CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Started by vik, July 1, 2011, 10:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RvD

De nieuwe Oppo's zijn nu ook te upgraden naar het zelfde niveau als de vorige serie en is goedkoper geworden ook nog.  :)

QuoteTuning für die neuen Oppos verfügbar - Samstag, 16. März 2013

Für die Modelle oppo BDT103 und 105 bieten wir ab sofort für 1000€ ein Tuning an. Wir konnten einige Dinge von den Vorgängern übernehmen und auch ein paar Verfeinerungen vornehmen. Alles in Allem spielen die getunten Geräte auf einen vergleichbarem Niveau wie die Vorgänger. Für den 105er planen wir noch Erweiterungen für die Nutzung der analogen Ausgänge bzw. als Streamingplayer oder DA Wandler.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

Quote from: RvD on March 18, 2013, 16:01:50
De nieuwe Oppo's zijn nu ook te upgraden naar het zelfde niveau als de vorige serie en is goedkoper geworden ook nog.  :)

Klopt.


De Denon DBT- 3313 en de Marantz UD 7007 presteren net even wat beter als de Oppo´s , en zijn na de Denon DVD A1UD de nieuwe referentie.  Vandaar dat denk ik de prijzen van de Oppo's zijn gezakt.

De Marantz en Denon zijn identiek behalve dat de Marantz stereo XLR uitgangen heeft.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Kleine update:

Nu ik eindelijk aan het genieten ben van de complete CM set up kan ik niet anders zeggen dan dat de AVP écht geweldig is.

De soundstage is een behoorlijke stap voorwaarts t.o.v. van de CM 7005, nog meer details in het midden en hoog , en vooral meer druk, en je wordt letterlijk in de muziek of film gezogen.

Vooral bij  Blu Ray concerten is het fantastisch hoe werkelijk alles over komt, alsof je letterlijk in de zaal bent.

Ik ben natuurlijk al een tijdje bekend met de CM AVP maar thuis in je eigen set up kan je pas een goede vergelijking maken.


Over de Marantz MM 8807 CM ben ik ook echt tevreden. Het probleem met het belabberde laag is ook opgelost, plaatsing en dynamiek ook schitterend. Er gebeurt gewoon veel meer om je heen t.o.v. de andere versterkers.


Voor mensen die niet al te veel geld willen uitgeven voor een upgrade is 400 euro een redelijk bedrag als je ziet wat de stufe 1 upgrade brengt voor de MM 8077.  (Ik heb de volledige upgrade van input tot output)

Voor 100 euro meer kan je 2 kanalen laten bruggen voor meer controle voor de front speakers wat ook heel veel meer brengt voor bijvoorbeeld bij stereo.

Voor totaal 500 euro (incl. bruggen) krijg je een hoop terug als je bijvoorbeeld vergelijkt met Anthem Statement A5. 

De stufe 1 Marantz MM 8077 hebben we ter plekke vergeleken in de studio (en natuurlijk hier thuis gehad) met de Anthem Statement A5, en in alle opzichten is de Marantz de betere. Behalve als je echt behoorlijk hard draait in een dedicated HT ruimte zal de Anthem de betere keuze  zijn door het vermogen verschil.

Prijs vergelijking:

Anthem Statement A5 (+- 4000 euro)

Marantz MM 8077 (forum sponsor +- 1650 euro) tuning kosten stufe 1 400 euro


Verder heb ik de lelijke 3D upgrade sticker verwijderd van de AVP, dan blijft er nog een CM sticker over (ook niet de mooiste i know  :)) en heb deze verpaatst.









Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Is Cinemike eigenlijk sponsor? Want het wordt nu wel zo'n beetje een sponsor reclametopic als je het mij vraagt  :yawnee:

vik

Nee geen sponsor.

Maar je bent niet verplicht om het te lezen natuurlijk.   ;) Notificaties uitzetten misschien een optie?

Ik deel ervaringen en ja af en toe staan er prijzen bij voor mensen mochten die interesse hebben.




Quote from: Kjelt on March 21, 2013, 15:10:54
Is Cinemike eigenlijk sponsor? Want het wordt nu wel zo'n beetje een sponsor reclametopic als je het mij vraagt  :yawnee:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Mooi dat je zo kan genieten van je toch inmiddels waanzinnige set! Nu alleen je sub nog :D

Blijft toch bijzonder dat je met wat kennis en goede componenten zoveel kan bereiken... :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Quote from: HTip on March 21, 2013, 18:39:39
Mooi dat je zo kan genieten van je toch inmiddels waanzinnige set! Nu alleen je sub nog :D

Blijft toch bijzonder dat je met wat kennis en goede componenten zoveel kan bereiken... :thumbs-up:

Dank je. Het is nou echt even afgelopen de aankomende tijd.

Ja deze sub is tijdelijk tot ik een goede sub tegen kom.  ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Mooi bezig Vik... :worship: 

Was de Marantz niet in een bij de Denon passende kleur te krijgen?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

Quote from: Maro on March 21, 2013, 19:12:40
Mooi bezig Vik... :worship: 

Was de Marantz niet in een bij de Denon passende kleur te krijgen?

Bedankt Maro. :)

Nee dat is jammer, enkel in zwart.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

shoalinmonk

Hoi,

Ben ook aan het zoeken naar een eindversterker en mijn oog is gevallen op de MM8077. Nu ik dit stuk lees ben ik erg benieuwd naar die upgrade.

Hoe kom ik in contact om mijn toekomstige mm8077 te laten upgraden, zou het hele pakket willen. Genieten in HT en ook in stereo.

Hoe maak ik de keus om welke trappen te laten bruggen of is er geen keus in. (las iets van binnenste of buitenste trappen)

gr. Frank

RvD

www.cinemike.de

Dan even bij contact kijken je kan in het Engels of Duits mailen met hun. Een nieuwe MM8077 die direct voorzien is van de tuning is ook meteen te bestellen dat is het makkelijkste hoef je niet eerst zelf een MM8077 te regelen.  ;)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

shoalinmonk

Ik zie het dan toch goed dat je twee kanalen laat vervallen, dus je kan dan alleen 5.1 draaien.

Niet dat ik van plan ben om 7.1 setup te creëren, even voor de info.

H&C Hifi

Quote from: RvD on March 25, 2013, 17:09:54
www.cinemike.de

Dan even bij contact kijken je kan in het Engels of Duits mailen met hun. Een nieuwe MM8077 die direct voorzien is van de tuning is ook meteen te bestellen dat is het makkelijkste hoef je niet eerst zelf een MM8077 te regelen.  ;)

Moeten ze de ongemodificeerde MM8077 wel gunstig kunnen aanbieden  ;)

shoalinmonk

Iinderdaad!  :worship:

Via  jou dan maar naar duitsland..wordt vervolgt. Morgen komen eerst mijn nieuwe fronts, MA GX200 in gloss white  :pompom:

Daarna maar weer eens wat centjes opzij leggen voor het bovenstaande reisje

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -


vik

Quote from: Maro on March 25, 2013, 18:15:54
Geweldige promo.. :worship:    :D 




  ;D Die moeten ze ook even een keer een update geven. Erg oud alweer.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: shoalinmonk on March 25, 2013, 18:09:56
Iinderdaad!  :worship:

Via  jou dan maar naar duitsland..wordt vervolgt. Morgen komen eerst mijn nieuwe fronts, MA GX200 in gloss white  :pompom:

Daarna maar weer eens wat centjes opzij leggen voor het bovenstaande reisje

Marcel ook blij en hij heeft inderdaad hele mooie prijzen voor de MM 8077

Alvast veel plezier morgen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Klopt. Je houdt 5 kanalen over zodat je meer controle hebt over de front speakers wat ook ideaal is voor stereo bijvoorbeeld.

Bij het bruggen kan je kiezen. Ik heb de 2 buitenste inputs/outputs laten doen voor de fronts speakers.





Quote from: shoalinmonk on March 25, 2013, 17:29:35
Ik zie het dan toch goed dat je twee kanalen laat vervallen, dus je kan dan alleen 5.1 draaien.

Niet dat ik van plan ben om 7.1 setup te creëren, even voor de info.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Denon Focal

Quote from: Kjelt on March 21, 2013, 15:10:54
Is Cinemike eigenlijk sponsor? Want het wordt nu wel zo'n beetje een sponsor reclametopic als je het mij vraagt  :yawnee:

Wellicht dat ie sponsor wil worden ivm alle gratis exposure die er inmiddels gegenereerd is.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

shoalinmonk

I Know !! Had stiekem al een prijsje bij hem opgevraagd, verleden week.



Quote from: vik on March 25, 2013, 19:22:07
Marcel ook blij en hij heeft inderdaad hele mooie prijzen voor de MM 8077

Alvast veel plezier morgen.

Kjelt

haha en bij 1.05 met zo'n grote conventionele soldeerbouw SMD doen dat mogen ze ook wel even eruit knippen  :D

danielo

Quote from: Denon Focal on March 25, 2013, 20:20:55
Wellicht dat ie sponsor wil worden ivm alle gratis exposure die er inmiddels gegenereerd is.

Kan mij wel een beetje vinden in dat de manier waarop vik soms dingen brengt wel wat eenzijdig lijkt. Ik ga er altijd maar vanuit dat het 'fan' gedrag is.

Ik zou het helemaal niet vreemd vinden als ze als sponsor zouden optreden hier, zo duur is het volgens mij niet en het enigste wat ik kan zeggen is dat ze bij CineMike weten wat ze aan het doen zijn.

Helaas ga ik persoonlijk weer uitvinden hoe goed ze zijn, mijn AVP gaat terug naar CineMike voor de eerder aangegeven problemen eens kijken of we dit keer daar kunnen komen zonder boetes onderweg.

Hopelijk is de avp weer terug voor de 802D2's er zijn *zucht*.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

vik

Ik zal het wel eens aankaarten met Mike. Het is natuurlijk niet aan mij om daar over te beslissen.

Ik denk niet dat dit soort upgrades als warme broodjes over de toonbank gaan door mijn enthousiaste posts.

Suc6 met de AVP en kijk uit met de snelheid.  :)


Quote from: danielo on March 30, 2013, 13:13:39
Kan mij wel een beetje vinden in dat de manier waarop vik soms dingen brengt wel wat eenzijdig lijkt. Ik ga er altijd maar vanuit dat het 'fan' gedrag is.

Ik zou het helemaal niet vreemd vinden als ze als sponsor zouden optreden hier, zo duur is het volgens mij niet en het enigste wat ik kan zeggen is dat ze bij CineMike weten wat ze aan het doen zijn.

Helaas ga ik persoonlijk weer uitvinden hoe goed ze zijn, mijn AVP gaat terug naar CineMike voor de eerder aangegeven problemen eens kijken of we dit keer daar kunnen komen zonder boetes onderweg.

Hopelijk is de avp weer terug voor de 802D2's er zijn *zucht*.

Daniel.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Het was gezellig kerel en kom snel jouw kant op.  ;)



Quote from: shoalinmonk on March 25, 2013, 18:09:56
Iinderdaad!  :worship:

Via  jou dan maar naar duitsland..wordt vervolgt. Morgen komen eerst mijn nieuwe fronts, MA GX200 in gloss white  :pompom:

Daarna maar weer eens wat centjes opzij leggen voor het bovenstaande reisje
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike