CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Started by vik, July 1, 2011, 10:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Remco

Zaterdag weer een bevoorrecht mens gevoeld toen ik in de HT ruimte van Viktor een film heb mogen kijken. Wat een feest is het toch om als filmliefhebber op zo'n mooi samengestelde set een film te zien, te horen en te voelen! En wat een fantastische subwoofer is die JL Audio Fathom F113 toch. Onvoorstelbaar wat een controle, druk en laag er wordt opgebouwd uit zo'n relatief 'kleine' gesloten behuizing. 

We hebben eerst in 4K native naar IT gekeken op de Sony projector (waaaauw) en ik kan je vertellen dat ik nooit meer op dezelfde manier naar een clown kan kijken ;D. Ik ben al niet zo'n held met dergelijke films, maar in een batcave op zijn set tegen reference level aan is het een angstaanjagende beleving kan ik je melden :blink:.

Vervolgens een stukje van de Hans Zimmer live in Prague gekeken (ja....even rust) en dat was toch ook heel gaaf. Wat een fantastische filmmuziek heeft die man toch gecomponeerd. Zeer sferisch en bij vlagen enorm dynamisch, vooral bij de Dark Knight schrok ik me weer de blubber van het onverwachte laag wat er halverwege de track werd in gepompt ;).

Vik, wederom bedankt voor een top avond en ik weet weer waar ik voor moet gaan sparen  :popcorn:.

Groet,
Remco
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

vik

Leuk dat je er was Remco en het spijt me van je slechte nachtrust na de IT



:hehe:

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

#1878
Click

Aankondiging van mijn dealerschap M-WaY Cables.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Masterkale

Afegelopen donderdag nog een bezoek gebracht aan Cinemike.

De Sony vw360 beamer had ik nog niet gezien met de tuning erop.

Deze beamer kon ik mooi even vergelijken met mijn JVC x7500 met stuffe 1.

De Sony gaat qua zwart erg diep, niet zo diep als de X7500 maar dit scheelt niet gek veel. Wat me wel opvalt is dat de sony iets meer detail laat zien in het zwart tov de JVC.
Op 1080P zijn de beamers erg gewaagd aan elkaar.
Op 4K is de keuze snel gemaakt. De Sony is duidelijk scherper dan de JVC en toont een erg rustig en zeer scherp plaatje en zeker met 60Hz.
Ik was erg onder de indruk van de 4k beelden.
Daarnaast even de nieuwe bladerunner aangezet... heftaaag   een nieuwe referentie is geboren ;).


Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

vik

Dank je Tom en leuk dat je de moeite hebt genomen om langs te komen.

Jij mag ook absoluut niet klagen en JVC is en blijft een favoriet van mij. Beiden merken zijn smullen geblazen.

Quote from: Masterkale on May 12, 2018, 20:17:57
Afegelopen donderdag nog een bezoek gebracht aan Cinemike.

De Sony vw360 beamer had ik nog niet gezien met de tuning erop.

Deze beamer kon ik mooi even vergelijken met mijn JVC x7500 met stuffe 1.

De Sony gaat qua zwart erg diep, niet zo diep als de X7500 maar dit scheelt niet gek veel. Wat me wel opvalt is dat de sony iets meer detail laat zien in het zwart tov de JVC.
Op 1080P zijn de beamers erg gewaagd aan elkaar.
Op 4K is de keuze snel gemaakt. De Sony is duidelijk scherper dan de JVC en toont een erg rustig en zeer scherp plaatje en zeker met 60Hz.
Ik was erg onder de indruk van de 4k beelden.
Daarnaast even de nieuwe bladerunner aangezet... heftaaag   een nieuwe referentie is geboren ;).
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papito

Goedemiddag allemaal,

Afgelopen zondagmiddag bij Viktor in Den Bosch geweest. Was niet de eerste keer daar maar hij had nieuwe kabels en die wilde hij even testen en nodigde mij uit. Wederom een enorm indrukwekkende ervaring. Wat een prachtig geluid voor zowel muziek als film. Wordt er altijd heel erg hebberig van :angel:. Hoe dan ook, naast prima gezelschap van Viktor genoten van een boel muziek en wat film en het volgende spaardoel vastgesteld. Oppo tuning.

Kan het iedereen aanraden om een keer een demo te gaan doen bij Viktor. Wel op eigen risico want het upgrade virus kan keihard toeslaan als je daar geweest bent. Was ik voorheen toch wel sceptisch over de verhalen betreffende de te halen resultaten met CM tuning. Klonk mij toch wel als een Efteling verhaal in de oren. Mijn mening is inmiddels bijgesteld. Door de CM tuning gaat het zeker naar een hoger niveau.

Nooit heb ik het gevoel gehad bij Viktor dat mij iets opgedrongen word wat hij zelf verkoopt, alhoewel hij dat zeker graag doet, maar altijd het gevoel dat zijn adviezen oprecht zijn om voor mij meer kwaliteit of rendement uit mijn installatie te halen. Zelfs advies gehad om vooral iets bij een ander te kopen terwijl hij hetzelfde product van een ander merk ook kan leveren. Dat heb ik nog niet zo heel erg vaak meegemaakt.

Al met al een hele geslaagde en gezellige audio middag gehad in het zuiden. Viktor, dank voor je gastvrijheid en je aanstekelijke enthousiasme.

P.

PS: Viktor was ook enorm enthousiast over de behaalde verbetering met de nieuwe kabels. Welke kabels de oude waren en welke de nieuwe moet je aan hem vragen ik weet het echt niet meer.

vik

#1882
Leuk dat je er was Papito en bedankt voor je leuke bijdrage!  :thumbs-up:

p.s. de nieuwe kabel aanwinsten zijn de 3DW ref interlinks van M-WaY plus de muurkabel naar het stekkerblok genaamd de 3DW Gold MC.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

reza

Vandaag was het mijn beurt om bij Viktor langs te gaan. Allereerst bedankt voor het fijne ontvangst!
Het jammere van dit soort bezoekjes is, dat het altijd geld gaat kosten :D
Vandaag kwam ik om naar de nieuwe dlp machine te kijken van JVC. Als je puur gaat kijken naar het beeld is er echt helemaal niks mis mee! Sowieso had ik totaal geen last van het rbe en dat is werkelijk waar voor het eerst bij het kijken naar een dlp voor mij. Dus een ontzettend groot plus punt. Er zit enorm veel punch in het beeld, dus het spat echt van het scherm af. Waar het vaak mank gaat bij dlp en dat is hier soms ook het geval :zwartwaardes. Tijdens het film kijken valt het opzich niet eens zo heel erg op, maar bij sommige scènes die we goed kennen of stilstaande beelden, valt op dat het soms wat grijzig is. Maar nogmaals niet storend. Met 4k HDR geeft de kleine machine echt een WOW plaatje! Echt om te smullen en dan gebruikt de jvc niet eens alle kleuren die bij uhd hdr horen. Diegene die met mij aan het kijken waren, waren ook verrast wat deze instapper van jvc op het scherm toverde. Het enige "grote"  min punt is de prijs... Die vind ik wel wat fors, zeker kijkende naar de concurrentie op dlp gebied.

Viktor, nogmaals bedankt en we spreken elkaar.

Gr Reza
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

Insgelijks Reza! Altijd leuk om nieuwe leden te leren kennen.

Onze kleine JVC broeder (JVC LX-UH1) verbaasde mij ook.  Er zijn min punten maar biedt zeker een fraai plaatje!! Geen BT2020 maar 100% BT 709, en toch knalde het behoorlijk van je scherm.

Ook de volledige 2.0 bandbreedte (18Gbps) en 4K/60p. Een bak licht en ook de lens shift met een bereik van  60% verticaal en 23% horizontaal, en zoomrange 1.36 tot 2.18:1. En dit was nog een test sample en kan alleen nog maar beter worden.  8)

De prijzen zijn advies misschien wat aan de hoge kant, maar daar valt altijd over te praten  :-X
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Op 15 en 16 September organiseert mijn collega in Duitsland weer een hele gave show.

In het bijzonder een work shop van niemand minder dan Jim Peterson (Lumagen) uit Amerika over de Lumagen Radiance Pro. Ook een workshop van Jon Thompson over de ontwikkelingen op film gebied.

De CineMike Lumagen Pro versie met CineMike Keces voeding, CM versie van de Sony VPL-VW 760ES en nieuwe CM versie van de Sony VPL-VW 5000ES, AV 8805 en de Oppo 205 Ultimate V2 en veel meer!

Meer info volgt!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Masterkale

Quote from: vik on July 21, 2018, 08:18:14
Op 15 en 16 September organiseert mijn collega in Duitsland weer een hele gave show.

In het bijzonder een work shop van niemand minder dan Jim Peterson (Lumagen) uit Amerika over de Lumagen Radiance Pro. Ook een workshop van Jon Thompson over de ontwikkelingen op film gebied.

De CineMike Lumagen Pro versie met CineMike Keces voeding, CM versie van de Sony VPL-VW 760ES en nieuwe CM versie van de Sony VPL-VW 5000ES, AV 8805 en de Oppo 205 Ultimate V2 en veel meer!

Meer info volgt!

Jullie kunnen beter niet gaan. Dit zal geld besparen  ;D :headbanging:
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Ik heb in dit topic een film weekend aangekondigd. Lijkt het je leuk er bij te zijn ik hoor het graag!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

anton

Gistermiddag Viktor bij mij thuis op bezoek gehad. Ik wilde graag eens in mijn eigen kamer, met mijn eigen spullen een stufe 1 gemodificeerde Marantz 7702 MKII vergelijken met mijn eigen 7702 MKII. Viktor vroeg mij enkele scenes te draaien die ik erg goed kende. Het werden 3 scenes uit de film The Fury. Dialogen in een tankomgeving werden afgewisseld met zeer heftige geweldsscenes.
Daarna de stufe 1 aangesloten en alle instellingen hetzelfde gezet (had Viktor foto,s van gemaakt.).
..................na 5 minuten besloten ook de stufe 1 te bestellen......
Ik had het zelf niet voor mogelijk gehouden maar dit was gewoon een wereld van verschil op mijn set, dialogen kwamen veel duideliiker binnen, de bubbel verdubbelde en de impact van explosies voelde je in je buik.
Voor iedereen die nog zijn bedenkingen heeft: probeer het gewoon eens uit, het kost je niks (de service van Viktor is gewoon ongeevenaard). Ik wordt hier zelf geen stuiver wijzer van als ik hier CM modificaties aanprijs maar ik wilde wel graag even mijn bevindingen met jullie delen.
Hartelijk dank Viktor en hoor graag wanneer de stufe 1 ingebouwd gaat worden  :clapping:

Cobraatje

Herkenbaar verhaal, zowel het verschil in geluid als de service van Viktor.

Onlangs is Viktor bij mij langs geweest om een Marantz AV7704 Stufe 2 te installeren.
Op mijn verzoek had hij ook een Marantz MM8077 Stufe 2 meegenomen, zodat ik het verschil in mijn ruimte met de standaard MM8077 kon horen.
Het verschil was vrij vlot duidelijk, er komt ook nog een MM8077 Stufe 2 in mijn set :).

Viktor is uren bezig geweest;
ontkoppelen en inpakken van mijn oude Denon receiver, heeft banaanstekkers op mijn luidsprekerkabels gezet(ik heb tijdelijk een eindversterker gehad waarbij mijn bananen niet pasten en toen de bananen verwijderd), fases van stroomkabels gecheckt, de Marantz aangesloten en per bron ingesteld, luidsprekerplaatsing gecheckt en ingeregeld, ontkoppelen en aansluiten van de eindversterkers.
Dit alles in een zeer lastig werkende, vanwege het diepe meubel, situatie.

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Masterkale

Afgelopen weekend mijn Oppo afgeleverd en gister alweer mogen ontvangen! Toppie Vik!
Ik heb mijn Oppo 203 ultimate laten tunen naar V2 ultimate.

Mijn zwakke punten van mijn installatie probeer je altijd te tweaken. Ik wil graag iets meer diepte in het geluid, plaatsing daar kan het ook nog wel wat beter en micro detail valt altijd nog wat te winnen.

Na de ultimate oppo tuning was ik van mening dat toch de datasat hier een bottleneck in is. Op een Cinemike marantz klinkt alles gewoon net wat beter.

Nu gaan we het krijgen...: De audiofiele benamingen, weer meer van dit weer meer van dat...

1ste indruk direct na aansluiten en opzetten Hans zimmer. Heel de stage is weer veranderd. Waar ik normaal zit te kijken naar een concert word ik er nu echt ingetrokken. Het geluid leeft meer alles lijkt echter. 
Daarna nog even de fury, bladerunner, dido en nog wat andere tracks getest. Wat klinkt alles super goed, en dan maar blijven draaien aan de volumeknop omdat het zo rustig overkomt dat het niet vermoeiend wordt.
Het beeld schijnt ook iets verbetering te zijn, zelf vind ik dit lastig bepalen. Het beeld was al waarzinning mooi, ik zou dan echt een snelle switch moeten doen voordat misschien iets te zien is. Ik laat deze dan ook open 

Na de ultimate v2 heb ik een hele andere beleving dan voorheen. Dit had eigenlijk de ultimate moeten zijn. De stap van stuffe 2 naar ultimate is er zeker wel maar de stap van ultimate naar ultimate V2 is veel groter.


Korte samenvatting ultimate v2
- Meer diepte in het geluid
- Meer live gevoel
- Meer micro details.

Al met al, ik ben er super blij mee vik, kon mijn oren niet geloven gister toen ik tot midden in de nacht door mijn audio bestanden bladerde.



Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

vik

#1893
Heel veel plezier Tom je hebt het super voor elkaar thuis! Ik vind het ook waanzinnig goed klinken en je speakers zijn ook echt prachtig!    ^^

Het enige verschil in de V2 (t.o.v. de Ultimate) upgrade zijn de clocks op het mainboard (en stabiliseren ervan). In performance een aanzienlijke winst zoals je zelf hebt ervaren.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Tijdens het demo weekend heeft CineMike DE ook bezoek gehad van Vincent Teoh, en heeft een filmpje gemaakt over zijn ervaringen:

https://www.youtube.com/v/pz8m4hrkukw&feature=25s

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Masterkale

Gisteren bij VIk even wat beamers getest.

Niet alles uitgebreid kunnen testen maar voldoende voor mij om indrukken te krijgen van de merken en kunnen van de units.

Even de modellen op een rijtje met de dingen die mij opvielen en waarin meningen mogelijk verschillen.

-Vw260
Motion is het slechste van wat ik gezien heb op de hierop genoemde modellen.
Scherpte is op 4K goed alleen is de lens van de JVC N5 net wat beter.
Veel Pop in het beeld waardoor de kleuren weer goed aanwezig zijn.
Contrast minste van genoemde modellen

-VW360 CM versie
Motion is goed en gelijk aan mijn X7500CM. Beter dan de standaard N5.
Scherpte erg mooi plaatje, de lens van de N5 blijft iets beter maar de tuning doet een hoop.
Kleuren zeer goed, mooie pop en fantastisch bij HDR
Audio wordt stukken beter met de CM tuning.
Contrast gewoon erg goed te noemen. Je krijgt nooit het gevoel dat je iets tekort komt.


- x7500 cm versie (eigen beamer)

Mijn X7500 lijkt erg op de N5 alleen met motion doet mijn X7500 het beter en contrast is op de X7500 beter.
Scherpte op niveau van N5 op 1080P
Helaas geen 4K
Audio wordt niet aangetast door beamer.

- N5

Motion is oke, met CMD wordt het echt stukken beter. Hierdoor mis je echter wel weer scherpte.
Scherpte van de lens is erg goed. Beter dan de 260/360
Contrast is goed, ik denk hetzelfde als op de 360. Niet storend.
Kleuren zijn vergelijkbaar met mijn x7500. De sony`s lijken de kleuren met wat meer pop weer te geven. Maar dit is een instellings dingetje voor mijn gevoel


- NX9

Het eerste wat opvalt is de scherpte van de Lens, waar de rest 4K is, lijkt deze beamer wel 8K
Kleuren op SDR  fantastisch maar op HDR een ramp (software issue)
Contrast super! wat een beeld.
Motion is origineel goed, dit hangt tussen de N5 en X7500CM versie in. Met CMD is het echt een plaatje qua motion in 1 woord super. Met CMD verlies je wel iets aan scherpte.
Audio trekt iets meer open dan bij de standaard beamers, voeding is duidelijk beter.


Dit zijn even de snelle indrukken, de JVC`s kampen nog met wat bugs ivm niet de final release.
Ik bedank voor voor zijn tijd!
Jammer van de andere 2 die aanwezig waren dat ze niet hebben kunnen zien wat voor plaatje de NX9 kon neerzetten. De iris bleef steken in het menu.
Voor mij houd ik mijn ogen open naar de NX9. Ik zie dat deze beamer gigantische potenties heeft echter blijft er momenteel iets steken qua kleuren.

Prijs kwaliteit is de N5 wel een topper.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

DVDmartinDVD

Hoi,

Vandaag door Viktor een nieuwe JVC RS540 op laten hangen. Weer een behoorlijke update t.o.v. De RS400 die ik had.

Wie heeft ervaring met stuffe 1 op een Oppo 203/205?

Ben toch wel benieuwd wat de meerwaarde is

Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

papito

Goedemorgen Martin,

Ik heb een Oppo 203 stufe 1 en ben hard aan het sparen voor stufe 2. Stufe 1 geeft een behoorlijke verbetering op geluidskwaliteit, resolutie is hoger, hoor meer detail, stemmen zijn duidelijker, alles klinkt  levendiger en sprankelender zonder hard of scherp te worden. Laag is wat beter gedefinieerd. Geluid komt wat meer los van de speakers en de surround bubble is groter. Wat betreft beeldkwaliteit vind ik de kleuren wat meer eruit springen en lijkt het beeld wat rustiger en iets scherper te zijn. Een mooie verbetering. Beste resultaten haal je wel als je de gehele keten verbeterd zoals ik dit jaar heb gedaan. Versterker, processor en bron zijn door Cinemike gedaan. Ik doe alles stap voor stap en doe iedere keer weer een volgende stufe erbij. Blijft leuk omdat je iedere keer weer een verbetering hoort. Heb ook de netsnoeren van Cinemike op de bron, processor en versterker gedaan. Ook daar verbeterde iedere keer het geluid weer een beetje van. Mijn laatste update was een HDMI kabel van Cinemike. Ik weet het, veel forumleden geloven er niet in maar ik hoorde een duidelijke verbetering. Ook een vriend van mij die altijd meer dan sceptisch is m.b.t. kabels hoorde duidelijk dat er een verbetering was. Het kost wat maar dan heb je ook wat 8).


Als laatste wil ik even de enorme service van Viktor benoemen. Heb hem het afgelopen jaar bestookt met vragen, telefoontjes en mailtjes en alles wordt met even veel geduld en uitleg beantwoord. Hij geeft goede adviezen en met hem het stappen plan voor verdere verbetering doorgenomen. Verschillende malen in Den Bosch bij hem geweest om te luisteren en kijken en hij is verschillende malen bij mij thuis geweest om demo's te geven van Cinemike apparatuur. Daarnaast is hij na iedere upgrade gekomen om af te leveren en alles opnieuw in te regelen. Last but not least, Viktor is een enorm aardige vent waarbij zijn bezoekjes altijd lang duren om gezamenlijk te genieten van beeld en geluid en de gezelligheid. Tip, hij is dol op Thais eten en bij ons in de buurt zit een goed thais (afhaal) restaurant, misschien dat hij daarom altijd langs komt om demo's te geven of in te stellen :D :D :D. Vraag het hem zelf. De volgende demo met XLR kabels bij mij thuis zal binnenkort weer gaan plaatsvinden. Nummer 24, 44 of 47 Viktor?

DVDmartinDVD

Hoi Papito,

Ik ken Viktor al jaren dus daar ligt het niet aan.
Zit er ook sterk aan te denken om mijn Oppo onderhande te laten nemen door CM.
Iets beters dan de de Oppo 205 komt er toch niet meer (denk ik)
Dus hierin investeren heeft wel zin....

Bedankt voor je reactie, dit zal zeker toe leiden om de speler te laten modificeren.

Hoelang ben je ongeveer je speler kwijt?
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR