The CinemaLounge

Started by high-q, July 18, 2011, 14:27:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skyfox

Dat is een hoop ruimte extra wat je zo ineens krijgt na het betere sloopwerk!!  :D

Veel plezier met je project, ik ga deze absoluut volgen. Ben erg benieuwd naar hoe het opbouwen je gaat bevallen  :thumbs-up:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

erik s.

dat wordt zo te zien geen half werk..  ;D
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Etiennevh

Donders! Dit wordt een interessant project! Je gaat rigoreus te werk en je kunt goed tekenen! Mooi hoor! Ben benieuwd!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

rallufff

high-q, mag ik vragen wat voor budget (ongeveer) jij in je hoofd hebt om deze HT helemaal af te kunnen maken?

Je pakt het iig wel goed aan zo te doen. Strakke schema's  ;). Ben ook erg benieuwd hoe dit eruit komt te zien.
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

high-q

#29
Quote from: skyfox on July 20, 2011, 08:58:23
Dat is een hoop ruimte extra wat je zo ineens krijgt na het betere sloopwerk!!  :D

Veel plezier met je project, ik ga deze absoluut volgen. Ben erg benieuwd naar hoe het opbouwen je gaat bevallen  :thumbs-up:


Thanks .... Ik hou van slopen! En we moeten inderdaad nog zien hoe de rest gaat :D


Quote from: erik s. on July 20, 2011, 09:00:37
dat wordt zo te zien geen half werk..  ;D


Haha, hoe weet je dat? Eerst maar eens zien dat ik op de helft kom  :P


Quote from: Etiennevh on July 20, 2011, 09:12:00
Donders! Dit wordt een interessant project! Je gaat rigoreus te werk en je kunt goed tekenen! Mooi hoor! Ben benieuwd!


Thank you!! Wat betreft dat tekenen, de gebruikte "style" in sketch-up doet het er net wat sfeervoller uit zien  ;)


Quote from: rallufff on July 20, 2011, 09:35:24
high-q, mag ik vragen wat voor budget (ongeveer) jij in je hoofd hebt om deze HT helemaal af te kunnen maken?

Je pakt het iig wel goed aan zo te doen. Strakke schema's  ;). Ben ook erg benieuwd hoe dit eruit komt te zien.


Thanks! Schema's zijn vrij rekbaar, is puur ingedeeld op (voor mij) logische activiteiten. En ja hoor ... je hebt PM


HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

maximus79

Leuk man!, de Jbl century golds waren ook mijn eerste "echte" luidsprekers! Heel veel plezier van gehad! ;D
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

high-q

Quote from: maximus79 on July 20, 2011, 10:11:02
Leuk man!, de Jbl century golds waren ook mijn eerste "echte" luidsprekers! Heel veel plezier van gehad! ;D

Echte '"Ear-openers" waren het! Ontzettend veel plezier van gehad ook. Misschien ook wel een grappig detail: Ik heb ze via Ebay verkocht voor dezelfde prijs (F2500,- zuur verdiende centjes van mijn vakantiewerk) als ik er een dikke 10 jaar geleden voor heb betaald. Afschrijving in 10 jaar 0,0 en ze staan nu in FRANKRIJK!!!  :hehe:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

clockwork

Quote from: high-q on July 20, 2011, 08:47:40
Lijkt maar zo, ik was stiekem al een tijdje bezig  ;). Zat alleen te twijfelen of ik een topic aan zou maken, maar zoals er staat is het fijn om zo overzicht te houden.

Je hebt je signature ook "alvast" aangepast zie ik :D

Dacht al niet dat het 'real time' was.  ;D

Idd alvast aangepast. Noem het maar voorpret. ;) Vanmiddag een rack ophalen om de 3 eindversterkers te plaatsen.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

high-q

Quote from: clockwork on July 20, 2011, 10:26:04
Dacht al niet dat het 'real time' was.  ;D

Idd alvast aangepast. Noem het maar voorpret. ;) Vanmiddag een rack ophalen om de 3 eindversterkers te plaatsen.

LOL!

Ik leef met je mee, ben ontzettend benieuwd wat je er van gaat vinden!  :laugh: Had ook graag gebruik willen maken van de sale, alleen zoals je kunt zien heeft het nog niet veel nut.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Fu5ion

Zo man ontzettend gaaf dit ! Ga dit met plezier volgen .... :popcorn:
XTZ 99.36 || XTZ 99.26 Center || XTZ 99.26 || XTZ 99.W12 DSP || Onkyo TX-NR807 || Sony KLD46 NX710F || JVC HD1 1080P/ISF || Panasonic DMP-BD35 || Toshiba EP-HD35 HD-DVD || HDI Dune H1 (3TB)

high-q

#35
Quote from: Fu5ion on July 20, 2011, 13:32:34
Zo man ontzettend gaaf dit ! Ga dit met plezier volgen .... :popcorn:

Thanks voor je enthousiasme ... have fun reading!  :smile:


Update:

Heb zojuist een order geplaatst voor het bouwmateriaal wat ik nodig heb voor fase 3 van mijn project.

o.a:

*. Latten voor het regelwerk en hout voor het frame van de scheidingswand
*. Rockwool steenwol platen
*. Rigidur gipsvezelplaten
*. Schroeven en andere bevestigingmaterialen

Straks ook alvast maten opnemen voor de houten onderdelen voor de afwerking, wat eventueel ook binnen 2 weken geleverd kan worden.

Vandaag ook een telefoontje gehad dat het uitvoeren van fase 3 een week verschuift ivm de uitloop van een ander project wat nog afgerond moet worden. Geeft mij weer een weekje speling om de activiteiten voor te bereiden en eventueel zelf een begin te maken.

... sidenote om even terug te komen op de opmerking: "Het aanbrengen is 1.., maar of het daadwerkelijk de (juiste?) werking heeft is 2", met betrekking tot de akoestiek. De beslissing die ik heb gemaakt voor gipsvezelplaat en rockwool is puur genomen vanwege eventuele "overlast" naar buiten toe. Wat het voor invloed heeft op de totale akoestiek in de ruimte weet ik dus inderdaad niet.




HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

clockwork

Quote from: high-q on July 20, 2011, 10:54:32


Ik leef met je mee, ben ontzettend benieuwd wat je er van gaat vinden!  :laugh: Had ook graag gebruik willen maken van de sale, alleen zoals je kunt zien heeft het nog niet veel nut.

Rack is binnen. Erg stoer.
Ach, eind van het jaar is er ook altijd een sale. Gewoon even geduld hebben. Ik houd je op de hoogte (en je bent welkom om te komen proefluisteren).
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

high-q

#37
Quote from: clockwork on July 20, 2011, 19:18:24
Rack is binnen. Erg stoer.
Ach, eind van het jaar is er ook altijd een sale. Gewoon even geduld hebben. Ik houd je op de hoogte (en je bent welkom om te komen proefluisteren).


Super!!
Komen de XPA-1's boven- of naast elkaar te staan? Heb je trouwens ook de zwarte faceplates besteld?? Zo vind ik em namelijk echt stoer:



.... en uiteraard alvast super bedankt voor de uitnodiging!!  :smile:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

clockwork

Boven elkaar. In totaal dus drie stuks. En idd met black trimms. Die heb ik namelijk ook op de umc en de erc. Wordt het uiterlijk wel beter van.  :tongue2:

Uitnodiging staat. Ik verwacht er natuurlijk wel eentje terug.  ;)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

high-q

Quote from: clockwork on July 20, 2011, 20:31:54
Boven elkaar. In totaal dus drie stuks. En idd met black trimms. Die heb ik namelijk ook op de umc en de erc. Wordt het uiterlijk wel beter van.  :tongue2:

Uitnodiging staat. Ik verwacht er natuurlijk wel eentje terug.  ;)


BAMM!!! Ongeveer 90kg aan versterker :headbanging:
... uiteraard, zo werkt dat hè! Volgens mij zitten we een uurtje van elkaar af, dus dat scheelt (over de afsluitdijk en een stukje verder).
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

high-q

#41
Ik wil niet te ver op de zaken vooruit lopen, maar ik ben een beetje onrustig .... DUS .... nieuwe plaatjes ....

Heb met sketch-up even wat "kleuren" aan de tekeningen toegevoegd. Zit nog te twijfelen tussen de kleurcombinaties: zwart, wit, donkergrijs en antraciet OF het witte eruit halen en al het hout hoogglans zwart te maken.

In het eerste geval worden de balken in het balkenplafond wit, met de tussenruimtes donkergrijs of in het tweede geval de balken hoogglans zwart en de tussenruimtes donkergrijs. Het plafond heb ik niet in de tekening staan, wordt het een beetje onoverzichtelijk van.  

Als er trouwens op- of aanmerkingen zijn over de opstelling, dan hoor ik dat graag!! Tis maar een idee ...

Enjoy ...




voor de duidelijkheid, het zijn niet 2 tafels bij de bank. De achterste is een hocker met wieltjes eronder die je bij kan schuiven als voetenbankje  :popcorn:


De vloerbedekking is antraciet, de wanden zijn donkergrijs en de projectiewand zwart.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

rallufff

Ziet er goed uit Tristan!

Mooie combinatie dat zwart met wit... Top!
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

Etiennevh

Ik vind dat wit wel een mooie toevoeging, geeft het iets sjieks..

Ik zou alleen wel kiezen voor MAT wit, zodat je reflecties van het scherm e.d. tegen gaat. Er is niets zo iritant als reflecties, vind ik zelf. Maargoed. Mooie plannen!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

mtissink

Quote from: high-q on July 20, 2011, 23:20:51
Ik wil niet te ver op de zaken vooruit lopen, maar ik ben een beetje onrustig .... DUS .... nieuwe plaatjes ....
Heb met sketch-up even wat "kleuren" aan de tekeningen toegevoegd. Zit nog te twijfelen tussen de kleurcombinaties: zwart, wit, donkergrijs en antraciet OF het witte eruit halen en al het hout hoogglans zwart te maken.
Enjoy ...

Hmm.., dit ziet er wel erg gaaf uit (zowel de ruimte als de opbouw/manier van presenteren).., misschien moet ik me ook maar eens verdiepen in Sketch-up.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

high-q

#45
Quote from: Etiennevh on July 21, 2011, 08:55:47
Ik vind dat wit wel een mooie toevoeging, geeft het iets sjieks..

Ik zou alleen wel kiezen voor MAT wit, zodat je reflecties van het scherm e.d. tegen gaat. Er is niets zo iritant als reflecties, vind ik zelf. Maargoed. Mooie plannen!

Thanks, ik vond het wit wel mooi breken. Zat inderdaad ook te denken aan reflecties met het wit, vandaar zwart als alternatief. Ervan uitgaande dat de beamer ter hoogte van de hocker (achter de bank) komt te hangen. Kan ik dan reflecties krijgen van de witte raam luiken en de witte tuindeur?

En stel dat ik in plaats van wit voor hoog- of zijdeglans zwart zou gaan, heb ik dan ook kans op reflecties Is het de regel dat zwart zwart is en niet reflecteert of gaat die regel op zodra het zwart hoog- of zijdeglans is?

Quote from: mtissink on July 21, 2011, 09:04:13
Hmm.., dit ziet er wel erg gaaf uit (zowel de ruimte als de opbouw/manier van presenteren).., misschien moet ik me ook maar eens verdiepen in Sketch-up.

Oeps, late reactie .... MAAR ... moet je tzt zeker gaan doen! Het geeft je in de planningsfase al heel veel inzicht in waar je heen gaat. Een druk op de knop en je weet hoe je ruimte beinvloed wordt als je iets (ver)plaatst.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Valkyrie

Mooie nieuwe ontwerpschetsen! :o Sketchup is daar een mooi programma voor, vooral de optie er doorheen te lopen. Alleen jammer dat Sketchup niet de laageigenschappen van AutoCAD overneemt...
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

high-q

Quote from: Valkyrie on July 21, 2011, 10:29:20
Mooie nieuwe ontwerpschetsen! :o Sketchup is daar een mooi programma voor, vooral de optie er doorheen te lopen. Alleen jammer dat Sketchup niet de laageigenschappen van AutoCAD overneemt...

Thanks!!

Klopt!! Ik ben er nog maar net mee begonnen, dus ik krijg niet alles helemaal voor elkaar. Gelukkig zie je de fouten niet zo snel terug  ;D
Ik gebruik zelf camera view om de ruimte vanuit verschillende hoeken te bekijken, erg handig!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

#48
Update:

Van het weekend bezig geweest met stap 1 van Fase 3. Aangezien deze stap bij nader inzien toch wat ingewikkelder is dan verwacht, overweeg ik omwille van de overzichtelijkheid mijn planning aan te passen en hier een compleet nieuwe fase van te maken:


Fase 3 Elektra:

•   Omleggen bestaande wasmachine groep naar nieuw punt
•   Voorbereiden elektra: meter(kast) aanpassen naar 3 fasen en aanleggen nieuwe groepen
•   Eventueel plaatsen extra meterkast/groepenkast in de bijkeuken
•   Voorbereiding nieuwe stopcontacten/stopcontacten verplaatsen.
•   Voorbereiding leidingen aanvoer naar apparatuur (rears, sub en beamer)
•   Bepalen nieuwe lichtpunten/lichtgroepen en nadenken over de bediening (KaKu?)


Afgelopen weekend ben ik uit de bovenstaande lijst aan de volgende onderdelen toe gekomen:


Omleggen bestaande wasmachine groep naar nieuw punt

Voor de wasmachine was een bestaande groep die omgeleid moest worden naar de andere kant van de ruimte. Dit is inmiddels gebeurd door de leiding via de wand met buizen naar het plafond te leiden, de buizen door de balken heen te leggen, een trekdoos te plaatsen en de leiding aan de andere kant op de juiste plek uit te laten komen.


Wasmachine groep verlegd


Boven het plafond langs door de balken heen + trekdoos



Voorbereiden elektra: meter(kast) aanpassen naar 3 fasen en aanleggen nieuwe groepen

Momenteel krijg ik in mijn meterkast een enkele fase binnen. De meter(kast) zal dus moeten worden aangepast voor gebruik van 3 fasen. Hiervoor is in ieder geval de aanvraag bij de leverancier gedaan en een offerte aangevraagd bij de installateur voor het werk wat ik zelf ivm NEN 1010 niet kan/mag doen.

In eerste instantie is het de bedoeling dat één van de nieuwe fases vanaf de meterkast naar de garage wordt getrokken en uit komt in een nieuwe groepenkast. Vanaf dit nieuwe punt zal er dan een nieuwe verdeling gemaakt worden voor o.a één of meerdere audiogroepen. Zoals het er nu naar uit ziet gaat voor deze dedicated audiogroep(en) LAPP Olflex CY110 3x2,5mm2 kabel gebruikt worden

Daarnaast moeten alle bestaande wandcontactdozen verplaatst gaan worden, net boven de plint.


Voorbereiding leidingen aanvoer naar apparatuur (rears, sub en beamer)

Voor dit onderdeel ben ik alleen toe gekomen aan de leiding waar de HDMI en voeding door heen gaan lopen. Het grootste probleem was dat in de ruimte geen enkele hoek recht is. De ruimte heeft in die zin meer een vorm van een ruit dan van een rechthoek, om maar even een beeld te schetsen. Aangezien de beamer loodrecht op de projectiewand moet gaan projecteren, was het dus noodzakelijk om de juiste hoek te berekenen. Afgezien daarvan heb ik ook een en ander uit moeten zoeken over de ideale throw distance bij het gebruik van een Epson TW5500 en een 2.35:1 111"  scherm. Dit laatste heb ik uitgezocht via:

http://www.projectorcentral.com/projection-calculator-pro.cfm

Uitkomst is dat de ideale throw distance op ongeveer 5m ligt. Heb de buis in ieder geval alvast zo lang gemaakt, maar ik moet nog even uitzoeken of het gebruik van de Prismasonic HD5000 invloed gaat hebben op het geheel.


Leiding van beamer richting projectiewand voor HDMI en 230V voeding




Bepalen nieuwe lichtpunten/lichtgroepen en nadenken over de bediening (KaKu?)

Hiervoor heb ik de volgende indeling bedacht:


• Linkerwand - 7 spotjes om de balk, zo'n 15 a 20 cm van de muur af
• Linkerwand - 2 wandlampen, uitgaande van bestaande punten
• Projectewand - 3 spotjes op een mooie afstand van elkaar voor het scherm langs
• Rechterwand - 7 spotjes tegenover de links geplaatste spotjes


Het gaat hierbij om 4 verschillende lichtgroepen die onafhankelijk van elkaar bediend kunnen worden (schakelen en dimmen). Hiervoor heb ik alvast een aantal 230v - 50w max. spotjes gehaald en een setje van 4 KaKu inbouw dimmers/schakelaars en een KaKu afstandsbediening gekocht.

Verder ben ik hierover nog aan het nadenken of ik een soort van koof langs de zijkanten ga maken of dat ik de spotjes in het verlaagde tussenstuk tussen de balken ga plaatsen


KlikAanKlikUit dimmers/schakelaars, KlikAanKlikUit afstandsbediening + 230v 50W max. halogeen spots met zwarte rand



.... Tips en advies zijn nog steeds welkom!!  ;D


HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

denoontje

slim datje zwarte spots hebt genomen (heb ik helaas niet gedaan)