CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Started by vik, July 1, 2011, 10:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papito

Hoi Martin,

Ik heb het tijdens mijn vakantie laten doen. Voor vertrek afgegeven en hij stond gemodificeerd en ingeregeld/afgesteld thuis op mij te wachten. Viktor service😉😉.

Je gaat zeker geen spijt krijgen van een modificatie op je Oppo.

Groeten
Paul

Masterkale

Met een leuke gemodde..zowel software (laatste firmware inmiddels) als hardware heb je een speler in huis die niet te overtreffen is. De standaard Oppo is echt saai... meer kan ik er niet van maken. Elke upgrade is de investering waard. De stap van stuffe 2 naar ultimate is de minste, maar van ultimate naar V2 ultimate is weer gigantisch.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

vik

Veel plezier met de RS540 Martin!  ^^

Quote from: DVDmartinDVD on November  4, 2018, 20:46:00
Hoi,

Vandaag door Viktor een nieuwe JVC RS540 op laten hangen. Weer een behoorlijke update t.o.v. De RS400 die ik had.

Wie heeft ervaring met stuffe 1 op een Oppo 203/205?

Ben toch wel benieuwd wat de meerwaarde is

Martin.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Binky007

#1903
Heb zojuist mijn AV7005 met Ultimate stufe verkocht en een Marantz AV8802A met Stufe 2.5 (11.2)
Hier ben ik heeeeel erg blij mee. Weer een stapje omhoog. Plus natuurlijk naar 4K.
Bedankt weer Viktor voor de goede service.  ;D


JVC-X7000 CineMike, Stewart Tab Tention Grayhawk, Pioneer krp 500A, Humax 5200C, Elac FS 249, Elac CC 241, Canton, Fathom F112 Satin, Marantz AV8802A CineMike, Oppo 205 CineMike, Sherwood Newcastle A-965 CineMike, Playstation 5 and Taga Platinum-18.

https://www.linkedin.com/in/jorisbink/

Shoalinmonk

Cinemike is super en Viktor is super. Punt!
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

vik

#1905
Graag gedaan.

De nieuwe eigenaar van jouw 7005 is ook heel erg blij met zijn aankoop. Zelf vond ik het ook erg leuk om de 7005 weer eens te horen. Daar ben ik zelf tenslotte ook mee begonnen.  ;)

De CM 8802 ga je veel plezier van hebben ik heb tot op heden nog niets beters gehoord. Ik lieg..de CineMike 8805  :angel:


Quote from: Binky007 on November  9, 2018, 11:37:19
Heb zojuist mijn AV7005 met Ultimate stufe verkocht en een Marantz AV8802A met Stufe 2.5 (11.2)
Hier ben ik heeeeel erg blij mee. Weer een stapje omhoog. Plus natuurlijk naar 4K.
Bedankt weer Viktor voor de goede service.  ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Cobraatje

Quote from: DVDmartinDVD on November  5, 2018, 11:41:42
Hoi Papito,

Ik ken Viktor al jaren dus daar ligt het niet aan.
Zit er ook sterk aan te denken om mijn Oppo onderhande te laten nemen door CM.
Iets beters dan de de Oppo 205 komt er toch niet meer (denk ik)
Dus hierin investeren heeft wel zin....

Bedankt voor je reactie, dit zal zeker toe leiden om de speler te laten modificeren.

Hoelang ben je ongeveer je speler kwijt?

Cinemike gaat waarschijnlijk de nieuwste Pioneer onder handen nemen, ik verwacht dat die de Oppo's gaat voorbijstreven ;).

Ik heb mijn Marantz MM8077 laten Cinemiken(Stufe 2 en bruggen) en ik ben de eindbak totaal 30 dagen kwijt geweest.
Daar zit extra tijd bij omdat ik dergelijke fraaie producten liever niet per post verzend.

Dat het zo lang heeft geduurd heeft niets met Viktor te maken, in tegendeel zelfs, maar met CM Duitsland.
Afwezig ivm verbouwing, feiertag, extra testen; wat de redenen ook zijn: 30 dagen is natuurlijk veel te lang.
Als Viktor afgelopen maandag zelf niet naar Duitsland was gereden om mijn MM8077 op te halen en gisteren bij mij is komen installeren, zat ik nu nog zonder.
Weer topservice van Viktor en mindere service van CM Duitsland.
Gelukkig vergeet je het lange wachten snel als je naar een AV7704/MM8077 Stufe 2 kombi aan het luisteren bent.
Het klinkt niet verkeerd :o ;)




activ

Quote from: Cobraatje on November 14, 2018, 08:48:12
Cinemike gaat waarschijnlijk de nieuwste Pioneer onder handen nemen, ik verwacht dat die de Oppo's gaat voorbijstreven ;).

Ik heb mijn Marantz MM8077 laten Cinemiken(Stufe 2 en bruggen) en ik ben de eindbak totaal 30 dagen kwijt geweest.
Daar zit extra tijd bij omdat ik dergelijke fraaie producten liever niet per post verzend.

Dat het zo lang heeft geduurd heeft niets met Viktor te maken, in tegendeel zelfs, maar met CM Duitsland.
Afwezig ivm verbouwing, feiertag, extra testen; wat de redenen ook zijn: 30 dagen is natuurlijk veel te lang.
Als Viktor afgelopen maandag zelf niet naar Duitsland was gereden om mijn MM8077 op te halen en gisteren bij mij is komen installeren, zat ik nu nog zonder.
Weer topservice van Viktor en mindere service van CM Duitsland.
Gelukkig vergeet je het lange wachten snel als je naar een AV7704/MM8077 Stufe 2 kombi aan het luisteren bent.
Het klinkt niet verkeerd :o ;)

Ik ben heel benieuwd welke verschillen je hoort tussen voor en na de modificatie. Zou je een kort verslagje willen doen?

vik

Het heeft inderdaad langer geduurd maar gelukkig kun je nu heerlijk genieten.

Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst!  ;)

Quote from: Cobraatje on November 14, 2018, 08:48:12
Cinemike gaat waarschijnlijk de nieuwste Pioneer onder handen nemen, ik verwacht dat die de Oppo's gaat voorbijstreven ;).

Ik heb mijn Marantz MM8077 laten Cinemiken(Stufe 2 en bruggen) en ik ben de eindbak totaal 30 dagen kwijt geweest.
Daar zit extra tijd bij omdat ik dergelijke fraaie producten liever niet per post verzend.

Dat het zo lang heeft geduurd heeft niets met Viktor te maken, in tegendeel zelfs, maar met CM Duitsland.
Afwezig ivm verbouwing, feiertag, extra testen; wat de redenen ook zijn: 30 dagen is natuurlijk veel te lang.
Als Viktor afgelopen maandag zelf niet naar Duitsland was gereden om mijn MM8077 op te halen en gisteren bij mij is komen installeren, zat ik nu nog zonder.
Weer topservice van Viktor en mindere service van CM Duitsland.
Gelukkig vergeet je het lange wachten snel als je naar een AV7704/MM8077 Stufe 2 kombi aan het luisteren bent.
Het klinkt niet verkeerd :o ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Cobraatje

Gaat lukken Viktor, nog bedankt :headbanging:

Quote from: activ on November 14, 2018, 12:24:58
Ik ben heel benieuwd welke verschillen je hoort tussen voor en na de modificatie. Zou je een kort verslagje willen doen?

Altijd lastig te omschrijven, ik ben niet zo van microdetails, zwarte achtergrond enzo.
Meest opvallende is de betere (spraak)verstaanbaarheid en een bepaalde rust in het geluid.

Mijn qoute uit een ander topic:
'Ik heb de MM8077 en de MM8077 Stufe 2 bij mij thuis vergeleken.
Dat verschil was duidelijk; betere detaillering, betere (spraak)verstaanbaarheid, geluid klinkt minder 'plat'.

Dat was wel wel met een Stufe 2 Marantz AV7704 als voorversterker.
Ik ben begonnen met voorversterking omdat dat dit meer invloed op het geluid heeft dan een eindversterker.
Het verschil tussen de Marantz AV8801 en de Denon AVR X7200WA Cinemike was echt groot.

Ik was sceptisch over CineMike en modificatie, ook wel eens modificaties gehoord(was uit USA naam vergeten) die ik als achteruitgang beschouwde.
Maar een tijd geleden kon ik voor een scherpe prijs een Oppo 93 CM van een forumgenoot overnemen.
Ik had zelf de normale Oppo 93 nog en ik schrok van de verschillen, vooral qua geluid.'

Als je serieus interesse hebt, kun je het beste Viktor vragen langs te komen voor een luistersessie thuis.

Shoalinmonk

#1910
Ik heb al een aantal keren, potentieel en daadwerkelijke kopers gehad van verschillende subwoofers of ander audiovideo apparatuur. Dan laat je vaak de mooiste stukjes film of stukjes muziek Blu-Ray zien ... hah!! alsof ze erin gezogen worden !! De mensen zeggen ook altijd..
Man man wat een geluid, nog nooit zo'n goede set gehoord !
En inderdaad de stemmen, verstaanbaarheid, dynamiek, de power versus controle en snelheid, grote of zelfs perfecte bubble, perfecte scheiding tussen de verschillende kanalen en een strakke bas zijn zaken die ze dan omschrijven..

Je moet het natuurlijk zelf ondervinden maar het is gaaf !
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

activ


vik

Er komen in de loop van volgende week wat zeer interessante CineMike blu ray spelers occasions vrij.

Waaronder de prachtige zeer zeldzame CineMike Marantz UD 9004, wat Oppo's en stufe 4 Denon DBT-3313 spelers.



Voor diegene die het niet erg vinden om een krantje te lezen op het toilet voordat de film begint (UD 9004) en enkel blu ray's kijkt een pareltje.  :o
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

anton

Afgelopen zaterdagmiddag is Viktor bijna de hele middag langs geweest. De stufe 1 op mijn Marantz 7702MKII is een stufe 2 geworden en ook heb ik mijn JVC 7900 een stufe `1 laten geven. De upgrade naar stufe 2 en de stufe 1 op mijn JVC heb ik totaal op vertrouwen door Vik laten doen, ik was dus benieuwd........Eerst even het volgende:
Ik heb nu al ruim dertig jaar een hometheater waarvan de laatste 22 jaar een geheel dedicated ruimte die inktzwart te krijgen is. In al die jaren hebben er verschillende projectoren, receivers, blu ray spelers, kabels , eindbakken, processors enz. de revue gepasseerd. Ik ben helemaal niet technisch onderlegd maar kon altijd vrij goed horen of ik er qua beeld en/of geluid op vooruit ging. Ik las veel op het forum hier, stelde af en toe een vraag en ben vaste bezoeker van beurzen (veldhoven, utrecht, wijnegem), heb ook door handel verschillende forumgenoten leren kennen, kortom ik was geregeld met mijn hobby bezig net als jullie en heb daar enorm veel plezier aan beleefd.
En toen kwam ik enkele jaren geleden Viktor tegen  8), we kwamen aan de praat en hij wilde wel een keer langskomen . Tijdens het eerste bezoek vond hij het laag te sterk aanwezig en hij vond dat ik kon kopen wat ik wilde maar dat daar eerst mee begonnen moetst worden. Voor exact 210 euro heb ik zelf panelen gemaakt, bass traps gebouwd en op marktplaats diffusers kunnen kopen bij een timmermansleerling. Het was een wereld van verschil vond Viktor maar eerlijk gezegd vond ik dat ook 8), heb nooit geweten dat je voor betrekkelijk weinig geld toch zo,n verandering kon bewerkstelligen. Had ik het altijd fout gedaan??? Och, ik heb altijd zitten genieten en dat is toch het belangrijkste van deze hobby maar wilde toch stiekum dat ik het veel eerder gedaan had.
Toen kwam een maand geleden het vergelijk met de stufe 1 marantz en ik moet zeggen dat dat een mega ervaring was die ik eerlijk gezegd nooit verwacht had....
Heb toe na een maand de knoop doorgehakt: ik wilde binnen mijn budget voor het maximale gaan en vroeg Viktor wat hij met dat geld zou doen? Het werd dus de stufe 1 op de jvc en de stufe 2 op de marantz.......RESULTAAT ?

Hebben jullie wel eens dat gevoel dat binnen een set waar je bij terechtkomt alles gewoon klopt ?? Ik heb dat bv. af en toe in Veldhoven dat je een kamer binnenkomt en dat je ondanks alle beperkingen iets hoort of ziet dat je pakt en waar je helemaal van onder de indruk bent, nou, dat gevoel kreeg ik dus ook bij de 1e 2 minuten toen alles bij mij aan het draaien was en dat gevoel bleef zo  :pompom: :pompom:
Van de kleurenpracht via de scherpte en diepte en rust van het beeld naar de enorme geluidsbubbel, de rust, de impact, de dreiging en het vanzelfsprekende van de audio.........dit was waar mijn mond na zoveel jaren zien en horen op veel plaatsen compleet van open ging staan......

En dan denk je dat het niet beter kan en dan sluit Viktor ook nog even de Oppo 205 Ultimate aan........
Waar is het einde vraag je je dan af..

Viktor, nogmaals superbedankt voor de leerzame middag, heb nu een paar films dit weekend weer helemaal opnieuw mogen beleven en ga de donkere winterdagen met een lach tegemoet  ;D ;D

En sparen, en sparen en......

papaleo

Mooi verslag...en leuk om te lezen dat er stappen gemaakt zijn op zowel audio en video beleving  :clapping:
Geniet er van... :worship:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Peerless Monster

#1917
Quote from: vik on November 30, 2018, 08:44:16
Aankondiging CineMike optical hdmi kabel



Kijk dat zijn leuke uitvindingen. Ik ben benieuwd naar de prijs en of het toekomstgerichtheid met een optische kabel in de muur...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vik

John Archer (Forbes Magazine) heeft een artikel geschreven over zijn bezoek aan CineMike Duitsland:

The Mod Squad :Meet The Men On A Mission To Make AV Gear Better
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

Gisteren bij Viktor geweest om de Oppo 205 CM versie te beluisteren.
Omdat ik zijn set niet kende hoorde ik wel duidelijk verschil in geluid.
De beeld verschillen kon ik niet zo goed waarnemen.

Wel een heerlijke ruimte waar je lekker los kan gaan met de volumeknop.

In januari wordt mijn Oppo 205 onderhanden genomen door CM voor stufe 2.

Daarna kijken of mijn nieuwe JVC RS540 (7900) een CM behandeling kan krijgen.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

vik

Super dat je de moeite hebt genomen om langs te komen Martin! 


Quote from: DVDmartinDVD on December  1, 2018, 17:01:20
Gisteren bij Viktor geweest om de Oppo 205 CM versie te beluisteren.
Omdat ik zijn set niet kende hoorde ik wel duidelijk verschil in geluid.
De beeld verschillen kon ik niet zo goed waarnemen.

Wel een heerlijke ruimte waar je lekker los kan gaan met de volumeknop.

In januari wordt mijn Oppo 205 onderhanden genomen door CM voor stufe 2.

Daarna kijken of mijn nieuwe JVC RS540 (7900) een CM behandeling kan krijgen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

Al iets meer bekend dat CM ook de Pioneer lx800 onderhanden gaat nemen?

Is toch ook wel een erg mooie speler.

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

vik

Die staat in de planning voor volgend jaar maar wanneer is niet duidelijk en daar gaat tijd overheen.


Quote from: DVDmartinDVD on December  2, 2018, 14:50:46
Al iets meer bekend dat CM ook de Pioneer lx800 onderhanden gaat nemen?

Is toch ook wel een erg mooie speler.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

Hoi,

Van het weekend een flinke upgrade gerealiseerd.
Bestaande uit een AM17 upgrade voor de NAD M17 een Cinemike stufe 2 voor mijn Oppo 205 en een ISF kalibratie voor mijn JVC RS540 (X7900).

Het geluid laten in regelen door Viktor. Dit zonder Dirac (voorlopig)

Vandaag een hele film kunnen kijken de UHD Skyscraper.

Het is een opzich donkere film wat voor de ISF niet om aan te zien was, zo donker geen detail te zien.
De vraag die toen bij opkwam was, moet ik niet dat hele UHD 4K verhaal skippen.

Na de ISF is het nu een heel ander verhaal, de film was erg goed te volgen en ook het geluid heeft een enorme verbetering te weeg gebracht.

Ik heb nu al het gevoel om weer de volgende film op te zetten.

Ik zal later nog meer bevindingen laten weten.

Viktor heel erg bedankt voor je genomen tijd om alles af te regelen!
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey