macbook of macmini?

Started by atie, July 12, 2011, 21:09:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

atie

Me afvragend of ,er van uitgaande dat mijn huidige Metrum dac(s) voldoende ontjittert(en),er  nog enige meerwaarde te behalen zou zijn uit de zg jittervrije oplossing USB-asynch.converter, waarbij ik dacht aan de V link, kwam ik deze link tegen:
http://www.computeraudiophile.com/content/Very-Shocked-Mac-Mini., waarin wordt beweerd dat de Macmini betere audiofiele prestaties heeft dan een Macmini...

Daar ik geen verstand heb van geluidskaarten etc, en ook niet goed zou weten waarom er een verschil zou moeten/kunnen bestaan leg ik die vraag aan jullie voor.


Ik kan het me eigenlijk niet goed voorstellen.

(Eerder hoorde ik zelf geen enkel verschil tussen de MacBook via WIFI-Airport Express-optisch, vs direkt via de optische uitgang van de MB, cq.USB uitgang, allen via dezelfde DAC.Een andere dan de Metrum destijds, weliswaar.)

Iemand ervaring hiermee, dat "verschil" tussen Macmini en Macbook?

Richi

Geen ervaring mee, maar ben wel benieuwd naar reacties...
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

yorkie13

Ik heb een tijdje terug wel eens een Macbook via Airplay  >Airport express/optisch en via de USB op een
Cambridge dacmagic vergeleken.

moeilijk te zeggen of hier verschil in zit.