CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Started by vik, July 1, 2011, 10:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Binky007

Het blijft gewoon leuk want iedere keer als je iets beter maakt klinkt het weer beter. En dan denk je uiteindelijk kan het nog beter? Ja het kan nog beter hahaha.
Ik heb ook echt het AV Virus te pakken. Jou schuld Viktor!  ;D :headbanging:


Quote from: DVDmartinDVD on January 28, 2019, 17:54:08
Hoi,

Van het weekend een flinke upgrade gerealiseerd.
Bestaande uit een AM17 upgrade voor de NAD M17 een Cinemike stufe 2 voor mijn Oppo 205 en een ISF kalibratie voor mijn JVC RS540 (X7900).

Het geluid laten in regelen door Viktor. Dit zonder Dirac (voorlopig)

Vandaag een hele film kunnen kijken de UHD Skyscraper.

Het is een opzich donkere film wat voor de ISF niet om aan te zien was, zo donker geen detail te zien.
De vraag die toen bij opkwam was, moet ik niet dat hele UHD 4K verhaal skippen.

Na de ISF is het nu een heel ander verhaal, de film was erg goed te volgen en ook het geluid heeft een enorme verbetering te weeg gebracht.

Ik heb nu al het gevoel om weer de volgende film op te zetten.

Ik zal later nog meer bevindingen laten weten.

Viktor heel erg bedankt voor je genomen tijd om alles af te regelen!
JVC-X7000 CineMike, Stewart Tab Tention Grayhawk, Pioneer krp 500A, Humax 5200C, Elac FS 249, Elac CC 241, Canton, Fathom F112 Satin, Marantz AV8802A CineMike, Oppo 205 CineMike, Sherwood Newcastle A-965 CineMike, Playstation 5 and Taga Platinum-18.

https://www.linkedin.com/in/jorisbink/

DVDmartinDVD

Quote from: Binky007 on January 29, 2019, 15:56:56
Het blijft gewoon leuk want iedere keer als je iets beter maakt klinkt het weer beter. En dan denk je uiteindelijk kan het nog beter? Ja het kan nog beter hahaha.
Ik heb ook echt het AV Virus te pakken. Jou schuld Viktor!  ;D :headbanging:

Is ook zo,

Vandaag een blu-ray gekeken man man wat een beeld, nog nooit een film met zoveel licht gezien en toch erg mooie kleuren en zwartwaardes.

Nog steeds wachten op mijn Klipsch RP500 Atmos speakers

Daarna wil ik met Dirac gaan klooien
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Deze klant heeft gekozen om de CineMike Oppo UDP-205 te laten voorzien van een Stufe 2 upgrade plus een analoge 7.1 upgrade.  Op deze wijze wordt de Oppo direct door gekoppeld naar 2 eindversterkers en heeft dan de functie als pre-amp/dac processor met volume regeling.

Klinkt fantastisch in combinatie met 2 gemodificeerdeTag McLaren 100X5R eindversterkers, en Sonus Faber luidsprekers. Daarbij heeft hij een gemodificeerde JVC DLA X7900, een akoestisch geoptimaliseerde ruimte met een Elite Cinegrey 5D projectie scherm.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Buitenkansje met deze hele fraaie CineMike Bryston 4BBST² en 3B³ Cube eindversterkers.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papito

Gisteren Viktor weer over de vloer gehad. Hij kwam mijn Kef R-serie afleveren en installeren. Zo gepiept zou je denken maar nee, hij is al 10 minuten bezig met al zijn koffertjes, gereedschapskisten en zo uit te laden want hij heeft alles bij, tot en met 3 verschillende waterpassen aan toe :pompom:. Hij is bijna 8 uur bezig geweest :yawnee:. Alles weer tot op de millimeter nauwkeurig uitmeten, de beugels voor de surrounds opgehangen nadat hij de precieze plek waar het moet komen te hangen met behulp van zijn laser vastgesteld heeft :sarcasm:. Luidsprekerdraad was ook niet ok dus nieuw gehaald, de banaanstekkers waren niet goed genoeg gemonteerd dus die heeft hij ook bijna allemaal opnieuw gedaan. Dozen weer netjes ingepakt en naar zolder, hij stofzuigt het huis en regelt vervolgens je hele set weer in. Uiteraard wel pauze gehad voor de verplichte Thaise maaltijd hier. Nu mag alles rustig inspelen voordat we kritisch gaan luisteren. Eerste indruk is positief, deze Kefs doen het mooi op de Cinemike apparatuur. Weer een fijne upgrade. Wederom de ongekende Viktor service!! Thanks Viktor.

vik

Heel veel plezier met je Kef luidsprekers!

Oh en van die 8 uur was het 3 uur uitbuiken van de Thai  :-X
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

knubbe

Quote from: papito on February 13, 2019, 11:05:40
Gisteren Viktor weer over de vloer gehad. Hij kwam mijn Kef R-serie afleveren en installeren. Zo gepiept zou je denken maar nee, hij is al 10 minuten bezig met al zijn koffertjes, gereedschapskisten en zo uit te laden want hij heeft alles bij, tot en met 3 verschillende waterpassen aan toe :pompom:. Hij is bijna 8 uur bezig geweest :yawnee:. Alles weer tot op de millimeter nauwkeurig uitmeten, de beugels voor de surrounds opgehangen nadat hij de precieze plek waar het moet komen te hangen met behulp van zijn laser vastgesteld heeft :sarcasm:. Luidsprekerdraad was ook niet ok dus nieuw gehaald, de banaanstekkers waren niet goed genoeg gemonteerd dus die heeft hij ook bijna allemaal opnieuw gedaan. Dozen weer netjes ingepakt en naar zolder, hij stofzuigt het huis en regelt vervolgens je hele set weer in. Uiteraard wel pauze gehad voor de verplichte Thaise maaltijd hier. Nu mag alles rustig inspelen voordat we kritisch gaan luisteren. Eerste indruk is positief, deze Kefs doen het mooi op de Cinemike apparatuur. Weer een fijne upgrade. Wederom de ongekende Viktor service!! Thanks Viktor.

Geniet van je Atmos opstelling !  ::)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

DVDmartinDVD

Hi,

Wat kan ik verwachten als ik mijn JVC RS540 (X7900) onderhanden laat nemen door Cinemike?
Wat wordt zoal onderhanden genomen, en moet de beamer hierna weer een ISF kalibratie gedaan worden?

Mijn Oppo 205 heeft stufe 2 CM.

Graag gebruikers ervaring gevraagd

Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Masterkale

Quote from: DVDmartinDVD on March 24, 2019, 16:28:29
Hi,

Wat kan ik verwachten als ik mijn JVC RS540 (X7900) onderhanden laat nemen door Cinemike?
Wat wordt zoal onderhanden genomen, en moet de beamer hierna weer een ISF kalibratie gedaan worden?

Mijn Oppo 205 heeft stufe 2 CM.

Graag gebruikers ervaring gevraagd

Martin.

Je kan verwachten:

Verbetering in het geluid van jouw set.
Rustiger beeld
Minder ruis
Door het rustigere beeld en minder ruis lijkt het algehele plaatje scherper, contrastrijker.

Ik zou persoonlijk niet meer zonder kunnen.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

DVDmartinDVD

Bedankt voor de info,

Neem aan dat je het over de light upgrade heeft.
Beter geluid ook?

Groet
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Masterkale

Quote from: DVDmartinDVD on March 25, 2019, 07:56:46
Bedankt voor de info,

Neem aan dat je het over de light upgrade heeft.
Beter geluid ook?

Groet

Ja klopt de light upgrade is voor mijn idee voldoende.
Ja je moet voor de gein maar eens een film aanzetten en de beamer geheel loskoppelen tijdens de film en dan luisteren. Daarna er weer in en nog eens aanzetten.
Wereld van verschil kan ik je zeggen. De projector is een vervuiler van het net 1ste klas.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

DVDmartinDVD

Bedankt voor de info, heb het er ook al met Viktor over gehad.

Toch maar eens doen....ben benieuwd.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Niek007

Wil hier even complimenten maken voor Viktor: eind vorig jaar heeft hij ons goed geholpen met de oriëntatie voor een nieuwe beamer en uiteindelijk hebben we in onze woonkamer voor de Sony VW270 gekozen. We zijn er heel erg blij mee, mooi beeld en na de calibratie zelfs nog wat verbetering gekregen, met name HDR na de calibratie is niet te vergelijken met ervoor.
Viktor bedankt!
Denon X6200W, Panasonic UB824, XTZ 99.36 FLR, XTZ S5, Velodyne SPL1200 Ultra, LG OLED B6V, Sony VW270, nVidia Shield, Synology NAS, Logitech Harmony Elite

vik

Graag gedaan en nogmaals heel veel plezier!  :thumbs-up:

Quote from: NiekS on April 20, 2019, 17:01:24
Wil hier even complimenten maken voor Viktor: eind vorig jaar heeft hij ons goed geholpen met de oriëntatie voor een nieuwe beamer en uiteindelijk hebben we in onze woonkamer voor de Sony VW270 gekozen. We zijn er heel erg blij mee, mooi beeld en na de calibratie zelfs nog wat verbetering gekregen, met name HDR na de calibratie is niet te vergelijken met ervoor.
Viktor bedankt!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

anton

Gistermiddag is Viktor langs geweest om mijn nieuwe JVC N7 te installeren en ISF te calibreren. Alles weer piekfijn ingeregeld en afgesteld.......wat een Service met capital S  :headbanging:.
Deze N7 is (nog) niet door cinemike gemodificeerd maar geeft desondanks een beeld om heel erg stil van te worden...........gewoonweg fenomenaal !!!!!
Heb 2 UHD spelers van Panasonic (900), de ene is door cinemike onderhanden genomen, de andere niet.
Dit topic gaat over de modificaties en hun effecten. Ik heb zelf door een AB vergelijk kunnen  vaststellen dat beeld en geluid van de gemodificeerde versie een verschil van dag en nacht geeft.
Wat de gemodificeerde versie echter op de N7 liet zien met gewoon blu ray is niet te geloven......
het was net of je naar een UHD schijf zit te kijken  ;D ;D.
Nogmaals dank Viktor voor je (legendarische) service en voor geinteresseerde forumleden die dit verschil zelf willen zien staat de deur helemaal open  :coffee: :coffee:

denoontje

Quote from: anton on April 25, 2019, 16:50:20
Gistermiddag is Viktor langs geweest om mijn nieuwe JVC N7 te installeren en ISF te calibreren. Alles weer piekfijn ingeregeld en afgesteld.......wat een Service met capital S  :headbanging:.
Deze N7 is (nog) niet door cinemike gemodificeerd maar geeft desondanks een beeld om heel erg stil van te worden...........gewoonweg fenomenaal !!!!!
Heb 2 UHD spelers van Panasonic (900), de ene is door cinemike onderhanden genomen, de andere niet.
Dit topic gaat over de modificaties en hun effecten. Ik heb zelf door een AB vergelijk kunnen  vaststellen dat beeld en geluid van de gemodificeerde versie een verschil van dag en nacht geeft.
Wat de gemodificeerde versie echter op de N7 liet zien met gewoon blu ray is niet te geloven......
het was net of je naar een UHD schijf zit te kijken  ;D ;D.
Nogmaals dank Viktor voor je (legendarische) service en voor geinteresseerde forumleden die dit verschil zelf willen zien staat de deur helemaal open  :coffee: :coffee:

Hoi Anton op welk scherm speel je (grootte)?
Heb je ook een pc met madvr ertussen?

Nice dat er weer een tevreden klant is ....Top

DVDmartinDVD

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

H&C Hifi

Gefeliciteerd Anton  :pompom:
Verschil met de x3 is inderdaad ontzettend groot 💪

Heel veel kijk plezier.

anton

Dank u  :headbanging:, heb nu ruim 20 jaar een dedicated hometheaterkamertje en heb al verschillende apparaten in mijn bezit gehad ( upgradevirus is hier altijd volop aanwezig  :angel:) maar moet zeggen dat de stappen die je zet met cinemike apparatuur echt heel groot zijn. Was vroeger enorm sceptisch over deze en andere magic modificaties maar met Viktor als ambassadeur van cinemike is het enorm relaxed en vrijblijvend om het zelf eens in je eigen HT uit te proberen. Van mooie verhalen en reviews kun je horen maar het mooiste horen doe je toch bij je eigen thuis. Niet echt goedkoop maar 3 keer iets nieuws kopen en dan nog kriebels hebben is ook duur  :exclamation:
Nog even voor Denoontje : ik projecteer ong. 3.25 meter breed in een zo goed als aardedonkere kamer zonder pc .
Nogmaals: altijd welkom  :coffee:

vik

Anton heeft een Panasonic DMP-UB 900 en AV 7702MK2 (CM uitvoeringen). SDR blu ray wordt 4K ge-upscaled in de Panasonic speler.


Quote from: denoontje on April 25, 2019, 19:47:23
Hoi Anton op welk scherm speel je (grootte)?
Heb je ook een pc met madvr ertussen?

Nice dat er weer een tevreden klant is ....Top
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

denoontje

Hoi wil best een keer koffie komen drinken. Weet niet waar de n7 zich bevind...pm anders maar. Wellicht krijg ik ralphh ook zo gek om mee te gaan.

Denoontje


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Masterkale

Gisteravond weer even bij Vik op bezoek geweest.

Hij heeft de 8805 CM versie nu staan dus ik was wel weer benieuwd.


Punten die mij direct opvielen was de upscaling van een blu-ray die toch een stuk beter zijn werk doet dan op de 8802 stuffe 2.

We draaien eerst wat onbekende discs voor mij die ik thuis niet heb en ook nooit bij Viktor voorheen gehoord had. Het klonk allemaal erg goed en de plaatsing was ook super.

Later de (voor mij) bekende discs afgespeld, the fury, batman, the greatest showman, fleetwood mac, hans zimmer, the conjuring 2,  bladerunner 2049

Bij de 8802 klonk alles al erg goed dus de vraag is dan altijd wat is er dan zo anders. Bij sommige schijven is het verschil ook veel minder aanwezig. Dit was bij the fury bijv.

Toen we Hans zimmer afspeelde was wel duidelijk verschil te horen. Een gigantische detail van instrumenten of er een vergrootglas was gelegd op alles wat speelt. Geen enkel detail ging verloren en er vielen mij dingen op die ik nooit gehoord had. Dit was ook tijdens fleetwood mac te horen.


Verder was er erg veel dynamiek en snelheid te horen bij de "thriller scenes" zo heb ik ze nog nooit gehoord bij Viktor.

Omdat het hele geluidsbeeld ook zo 3d neergezet wordt is er genoeg plek om alles een plaatst te geven. Niks vormt zich een brij van informatie.

Leuk om hier wat neer te zetten, maar je kan beter zelf gaan luisteren  :pompom:



Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

anton

Ben enkele weken geleden een keer met Viktor en enkele bekenden naar Simmenrath wezen kijken en luisteren 8).
Gewoonweg fenomenaal wat daar in de kelder gebeurt........dit moet je gewoon een keer ervaren  :o :o.
Zoals altijd bij dit soort bezoekjes wordt je upgradevirus weer geprikkeld  :inlove: :inlove: dus met Viktor en de jongens van Cinemike afgesproken dat ze eind deze maand langskomen met hun nieuwe subwoofer (in mijn geval komen ze met 2 keer de 1500) en de stufe 2 gemodificeerde Crown versterker.
We gaan eerst met 1 sub proberen uiteraard......
Ik hou jullie op de hoogte  :pompom: :pompom: