CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Started by vik, July 1, 2011, 10:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

#900
En ik zeg dat niet voor jou Vik want jij luistert eerst en maakt een bewuste keuze maar meer voor Miesepies die dadelijk een versterker van 1000 euro voor 2000 euro gaat laten verbouwen maar daar dan echt geen versterker van 3000 euro voor terug krijgt en dat kun/mag je ook niet verwachten




Je zou versteld staan als je hoort wat er bijvoorbeeld mogelijk is met een Emotiva XPA 2, 3 en 5.

Mike heeft momenteel een Bryston  9b sst2 van een klant staan die er niet tevreden over is en deze wil laten upgraden. Mike heeft hem beluisterd en haalt gewoon niet het niveau van de XPA-5 met upgrades !!

Dus deze XPA 5 gaat dus over het niveau heen van een versterker die dik meer kost als 5000 euro.

De XPA 2 en 3 blinken helemaal uit.

Laatst ook een forum genoot mee genomen die wou zijn Krell´s type  FPB 650 M wel eens vergelijken tegen de Advance Acoustic MAA 1000.

Guess what... ik was eigenlijk eerst in de veronderstelling dat de Krell's misschien wat beter zouden zijn in het laag.

Uitslag : absoluut geen partij voor de A.A's. Na de eerste seconden was het al duidelijk.. SOUNDSTAGE was niet te vergelijken, de Krell's bleven tussen de speakers hangen en zelfs het laag was niet zo strak als de A.A.'s

Ze flikken het iedere keer weer..  een veel grotere soundstage, absoluut geen compressie bij hoge volumes als een versterker het zwaar krijgt, en dan weer die plaatsing van zangers. zangeressen, instrumenten, effecten bij films enz. Echt geweldig.

Nou weet ik dat de Krell al een wat ouder type is en zeker niet de beste maar het was een leuke vergelijking, en deze waren ook niet goedkoop.

Misschien wordt het tijd voor een shoot out  met eindversterkers. Dan vragen we Rudy of hij zijn XPA-2 en 3 ter beschikking wil stellen.

Misschien een idee om dit op te zetten?




Quote from: Kjelt on January 23, 2013, 11:24:04
Inderdaad is het erg lastig om in % te praten maar als een apparaat twee keer zo goed wordt door een tuningbeurt dan deugt het originele apparaat zelf niet en kun je beter een ander origineel basis apparaat kopen denk ik.

Ik ken CM zelf niet maar wel een andere persoon die ook tuned maar niet commercieel en daar heb ik genoeg gezien om een redelijk oordeel te kunnen geven over wat andere elco's en opamps kunnen brengen. Ik kan dan ook alleen maar aanraden om eerst zelf het verschil te beluisteren alvorens een tuning opdracht te geven om teleurstelling te voorkomen. En ik zeg dat niet voor jou Vik want jij luistert eerst en maakt een bewuste keuze maar meer voor Miesepies die dadelijk een versterker van 1000 euro voor 2000 euro gaat laten verbouwen maar daar dan echt geen versterker van 3000 euro voor terug krijgt en dat kun/mag je ook niet verwachten, vandaar mijn nuancering.Dat weet ik, daarom wil je eerst het verschil (liefst blind) beluisteren voor je zo'n opdracht geeft. Als je het dan de moeite waard vind is dat je eigen beslissing?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: Midstar on January 23, 2013, 10:11:47
Daar heeft U een punt! ;)

Een erg goede opmerking.

Denk dan ook dat het meer loont om naar een origineel apparaat te kijken wat deze totaal kosten maakt.
Zoals eerder gezegd, een tuning/upgrade terugdraaien is iets wat je niet wilt mocht het niet uitpakken zoals in gedachten was.
Vergeet ook niet dat verkoop nog wel eens moeilijk zou kunnen worden voor een aanvaardbare prijs.

Ik ben sowiezo nooit voor tuning/upgrades geweest.
Het levert vaak te weinig op voor het geld en bij evt doorverkoop verlies je er ook nog eens vaak op.
Baten wegen niet op tegen de kosten en kan je beter voor een duuurder origineel alternatief gaan.

Voor een deel ben ik het met je eens.

Een Blu ray speler of andere bron verouderd snel en zakt in waarde, als je deze met upgrades wil verkopen snij je je zelf in de vingers  als je elke 2 jaar een speler laat upgraden en weer moet door verkopen.

Een versterker vind ik een ander verhaal, die hou je voor een lange periode als je tevreden bent.  Waarom zou je een upgrade terug moeten draaien?

Waarom bijvoorbeeld 4000 of 5000 euro uitgeven aan een orginele versterker, als dezelfde prestatie kan worden aangeboden voor bijvoorbeeld 2000 euro.? 

Als de reputatie goed is van een tuner raak je zijn spullen altijd kwijt en de kwaliteit wordt zeer gewaardeerd door kenners.

2 de hands spullen van CM bijvoorbeeld staan nooit lang op de 2dehands markt. 

De aanschaf prijs van mijn Sherwood was in 2006 ongeveer 2900 euro (met upgrades) de marktwaarde ligt nog steeds rond de 1400 euro.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

#902
Quote from: Passion4Sound on January 23, 2013, 20:17:18
Modificeren doe je alleen met een apparaat waar je zeker van weet dat je die de komende jaren niet weg doet. Want ten eerste zal je bijna nooit het geld van de upgrade eruit halen wat je er in hebt gestopt. (mensen kopen niet graag een apparaat waar aan gesleuteld is) Tevens laat dit nu wel een apparaat zijn waar je eigenlijk al heel tevreden over bent, en dan, (en dat is heel moeilijk te bepalen) probeer er achter te komen dat de persoon die de modificatie doet ook echt weet waar die mee bezig is. Ook hier heb je gradaties in. Kijk alleen maar onderdelen vervangen voor beteren onderdelen is wel modificeren maar eigenlijk niet te gecompliceerd. (ik kan het niet hoor  :withstupid:) Nu zijn/waren er bedrijven/personen die naar een ontwerp keken van een bepaalde unit en vanuit de tekeningen en/of ontwerp verbeter punten zagen. Zo die her-ontwikkelden een unit met een verbazingwekkend resultaat. Het gevaar van modificeren is wel, de eerste keer een enorme stap die je met veel moeite neemt. Maar als je eenmaal geproefd hebt hoe die kan smaken wil je nooit meer wat anders. 

grzt,

Alex   

Inmiddels draait de AVP en heb al een bug ontdekt.

Ik was bezig om mijn level af te stellen van mijn subwoofer. (op de AVP)

Tijdens de test tones gaf mijn sub geen geluid.

De DVD/Blu ray ingang staat op stereo als er geen signaal binnen komt van de blu ray speler. Ik moest de subwoofer toe wijzen in de stereo mode en toen pas kreeg ik de sub te horen bij de test tone.

Was een uurtje aan het zoeken.  ;D

Nu nog even door de inspeel tijd van +- 60 uur vanwege de vele nieuwe onderdelen.

Momenteel staat hij te spelen met de A5 Statement. Helaas onder het niveau van de AVP maar dat is een kwestie van tijd totdat er een betere staat.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Erwin.VL

Quote from: Passion4Sound on January 23, 2013, 22:15:01
Ff off topic, hoe klink de MacMini samen met de software en Weiss?
Fantastisch gewoon. Amarra doet wonderen. Maar je moet er wel bijnemen dat het een album een 20 tal seconden moet inladen (in cache) vooraleer je kan spelen.

Ik ga binnenkort Pure Music proberen op de kantoorset die ik ga installeren: mijn doordeweekse iMac, Pure Music en dan optical naar de XDA-1 naar een paar Emotiva airmotiv 5.
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

vik

aankondiging :

Heute eigetroffen: die neu Marantz AV8801 und MM8077 - Mittwoch, 23. Januar 2013

Die heiss ersehnte neue AV Vor-Endkombi von Marantz ist ab sofort lieferbar und in unserer Demo.

Erste Höreindrücke bestätigen unsere Erwartungen. Die 8801 spielt klar oberhalb der AV7701 und zeigt vor Allem klangliche Ausgewogenheit. Sie spielt im Bass recht druckvoll und im Mittelhochtonbereich sanft und etwas zurückhaltend, dafür aber frei von Agressivität..
Wir sind sicher sie wird mit unserem Tuning zu einem audio- und videophilen Highlight im Bereich unter 10000 Euro und wird und dort neue Bestmarken setzten....
Auch die Passende Endstufe wird eine Überarbeitung bekommen.
In Kombination mit dem UD7007CM ist dann eine absolut highendige HD streamingfähige Traumkombi zu haben....

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Dennis75

Schitterend!

heb je al een blu ray kunnen testen?
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Bama

Quote from: vik on January 24, 2013, 10:50:09
Zoals beloofd wat foto´s :







Vind hem erg indrukwekkend.

Ben benieuwd hoe lang je deze gaat houden. ;D

RvD

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

Quote from: RvD on January 24, 2013, 11:14:27
Ziet er goed uit Vik.  8)

Thanx guys!  :)

Hij staat nou lekker in te spelen.

Alleen qua versterking is de Anthem een stap terug t.o.v. de Sherwood.

Dynamiek is er wel aanwezig maar daar blijft het dan wel bij. 

Maar dat komt allemaal goed....als de andere versterker klaar is tegen die tijd dan is de AVP ingespeeld en dan heb ik weer de  komplette  CM Kette  :)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Mooie Denon Vik. Kwa looks nog steeds de mooiste Denon reeks. Denk dat het met de klank ook wel goed zit.  ;D 

Geen verkooppraatje voor je Anthem trouwens..ik zou die later plaatsen.. :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

Quote from: Maro on January 24, 2013, 18:48:29
Mooie Denon Vik. Kwa looks nog steeds de mooiste Denon reeks. Denk dat het met de klank ook wel goed zit.  ;D 

Geen verkooppraatje voor je Anthem trouwens..ik zou die later plaatsen.. :D

Bedankt.  ;)

Er is absoluut niks mis met de Anthem natuurlijk maar dit besef je enkel als je weet dat het nog beter kan. Dus de stap van goed naar beter. En beter als een standaard Emotiva bijvoorbeeld. (XPA 5)

Er zijn vast en zeker genoeg mensen die er heel blij mee zijn, waaronder DVDMartinDVD.

;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Passion4Sound

Quote from: vik on January 24, 2013, 10:50:09
Zoals beloofd wat foto´s :



Ja ja wat een monster, en dan nog 1 van de beste surround processor ter wereld die Denon heet, super hoor, echt mooi. Veel plezier ermee, tot zaterdag. Grzt Alex

danielo

#913
Quote from: vik on January 24, 2013, 10:50:09
Zoals beloofd wat foto´s :

Ziet er prima uit maar waarom heb je toestemming gegeven om die lelijke upgrade sticker erop te doen *brrrr*. Heb deze ergens in een doos liggen ...

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

vik

Quote from: danielo on January 24, 2013, 22:24:49
Ziet er prima uit maar waarom heb je toestemming gegeven om die lelijke upgrade sticker erop te doen *brrrr*. Heb deze ergens in een doos liggen ...

Daniel.

Die hebben ze er bij Denon opgezet. Ik ben er ook niet kapot van.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: Passion4Sound on January 24, 2013, 20:40:22
Ja ja wat een monster, en dan nog 1 van de beste surround processor ter wereld die Denon heet, super hoor, echt mooi. Veel plezier ermee, tot zaterdag. Grzt Alex

Ik ben benieuwd naar je set! Tot straks  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Vandaag is test fase  nr. 2 aan de gang......  de Classé CAV 180.






De eerste indrukken :

Alles wat ik bij de Anthem heb gemist heb ik bij deze  Classé terug.

Qua klank ongeveer vergelijkbaar met de Sherwood enkel die heeft een wat drogere , strakker laag en de Sherwood is naar mijn idee een tikkeltje sneller.

De match Elac en Classé is dus gewoon prima.


Momenteel ben ik ook aan het kijken of de Classé mogelijk is in mijn meubel qua warmte dus de opstelling op de foto is een test.  (ben er een beetje bang voor)

Mijn planken zijn verstelbaar en heb nog wel ietsje speling enkel hij is toch best wel behoorlijk hoog.

Hij draait momenteel dik een uur en op het volume waar ik altijd op speel is hij hand warm te noemen dus valt prima te doen.

Ik ga nog even verder spelen en testen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Dennis75

Errug leuk apparatuur om te testen!

Heeft je Sherwood ook al een ander baasje?
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

evilniek

Tien centimeter rondom word meestal geadviseerd, zal ook wel in de handleiding staan.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Passion4Sound

Ziet er strak uit, Vik

en inderdaad een beetje ruimte rondom de Classe kan geen kwaad, succes

grtz,

Alex

danielo

Quote from: Passion4Sound on January 27, 2013, 16:26:02
Ziet er strak uit, Vik

en inderdaad een beetje ruimte rondom de Classe kan geen kwaad, succes

grtz,

Alex

Niet alleen om de amp maar ook de avp zou ik mij zo zorgen maken. Misschien actief lucht wegzuigen aan de achterkant van de kast en zo wat airflow maken ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Maro

Tijd voor een nieuw meubeltje zo te zien Vik. Je hebt het wel prachtig voormekaar trouwens hoor. Petje af.  :worship:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

Quote from: Dennis75 on January 27, 2013, 16:00:47
Errug leuk apparatuur om te testen!

Heeft je Sherwood ook al een ander baasje?

Ja de set heeft een nieuwe baas.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: evilniek on January 27, 2013, 16:03:15
Tien centimeter rondom word meestal geadviseerd, zal ook wel in de handleiding staan.

Ik weet het en vandaar ook het testen.

Tot nu toe valt het heel erg mee zelfs het achterste koel blok. Alles handwarm.

Ik kijk het nog even aan.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: danielo on January 27, 2013, 16:30:21
Niet alleen om de amp maar ook de avp zou ik mij zo zorgen maken. Misschien actief lucht wegzuigen aan de achterkant van de kast en zo wat airflow maken ?

Daniel.

De AVP valt hier heel erg mee. Het scheelt ook als je het video gedeelte uitschakelt. Verder heeft hij rondom behoorlijk wat ventilatie gaten zitten..
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike