Bezoek onze nieuwe website.

Started by J.A.F._Doorhof, July 20, 2011, 10:39:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Sinds vorige week hebben we de hele website een "revamp" gegeven.
Aangezien een website een dynamisch "ding" is zullen we nog meer dingen veranderen en toevoegen.
Zoals het altijd is met onze websites hebben we gekozen voor handig en snel en niet voor een flash achtige website met vuurwerk, we hebben liever dat mensen snel dingen vinden als dat ze uren zoeken naar een menu dat er niet is :D

www.itccomp.nl
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

J.A.F._Doorhof

Lijkt me toch duidelijk :-) is een totaal andere look en website.
De hele website is anders, alleen niet anders dan vorige week want toen is hij online gekomen :D
Hij is er dus al een weekje.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ArnoldV

twee tips:

- De hoverkleur van de tekst in het uitklap menu is wit, waardoor je zodra je over een item gaat het item niet leesbaar is.
- Elk artikel heeft zowel aan boven als onderkant de facebook "like" knop. Echter omdat de artikelen nogal kort zijn staat het beetje dubbel zo? Ook is de Google+ wel erg aanwezig op een plaats belangrijker dan de tekst zelf. Het is mooier om 1x facebook like en 1x Google+ te gebruiken en dan bij voorkeur onder het artikel of anders boven het artikel, maar dan naast elkaar.

Post!

#4
Quote from: J.A.F._Doorhof on July 20, 2011, 10:43:10
Lijkt me toch duidelijk :-) is een totaal andere look en website.
De hele website is anders, alleen niet anders dan vorige week want toen is hij online gekomen :D
Hij is er dus al een weekje.

Nou ik zie een zelfde template :S
Dus welke verandering. :)

PS : Flash is outdated, Jquery (javascript) is hot :)

Kingpin

#5
Quote from: GS2K1 on July 20, 2011, 11:35:24
twee tips:

- De hoverkleur van de tekst in het uitklap menu is wit, waardoor je zodra je over een item gaat het item niet leesbaar is.
- Elk artikel heeft zowel aan boven als onderkant de facebook "like" knop. Echter omdat de artikelen nogal kort zijn staat het beetje dubbel zo? Ook is de Google+ wel erg aanwezig op een plaats belangrijker dan de tekst zelf. Het is mooier om 1x facebook like en 1x Google+ te gebruiken en dan bij voorkeur onder het artikel of anders boven het artikel, maar dan naast elkaar.

Welke knoppen, ik zie helemaal geen grote wijziging sterker nog het is me niet eens opgevallen !!
Zowel niet in ie als opera ..
We hebben het toch wel over HTForum.nl ? of ....
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Post!

Of bedoel je http://www.itccomp.nl/site/

Wel handig als je dat er de volgende keer bijzet om verwarring te voorkomen :)

sj0er-D

Hoi Frank,

Ik zie dat je op Wordpress draait. Dit maakt eea aantrekkelijk qua mogelijkheden in opbouw. Een aantal opmerkingen:

- hoverkleur wit in het menu is niet te lezen

- artikel structuur is niet optimaal. veel te rommelig (alsof er een paar knoppen in zijn 'gegooid')

- aangezien je Nederlandse bezoekers hebt, waarom geen 'vind ik leuk' knop ipv like? dit wordt ondersteund door Facebook (wijziging in het iframe of de fbml box). Daarnaast mag eentje minder ook wel (alleen bottom instellen in de plugin).

- social media is mooier op een plek. een vaste footer per artikel met daarin de datum, schrijver en social media links (geheel te customizen met bijvoorbeeld automatische hashtags achter een tweetknop die hij aan de hand van de gebruikte posttags aanmaakt)

- Engels en Nederlands wordt op je website door elkaar gehaald. Denk aan de Nederlandse opbouw van de artikelen maar vervolgens staat er wel 'uncategorised' en 'posted by' boven. Dit is eenvoudig in de categoriëen en php templates aan te passen.

- ondanks dat de template door iemand anders is ontworpen zou ik dit toch weghalen in de postfooter. Deze steek overigens qua kleurstelling af tegen de rest van de website.

- Bedenk jezelf in hoeverre de meta widget nodig is. Wanneer jullie de enige zijn die inloggen op de website is hij niet nodid (jullie weten de wp-admin link immers wel te vinden).

- Ik vraag me af in hoeverre de menustructuur handig is voor een bedrijf als dat van jullie. Nu is het nog te houden, maar naarmate er meer artikelen op de website komen, zie je deze allemaal in de menustructuur bovenin terug. Dat wordt uiteindelijk een gigantische lijst..

Concluderend: is het voor een groeiend bedrijf niet verstandig een extern bedrijf in te schakelen voor het bouwen van een overzichtelijke, mooi ontworpen website met een SEO-vriendelijke structuur? het is immers het visitekaartje voor het bedrijf.

Kingpin

Quote from: Post! on July 20, 2011, 11:56:16
Of bedoel je http://www.itccomp.nl/site/

Wel handig als je dat er de volgende keer bijzet om verwarring te voorkomen :)
idd dit was ff wat onduidelijk.
Wordpress met template, ok.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Post!

Quote from: sj0er-D on July 20, 2011, 12:10:22
Hoi Frank,

Ik zie dat je op Wordpress draait. Dit maakt eea aantrekkelijk qua mogelijkheden in opbouw. Een aantal opmerkingen:

- ondanks dat de template door iemand anders is ontworpen zou ik dit toch weghalen in de postfooter. Deze steek overigens qua kleurstelling af tegen de rest van de website.

- Concluderend: is het voor een groeiend bedrijf niet verstandig een extern bedrijf in te schakelen voor het bouwen van een overzichtelijke, mooi ontworpen website met een SEO-vriendelijke structuur? het is immers het visitekaartje voor het bedrijf.

1. Mag dat wel ? Misschien een wijziging van kleur zodat het passend word.
2. Wordpress is SEO zeer vriendelijk (na correcte instelling), design misschien idd door een extern bedrijf.

sj0er-D

1: de verwijzing mag in ieder geval wat minder duidelijk ;)
2: Jepp inderdaad erg vriendelijk. Het is wel verstandig de structuur van de oude website enigzins aan te houden (zodat de links van de pagina's bijvoorbeeld hetzelfde zijn) Ik voorspel dat de website op Google binnenkort zijn sitelinks kwijt is omdat die weer opnieuw door Google geïndexeerd moeten worden.

Ik gebruik zelf de SEO plugin van Yoast. Hiermee had ik binnen twee maanden na gebruik sitelinks op Google :) . Onze website is http://www.6voor1.nl . Het design gaat volgende week een (al zeg ik het zelf) erg strakke facelift krijgen :) Deze staat al klaar voor lancering.

J.A.F._Doorhof

zal even kijken naar wat dingen, thanks.
Was inderdaad de itccomp.nl site, sorry.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Weet iemand toevallig waar de witte kleur van hoven over zit ?

Meta : verwijderd
Like/Google + : kleiner en verplaatst
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

sj0er-D


ArnoldV

#14
Quote from: J.A.F._Doorhof on July 21, 2011, 12:50:40
Weet iemand toevallig waar de witte kleur van hoven over zit ?

Meta : verwijderd
Like/Google + : kleiner en verplaatst


Regel 638 in style.css


Andere tips:

regel 231 line height verhogen:

p{
 margin: .6em 0 .3em;
 line-height: 175%; (staat nu op: 125%)
}



regel 512:

ul#nav li a{
font-size: 100% (staat nu op: 115%)
}

en dan ook regel 558:

ul#nav ul {
font-size: 90%  (staat nu op: 100%)
}


regel 679:

#main-content{
  padding: 2em 5em; (staat nu op: 2em 5em)
}

hiervan worden de artikelen iets compacter...

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview