The CinemaLounge

Started by high-q, July 18, 2011, 14:27:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Raymond187

Ik kom met de Enterprise 2. Deze heeft 8 warp core engines.  :headbanging:

WickedGame

Quote from: Raymond187 on September 26, 2014, 12:24:58
Ik kom met de Enterprise 2. Deze heeft 8 warp core engines.  :headbanging:

En dan per ongeluk toch belanden in back to the future :P

Raymond187

Tijdreizen heeft met snelheid te maken. Als je idd 10 x lichtsnelheid gaat dan zou je volgens Einstein aan het tijdreizen zijn  O0

RalphH

De volvo is een tijdreis op zich.. 360000 op de teller ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Net terug van een bruiloft, hele dag niet op het forum geweest ivm actief mee fotograferen.
Tot straks! :laugh:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Moguh, crap wilde wat lekkers meenemen van de toko. Alleen zijn die luie Indo,s hier pas om 09:30 open.  :nopompom:

Xander32

Veel plezier mannen, boeiend experiment. Ben benieuwd.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

denoontje

We zijn weer eens aan het proberen te meten...de sub of wij doen weer raar

high-q

Inmiddels klaar met de M&G en ons boeiende meet-experiment. De conclusie laat ik over aan de expert(s) en de gast die er vandaag voor het eerst bij was. Ik heb het in ieder geval ontzettend naar mijn zin gehad, de tijd ging zoals gewoonlijk weer veel te snel voorbij.

Jongens bedankt! :thumbs-up:   

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

denoontje

+10

Gezellige middagen het hoge noorden....snel teruggereden in de volvo!

Ja conclusie: hij staat terug op dezelfde plek...wat moeten we erover roepen ;-)

Lekker geouwehoerd, geschoven met sub, lekker even lunchen in de tuin en dan een leuke feel good mannenmovie...
Blijft een geweldige ruimte met dito speakers (al zijn het geen WB's  ;-P )

Volgende is weer in het zuiden.

RalphH

Was weer een zeer gezellige dag heren!
Lang niet gedaan/geluisterd wat de bedoeling was, maar de tijd vliegt ook zo. Deze keer in iedergeval een volledige film afgerond :thumbs-up:.

Sub staat idd weer op dezelfde plek, maar wel gedraaid, en dat is met zo'n bakbeest al met al toch weer een verplaatsing met positief resultaat.
Conclusie --> ooit een tactisch geplaatst 2e subje erbij om wat dipjes op te vangen. Wat goeie EQ op de receiver zou ook mooi zijn, wellicht kunnen er wat piekjes af zodat de nagalm in het laag wat afneemt. Die is vooral op de plekken naast de hotspot, wat too much.

Bedankt weer voor de gastvrijheid high-q en tot de volgende keer!

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Bedankt voor de gastvrijheid Q. Leuk je ontmoet te hebben. En leuk om Tuur en Ralph ook weer te zien   :thumbs-up:

Het was zeker gezellig. Heb me goed vermaakt.

Prachtige ruimte heb je Q. Klinkt ook top. Wat Ralph zegt. Een kleine sub erbij die iig tot 25hz kan. Zo'n SB2000 ofzo 2e hands vinden. Is maar 400 euro ofzo. Deze is vrij klein en zou achter de linker rear kunnen. Of was er een andere plek?

Ralph hoeft iig deze week niet te sporten die heeft elke x die sub verplaatst :D 


high-q

Quote from: denoontje on September 27, 2014, 22:36:05
+10

Gezellige middagen het hoge noorden....snel teruggereden in de volvo!

Ja conclusie: hij staat terug op dezelfde plek...wat moeten we erover roepen ;-)

Lekker geouwehoerd, geschoven met sub, lekker even lunchen in de tuin en dan een leuke feel good mannenmovie...
Blijft een geweldige ruimte met dito speakers (al zijn het geen WB's  ;-P )

Volgende is weer in het zuiden.

Conclusie waarom de sub weer op dezelfde plek staat en wat het probleem was dat nog een keer aangepakt moet worden. De posts van Ralph en Raymond vullen het al een beetje aan. Uiteindelijk op de luisterplek toch nog een dip bij 30Hz die we ook met met eq niet weg krijgen en wellicht alleen is op te lossen met een tweede sub.

Als je hem nog kunt vinden is het origineel ook de moeite van het kijken wel waard http://www.imdb.com/title/tt0414852/?ref_=fn_al_tt_6

Bedankt voor het compliment, het blijft echt een luxe en we hebben alle vier wel geluk gehad met onze vrouwen op dat gebied!
Volgende keer in het zuiden is prima! Moeten we dan nog even geduld hebben met je evt upgrades? ;)


Quote from: RalphH on September 28, 2014, 19:44:08
Was weer een zeer gezellige dag heren!
Lang niet gedaan/geluisterd wat de bedoeling was, maar de tijd vliegt ook zo. Deze keer in iedergeval een volledige film afgerond :thumbs-up:.

Sub staat idd weer op dezelfde plek, maar wel gedraaid, en dat is met zo'n bakbeest al met al toch weer een verplaatsing met positief resultaat.
Conclusie --> ooit een tactisch geplaatst 2e subje erbij om wat dipjes op te vangen. Wat goeie EQ op de receiver zou ook mooi zijn, wellicht kunnen er wat piekjes af zodat de nagalm in het laag wat afneemt. Die is vooral op de plekken naast de hotspot, wat too much.

Bedankt weer voor de gastvrijheid high-q en tot de volgende keer!

Het blijft altijd een puzzel met die sub vwb plaatsing en afstellen. We zijn in ieder geval weer tot nieuwe inzichten gekomen, waarvoor dank! Ik moet nog wel even wennen aan de nieuwe instellingen, vooral omdat we het volume alle kanalen flink naar beneden hebben gezet. Merk nu dat ik met film kijken het volume een stuk verder open moet draaien. Zit eraan te denken om de volumes van de kanalen weer wat op te krikken en de verhouding hetzelfde te houden.

Het probleem was deze keer ook weer keuze: Wat gaan we wel of niet doen en welke film gaan we kijken? ;D

Ik heb gister (die rotfilm ;)) TF4 gekeken en het viel me inderdaad op dat de nagalm in het laag flink is toegenomen, ik had zelfs weer even een trillende deur. Wat ik trouwens niet helemaal begreep: alle speakers stonden voorheen op Large en sub had ik op Present gezet in het Arcam menu. Dan moet de sub toch gewoon output krijgen?

Ik zal eens kijken naar een tweede subje binnenkort. Maar voor het zo ver is moet ik me toch echt meer in de sub materie gaan verdiepen of straks toch maar voor die Trinnov PC gaan ;D

Quote from: Raymond187 on September 29, 2014, 07:31:26
Bedankt voor de gastvrijheid Q. Leuk je ontmoet te hebben. En leuk om Tuur en Ralph ook weer te zien   :thumbs-up:

Het was zeker gezellig. Heb me goed vermaakt.

Prachtige ruimte heb je Q. Klinkt ook top. Wat Ralph zegt. Een kleine sub erbij die iig tot 25hz kan. Zo'n SB2000 ofzo 2e hands vinden. Is maar 400 euro ofzo. Deze is vrij klein en zou achter de linker rear kunnen. Of was er een andere plek?

Ralph hoeft iig deze week niet te sporten die heeft elke x die sub verplaatst :D 

Yes, eindelijk maar toch was het gelukt. Ben blij om te lezen dat je het naar je zin hebt gehad. Wat ik erg leuk en herkenbaar vond om te horen, was je zoektocht naar de sound die jou aanspreekt en de speakers dit geluid geven. Ook natuurlijk het "probleem" met een projector en scherm in jullie woonkamer. Misschien is het een idee om even te wachten op de short throw laser projectoren.

Voor wat betreft de sub denk ik dat ik deze op de plek zet waar nu de grote witte bloempot staat, achter de rechter rear en dan helemaal in de hoek.

Lijkt me in ieder geval leuk (om alleen voor het eten al) jouw kant een keer op te komen. Dan komt deze dikke zwetende man wel met de porsche, neemt ie gelijk een kip mee voor je vrouw :laugh:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Feitje. Jullie zijn meer dan welkom  :thumbs-up:

En tja....mijn setje valt wel in het niets bij jullie HTs  :nopompom:

Maar zou wel willen testen met een 2e sub erbij en ene plek vinden waar hij kan staan, zodat ik vanaf 20hz ook iets merk op de luisterplek.

Die short trow laser shizzle is nieuw en prijs technisch niet relax. Volgens mij kan je voor 1000e totaal al klaar zijn met een projector en scherm. Kunnen we iig kijken of we het waard vinden om meer geld uit te geven.

Nadeel is ook de hoogte van onze huiskamer. Stroom punt voor de projector zit in het plafond. We hebben geen lampen hangen dus scheelt weer een stroomkabel. Alleen HDMI naar de receiver.

RalphH

Quote from: high-q on September 29, 2014, 09:41:31
Conclusie waarom de sub weer op dezelfde plek staat en wat het probleem was dat nog een keer aangepakt moet worden.

"dezelfde" hè  ;). Kwartslag gedraaid en dat maakte zeker uit in de output op de sweetspot.

Quote
Voor wat betreft de sub denk ik dat ik deze op de plek zet waar nu de grote witte bloempot staat, achter de rechter rear en dan helemaal in de hoek.

Daar had ie op 30 Hz minder output dan achter de linker achterspeaker.


Quote from: high-q on September 29, 2014, 09:41:31
Ik heb gister (die rotfilm ;)) TF4 gekeken en het viel me inderdaad op dat de nagalm in het laag flink is toegenomen, ik had zelfs weer even een trillende deur. Wat ik trouwens niet helemaal begreep: alle speakers stonden voorheen op Large en sub had ik op Present gezet in het Arcam menu. Dan moet de sub toch gewoon output krijgen?

Met al je speakers op "large" gaat al het laag wat naar je speakers gaat (de 5.), ook echt naar die 5 speakers zonder gebruik van crossover en sub. Dus ook het sublaag.
Kan daarnaast overigens best dat de sub wat te hard staat, gewoon ff wat zachter zetten.

Speakerlevels zou je idd nog wat aan kunnen passen, maar maakt an sich natuurlijk niet uit dat je je receiver nu wat harder moet zetten. Fronts stonden initieel op +6dB ofzo. Nu op 0dB.
Center wordt nu wel heel erg gemind (-8?)


Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Quote from: RalphH on September 29, 2014, 12:47:46
"dezelfde" hè  ;). Kwartslag gedraaid en dat maakte zeker uit in de output op de sweetspot.

Yes, goede aanvulling.

Quote from: RalphH on September 29, 2014, 12:47:46
Daar had ie op 30 Hz minder output dan achter de linker achterspeaker.

Hmmm, is niet zo goed voor m'n feng shui. Vind het er nu al niet uit zien hoe de sub staat, laat staan als er nog eentje bij moet komen op de genoemde plek :nopompom:
Maar ja, het gaat uiteindelijk om het geluid.

Quote from: RalphH on September 29, 2014, 12:47:46
Met al je speakers op "large" gaat al het laag wat naar je speakers gaat (de 5.), ook echt naar die 5 speakers zonder gebruik van crossover en sub. Dus ook het sublaag.
Kan daarnaast overigens best dat de sub wat te hard staat, gewoon ff wat zachter zetten.

Was ik me niet van bewust, dacht dat het naar beiden ging en niet dat de speaker grootte de andere settings overruled.
Ik heb gister wat aan de gain knop zitten draaien. Staat nu ergens tussen 9 en 10 o'clock.

Quote from: RalphH on September 29, 2014, 12:47:46
Speakerlevels zou je idd nog wat aan kunnen passen, maar maakt an sich natuurlijk niet uit dat je je receiver nu wat harder moet zetten. Fronts stonden initieel op +6dB ofzo. Nu op 0dB.
Center wordt nu wel heel erg gemind (-8?)

Correct, de center hebben we een heel stuk terug moeten zetten qua volume.
Bedankt voor de tips!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Quote from: Raymond187 on September 29, 2014, 12:16:13
Feitje. Jullie zijn meer dan welkom  :thumbs-up:

En tja....mijn setje valt wel in het niets bij jullie HTs  :nopompom:

Maar zou wel willen testen met een 2e sub erbij en ene plek vinden waar hij kan staan, zodat ik vanaf 20hz ook iets merk op de luisterplek.

Die short trow laser shizzle is nieuw en prijs technisch niet relax. Volgens mij kan je voor 1000e totaal al klaar zijn met een projector en scherm. Kunnen we iig kijken of we het waard vinden om meer geld uit te geven.

Nadeel is ook de hoogte van onze huiskamer. Stroom punt voor de projector zit in het plafond. We hebben geen lampen hangen dus scheelt weer een stroomkabel. Alleen HDMI naar de receiver.

Voor mij hoeft het niet altijd alleen om de set te gaan. Ik vind het veel belangrijker dat je een klik hebt met de mensen met wie je af spreekt en dat je het over een gezamenlijke passie kunt hebben en met elkaar mee kunt denken.

Praktisch gezien leek het me voor jou een ideale oplossing, maar je hebt wel een punt met dat het nog nieuw is. Hoe bedoel je trouwens "kijken of jullie het waard vinden om meer geld uit te geven"? Specifiek in jouw ruimte of uberhaupt ergens met je vrouw kijken wat ze ervan vindt?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Gezellige dag gehad dus met z'n allen in het hoge noorden :)
Wel jammer dat ik er niet bij kon zijn. Na de week ervoor met 102-56 thuis te hebben gewonnen. Hebben we dit keer met 38-78 gewonnen in een uitwedstrijd. We zijn dus goed begonnen aan het seizoen. Hoop dat de volgende M&G in een weekend valt dat ik met High-q mee kan die kant op. Lijkt me heel gezellig.

@Raymond: Wat zou je halen bij de indo toko? Spekkoek?   :wub:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Raymond187

Quote from: high-q on September 29, 2014, 13:47:55
Voor mij hoeft het niet altijd alleen om de set te gaan. Ik vind het veel belangrijker dat je een klik hebt met de mensen met wie je af spreekt en dat je het over een gezamenlijke passie kunt hebben en met elkaar mee kunt denken.

Praktisch gezien leek het me voor jou een ideale oplossing, maar je hebt wel een punt met dat het nog nieuw is. Hoe bedoel je trouwens "kijken of jullie het waard vinden om meer geld uit te geven"? Specifiek in jouw ruimte of uberhaupt ergens met je vrouw kijken wat ze ervan vindt?
Nou als we eerst instap PJ + scherm kopen van zeg 1K. Als dat zo goed bevalt dan kunnen we verder sparen voor betere apparatuur.

Quote@Raymond: Wat zou je halen bij de indo toko? Spekkoek?
Nahh geen spekkoek. Wilde risolles, pastei oid meenemen.

denoontje

Niet 1k ga wel voor 4k:P

Raymond187

En dan joeptjoep filmpjes kijken  :D

high-q

Quote from: larzie on September 29, 2014, 21:53:46
Hoop dat de volgende M&G in een weekend valt dat ik met High-q mee kan die kant op. Lijkt me heel gezellig.

Das een best verschil in score. Als het zo door blijft gaan kan je vast wel een keer skippen ;D
We kunnen binnenkort wel wat plannen denk ik. Is ergens in november een mogelijkheid? December is voor mij geen optie.

Quote from: Raymond187 on September 30, 2014, 08:31:00
Nou als we eerst instap PJ + scherm kopen van zeg 1K. Als dat zo goed bevalt dan kunnen we verder sparen voor betere apparatuur.

Skip instap pj, haal dan een iets oudere mid/top model tweedehands. Leg je iets meer bij, maar krijg je wel meer terug.
Of misschien juist alleen eerst focussen op de speakers voordat je een pj aanschaft

Quote from: denoontje on September 30, 2014, 08:38:45
Niet 1k ga wel voor 4k:P

Als je naar 4k gaat kom ik dat graag bij je bekijken 8)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

2e hands voor ~700e heb je toch wel een leuke PJ?