluisteren om te kijken waar mijn voorkeur naar uit gaat. Ze komen helaas niet zoveel voorbij in de marktsectie [emoji846]. Mocht er iemand afstand van willen doen hou ik me aanbevolen.. [emoji6]

Sopper

Ik ben ook net overgestapt van de M30.1, weliswaar naar de SHL5+, maar denk dat de reden gelijk is: minder monitor-achtig en in mijn beleving muzikaler (en geen sub meer nodig).
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

garmtz

Quote from: Cyreg on May 18, 2018, 22:27:50
...alvast 'n eerdere quote van Garmt  ;D

maar...hoe zou het 'n paar maanden later zijn?
De subwoofer staat er weer, maar met nog meer zorg en precisie neergezet (hier ook letterlijk centimeterwerk).

Cyreg

...toch wat 'echt' laag missend...?, of misschien meer de 'compleetheid' vh geluid?

...en verder is alles van Linn toch?  ook LSkabel?

...en welke speakerstands gebruik je nu?

Sorry Garmt, ben gewoon even nieuwsgierig  :D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

garmtz

Quote from: Cyreg on May 19, 2018, 16:52:10
...toch wat 'echt' laag missend...?, of misschien meer de 'compleetheid' vh geluid?

Beide... Maar vooral het 'echte' laag.

Quote...en verder is alles van Linn toch?  ook LSkabel?

Klopt. Akurate DSM + 2200 + K200.

Quote...en welke speakerstands gebruik je nu?

Custom Design 'fish tank'.

QuoteSorry Garmt, ben gewoon even nieuwsgierig  :D

Geen probleem! :)

Fred Mulder

De Compact 7-es3 is het langstlopende model van Harbeth (10+ jaar)
Ben heel benieuwd wanneer de opvolger wordt geïntroduceerd..

Cyreg

daaraan valt niets te verbeteren, haha  :D (hele grote markt voor C7 in verre landen  :exclamation:)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)