Mac mini 2011

Started by aMUSEd, July 24, 2011, 14:46:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

@ Daniel: is de Mac Mini qua klank beter dan de apple TV (1)? Hoe heb je hem aangesloten?

jobozo

Quote from: danielo on October 21, 2011, 17:42:30
Correct...

Daniel.

ok,

had ik nog niet bij stilgestaan, maar na aanschaf van een MM  gaat de MB ws. een andere functie krijgen
de sync functie had ik even over het hoofd gezien, dat zou dan juist weer van pas komen voor de 2011 versie, die geen SD heeft, realiseer ik me.

dan denk ik toch dat ik de MM meer als stand-alone ga benutten

jobozo

Quote from: danielo on October 21, 2011, 17:33:57
Ik zou de MM leeg houden (schoon) en alleen of je muziek directory overzetten en dan homesharing aanzetten zodat die hij hem in 'sync' houd met je MB. Een hele back-up overzetten komt er ook zoveel andere dingen bij indien het echt vooral voor muziek is is hoe minder andere dingen erop hoe beter.

Daniel.

Maar:zou het theoretisch wel kunnen?
De MM die ik op het oog heb, heeft Lion aan boord, ik heb dat ook even op mn MB gehad, was geen succes, met recovery HD de gehele backup van SL teruggezet, ging snel.Zoveel heb ik niet op de MB staan verder

Anders kan ik als het goed begrijp sync door op itunes van de MM mij huidige bibliotheek van de MB  te importeren, maar ik kan ook via itunes de map Music van de backup toevoegen.Wat is het handigst/snelst?


danielo

Quote from: jobozo on October 22, 2011, 10:18:43
Anders kan ik als het goed begrijp sync door op itunes van de MM mij huidige bibliotheek van de MB  te importeren, maar ik kan ook via itunes de map Music van de backup toevoegen.Wat is het handigst/snelst?

Gewoon even itunes uitzetten op je MM, dan de itunes dir hernoemen naar iTunes_old en dan de iTunes map van je MB erop zetten. Daarna itunes starten en klaar.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

jobozo

inmiddels een Macmini 2010 gebruikt gekocht, plastic zat er nog op, gister de muziek overgezet, ongeveer zoals daniel aangaf, van de timemachine backup, de zaak loopt nu.

ik ben zeer te spreken over de toename in geluidskwaliteit, nu ik de MM aan een V-link via USB heb gekoppeld, en optisch aan de MetrumOctave, er is toch wel winst behaald tov de eerdere situatie met de MB, kan niet anders zeggen.Eerdere experimenten gaven niet zulke verschillen.Hoort niet helemaal in dit topic, zal dit ztz wel elders plaatsen.

Misschien ook niet hier thuis horend is een klein probleempje met tegelijkertijd muziek afspelen en een filmpje, het geluid gaat dan tot mijn verbazing door elkaar!

Ik zie in Systeemvoorkeuren/geluid een aantal opties, ik kies dan Musicalfidelity Vlink, andere zijn PanasonicTV en interne luidsprekers, en dan toch over de DAC het geluid vd film, komt dit iemand bekend voor?

Als de vraag op een ander topic hoort hoor ik het wel, begon maar even hier



jobozo

Quote from: danielo on October 21, 2011, 17:42:30
Correct...

Daniel.
Daniel,

Kun je svp uitleggen hoe dat gaat?

Ik kom het nergens tegen.Ik zou de nieuwe rips/downloads die ik in de itunes bibliotheek van mn MB heb toegevoegd later aan die van de MM willen toevoegn op zo,n manier dat alleen de nieuwe bestanden worden toegevoegd, kan dat?net als op de sync manier vd Ipod, zeg maar.

die mogelijkheid zie ik niet bij delen van "bibliotheek van.."

groet

danielo

Quote from: jobozo on October 29, 2011, 13:57:37
Daniel,

Kun je svp uitleggen hoe dat gaat?

Ik kom het nergens tegen.Ik zou de nieuwe rips/downloads die ik in de itunes bibliotheek van mn MB heb toegevoegd later aan die van de MM willen toevoegn op zo,n manier dat alleen de nieuwe bestanden worden toegevoegd, kan dat?net als op de sync manier vd Ipod, zeg maar.

die mogelijkheid zie ik niet bij delen van "bibliotheek van.."

groet

Zit onder settings er staat nieuwe aankomen maar het werkt ook als je een nieuwe import van bijvoorbeeld cd doet.

Verder is deze url misschien nog handig zijn een aantal video's die ik paar maanden geleden gemaakt heb over dit soort dingen :

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=110430.0

Gegroet,

Daniel.

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

jobozo

Quote from: danielo on October 29, 2011, 15:29:19
Zit onder settings er staat nieuwe aankomen maar het werkt ook als je een nieuwe import van bijvoorbeeld cd doet.

Verder is deze url misschien nog handig zijn een aantal video's die ik paar maanden geleden gemaakt heb over dit soort dingen :

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=110430.0

Gegroet,

Daniel.



ik krijg dit scherm niet zichtbaar, waar moet ik zijn?dank

danielo

op de shared drive gaan staan (aan de ontvangende kant) en dan op settings (zie je ook nog in de screenshot) dan krijg je de scherm wat je hier ziet.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

jobozo

#59
Quote from: danielo on October 29, 2011, 19:34:52
op de shared drive gaan staan (aan de ontvangende kant) en dan op settings (zie je ook nog in de screenshot) dan krijg je de scherm wat je hier ziet.

Daniel.

ik heb het gevonden, en het staat ingesteld zoals je aangaf, maar ik heb dus niet voor elkaar gekregen dat de aan MB toegevoegde bestanden , in dit geval van downloads, aan de bibliotheek van de MM, de ontvanger dus, wordt toegevoegd, en heb dus het gevoel dat ik een stap oversla?

aMUSEd

Ik twijfel nog een beetje of het zinnig is om de 500gb in de mac te vervangen door 1x ssd (Crucial M4 natuurlijk) en 1x 1tb hdd.
De extra ruimte is wel handig denk ik maar de ssd ben ik niet zeker van.
Voor de mogelijkheid om een 2e schijf in te bouwen ben ik rond 150 euro kwijt en dan komen de kosten voor de schijven er nog eens bij.
Is een ssd-schijf deze investering waard in jullie beleving?

Cyrus·

Voor een desktop lijkt mij het beetje extra snelheid met opstarten en het lagere energieverbruik van een SSD geen doorslaggevende redenen noch argumenten die de meerprijs van SSD (in een desktop) rechtvaardigen. Voor een MacBook daarentegen (of andere willekeurige laptop) is daar dan juist wel winst te behalen. Scheelt serieus batterijverbruik.
Groeten,
Edwin

aMUSEd

Quote from: CyrusOne on November  2, 2011, 13:20:03
Voor een desktop lijkt mij het beetje extra snelheid met opstarten en het lagere energieverbruik van een SSD geen doorslaggevende redenen noch argumenten die de meerprijs van SSD (in een desktop) rechtvaardigen. Voor een MacBook daarentegen (of andere willekeurige laptop) is daar dan juist wel winst te behalen. Scheelt serieus batterijverbruik.
Ok, duidelijk. Wanneer de winst alleen in sneller opstarten zit vind ik het eigenlijk niet de investering waard.
Nu denk ik erover om een externe schijf te gaan gebruiken met thunderbold aansluiting voor media en backup.. nu nog zoeken waar je die kan kopen.

Cyrus·

#63
Quote from: aMUSEd on November  2, 2011, 20:11:50
Nu denk ik erover om een externe schijf te gaan gebruiken met thunderbold aansluiting voor media en backup.. nu nog zoeken waar je die kan kopen.

Waarom niet "gewoon" USB? Voor media en backup snel genoeg.
Groeten,
Edwin

aMUSEd

Volgens mij ging er iets niet goed met jouw post, Erwin.

Overigens heeft alleen Apple store thunderbold-schijven te koop.. de goedkoopste begint bij 350,- (1tb)  :o

Cyrus·

Nee, ging iets niet goed. Ik was halverwege en toen werd mijn post spontaan geplaatst  :blink: Nu staat het wel goed toch?

Thunderbolt is inderdaad nog (heel) erg duur. Vandaar ook mijn idee om het qua randapparatuur nog even bij USB te houden. In de Thunderbolt-aansluiting kun je overigens gewoon de mini Displayport aansluiting gebruiken (dat werkt hier prima op de MacMini 2011).
Groeten,
Edwin

danielo

Voor mij is belangrijk voor ht gebruik, ssd is stiller en neemt minder stroom in beslag. Dus in al mijn computers is het nu ssd only. Indien het te groot is dan ver ver ver weg in de meterkast over het netwerk.

Thunderbolt is alleen nog nodig voor video makers die het als opslag/record medium gebruiken dan win je de kosten van 350 euro of meer per Tera terug in snelheid. Daar zie je al SSD raids simpelweg omdat het een super snelle 'tape' is.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

aMUSEd

Quote from: CyrusOne on November  2, 2011, 20:44:51
Nee, ging iets niet goed. Ik was halverwege en toen werd mijn post spontaan geplaatst  :blink: Nu staat het wel goed toch?

Thunderbolt is inderdaad nog (heel) erg duur. Vandaar ook mijn idee om het qua randapparatuur nog even bij USB te houden. In de Thunderbolt-aansluiting kun je overigens gewoon de mini Displayport aansluiting gebruiken (dat werkt hier prima op de MacMini 2011).
Nu zie ik het  :)
USB is momenteel een betere optie inderdaad.

aMUSEd

Quote from: danielo on November  2, 2011, 21:41:18
Voor mij is belangrijk voor ht gebruik, ssd is stiller en neemt minder stroom in beslag. Dus in al mijn computers is het nu ssd only. Indien het te groot is dan ver ver ver weg in de meterkast over het netwerk.

Thunderbolt is alleen nog nodig voor video makers die het als opslag/record medium gebruiken dan win je de kosten van 350 euro of meer per Tera terug in snelheid. Daar zie je al SSD raids simpelweg omdat het een super snelle 'tape' is.
Nu gebruik ik een NAS icm een mac mini + mediaspeler maar ik overweeg om de NAS weg te doen en de mac mini te laten functioneren als mediaserver icm een USB-schijf.
Dan kan ik alsnog de interne hdd vervangen door een ssd-schijf van 128gb.. hier draai ik dan het OS en de apps op.
Zo heb ik in ieder geval niet de kosten van de mount en het inbouwen.

NewHT

#69
Hier de MM2011 nu ook in huis gehaald. (i5 instapmodel). Ik kon hem in de VS meenemen voor omgerekend €440. Ga hem thuis als HTPC gebruiken.

Wuppy32

Ik heb sindskort de mac mini 2011 instap model. Nu heb ik logmein geïnstalleerd. Nu als de mac mini in slaap stand staat kan ik deze niet overnemen via mijn mac book pro. Geeft dan geen verbinding. Mac mini is op mijn thuis lan netwerk aangesloten. Is er toch een een mogelijk om de mac mini uit zijn slaapstand te krijgen? WOL optie staat wel ingesteld. Is dit een issue met logmein?

paaj

Doet hij Apple's screensharing wel gewoon?
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

NewHT

Ik probeer TS bestanden van mijn Humax met VLC af te spelen op de MM, maar dit hapert. Met een RAM upgrade naar 4gb wordt het zelfs erger (niet dat ik dacht dat dit het zou oplossen).
Iemand tips? De TS bestanden converteren? Zo ja, met welk programma?

danielo

Quote from: NewHT on January 12, 2012, 00:25:44
Ik probeer TS bestanden van mijn Humax met VLC af te spelen op de MM, maar dit hapert. Met een RAM upgrade naar 4gb wordt het zelfs erger (niet dat ik dacht dat dit het zou oplossen).
Iemand tips? De TS bestanden converteren? Zo ja, met welk programma?


Zet ze eerst eens op je MM en als ze dan wel werken moet je toch gaan kijken naar een netwerk probleem. Misschien heb je er een langzame switch tussen zitten ofzo. Ik ga er van uit dat je een nieuwe i3/i5/i7 hebt ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

aMUSEd

Ik speel zonder problemen .ts bestanden af via de mm. Welke player gebruik je?