The CinemaLounge

Started by high-q, July 18, 2011, 14:27:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

Heerlijk... Leuke schetsen zeg! En ik vind het eigenlijk wel een mooie afwisseling daT er een landelijk aangekleed dedicated ht zal verschijnen! Helemaal goed!! 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Net nog even doorgelezen... Erg leuk hoor.

Kleine tip van mijn kant. Zorg dat je makkelijk bij die Gamma spotjes kan blijven komen. Ik heb op een gegeven ogenblik de handdoek in de ring gegooid omdat ik gek werd van de continu kapotte lampjes. :crazy:

Ga je mooie shutters plaatsen? Dat zou erg mooi zijn.

Verder lijkt het me eigenlijk juist mooi om hier en daar keuzes te maken die misschien niet helemaal 100% HT verantwoord zijn, maar die wel de uitstraling van de ruimte een boost geven. Ofwel... Hier en daar kun je best reflecties over houden aan witte shutters, maar wat zal dat toch geweldig staan in de ruimte zelf! Eén van de mooiste HT's op het forum vind ik die van Joris1971. Die is niet volgens de bekende regels geschreven.... Maar prachtig dat hij is! 8)

Welke keuzes je ook gaat maken, ik volg je in de reis. :thumbs-up:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Alex Groningen

M'n complimenten voor je geweldige startpost. Als ik het allemaal zo zie gaat dit een geweldige ruimte worden, en ga deze ook zeker volgen.
Ben benieuwd naar het eindresultaat. Succes met klussen

high-q

#78
Quote from: LittleNinja on July 31, 2011, 19:59:19
Net nog even doorgelezen... Erg leuk hoor.

Kleine tip van mijn kant. Zorg dat je makkelijk bij die Gamma spotjes kan blijven komen. Ik heb op een gegeven ogenblik de handdoek in de ring gegooid omdat ik gek werd van de continu kapotte lampjes. :crazy:

Ga je mooie shutters plaatsen? Dat zou erg mooi zijn.

Verder lijkt het me eigenlijk juist mooi om hier en daar keuzes te maken die misschien niet helemaal 100% HT verantwoord zijn, maar die wel de uitstraling van de ruimte een boost geven. Ofwel... Hier en daar kun je best reflecties over houden aan witte shutters, maar wat zal dat toch geweldig staan in de ruimte zelf! Eén van de mooiste HT's op het forum vind ik die van Joris1971. Die is niet volgens de bekende regels geschreven.... Maar prachtig dat hij is! 8)

Welke keuzes je ook gaat maken, ik volg je in de reis. :thumbs-up:

Hi LittleNinja,

100% HT-verantwoord gaat het helaas niet worden. Bedankt voor je tip btw, ook weer een hele goeie! Ik zit te denken aan een lichtkoof in het balkenplafond, oftewel een rand aan de muurkanten van een centimeter of 30 - 40 met de spot in het hart. Als ik het zo kan uitleggen:

Elke balk, 14 in totaal, is 19cm hoog. Het "plafond" van gipsvezelplaat tussen de balken komt ongeveer op de helft van de hoogte van de balk. Boven de gipsvezelpaat heb ik dan ruimte voor isolatie en leidingen en aan de onderkant hou ik nog een 10cm balk over. Aan de zijkant (muurkant)  komt dan een rand van 30 a 40cm, waarbij de gipsvezelplaat gelijk met de onderkant van de balk uit komt. Een verlaging als het ware. Om de balk wil ik dan een spotje plaatsen aan beide kanten van de ruimte. Misschien maar even een schetsje van maken voor verduidelijking  :dry:

Omdat ik bijna in alle kamers in huis shutters heb, heb ik ervoor gekozen om dit in deze ruimte terug te laten komen. Net als wat je zegt is dit net als het balken plafond, houten raam- en deurlijsten, houten vensterbanken en hoge houten plinten een vorm van "sfeer-element". Naast de functionaliteit als ht-ruimte moet het ook een leefbare lounge ruimte worden. Een beetje dit idee en dan nog met shutters en een iets donkerdere kleurstelling:



Deze vensterbanken, sierlijsten en plint heb ik besteld


De ruimte van Joris1971 vind ik qua sfeer inderdaad erg geslaagd. Ook de ruimte van DD2 vind ik hier een mooi voorbeeld van.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Quote from: Alex Groningen on July 31, 2011, 21:04:25
M'n complimenten voor je geweldige startpost. Als ik het allemaal zo zie gaat dit een geweldige ruimte worden, en ga deze ook zeker volgen.
Ben benieuwd naar het eindresultaat. Succes met klussen

Bedankt! Ik ga zeker mijn best doen! Heb vandaag nog wat tekeningen aangepast op basis van de post hierboven, zal ik zo even uploaden.

Woon je trouwens in Groningen of is dat je achternaam?  :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Sketch-updates


Naar aanleiding van de opmerking van Jean Sibelius een aangepaste schets van een 7.1 setup. In principe gewoon in het verlengde van de 5.1, alleen heb ik het idee dat het een beetje uit verhouding getrokken is. Vanwege de afstand van de projectiewand naar de tegenoverliggende wand zal ik weer zuiltjes moeten gaan gebruiken, anders zijn de rear-speakers wel erg ver weg.




Naar aanleiding van de opmerking dat het een leefbare ruimte moet worden, heb ik in deze schets een tafel met wat stoelen toegevoegd. Gevolg is dat de surround opstelling iets kleiner is geworden en de bank dichter bij het scherm staat. Een ander detail is dat ik aan de raam-kant twee extra wandlampen heb geplaatst voor wat meer licht 's avonds. Geen idee of dat nodig is met 17 spotjes in de ruimte, maar even voor het beeld.





Commentaar is altijd welkom ....  ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Alex Groningen

Quote from: high-q on July 31, 2011, 21:25:50
Bedankt! Ik ga zeker mijn best doen! Heb vandaag nog wat tekeningen aangepast op basis van de post hierboven, zal ik zo even uploaden.

Woon je trouwens in Groningen of is dat je achternaam?  :D

Nee, dat is waar ik woon. ;D Of woon je hier ook ergens in de buurt?
Ergens in Noord Nederland is een ruim begrip. ;)

high-q

Quote from: Alex Groningen on July 31, 2011, 22:09:52
Nee, dat is waar ik woon. ;D Of woon je hier ook ergens in de buurt?
Ergens in Noord Nederland is een ruim begrip. ;)

Ik heb gestudeerd in Groningen en ik werk er nu nog steeds. Misschien leuk om een keer een meet & greet te doen met andere leden van het forum uit het noorden. Zag dat je ook actief bent in het fitness/bb topic, ik train af en toe ook in Groningen bij Harimau :headbanging:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

LittleNinja

#83
17 spots is waarschijnlijk zelfs overkill! Ik heb in mijn HT wand 3 spots zitten en die gebruik ik vaak als enige verlichting in heel de woonkamer. :D Dimbaar maken is dus het advies.

Wat betreft de kleuren.. Je zou net als DD2 of Joris voor een afwijkende kleur kunnen kiezen voor de shutters enzo. Denk aan een mat grijze of zand kleur. Dat reflecteert ook minder maar het blijft wel meewerken in de sfeer. Oh ja.. en dan een prachtige kroonlichter boven de tafel.. ;) Hangt toch achter de projector.

Hoogglans zwart ( of matzwart ) lijken mij wat afbreuk daar aan te doen. Maar ik kan er natuurlijk flink naast zitten met mijn laatste mening. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

denoontje

let wel op dat in een 7.1 opstelling de backs meer achter je moeten staan ipv schuin achter je......
http://www.hifi.nl/artikel_pagina4/1543/Home-Cinema-instellen-Plaatsing-luidsprekers.html

Hou daar dan wel rekening mee als je loze leidingen gaat leggen ihg je wil voorbereiden op 7.1 ;-)

high-q

#85
Quote from: LittleNinja on July 31, 2011, 23:03:14
17 spots is waarschijnlijk zelfs overkill! Ik heb in mijn HT wand 3 spots zitten en die gebruik ik vaak als enige verlichting in heel de woonkamer. :D Dimbaar maken is dus het advies.

Wat betreft de kleuren.. Je zou net als DD2 of Joris voor een afwijkende kleur kunnen kiezen voor de shutters enzo. Denk aan een mat grijze of zand kleur. Dat reflecteert ook minder maar het blijft wel meewerken in de sfeer. Oh ja.. en dan een prachtige kroonlichter boven de tafel.. ;) Hangt toch achter de projector.

Hoogglans zwart ( of matzwart ) lijken mij wat afbreuk daar aan te doen. Maar ik kan er natuurlijk flink naast zitten met mijn laatste mening. ;)


Overkill ... OEPS!!!  :blink:  Maar de 17 spots zijn wel verdeeld in 3 groepen en dimbaar (KaKu), dus niet alles staat tegelijk en maximaal aan: 7 Links, 7 rechts en 3 voor het projectiescherm langs. Ik zou die 7 aan de zijkanten ook nog kunnen aanpassen naar 3 of 4, breng ik de rest weer terug.

Wat betreft de shutters heb ik weinig keus, de kamer boven de HT-Lounge en de slaapkamer hebben ook witte shutters. Als je achter in de tuin staat zou het raar lijken als in deze kamer andere kleur shutters worden gebruikt, aangezien je de ramen van alle drie de ruimtes daar kan zien. Even over nadenken dus .... Mat grijs vind ik trouwens we erg mooi, ook voor de rest van het houtwerk. (zie voor indruk paar posts terug, heb ik aangepast).

LOL, zat ook al aan een kroonluchter te denken voor boven de tafel of van die mooie lantaarns. Die zou dan op dezelfde groep komen als de wandlampen of toch een aparte knop??  Zal er in ieder geval voor zorgen dat op die hoogte een aansluitpunt voor licht komt  ;D


Quote from: denoontje on July 31, 2011, 23:20:07
let wel op dat in een 7.1 opstelling de backs meer achter je moeten staan ipv schuin achter je......
http://www.hifi.nl/artikel_pagina4/1543/Home-Cinema-instellen-Plaatsing-luidsprekers.html

Hou daar dan wel rekening mee als je loze leidingen gaat leggen ihg je wil voorbereiden op 7.1 ;-)

Thanks!! Ga het gelijk even door lezen .... Alles ligt nog open, dus het kan nog. Als de rears echt achter me moeten staan, dan zit ik wel met kabel wat over de vloer loopt dus. Ook iets om over na te denken.

Zijn er overigens mensen die 7.1 draaien hier? Voegen die extra rears nog veel toe aan je surround beleving?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

LittleNinja

De lamp(en) boven de tafel zou ik apart schakelen.

Ik zit wel even te denken... Het hangt natuurlijk ook af van de sterkte van de spots.
Daarnaast hebben wij een ruimte met redelijk veel lichte kleuren, dus reflecteert het licht makkelijker door heel de ruimte. In jullie geval heb je het straks over een donkere ruimte die veel licht zal absorberen.

Wellicht is het handig om door iemand een lichtplan te laten schrijven/tekenen om de invloeden te bepalen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Alex Groningen

Quote from: high-q on July 31, 2011, 22:16:18
Ik heb gestudeerd in Groningen en ik werk er nu nog steeds. Misschien leuk om een keer een meet & greet te doen met andere leden van het forum uit het noorden. Zag dat je ook actief bent in het fitness/bb topic, ik train af en toe ook in Groningen bij Harimau :headbanging:

Een meet & greet ben ik altijd wel voor in. Het zal leuk zijn als we een keer kunnen afspreken met een aantal forum leden uit het noorden.
Harimau is voor mij een bekende sportschool, heb daar in het verleden getraind.

high-q

Quote from: LittleNinja on August  1, 2011, 00:23:30
De lamp(en) boven de tafel zou ik apart schakelen.

Ik zit wel even te denken... Het hangt natuurlijk ook af van de sterkte van de spots.
Daarnaast hebben wij een ruimte met redelijk veel lichte kleuren, dus reflecteert het licht makkelijker door heel de ruimte. In jullie geval heb je het straks over een donkere ruimte die veel licht zal absorberen.

Wellicht is het handig om door iemand een lichtplan te laten schrijven/tekenen om de invloeden te bepalen.


Bedankt voor het meedenken. Een lichtplan was inderdaad mooi geweest, maar ik ben bang dat ik daar nu geen tijd meer voor heb. Zoals het er nu naar uit ziet zullen deze week de lichtpunten al aangelegd worden. Ik zou het eventueel vandaag of morgen anders nog kunnen proberen bij een lampenzaak hier in de buurt, weet alleen niet hoe lang zoiets duurt om op te stellen.


Quote from: Alex Groningen on August  1, 2011, 06:55:06
Een meet & greet ben ik altijd wel voor in. Het zal leuk zijn als we een keer kunnen afspreken met een aantal forum leden uit het noorden.
Harimau is voor mij een bekende sportschool, heb daar in het verleden getraind.


Kijk, dat is mooi ... ik ken sowieso één iemand die ook wel geïnteresseerd is uit Groningen die ook mee leest :)
Naast Harimau heb ik ook een tijdje bij Hercules getraind, op zich ook een erg fijne gym.

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Xander32



Prachtige speakers die TD`s :inlove:. Maarre, tip; volgende aankoop een fatsoenlijke camera ;).
Verder veel succes en plezier met jouw verbouwplannen, ziet er op papier al erg mooi uit. En volgens mij streef jij een hoog afwerkingsniveau na;`t gaat vast prachtig worden.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Quote from: high-q on August  1, 2011, 10:24:55
Kijk, dat is mooi ... ik ken sowieso één iemand die ook wel geïnteresseerd is uit Groningen die ook mee leest :)
Naast Harimau heb ik ook een tijdje bij Hercules getraind, op zich ook een erg fijne gym.

Kijk eens , ben benieuwd wie die ander dan is. Laat me maar weten wanneer we een keer wat kunnen afspreken.
Hercules ben ik nooit geweest. Heb wel een hoop goede verhalen mogen aan horen dat dat ook een prettige sportschool moet zijn.

high-q

#91
Quote from: Xander32 on August  1, 2011, 11:10:41


Prachtige speakers die TD`s :inlove:. Maarre, tip; volgende aankoop een fatsoenlijke camera ;).
Verder veel succes en plezier met jouw verbouwplannen, ziet er op papier al erg mooi uit. En volgens mij streef jij een hoog afwerkingsniveau na;`t gaat vast prachtig worden.


Sander.

Thanks!! Ik vind de TD's zelf ook geweldig, qua uiterlijk en qua klank. Op dat laatste gebied valt er nog veel meer uit te halen. Afwerkingsniveau heeft puur te maken met de eenheid die ik in huis wil houden ;)

LOL ... weet je hoe lang die d-slr al op mijn wish-list staat?? Op één of andere manier heeft HT toch altijd een hogere prio  :angel: Zal ik toch even "iemand" moeten vragen om betere plaatjes te komen schieten.

Mauritssss .... Oh Brother, where art thou?? :laugh:

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Quote from: Alex Groningen on August  1, 2011, 11:26:03
Kijk eens , ben benieuwd wie die ander dan is. Laat me maar weten wanneer we een keer wat kunnen afspreken.
Hercules ben ik nooit geweest. Heb wel een hoop goede verhalen mogen aan horen dat dat ook een prettige sportschool moet zijn.

Maurits ... is volgens mij een beetje verlegen, want die is al een x aantal jaren langer bezig met deze ht-hobby en ook al een tijdje langer lid van dit forum  (ik weet dat je stiekem mee leest, dus waar blijft die foto van jouw ruimte voor in mijn OP???  :tongue2:)

Hercules en Harimau vind ik persoonlijk fijner dan een commerciële gym, waar mensen te lang kletsen en plekken onnodig bezet houden  ::)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Alex Groningen

Quote from: high-q on August  1, 2011, 11:42:22

Hercules en Harimau vind ik persoonlijk fijner dan een commerciële gym, waar mensen te lang kletsen en plekken onnodig bezet houden  ::)

Geef ik je helemaal gelijk in. Had het gisteren nog, 2 vrouwen van in de 50 die 2 apparaten bezet hieden en maar bleven zitten kletsen. >:(
Maar laten we maar weer on topic gaan, straks verpesten we je mooie topic nog. ;)

high-q

Ach, een beetje off topic geneuzel mag er af en toe best doorheen hoor  ;)

Gister lukte het voor geen meter. Was wat gaten aan het boren in het balkenplafond tbv de isolatie, ging al erg moeizaam met een accu boormachine. Had een stuk of 4 balken gedaan, 5 gaten van 18mm per balk. Raakte ik in de 5e balk een schroef ... PATS, vlinderboor stuk. Moest ik een nieuwe halen. Dacht ik slim te zijn door een converter te halen voor mn boorhamer met SDS, zodat ik daar verder mee kom.

Moest er ten eerste nog een nieuwe boorkop bij wat al extra geld kostte en eenmaal thuis gekomen kreeg ik dat hele ding niet op m'n machine. De schroef in de converter zat zo vast ,dat ik het op een gegeven moment maar op heb gegeven en uit frustratie de tuin maar ben gaan doen :D

Vandaag krijg ik hulp, dus ben benieuwd hoe ver we komen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

LittleNinja

Als je nog eens gefrustreerd bent.... Mijn tuin(tje) moet ook nodig aangepakt worden. :P
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Denon Focal

Erg mooi begin, ben erg benieuwd hoe dit er uit komt te zien.  :clapping:

Houd je nog rekening met een 9.1 of 11.1 setup in de toekomst. Ik moet zeggen dat ik erg goede ervaring heb met Front Height speakers en wellicht trekt je daar nu al de kabels voor.

Succes!
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

LittleNinja

Persoonlijk zou ik in jouw ( high-q ) situatie niet naar een 7.1 opstelling gaan. Laat staan nog meer speakers die alleen dienen voor kunstmatig gegenereerd effect. Er zijn tenslotte (nog) geen 9.1 of 11.1 films geproduceerd. Eerlijk gezegd verwacht ik ze ook niet.

Jouw opstelling is relatief compact ( dicht op elkaar gezet ) waardoor de 2 extra kanalen van een 7.1 opstelling wellicht niet zo zinvol zouden zijn.

Bij een langgerekte ruimte zoals die van Sonic Circle is de 7.1 opstelling veel logischer en effectvoller.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

high-q


Zo, ff korte break om de vloeistoffen aan te vullen ....


Quote from: high-q on August  2, 2011, 08:08:51
De schroef in de converter zat zo vast ,dat ik het op een gegeven moment maar op heb gegeven...


Kreeg ik net van de timmerman te horen dat, omdat het een boorkop is, de schroefdraad de andere kant op ging zodat ie tijdens het boren niet los schiet ... In plaats van dat ik hem los draaide, draaide ik hem dus alleen maar vaster .... DOH!!!  :wacko:


Quote from: LittleNinja on August  2, 2011, 08:15:34
Als je nog eens gefrustreerd bent.... Mijn tuin(tje) moet ook nodig aangepakt worden. :P


Ik vind het niet erg om te doen, verstand op 0 en lekker doorgaan  ;)


Quote from: Denon Focal on August  2, 2011, 08:20:18
Erg mooi begin, ben erg benieuwd hoe dit er uit komt te zien.  :clapping:

Houd je nog rekening met een 9.1 of 11.1 setup in de toekomst. Ik moet zeggen dat ik erg goede ervaring heb met Front Height speakers en wellicht trekt je daar nu al de kabels voor.

Succes!

Thanks!! Het idee is er, nu moet het allemaal nog gerealiseerd worden  :bigsmile:
Ik heb wel wat loze leidingen aan de achterkant, maar voor de front heights heb nog niks in gedachten. Weet ook niet of ik wel zo ver wil gaan. Wat LittleNinja ook zegt, de vorm van mijn ruimte leent zich er ook niet voor (helaas?).

Ik ga vlug verder, denk dat we vandaag behoorlijk wat meters kunnen maken. Eind van de dag zal ik wat foto's posten!

:happy:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Denon Focal

Ik denk dat juist FH in vrijwel iedere ruimte iets kan toevoegen.
Het kan geen kwaad om een leiding te leggen, gebruik je hem niet is er niets aan de hand.
Ook 7.1 zou ik wel degelijk overwegen, meer is niet altijd beter maar omdat je een redelijk grote ruimte achter de luisterpositie hebt kan het juist in jou situatie echt wat toevoegen.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks