Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

#100
Misschien is dit handiger om in het NAIM-topic te zetten? Of anders een eigen topic te maken? De streamingdiscussie is natuurlijk wel een interessante...

Edit: had je al gedaan, zag ik
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dr.Bedlo

Quote from: Bas Akkerman on August  9, 2011, 10:08:33
Zonder het topic te willen kapen, ik ga vandaag weer luisteren. Ik houd het een beetje stil, even wat rust in mijn topic creëren, en dan later deze week weer een luisterverslag. En ik weet wel wat ik zoek, "Waar is het te vinden?", dat is de vraag. Maar om weer een beetje on-topic te komen, de Harbeth Monitor 30 heeft veel van wat ik mooi vind in een weergever.

Ok...Dan heb je het geluk dat deze monitor bekend is om met een aantal mooie versterkers mooi tot zijn recht te komen....NAIM-LAVARDIN-LFE- CREEK-SUGDEN- succes met je queste.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quote from: Bas Akkerman on August  9, 2011, 10:16:42
Misschien is dit handiger om in het NAIM-topic te zetten? Of anders een eigen topic te maken? De streamingdiscussie is natuurlijk wel een interessante...

Edit: had je al gedaan, zag ik

Slim he 8)
Quad vintage.

S@m

Quote from: fred19633 on August  9, 2011, 10:18:40
Ok...Dan heb je het geluk dat deze monitor bekend is om met een aantal mooie versterkers mooi tot zijn recht te komen....NAIM-LAVARDIN-LFE- CREEK-SUGDEN- succes met je queste.

En om er nog enkele te noemen: Mark Levinson, Accuphase, Luxman...

Kortom, een goede luidspreker is met elke goede versterker te matchen. Het ligt aan je voorkeur vwb het klankkarakter waar je uiteindelijk voor kiest.

garmtz

Klopt... Zeker een Harbeth is niet kritisch wat betreft vermogen van de versterker, maar hij laat je wel feilloos het karakter van de aangesloten versterker horen.

Dr.Bedlo

Quote from: S@m on August  9, 2011, 10:21:22
En om er nog enkele te noemen: Mark Levinson, Accuphase, Luxman...

Kortom, een goede luidspreker is met elke goede versterker te matchen. Het ligt aan je voorkeur vwb het klankkarakter waar je uiteindelijk voor kiest.

Met alle respect maar dat ben ik niet met je eens. Heb in het verleden heel wat weergevertjes gehad en dat waren niet de berroerdste maar de match diende wel te kloppen met de rest van de apparatuur. Dus het is niet een eenvoudig ik heb een goede speaker en de rest doet er niet toe.
Luxman heeft inderdaad met Harbeth ook wel enig nut.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quote from: garmtz on August  9, 2011, 10:28:22
Klopt... Zeker een Harbeth is niet kritisch wat betreft vermogen van de versterker, maar hij laat je wel feilloos het karakter van de aangesloten versterker horen.

Het vermogen doet er inderdaad niet zo toe maar ik zou heel voorzichtig zijn om er bijvoorbeeld een Japanse versterker(luxman daargelaten) op aan te kabelen.
Quad vintage.

S@m

#107
Quote from: fred19633 on August  9, 2011, 10:34:42
Het vermogen doet er inderdaad niet zo toe maar ik zou heel voorzichtig zijn om er bijvoorbeeld een Japanse versterker(luxman daargelaten) op aan te kabelen.

Al ervaring mee, en waarom niet?

Edit, ik zie dat je ervaring hebt, maar ben het absoluut niet met je eens...

Ik heb met veel plezier een tijd geluisterd naar Harbeth + Accuphase en da's ook een fantastische match.


Dr.Bedlo

Quote from: S@m on August  9, 2011, 10:35:34
Al ervaring mee, en waarom niet?

Edit, ik zie dat je ervaring hebt, maar ben het absoluut niet met je eens...

Ik heb met veel plezier een tijd geluisterd naar Harbeth + Accuphase en da's ook een fantastische match.



Zou best kunnen. Heb wel Accus gehad maar het sprak mij niet zo aan. Maar dat is uiteraard voor een ieder persoonlijk.
Quad vintage.

S@m

Quote from: fred19633 on August  9, 2011, 10:41:14
Zou best kunnen. Heb wel Accus gehad maar het sprak mij niet zo aan. Maar dat is uiteraard voor een ieder persoonlijk.

Dat bedoel ik dus met het klankkarakter waar je uiteindelijk voor kiest...  ;)

ChrisV

Quote from: garmtz on August  9, 2011, 10:28:22
Klopt... Zeker een Harbeth is niet kritisch wat betreft vermogen van de versterker, maar hij laat je wel feilloos het karakter van de aangesloten versterker horen.

Vermogen is niet zo'n issue, behalve voor de kleinste. Die klinkt wat mij betreft pas evenwichtig als daar voldoende vermogen op gezet wordt. Met een Lavardin IS kwam het bij mij in ieder geval niet goed.

garmtz

Quote from: ChrisV on August  9, 2011, 14:49:30
Vermogen is niet zo'n issue, behalve voor de kleinste. Die klinkt wat mij betreft pas evenwichtig als daar voldoende vermogen op gezet wordt. Met een Lavardin IS kwam het bij mij in ieder geval niet goed.

Nee, dat gaat inderdaad niet goed. Eerste zaken die gaan zijn een fatsoenlijk stereobeeld en de laagweergave. Verder gaat het 'slap' klinken.

Dr.Bedlo

Vervolgens gaan we dus alle uitzonderingen opnoemen!
Quad vintage.

S@m

Quote from: fred19633 on August 10, 2011, 09:56:41
Vervolgens gaan we dus alle uitzonderingen opnoemen!

Ben ik met je eens Fred, da's wel vreemd...

ChrisV

Quote from: fred19633 on August 10, 2011, 09:56:41
Vervolgens gaan we dus alle uitzonderingen opnoemen!

Ga je gang. Noem jij de eerstvolgende?

Oftewel: wat wil je precies zeggen?

Cyreg

Kwam bij toeval in de nieuwe prijslijst(augustus) van InputAudio(duitse imp. Harbeth) terecht  ;)

Wauuw, even uitgerekend(hobby!!) en gemiddeld is het verschil met NL(prijslijst juli) ~350 euro per speakerset :huh2:
Dat kijkend naar de P3esR, C7es3 en SHL5 in 3 of meer verschillende houtuitvoeringen.
Dat zou toch wel 'n vergissing moeten zijn?

IMO is voor 'n geldige garantie van Harbeth, als inwoner van NL, ook aankoop in NL noodzakelijk >:(
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Dr.Bedlo

Quote from: ChrisV on August 10, 2011, 15:41:41
Ga je gang. Noem jij de eerstvolgende?

Oftewel: wat wil je precies zeggen?

Dat is nogal simpel: Als door ervaring van vele Harbethians verhaald word dat Amp a niet zo goed gaat met harbeth krijg je weer allemaal comments dat dat wel goed gaat. En als je het omgekeerde verhaald dus Harbeth gaat wel mooi samen met amp a dan krijg je vervolgens weer talloze comments dat het niet samen gaat.
Quad vintage.

S@m

Quote from: fred19633 on August 10, 2011, 16:02:05
Dat is nogal simpel: Als door ervaring van vele Harbethians verhaald word dat Amp a niet zo goed gaat met harbeth krijg je weer allemaal comments dat dat wel goed gaat. En als je het omgekeerde verhaald dus Harbeth gaat wel mooi samen met amp a dan krijg je vervolgens weer talloze comments dat het niet samen gaat.

Zo ziet men dat voor de juiste persoonlijke (smaak) keus altijd zelf geluisterd moet worden en dat al de mooie verhalen geen fluit zeggen...

ChrisV

Quote from: fred19633 on August 10, 2011, 16:02:05
Dat is nogal simpel: Als door ervaring van vele Harbethians verhaald word dat Amp a niet zo goed gaat met harbeth krijg je weer allemaal comments dat dat wel goed gaat. En als je het omgekeerde verhaald dus Harbeth gaat wel mooi samen met amp a dan krijg je vervolgens weer talloze comments dat het niet samen gaat.

Dat ben ik met je eens. Het wordt al gauw een woud van tegenstrijdigheden. Zelf luisteren is idd uiteindelijk altijd regel nr. 1.

Toch vind ik het belangrijk te benoemen dat alleen bij de kleinste Harbeth vermogen nodig is om hem/haar te laten zingen. Zou het jammer vinden als anderen dezelfde licht frustrerende weg volgen als ik.

Dr.Bedlo

Och...Er zijn legio luitjes die er een buizenversterker achter hebben en dat geeft geen problemen. Valt allemaal wel een beetje mee volgens mij.
Quad vintage.

Oud lid

Quote from: fred19633 on August 11, 2011, 10:00:14
Och...Er zijn legio luitjes die er een buizenversterker achter hebben en dat geeft geen problemen. Valt allemaal wel een beetje mee volgens mij.

Veel mensen vinden het geluid, in hun oren, misschien goed. Totdat ze het zouden horen met een versterker die de luidsprekers echt onder controle heeft. Maar omdat ze dat nog nooit gehoord hebben, vinden ze het geluid goed.

Erwin B

Dr.Bedlo

Dat zijn wijze woorden. Kan het overigens wel merken dat ik van 50 naar 60 watt ben gegaan.
Quad vintage.

Bas Akkerman

Quote from: Erwin B on August 11, 2011, 10:11:43
Veel mensen vinden het geluid, in hun oren, misschien goed. Totdat ze het zouden horen met een versterker die de luidsprekers echt onder controle heeft. Maar omdat ze dat nog nooit gehoord hebben, vinden ze het geluid goed.

Erwin B

Andersom gebeurt nóg vaker denk ik. Mensen die versterkers hebben die niet alles uit hun speakers halen. En dan daardoor minder tevreden zijn met wat ze horen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

S@m

#123
Een audiofiel is vrijwel nooit tevreden met wat ie uiteindelijk hoort vandaar het 'virus'. Daarom Bas, moet je gewoon tot aanschaf overgaan en vanuit daar verder borduren.

+ na enige tijd ben je aan je fantastiche sound gewend en wil je het verbeteren, zo gaat dat nou eenmaal (vaak)  ;)

Cyreg

#124
Quote from: fred19633 on August 11, 2011, 10:17:23
Kan het overigens wel merken dat ik van 50 naar 60 watt ben gegaan.

  :-X
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)