Focal 826v wegdoen, maar wat in de plaats ?

Started by johanbicke, July 16, 2011, 09:17:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

johanbicke

tsja...zoals ik reeds gezegd heb, ben ik nieuw in de audio wereld, heb niet veel referenties  ::)
ik kan alleen maar zeggen dat voor mij, mijn combi Focal 826 op NAD niet slecht klinkt, dus dat is niet de
reden waarom ik ze wegdoe.
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

rallufff

Quote from: johanbicke on July 19, 2011, 22:29:48
Het eerste 'probleem' is nu mijn Focals verkocht krijgen, en afhankelijk van hetgeen ik er voor kan krijgen,
zal mijn keuze voor volgende speakers bepalen.

Gelukkig heb je je Focal CC 800V al wel ''verkocht''  ;).
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

johanbicke

ja  :P nu de rest nog, maar bitter weinig reactie momenteel  :o
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

RonK.

Quote from: johanbicke on July 16, 2011, 13:28:49
ik zou ook ni weten hoe ik het geluid zou moeten omschrijven. Het is mijn eerste stap in de "betere" audio wereld :-)
Combinatie van mijn NAD765HD met mijn Focals klinkt naar mijn smaak zeker niet slecht. Echter vind ik mijn Focals
wat groot  ::)




Bose Acoustimass 5

Ghanzzzzz

Ik denk erover om mijn Sonics Oumnia te verkopen, aangezien ik nu mjn droomspeakers (binnen budget) heb gezien.
Geweldig klinkende, relatief kleine zuilen!
Eventueel een optie?

RonK.

Quote from: Ghanzzzzz on July 19, 2011, 23:24:20
Ik denk erover om mijn Sonics Oumnia te verkopen, aangezien ik nu mjn droomspeakers (binnen budget) heb gezien.
Geweldig klinkende, relatief kleine zuilen!
Eventueel een optie?


Mooie speakers, wat komt er voor in de plaats ?

FDLARRY

Quote from: Ghanzzzzz on July 19, 2011, 23:24:20
Ik denk erover om mijn Sonics Oumnia te verkopen, aangezien ik nu mjn droomspeakers (binnen budget) heb gezien.
Geweldig klinkende, relatief kleine zuilen!
Eventueel een optie?
En welke zijn dat dan?
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Ghanzzzzz

Quote from: RonK. on July 19, 2011, 23:27:46

Mooie speakers, wat komt er voor in de plaats ?

Nog niets definitiefs eigenlijk. Het ligt nog te open om vooruit te lopen om op de feiten vooruit te lopen :)
Maar ik zo toch erg graag eens de Audio Physic Tempo's willen kopen

FDLARRY

Quote from: Ghanzzzzz on July 19, 2011, 23:33:08
Nog niets definitiefs eigenlijk. Het ligt nog te open om vooruit te lopen om op de feiten vooruit te lopen :)
Maar ik zo toch erg graag eens de Audio Physic Tempo's willen kopen
Nice, ik vind deze ook erg mooi:

Audio Physic Scorpio 25

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Softpower

Ik ben erg fan van de pm1 monitor van B&W. Komen zeer dicht in de buurt van 805di van b&w voor ongeveer de helft van het geld. Daarnaast is het echt een kleine monitor met een zeer elegant voorkomen. Ik denk dat er maar weinig monitoren van deze grote kunnen tippen aan het geluid.. Ze zijn alleen wat prijziger dan een cm8. Maar wat mij betreft het verschil in Euros dubbel en dwars waard. En helaas nog niet 2e hands te koop. Ze zijn net een maand uit.
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

FDLARRY

idd erg fraai, maar hebben deze niet toch het typische B&W geluid, mijn ervaring met de focals tov de B&W was een enorm verschil in soort geluid, en als je de Focal zijn geluid waardeerd dan kon de B&W wel eens tegenvallen,
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

rallufff

Ik denk dat er bij de focal geen tussenweg is... je vindt ze wel of niet mooi.

Ik moet eerlijk zeggen... Ik moest er ff aan wennen in het begin maar met die lange zwarte kap aan de voorkant vind ik deze speaker zeker goed staan in mijn woonkamer.

Zonder de kap komen ze druk en schreeuwerig over.

Fototje van de Focal site  8).

| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

Softpower

Quote from: FDLARRY on July 20, 2011, 00:05:30
idd erg fraai, maar hebben deze niet toch het typische B&W geluid, mijn ervaring met de focals tov de B&W was een enorm verschil in soort geluid, en als je de Focal zijn geluid waardeerd dan kon de B&W wel eens tegenvallen,

Hoe hoger je in de range komt bij b&w des minder wollig het geluid wordt.. Eigenlijk is vanaf de pm1 het wollige er echt vanaf. Ze zijn wel wat minder upfront.. Maar goed ik vind dat daardoor er meer evenwicht is.. Zoals je zegt ieder zijn smaak. Maar je kunt niet alle speakers van b&w over 1 kam scheren. De 800di serie (en ook de pm1) is wezenlijk anders dan de cm/600/xt


En voor de ts is luisteren het devies! Wij zijn slechts stuurlui die aan wal staan ;)
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

FDLARRY

Quote from: rallufff on July 20, 2011, 00:08:56
Ik denk dat er bij de focal geen tussenweg is... je vindt hem wel of niet mooi.

Ik moet eerlijk zeggen... Ik moest er ff aan wennen in het begin maar met die lange zwarte kap aan de voorkant vind ik deze speaker zeker goed staan in mijn woonkamer.

Zonder de kap komen ze druk en schreeuwerig over.

Fototje van de Focal site  8).


Is ook zo, ik heb de MA GS20, ik vind ze mooi, ik heb mensen over de vloer gehad die ze afzichtelijk vinden. Helaas ben je ook nog eens gebonden aan een budget, anders had ik ook veeeel mooiere speakers gehad, wat dacht je van deze, zo mooi.

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

FDLARRY

Quote from: Softpower on July 20, 2011, 00:16:55
Hoe hoger je in de range komt bij b&w des minder wollig het geluid wordt.. Eigenlijk is vanaf de pm1 het wollige er echt vanaf. Ze zijn wel wat minder upfront.. Maar goed ik vind dat daardoor er meer evenwicht is.. Zoals je zegt ieder zijn smaak. Maar je kunt niet alle speakers van b&w over 1 kam scheren. De 800di serie (en ook de pm1) is wezenlijk anders dan de cm/600/xt


En voor de ts is luisteren het devies! Wij zijn slechts stuurlui die aan wal staan ;)
Als ik de kans krijg zal ik ze zeker eens gaan luisteren, ik vind ze erg mooi, als ze ook nog eens klinken. ;D
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

FeaR1986

Quote from: rallufff on July 20, 2011, 00:08:56
Zonder de kap komen ze druk en schreeuwerig over.

En dan heb jij nog de V-serie waar de woofers en de middentoners gewoon egaal donker grijs zijn. De W-serie komt nog drukker over door het gespikkelde van de woofers. Al heeft de 826W dan weer als punt dat de kast wel in Satin Black of Satin Red is en dus zonder houtnerf wat weer iets minder druk over komt. Maar moet zeggen dat ik alle Focals die ik gezien en gehoord heb met stofkap mooier vind, zonder zijn ze een stuk minder.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

johanbicke

Quote from: rallufff on July 20, 2011, 00:08:56
Ik moet eerlijk zeggen... Ik moest er ff aan wennen in het begin maar met die lange zwarte kap aan de voorkant vind ik deze speaker zeker goed staan in mijn woonkamer.
Zonder de kap komen ze druk en schreeuwerig over.

Je hebt gelijk, bij mij staan ze ook met kap op te spelen. Dacht eerst zonder, maar met kap zijn ze iets minder opvallend ;D

Voor de rest zou ik iedereen willen bedanken voor de fantastisch mooie speakers, die hier zijn voorbijgekomen (zoals die AP  :D)
maar spijtig genoeg VER boven mijn budget

Wat de klank betreft, ik heb hier eens iemand over de vloer gehad (primare + b&w) en die vond mijn Focals rommelig in het laag
Dus zo zie je maar, iedereen heeft zijn idee  :D
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Ghanzzzzz

Wat is het budget als ik vragen mag? (of kijk ik erover heen?)



Mooi compact met 16,5cm bij 16,5cm bij 95cm
Review: http://www.hifi-forum.de/viewthread-100-1443.html

johanbicke

Het budget is afhankelijk van wat ik voor mijn Focals krijg.
Dus zolang deze niet verkocht zijn, kan ik ook niet verder.

Ik heb in de verkoop : 2 * Focal 826v + center 800 (deze is verkocht)

Ik wil wel een klein beetje 'opleggen' maar liefst niet teveel
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Ghanzzzzz

Mogelijk dat de Sonics dan aardig in de buurt van je budget komen..
Bovenstaande zijn in nieuwstaat en mogen voor 725,- van eigenaar wisselen. Mocht je er interesse inhebben, mag je me natuurlijk altijd een berichtje sturen of lekker ff komen luisteren (in Twente)

johanbicke

hey, bedankt voor het aanbod, maar jammer genoeg niet mijn kleur...zoek blash ash/of anders zwart hoogglans
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Ghanzzzzz

Helaas dan :D

Wat denk ik ook een erg mooie optie voor jou kan zijn is de Audio Physic Yara (II).
Vind het voor het geld echt geweldig mooi klinkende luidsprekers! Staat nog een zwarte set op Marktplaats: http://link.marktplaats.nl/458061080

johanbicke

Zijn inderdaad ook speakers waar ik momenteel naar zit te kijken, en hier op het forum staat ook een setje te koop, in zwarte hoogglans  ;D

echter, ik stel mij de vraag over de hoeveelheid laag die ze kunnen produceren. Ik heb ze een paar jaar geleden gehoord bij Alpha High-End
in Antwerpen, en ik vond ze wel mooi klinken, maar miste een beetje laag...
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Ghanzzzzz

Daar kan ik inkomen..
Blijft toch lastig om een relatief kleine luidspreker te vinden met een verbluffend laag.
Op den duur een subje geen mogelijkheid?

johanbicke

Ik heb hier al een HTK (= huis, tuin en keuken  :D) -subje staan
maar dat staat inderdaad op de planning  :D
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5