Meest tijdloze album

Started by Joris1971, July 22, 2011, 16:26:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

clockwork

Quote from: garmtz on July 25, 2011, 22:00:50
Neh, nostalgie... :). En live beter te pruimen. :)

Klopt. Nog bij de Swans geweest?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

garmtz

Quote from: clockwork on July 25, 2011, 22:03:30
Klopt. Nog bij de Swans geweest?


Nee, te laat gezien... Maar heb ze dit jaar nog in Tivoli de Helling gezien, dus...

clockwork

Quote from: garmtz on July 25, 2011, 22:04:27
Nee, te laat gezien... Maar heb ze dit jaar nog in Tivoli de Helling gezien, dus...

Ik ook te laat. Scheen overigens ook niet helemaal tijdloos te zijn als ik de recensies mag geloven. ;D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

garmtz

Quote from: clockwork on July 25, 2011, 22:07:07
Ik ook te laat. Scheen overigens ook niet helemaal tijdloos te zijn als ik de recensies mag geloven. ;D


;D.  Misschien gaan we wel ietwat off-topic zo... ;)

clockwork

Yep.

On topic:
'Night and day' van Joe Jackson en veel werk van de Police vind ik wel tijdloos.


Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

bezoeker

#55
Het is lastig om slechts een album te kiezen. Maar onderstaand rijtje voldoet m.i. aan de norm. In ieder geval voor mij. Dit zijn albums die ik keer op keer kan beluisteren. (ook nu zal ik trouwens weer een paar vergeten zijn  :confused: )

Bruce Springsteen - Born to Run (1975)
Kate Bush - The Kick Inside (1978)
Michael Jackson - Thriller (1982)
Miles Davis - Kind of Blue (1959)
Pink Floyd - The Wall (1979)
Prince and The Revolution - Purple Rain (1984)
R.E.M. - Automatic for the People (1992)
Radiohead - OK Computer (1997)
Steely Dan - Aja (1977)
Stevie Wonder - Songs in the Key of Life (1976)
Sting - Ten Summoner's Tales (1993)
The Beatles - The Beatles (1968)
The Quintet - Jazz at Massey Hall (1953)
Bill Evans Trio - Waltz for Debby (1961)
Billie Holiday - Lady in Satin (1958)
Bob Dylan - Blonde on Blonde (1966)
Bob Marley & The Wailers - Legend (1984)
Carole King - Tapestry (1971)
Crosby, Stills, Nash & Young - Déjà Vu (1970)
Crowded House - Woodface (1991)
Curtis Mayfield - Curtis (1970)
Donald Fagen - The Nightfly (1982)
Elvis Presley - From Elvis in Memphis (1969)
Frank Sinatra - Only the Lonely (1958)
Jerry Lee Lewis - Live at the Star Club, Hamburg (1965)
Joe Jackson - Body and Soul (1984)
Led Zeppelin - Remasters (1990)
Leonard Cohen - Songs of Leonard Cohen (1967)
Marillion - Misplaced Childhood (1985)
Mark Knopfler - Sailing to Philadelphia (2000)
Pearl Jam - Ten (1991)
Roy Orbison - Black & White Night (1999)
Ryan Adams - Gold (2001)
Sly & The Family Stone - Stand! (1969)
Tom Waits - Closing Time (1973)
Tori Amos - Little Earthquakes (1992)

garmtz

Zeker een mooie lijst dennuz!

bezoeker


FDLARRY

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

modde239


Pjotr

Dire Straits - Brothers in Arms
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

FDLARRY

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

FDLARRY

#62
..
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Ghanzzzzz

Misschien een schaamschijf: Robbie Williams - Escapology
Album stijgt ver boven zijn andere albums uit en verveelt eigenlijk nooit (Swing when your winning is goede 2de)

Verder uiteraard:
- Eagles - Hell freezes over
- Allan Taylor - Hotels and Dreamers
- Coldplay - Viva la Vida
- Dire Straits - Money for nothing
- Paul Simon - Graceland

Bas Akkerman

Quote from: Ghanzzzzz on July 28, 2011, 12:41:29
Misschien een schaamschijf: Robbie Williams - Escapology

Verrassend album inderdaad!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

EdjeH

Dit album heb ik al een jaar of 30 in bezit, en verveelt nooit.  :headbanging:
LG OLED 65GX6LA, NAD T 758 V3i, Oppo UDP 203, Rega Planet CD, Dali Suite 2.5 Surround, Dali Alteco C-1, SVS SB-1000

modde239

Deze al sinds 1981 1 van mijn favorieten helemaal grijs gedraaid...... :headbanging:


Graphtuner

teveel om op te noemen... maar mijn klassiekers :

Pearl jam : Ten
Metallica : black album
Tool : Aenima
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Paul1967

Wat mij momenteel te binnen schiet, maar het zijn er vast véél meer (enkelen al genoemd hier bv David Sylvian, maar nog niet deze);

The Stone Roses- The Stone Roses

Maro

#69
Een heel aantal zijn voor mij tijdloos gebleken.

AC/DC - Let There Be Rock

John Hiatt - Bring The family

Van Halen - 1

Rush - Moving Pictures

Steely Dan - Aja

Dream Theater - Scenes From A Memory

Bruce Springsteen - Born To Run

Om maar eens een paar te noemen...

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

modde239

Inderdaad VH 1 echt een klassieker..... :headbanging:

Kwabbernoot

Francis Albert Sinatra & Antonio Carlos Jobim



Marvin Gaye - What's Going On



David Sylvian - Gone to Earth



En zo nog vele, vele meer.

Groeten...

eric_audio

Quote from: AbZ on July 22, 2011, 18:00:46
Laat ik nog even de klassieke kant verzorgen  :coffee:  Deze heeft er vaak al een eeuw of wat op zitten, dus de tijdloosheid is deels al bewezen  :smile:  Nummer 1 lijkt me dubbel toepasselijk vanwege de topic titel.

1.  Vivaldi, Le Quattro Stagioni:inlove:
Niet cool, niet hip, ook niet origineel of exclusief meer, maar blijft bijzonder mooi gevarieerd van sfeer en emotie.  Toch wel tamelijk unieke stijl ook, enorm energiek.  Veel interessanter dan bijvoorbeeld (heilig huisje) Bachs Mattheüs Passion.  De gelijknamige pizza vind ik minder.

2.  Stravinsky, Le Sacre du Printemps.   :headbanging:
Ooit een revolutie en nog steeds een belevenis, imho nog geen dag verouderd.  Het blijft 'oer' en verfrissend klinken.  De meeste mensen vinden het niet mooi.  Overlap met 1 (Lente) en 3 (dans) wellicht niet toevallig.  Veel goede muziek heeft toch een relatie met 'primitieve' drijfveren.

3.  Tchaikovsky, Casse-Noisette (De Notenkraker).   :sleepy:
In tegenstelling tot 1&2 geen favoriet van mij, maar de reden voor vermelding is eenvoudig:  er is geen klassiek werk dat zo vaak is opgenomen als dit.  Zal toch wel iets in zitten?  Net als Vivaldi weer music for the millions:  heel lief en toegankelijk, maar te geraffineerd om kitsch te noemen.

Niet zo'n originele keuze, maar dat was de vraag ook niet.
Er is eigenlijk gewoon belachelijk veel muziek die mooi is & blijft...  uit alle tijden...

Met Stravinsky's Sacre ben ik het helemaal eens. Maar nog zoveel meer van hem. Op de een of andere manier heeft veel muziek van hem iets heel tijdloos en klassieks.

Maar wat mij betreft mogen in een lijstje van klassieke muziek de late strijkkwartetten van Beethoven ook niet ontbreken (evenals de late strijkkwartetten van Schostakovitch eigenlijk....)

En ook een moderner werk zoals Sinfonia van Berio vind ik van een tijdloze schoonheid. Maar misschien moeten we nog maar een jaartje of honderd wachten om hierover een oordeel te vormen.....
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

bert003

Steve Morse - High Tension Wires (1989)


Richi

Ik kan niet kiezen uit de volgende twee:

Dire Straits - Brothers in Arms

Nils Lofgren - Acoustic Live

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a