CI+ cams welk merk is beter SMIT of NEOTION

Started by cooknl, July 20, 2011, 14:22:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cooknl

Hoi,

Ik heb scherpte problemen bij mijn beeld van mijn nieuwe TV, ik heb nu tot 4 keer toe de ci+ cam module van SMIT uit china omgewisselt en iedere omwisseling geeft een meer of minder nivau van mijn scherpte probleem.
Ik heb hier tot twee keer toe een service perzoon van betreffende fabrieks garantie reparateur hier gehad en die hadden het merk NEOTION cam uit frankrijk bij zich en die cam werkte een stuk beter wat scherpte betreft dan de Chinese Smit cam.
Het was nog niet zo goed als met mijn HUMAX kabel dekoder maar kwam wel redelijk in de buurt.

Als iemand wat meer weet over de twee cams en de voor en nadelen hiervan, zou ik de informatie graag willen horen/zien, hier.

Rob
Rob
=============================================================

Arnaud

Het enige wat ik weet is dat ik eerst een Neotion had en deze aan een collega heb gegeven omdat ik een paar keer per week de kaart er uit moest halen en er opnieuw moest in doen omdat de tv dan vond dat er geen kaart gevonden was.  Dit was Neotion i.c.m. met een Sony tv ex705.
Dezelfde kaart werkt wel bij een collega, die heeft een Samsung tv en geen problemen.

Zelf heb ik nu een SMIT, deze werkt vlekkeloos met mijn Sony, zappen gaat snel beeld is goed en nooit meer dat ik de kaart eruit moet halen.

Qua scherpte is mij niks opgevallen dat de SMIT minder scherp zou zijn, lijkt mij ook vreemd want volgens mij zijn die modules alleen maar vertalers tussen de smartcard en de tv, maar goed alles kan.

Ik ben naar SMIT toegegaan omdat iemand van Ziggo mij dit aanraadde icm een Sony tv.
Zoals ik het begreep doet de ene kaart het beter op de ene tv en de andere weer beter op de andere.

Moderne tijden :) het wordt er allemaal niet duidelijker op.