Is van elke dvda een sacd te krijgen en omgekeerd?

Started by Erik, October 31, 2003, 17:50:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Grappig nooit bij stilgestaan omdat ik geen speler heb. Maar binnenkort zal er toch een beestje komen die allebei afspeelt.
Vandaag stond ik de mediamarkt bij de dvda's te kijken naar ELO. Toen dacht ik ineens waarom de dvda kopen? Waarom niet de sacd versie kopen? Bestaat die eigenlijk wel? Welke versie zou beter klinken.
Ik zie wel foto's op de hoes van een concert, maar staat er dan ook meteen bijbehorende video op?

Tja dat zijn dus de nadelen die je krijgt als je ineens wel beide formaten aankan. ;D
Wat is jullie ervaring, tot zover begreep ik dat dvda de voorkeur krijgt indien mogelijk.

Of kiezen jullie bij concert opnamen gewoon voor een dvd met dd of dts 5.1 geluid. onder het motto het oog wil ook wat.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Scarp

Volgens mij zijn er maar weinig titels die op zowel dvd-a als sacd uitkomen. De keuze voor het formaat zal waarschijnlijk wel liggen aan de voorkeur van de maatschappij. Zo zal een sony label nooit dvd-a uitbrengen.

Is van Pink Floyd niet The Dark Side of the Moon op beide formaten uitgebracht?

Starred

Tubular Bells van Mike Oldfield is zowel op SACD als DVD-a.

Volgens reviews is de SACD net iets mooier