The CinemaLounge

Started by high-q, July 18, 2011, 14:27:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

high-q

Quote from: denoontje on July 25, 2011, 20:00:18
slim datje zwarte spots hebt genomen (heb ik helaas niet gedaan)

... kan je dat niet meer aanpassen?

Ik heb de meeste van mijn "ideeën" gebaseerd op hoe andere forumleden het hebben gedaan. Naast het feit dat onder andere HTip, Sonic Circle (en uiteraard anderen) prachtige HT's hebben, hebben ze over bepaalde dingen ook ontzettend goed nagedacht. Wel fijn dat ze ervoor gekozen hebben om dit te delen met mede forumleden en hiermee anderen te inspireren  :happy:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

denoontje

och het valt even maar eenmaal in de film.

ja zou ze zwart kunnen maken, maar ziet er ook wel leuk uit van die chromen spots in het zwarte plafond

high-q

Dat zwarte plafond van jou is inderdaad heel erg cool!!  8) Zit zelf nog te denken wat ik met de mijne ga doen, ik heb alleen wel een balkenplafond.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

denoontje

ook die kunnen zwart natuurlijk :p

high-q

Inderdaad. Zat net toevallig in het topic van Gogo te kijken die ook een (sier)balken plafond heeft. Op een van de foto's zie je dat het witte plafond en de witte balken reflecteren.

Vraag me af of ik dat ook ga krijgen als ik mijn balken zijdeglans zwart ga maken. Misschien een zorg voor later, maar wel iets om alvast over na te denken  :sleepy:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

denoontje

#55
mijn deur is ook zijdeglans en die refelcteert iets
Speakers zijn hoogglans.....maar eigenlijk geen last van

stoffels

nog een pak werk, maar de visie is er al.

high-q

Zeker nog een pak werk. Loop ook nog constant tegen dingen aan, maar dat maakt het ook weer leuk  :D
Hoop wel ergens aan het eind van het jaar klaar te zijn, sept/okt oid.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

#58
Na het lezen van een aantal topics over dedicated audiogroepen en een discussie over tweaks mbt verbetering in het geluid ben ik aan de twijfel geraakt:

Quote from: high-q on July 25, 2011, 14:05:56

....  Zoals het er nu naar uit ziet gaat voor deze dedicated audiogroep(en) LAPP Olflex CY110 3x2,5mm2 kabel gebruikt worden


De genoemde kabel is een 3 aderige kabel met mantel. Nu heb ik begrepen dat een afgeschermde kabel niet door een buis gelegd mag worden, klopt dat? Vaak wordt deze kabel gebruikt om van de meterkast via de kruipruimte rechtstreeks naar een wcd te gaan. Dit is voor mij niet van toepassing omdat ik geen kruipruimte onder mijn garage heb en dus wel buizen zal moeten gebruiken.

Het alternatief is dan losse installatie draad. Volgens sommigen klinkt dit ook "fijner" dan de meeste high-end audiograde kabel. Voor mij is dit nu niet het belangrijkste punt voor discussie. Wat ik bijvoorbeeld graag wil weten is of ik door de noodgedwongen keus ook niet hoef te gaan voor audiograde wcd's als die van HMS.

Als ik nu kies om niet voor deze "tweaks" te gaan scheelt me dat al snel een paar honderd euro, gezien ik per groep (3 in totaal) zo'n 15m kabel nodig heb (a 10eu pm) en per groep een tweevoudige wcd (a 85 ps).

Thoughts anyone?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

erik s.

de Lapp kost geen 10 euro per meter.. :)
ik durf geen uitsluitsel te geven of een kabel met mantel door een buis mag, maar ik kan geen reden bedenken waarom het niet zou mogen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

high-q

... dan vergis ik me waarschijnlijk met de belden kabel.

Misschien dan toch maar even met de installateur bellen en gelijk ook even vragen of afgeschermde kabels van aparte groepen samen door een aanvoerbuis mogen lopen. De situatie is namelijk zo, dat van de nieuw te plaatsen groepenkast alle groepen uitkomen in dezelfde ruimte. Als dan de hoofdschakelaar gebruikt wordt om alles uit te zetten als er wat gedaan moet worden, dan moet het volgens mij geen probleem zijn.

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Gisteren na werktijd langs een audiozaak gegaan om wat info te winnen over dedicated groepen. Aangezien ze daar onderdelen als hoogwaardige netsnoeren, high grade stekkers en wandcontactdozen verkopen, leek het me wel een betrouwbare bron van informatie. Na de uitleg van de situatie raakte ik met de verkoper aan de praat over eventuele producten die ik zou kunnen gebruiken. Merken als Belden en HMS kwamen toen bijvoorbeeld voorbij.

Na een tijdje vroeg hij aan me waarom ik niet gewoon voor standaard installatiedraad ging, omdat dat helemaal zo slecht nog niet klonk. Hij gaf ook als tip om het anders eerst eens met één groep te proberen, voordat ik er gelijk drie ging aanleggen zonder dat ik wist wat voor eventuele winst ik zou kunnen gaan behalen. "Kan je mooi dat geld eerst in je apparatuur steken", zei hij er nog bij. Aangezien ik die uitspraak hier op het forum ook voorbij heb zien komen, vond ik dat hij wel een punt had.

Ander tip was om wel alvast met de wandcontactdozen te beginnen en dan later eventueel een nieuwe kabel te trekken. Nu ben ik op dit gebied compleet een leek, dus ik ben wel benieuwd hoe anderen daar over denken.

Thoughts anyone?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Maurits

Ik ben geen kabel fetisjist. Dus ik zeg doen!  :pompom:
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

skyfox

Hoe bedoel je "alvast met de wandcontactdozen te beginnen"? Dat je alvast doosjes gaat zetten zonder ze aan te sluiten?

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

chansig

Mooi project...succes met de bouw maar dat gaat helemaal goed komen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

high-q

Quote from: skyfox on July 29, 2011, 08:27:40
Hoe bedoel je "alvast met de wandcontactdozen te beginnen"? Dat je alvast doosjes gaat zetten zonder ze aan te sluiten?



Dat ik wel kwalitatief goede wandcontactdozen ga gebruiken a la HMS en deze eerst via standaard installatiedraad aansluit


Quote from: chansig on July 29, 2011, 08:36:03
Mooi project...succes met de bouw maar dat gaat helemaal goed komen.

Gr Hans

Thank you!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

#66
Gisteren binnen gekomen:

Al het materiaal om de wanden te plaatsen, was toch wat meer dan ik had verwacht (en veel eerder dan gepland!!). Ben best een tijdje bezig geweest om ook alles binnen te krijgen, met name de gipsvezelplaten. Daar had ik me echt behoorlijk in het gewicht vergist: Man, wat zijn die dingen zwaar! Ook nog eens een onhandig formaat (2700mm x 1200mm), zodat ik ze niet alleen kon tillen.

@Maurits:

Je wil niet weten hoe ik ze binnen heb gekregen: Lang stuk aluminium afvoerpijp in stukken gezaagd, onder de platen gezet en de platen op hun kant stuk voor stuk naar binnen gerold  :hehe:

Naar aanleiding van je smsje: "Use brain, not muscle" ... oplossing: Stoneage thinking  :D



Leuk stapeltje op de oprit, met vorklift geplaatst



Stapeltje steenwol



Stapeltje SLS, CLS en nog wat verschillende latten



Paar honderd schroefjes


Volgende week kan ik hopelijk beginnen met de wanden, maar eerst het elektra gedeelte en de leidingen naar mijn speakers afronden.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Etiennevh

#67
Quote from: high-q on July 29, 2011, 09:17:06
Gisteren binnen gekomen:

Al het materiaal om de wanden te plaatsen, was toch wat meer dan ik had verwacht (en veel eerder dan gepland!!). Ben best een tijdje bezig geweest om ook alles binnen te krijgen, met name de gipsvezelplaten. Daar had ik me echt behoorlijk in het gewicht vergist: Man, wat zijn die dingen zwaar! Ook nog eens een onhandig formaat (2700mm x 1200mm), zodat ik ze niet alleen kon tillen.

@Maurits:

Je wil niet weten hoe ik ze binnen heb gekregen: Lang stuk aluminium afvoerpijp in stukken gezaagd, onder de platen gezet en de platen op hun kant stuk voor stuk naar binnen gerold  :hehe:

Naar aanleiding van je smsje: "Use brain, not muscle" ... oplossing: Stoneage thinking  :D



Leuk stapeltje op de oprit, met vorklift geplaatst



Stapeltje steenwol



Stapeltje SLS, CLS en nog wat verschillende latten



Paar honderd schroefjes


Volgende week kan ik hopelijk beginnen met de wanden, maar eerst het elektra gedeelte en de leidingen naar mijn speakers afronden.

Jemig! Goed bezig! Jij gaat rigoreus te werk! :D Mooi topic wordt dit!

Trouwens wat houdt dat SLS en CLS in?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

high-q

#68
Quote from: Etiennevh on July 29, 2011, 10:03:38
Jemig! Goed bezig! Jij gaat rigoreus te werk! :D Mooi topic wordt dit!

Trouwens wat houdt dat SLS en CLS in?

LOL thanks!! ... ging even wat mis met de levering van het bouwmateriaal. Ze zouden van tevoren bellen als het bezorgd zou worden. Ik had gerekend op volgende week, maar ze stonden gister ineens onverwachts voor de deur met al het spul  :o


Had dit weekend eigenlijk gepland om het elektra gedeelte af te maken of althans de aanleg van de buizen. Ik vind het nog steeds moeilijk om de keus te maken welke installatiedraad ik moet gaan gebruiken. Ik ben van Belden naar Lapp gegaan en zit nu te kijken naar Draka of Nexans ...  :sigh:


SLS/CLS zijn aanduidingen van de afkomst en de hardheid van masief naaldhout. CLS is naaldhout uit de Amerikaanse en Canadese bossen. SLS zijn naaldhout soorten uit de Scandinavische, Russische en Europese bossen. En in mijn geval zijn het balkjes van 38mm x 89mm
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Etiennevh

Ga je ook nog werken met dampdoorlatende folie ofzo? Of is je ruimte vrij droog? Weet niet of steenwol dampdoorlatend genoeg is om je muren nog te laten ademen?

Heb er niet zoveel ervaring mee maar soms hoor ik dat het goed voor je voegen e.d. is.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

high-q

Quote from: Etiennevh on July 29, 2011, 11:57:27
Ga je ook nog werken met dampdoorlatende folie ofzo? Of is je ruimte vrij droog? Weet niet of steenwol dampdoorlatend genoeg is om je muren nog te laten ademen?

Heb er niet zoveel ervaring mee maar soms hoor ik dat het goed voor je voegen e.d. is.

In deze ruimte is de folie niet nodig voor zo ver ik weet, zal het nog eens navragen. Op zich is het een droge ruimte.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RonG

Wordt zeer mooi denk ik, ben benieuwd naar het eindresultaat  O0

high-q

Quote from: RonG on July 29, 2011, 14:26:05
Wordt zeer mooi denk ik, ben benieuwd naar het eindresultaat  O0

Danku! Ik ben zelf ook erg benieuwd naar het resultaat: "I love it when a plan comes together" :bigsmile:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Jean Sibelius

Hoi High-Q,

Wat mij betreft in ieder geval 1 tip... zorg voor een paar loze buizen in de wanden en in het plafond. Met het tempo waarin jij momenteel aan het bouwen bent (en het tempo waarin de audio/HT-wereld veranderd) zul je straks ongetwijfeld een 'oh shit moment' krijgen. Als je dan zonder al teveel problemen een extra kabel kunt trekken, dan is dat mooi meegenomen :).

Qua stroom... ik ben uiteindelijk voor onafgeschermd installatiedraad gegaan. Later dit jaar weet ik of dat een verstandige keuze is geweest :)

Succes met bouwen!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

high-q

Jan,

Bedankt voor de tip, ga ik zeker meenemen! Die loze leidingen zijn inderdaad wel handig voor als ik ooit over zou willen stappen op bijv. 7.1.

Reden van het tempo is dat de ruimte waar ik mee bezig ben aan het huis vast zit en ik er dus ook elke dag door heen moet lopen. Ik denk niet dat ik het ga trekken om erg lang in de "troep" te zitten als ik bijvoorbeeld terug denk aan hoe dat gegaan is bij de vorige verbouwingen. Andere reden is de beschikbaarheid van de mensen waar ik het samen mee doe. Aangezien het nu bouwvak is, hebben deze mensen nu ook wat meer tijd voor "vakantiewerk"  :smile:

Ik heb dit weekend de Draka 3x2,5mm2 YMVK besteld, 2x 15m. Keuze is puur gebaseerd op wat ik hier op het forum heb gelezen en de lage prijs (2,13eu p/m). Ik ben ook erg benieuwd naar het resultaat van jouw project. Je hebt wat dedicated HT betreft, alles tot in de puntjes uitgewerkt. En dan maar niet te spreken over dat engelen geduld ....  :angel:

Verder heb ik dit weekend eigenlijk niet zo veel gedaan, alleen puur voorbereidend werk. Ik heb via marktplaats goedkoop een 1 fase groepenkast met 4 groepen en een aardlekschakelaar op de kop getikt, wat kleine onderdelen gekocht, twee deuren besteld ivm 30% korting bij de bekende winkel waar de doe-het-zelfert niet zonder kan en het één en ander uitgemeten voordat ik echt weer verder kan.

Nagedacht over het audiomeubel in verband met de hoogte van de center en het masking-gordijn wat er achter komt te hangen. Ook nog over de plaatsing van de stopcontacten, aangezien die achter het gordijn geplaatst worden en het gordijn dan misschien niet mooi valt als de stekkers in het stopcontact zitten. Eventueel zou ik dat dan weer op kunnen lossen door een podium (10cm) te plaatsen en de stopcontacten daar dan in te bouwen, zodat het masking-gordijn daar nog achter valt. Maar ja, zo blijf ik bezig omdat ik door de verhoging ook weer in de knoop kom met de hoogte van mijn center. Leuk joh, zo'n project!  :D

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge