10 mei en 11 mei Forum update SMF 1.1.x --> SMF 2.0, forum offline.

Started by Jeroen de Waal, July 14, 2011, 16:06:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jeroen de Waal

Beste,

Zoals enkele of velen misschien wel weten is er een nieuwe update beschikbaar van de door ons gebruikte forumsoftware. Momenteel gebruiken wij de nieuwste 1.1.x versie en gaan updaten naar versie 2.0
Wij willen jullie op de hoogte houden over de ontwikkelingen daarvan.

Momenteel zijn we druk aan het testen in een veilige testomgeving. Nadat dit proces is afgerond zullen we de forumsoftware updaten.
Hierbij wordt de gehele datastructuur herzien en waar nodig hersteld cq. verbeterd.

Omdat wij willen dat jullie een (hopelijk) nog betere htforum beleving ervaren zal het forum in de nabije toekomst voor 2 dagen offline gaan.
We zullen tijdig in dit topic laten weten op welke datum de update gaat gebeuren.


Jeroen.

Edit: donderdag 10 mei en vrijdag 11 mei vind de upgrade plaats. Het forum is die 2 dagen niet bereikbaar. In de loop van zaterdag moet het forum weer werken.

Edit: ik heb de zoekfunctie hersteld. Als je nu in een topic zit en in het zoekveld rechtsbovenin een opdracht geeft dan wordt er gezocht in het topic waar je op dat moment bent.

Edit: Page dropdown verwijderd. Deze optie is nu tevens niet aanwezig in een topic. Ik kijk nog naar een oplossing.

Edit: negeren van topics is nu mogelijk in het ongelezen berichten overzicht.

Edit: Youtube is terug. Het is nu niet meer nodig om de youtube-knop in het replyvenster te gebruiken. Enkel de url in een reactie/post plaatsen is voldoende.

VlisChris

Zomaar een vraagje, maar wat gaan wij als gebruikers merken van deze update? Of is dit vooral voor beheer een upgrade?
Niet dat het me voor de rest uitmaakt hoor, vermaak me zo ook wel op het forum ;)
PS: als ik mag kiezen: mag het ergens komende week gebeuren? Dan heb ik toch geen tijd om te forummen :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

fugazi_2009

Quote from: Christiaan S on July 14, 2011, 16:43:19
Zomaar een vraagje, maar wat gaan wij als gebruikers merken van deze update? Of is dit vooral voor beheer een upgrade?

Voor beheer zijn er inderdad een hoop nieuwe dingen. Maar voor ons als gebruikers zijn de performance verbeteringen erg handig. Die zijn op verschillende gebieden gebeurd, bijvoorbeeld:


  • File based caching for a performance increase on all forums regardless of whether an accelerator is installed.
  • Mail queuing system to stagger the sending of emails to improve performance on large forums.

Verder een WYSIWYG editor voor het maken van je posts, zodat je nog minder van de BBC codes hoeft te weten om je post er een beetje fatsoenlijk uit te laten zien.

Ik verwacht ook dat het nieuwe forum wat beter met de nieuwste browser kan omgaan, hoewel dat momenteel volgens mij voor het grootste gedeelte wel door Jeroen al in de huidige versie is gefixed.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Jeroen de Waal

@Christiaan: We zullen nog een topic aanmaken wanneer de update is uitgevoerd met daarin de onderdelen die veranderd zijn.

Kort gezegd zijn er voor ons admins een hoop dingen veranderd wat het voor ons gemakkelijker en overzichtelijker gaat houden qua beheer.

Jij en de andere leden zullen voornamelijk veranderingen zien qua snelheid en bijvoorbeeld de mogelijkheid om topics waar je ooit in gereageerd hebt te "unfollowen" zodat deze topics niet meer in je ongelezen berichten verschijnen. Een optie waar veel mensen blij mee zullen zijn.

Een andere "grote" verandering is dat je veel meer mogelijkheden krijgt bij je prive-berichten. Zo kan je regels gaan toepassen op binnenkomende berichten en daar labels aan toewijzen. Ongeveer net zoals dat nu mogelijk is in verscheidene mailprogramma's.

Zo zijn er nog meer wijzigingen maar daar later meer over!

En nee volgende week is iets te nabij ;-)


Jeroen.

VlisChris

Ben benieuwd :)
Dat unfollowen klinkt veelbelovend. Daar ga je veel vrienden mee maken ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

ArnoldV

#5
Mochten jullie trouwens SMF een keer zat zijn, ik heb een Invision Power Board Lifetime licence over die ik dan graag zou doneren: http://www.invisionpower.com

Lifetime license wordt niet meer aangeboden door Invision zelf, en bied onder andere onbeperkte lifetime support, waar huidige licenties daar extra voor betaald moet worden na 6 maanden.
Quote
You currently own one of our legacy Invision Power Board licenses. IPS will continue to honor the terms of your legacy license.

- Access to technical support tickets at no cost
- Access to updates to Invision Power Board at no cost

Je kan eenvoudig van SMF overstappen:
http://www.invisionpower.com/suite/convert.php

Dan zal ik er deze skin ook bij doen (of andere naar keuze) http://community.invisionpower.com/files/file/4375-pulse-1-premium-theme-on-ips/

Jeroen de Waal

Bedankt voor je input. Ik zal dit in de groep opnemen.

Ter info voor de rest: Update is momenteel nog "on hold" vanwege uitgebreid testen en mogelijkheden bekijken om het forum een "andere dimensie" te geven.


Jeroen.

Jeroen de Waal

Donderdag 10 mei en vrijdag 11 mei vind de upgrade plaats. Het forum is die 2 dagen niet bereikbaar. In de loop van zaterdag moet het forum weer werken.


Jeroen.

Kjelt

Twee dagen geen forum  :o ik zal de huisarts eens vragen of er een middeltje bestaat om dat te overleven.

Jeroen de Waal

Quote from: Kjelt on April  6, 2012, 20:20:28
Twee dagen geen forum  :o ik zal de huisarts eens vragen of er een middeltje bestaat om dat te overleven.

Hou er vooral rekening mee dat je productiviteit op je werk niet verdacht is bij de baas. Je zou maar ineens zoveel meer werk verrichten omdat je niet op het forum kan zijn.  ;D


Jeroen.

Kingpin

Quote from: GS2K1 on November 15, 2011, 10:03:48
Mochten jullie trouwens SMF een keer zat zijn, ik heb een Invision Power Board Lifetime licence over die ik dan graag zou doneren: http://www.invisionpower.com

Lifetime license wordt niet meer aangeboden door Invision zelf, en bied onder andere onbeperkte lifetime support, waar huidige licenties daar extra voor betaald moet worden na 6 maanden.
Je kan eenvoudig van SMF overstappen:
http://www.invisionpower.com/suite/convert.php

Dan zal ik er deze skin ook bij doen (of andere naar keuze) http://community.invisionpower.com/files/file/4375-pulse-1-premium-theme-on-ips/

Ziet er goed uit ook de layout is beduidend beter dan de standaard smf vind ik.
Nooit mee gewerkt dus kan er weinig over zeggen dan dat ik alleen met SMF, PhpBB, MyBB en VBulletin heb gewerkt.
Van de free forums vind ik myBB de betere, ook vanwege de goede ondersteuning en de community.

De optie "unfollowen" die jullie misschien doorvoeren in smf zal zekere welkom zijn.
Suc6 met upgraden.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

qinq

Blijft de ondersteuning voor tapatalk in de nieuwe software?

Jeroen de Waal


Erik

2 dagen dat overleef ik nooit ;D

Succes mannen hopelijk valt het toch mee en niet tegen :)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Quote from: Erik on April  7, 2012, 00:28:32
2 dagen dat overleef ik nooit ;D

Succes mannen hopelijk valt het toch mee en niet tegen :)

Heb je 2 dagen de tijd om negatieve Apple berichten op te zoeken en te verzamelen :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

Quote from: Christiaan S on April  7, 2012, 02:37:10
Heb je 2 dagen de tijd om negatieve Apple berichten op te zoeken en te verzamelen :P
Hm goed idee Chris bedankt ga ik doen, moet toch wat met die vrijgevallen vrije tijd. Eens kijken of we hier en daar een paar kasten kunnen vol krijgen  :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Lol.
Veel plezier alvast met de vast happende reacties :p
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

maxtrash

Quote from: Jeroen de Waal on July 14, 2011, 17:27:12
Jij en de andere leden zullen voornamelijk veranderingen zien qua snelheid en bijvoorbeeld de mogelijkheid om topics waar je ooit in gereageerd hebt te "unfollowen" zodat deze topics niet meer in je ongelezen berichten verschijnen. Een optie waar veel mensen blij mee zullen zijn.
|
absoluut top, eigenlijk een van de weinige features die ik echt mis

StefaanD

Quote from: Jeroen de Waal on July 14, 2011, 16:06:20
Momenteel zijn we druk aan het testen in een veilige testomgeving. Nadat dit proces is afgerond zullen we de forumsoftware updaten.
Hierbij wordt de gehele datastructuur herzien en waar nodig hersteld cq. verbeterd.

Denk dat hierin inderdaad serieus wat testwerk zit, aangezien htforum toch wat custom code bevat zoals de Showcase en vast nog wat andere dingen ook.

Jeroen de Waal

Er is ook al serieus behoorlijk wat testwerk gedaan ;-)


Jeroen.

skyfox

Succes gewenst met de upgrade! Goeie tip van de productiviteit, ik zal erop letten  :hehe:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

fugazi_2009

Quote from: StefaanD on April  7, 2012, 18:29:25
Denk dat hierin inderdaad serieus wat testwerk zit, aangezien htforum toch wat custom code bevat zoals de Showcase en vast nog wat andere dingen ook.

Showcase staat helemaal los van het forum, dus dat zit elkaar niet in de weg.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Ejorne

Mooi, een unfollow functie... Straks eindelijk 'verlost' van het welk horloge heb jij topic...  :worship: Op zich niet zo'n heel groot probleem hoor maar horloges interesseren me niet heel erg. Wel een keer een reactie geplaatst en dat topic is zo populair geworden dat ik vrijwel elke dag wel een vermelding in nieuwe reacties op mijn berichten krijg.

Ik heb dat topic 'verminkt' door mijn reacties te verwijderen, zodoende geen updates meer te krijgen in nieuwe reacties op mijn berichten. Maar helaas werkte dat niet... Ik hoop dat de unfollow straks dan wel werkt omdat ik geen berichten meer in het topic heb staan...

Zou de lag die nog af en toe aanwezig is straks ook tot het verleden behoren?


PuNkEnStEiN

Quote from: Kjelt on April  6, 2012, 20:20:28
Twee dagen geen forum  :o ik zal de huisarts eens vragen of er een middeltje bestaat om dat te overleven.
Dat middeltje bestaat inderdaad! :pompom:

Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Madhouse

Morgen gaat het gebeuren, dan sluit Jeroen zich 2 dagen op :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub