Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Soundsgood

Eerste post op het forum na maanden mee lezen. Het Harbeth topic leek me wel een mooie start.

Harbeth 30.1
Custom Design Fish Tanks
Linn K200
Luxman L-505ux
Linn Silver
Metrum Amethyst

Dutch & Dutch 8c

Xander32

Wow, mooie set zeg! Nu nog een paar foto's toevoegen  :thumbs-up:.

Quote from: Soundsgood on February 19, 2018, 19:48:39
Eerste post op het forum na maanden mee lezen. Het Harbeth topic leek me wel een mooie start.

Harbeth 30.1
Custom Design Fish Tanks
Linn K200
Luxman L-505ux
Linn Silver
Metrum Amethyst
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

blue-eyes

Quote from: garmtz on February 19, 2018, 14:04:53
Ik ben onlangs overgestapt van de M30.1 met subwoofer naar een paartje Compact 7ES-3 in Eucalyptus. Nog steeds met een set van Linn, maar zonder subwoofer dus. De kamer is nog wat kaal, maar het klinkt met zeer precies getunede luidsprekers (iedere centimeter telt!) zeer 'full range' en prettig.

De reden? De wens zonder sub te spelen en de nijging naar een iets minder 'monitorklank'. De Compact 7ES-3 is zonder meer het meest onderschatte model in de hele Harbeth serie.

Je hebt de Akurate serie, welke componenten gebruik je?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

garmtz

Quote from: Blue-Eyes on February 19, 2018, 20:25:32
Je hebt de Akurate serie, welke componenten gebruik je?

Linn Akurate 2200 + laatste generatie DSM...

De derde doos is een Radikal, voor aansturing van de draaitafel.

blue-eyes

DSM en 2200 had ik wel gespot, maar gezien de 3 dozen had ik wellicht gedacht dat je met Exact draaide oid.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

garmtz

Quote from: Blue-Eyes on February 19, 2018, 20:34:48
DSM en 2200 had ik wel gespot, maar gezien de 3 dozen had ik wellicht gedacht dat je met Exact draaide oid.

Exakt kan niet op een Harbeth en zal ook wel niet komen...

blue-eyes

Nooit zo in verdiept (ik werd door een paar mensen de andere kant op gestuurd ;) ), maar een mooie set zo!


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

mradem

Quote from: Soundsgood on February 19, 2018, 19:48:39
Eerste post op het forum na maanden mee lezen. Het Harbeth topic leek me wel een mooie start.

Harbeth 30.1
Custom Design Fish Tanks
Linn K200
Luxman L-505ux
Linn Silver
Metrum Amethyst

De Luxman zou ik ook graag eens horen op de m30.1. Volgens mij een super combi met Harbeth

garmtz

Quote from: mradem on February 19, 2018, 20:56:21
De Luxman zou ik ook graag eens horen op de m30.1. Volgens mij een super combi met Harbeth

Dat kan ik bevestigen. Een absolute super-combi en voor de prijs een 'no brainer'. Wij doen overigens onze demo L-505uX weg om plaats te maken voor zijn (in minime details verbeterde) nieuwe broertje.

garmtz

#4859
Quote from: Blue-Eyes on February 19, 2018, 20:46:56
Nooit zo in verdiept (ik werd door een paar mensen de andere kant op gestuurd ;) ), maar een mooie set zo!

Dank!

En vinyl: NOOIT aan beginnen! :D

EDIT: en Exakt in surround? En dan het geluid van een WB set opgeven zeker...  :crazy:

blue-eyes

lol, nee hoor ;)


Ik geniet van alle audio. Ik kom graag in diverse topics neuzen, altijd gaaf om mooie sets te zien, de achtergronden ervan te lezen en de foto's te kijken :)
Dus ook even bij de Harbeth, maar no way dat ik van de WB set af ga.
Het doet het best leuk hier denk ik (of Bjorn zegt dat om mij gerust te stellen lol ).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

lukas

Garmtz, ergens heeft hij hier gedeeld in een topic.  Ik ga het niet opzoeken. Twani heeft m ook s belachelijk gemaakt, wellicht in datzelfde topic. Weet ik niet meer.
Waar Wim naar mijn idee meer kennis en luistergevoeligheid heeft dan 90 procent van de mensen hier. Ik vind het zonde

chansig

#4862
Quote from: lukas on February 19, 2018, 21:18:27
Garmtz, ergens heeft hij hier gedeeld in een topic.  Ik ga het niet opzoeken. Twani heeft m ook s belachelijk gemaakt, wellicht in datzelfde topic. Weet ik niet meer.
Waar Wim naar mijn idee meer kennis en luistergevoeligheid heeft dan 90 procent van de mensen hier. Ik vind het zonde

https://www.audiomaat.nl/tuning/raad-daad/

Hij begint mijn inziens ijzersterk, met het stukje over het tweaken verliest hij mij. Ws val ik daarmee binnen de door jouw genoemde 90%. :-[

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

garmtz

Quote from: lukas on February 19, 2018, 21:18:27
Garmtz, ergens heeft hij hier gedeeld in een topic.  Ik ga het niet opzoeken. Twani heeft m ook s belachelijk gemaakt, wellicht in datzelfde topic. Weet ik niet meer.
Waar Wim naar mijn idee meer kennis en luistergevoeligheid heeft dan 90 procent van de mensen hier. Ik vind het zonde

Wim kan goed luisteren, maar ik verlies hem als hij maar blijft volhouden dat mp3 goed genoeg is en er op shows ook daadwerkelijk mee demonstreert. Daar kan ik gewoon echt niet bij... Hij weet dat van mij, dat ik dat waardeloos vind. Verder kan ik me wel in het sentiment vinden van chansig over het tweaken, maar daar heb ik verder geen waardeoordeel over, omdat ik me er gewoon niet al tezeer mee bezig (wil) houd(en). Ik heb echter bij Wim thuis Harbeths fantastisch horen spelen, waar dat ook door moge komen... :D

chansig

Wel een grappig contrast: Mp3 is goed genoeg versus helemaal overtuigd zijn van de invloed van tweaks. Lijkt bijna niet te rijmen met elkaar.

Voor de rest ook geen waardeoordeel over de, naar ik aanneem, beste man.

Gr, Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martin!!!

Sinds vorig jaar april in het bezit van een set Super HL5Plus 40th Anniversary Edition komende vanaf de M30.1 met een Velodyne SPL 1200 Ultra subwoofer. Ik heb de Super HL5Plus aangeschaft omdat ik graag een grootser geluid wilde. De Super HL5Plus voldoet volledig aan deze wens. Daar waar zijn voorgangers too much voor mijn bescheiden luisterruimte waren is de Super HL5Plus 40th Anniversary Edition precies datgene wat ik zocht. Een mooi breed en diep stereobeeld met een voldoende laag wat mijn ruimte volledig vult.

Verder staan hier een:
LP12, Lingo 2, Uphorik
NAIM SuperNait
NAIM HiCap
SBT met Kingpinvoeding

De 40.2 is het mooiste wat ik tot nu gehoord heb..... maar dan zou ik moeten verhuizen naar een woning met een grotere luisterruimte om ze tot hun recht te laten komen....
mainly British stuff

lukas

Chansig. Wat bedoel je met dat je een link stuurt met iets wat jij gelezen hebt? Ga luisteren naar tweaks wat je bullshit vindt en kom dan nog s met een mening.
"Ik heb gelezen dat iemand hagelslag met pindakaas mixt. Wat vies". Proeven kom op. Ervaar de rijkdom van pindakaas met hagelslag

chansig

Ga ik zeker mijn tijd niet meer aan spenderen. Als het voor jou werkt...prima....lekker genieten dan van de tweaks. Ennuh...niet te snel aannemen dat ik bepaalde tweaks niet ken...aannames zijn een bitch.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

#4868
Na 6 (?) jaar nog steeds aan het genieten van:
Monitor 30.1 AE
Custom design fish tanks
Resolution Audio Opus 21 cd/DAC
Resolution Audio Opus 21 S80
Resolution Audio Opus 21 XS
Microrendu met aparte voeding
Velodyne DD18
Cardas Quadlink

Luxman zou zeker een upgrade kunnen zijn.

Quote from: garmtz on February 19, 2018, 21:08:18
Dat kan ik bevestigen. Een absolute super-combi en voor de prijs een 'no brainer'. Wij doen overigens onze demo L-505uX weg om plaats te maken voor zijn (in minime details verbeterde) nieuwe broertje.
Dat heb ik dus niet gelezen. :hmmm:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Quote from: Bas Akkerman on February 20, 2018, 08:03:31
Na 6 (?) jaar nog steeds aan het genieten van:
Monitor 30.1 SE
[/

Weet je dat zeker Monitor 30.1 SE volgens mij hadden wij beide dezelfde maar dan in een andere finish namelijk de  Harbeth M30.1 35th Anniversary Edition. De 30.1 is de opvolger van de 30 een SE (Second Edition) ken ik niet.
mainly British stuff

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Cyreg

Quote from: garmtz on February 19, 2018, 14:04:53
... De Compact 7ES-3 is zonder meer het meest onderschatte model in de hele Harbeth serie.

Bedankt hoor.... :D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

garmtz


Cyreg

Quote from: garmtz on February 20, 2018, 16:41:58
Hoezo? En geen dank hoor... ;)

Ik bedoel eigenlijk dat ik alweer jaren tevreden met m'n 2e setje C7ES3 en dat het mij 'n goed gevoel geeft, dat deze nu ook gebruikt worden jou ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

garmtz

Quote from: Cyreg on February 20, 2018, 17:11:54
Ik bedoel eigenlijk dat ik alweer jaren tevreden met m'n 2e setje C7ES3 en dat het mij 'n goed gevoel geeft, dat deze nu ook gebruikt worden jou ;)

Ah, o.k.! :)