CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Started by vik, July 1, 2011, 10:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Passion4Sound

#875
Quote from: evilniek on January 21, 2013, 15:19:43
Ik snap het niet helemaal, hoezo was een zwarte AVP duurder dan een zilveren?
Nee joh, de zwarte Denon wordt alleen in Amerika verkocht en de zilveren in Asie en Europa.
Denon zilver is eigelijk champagne kleur. Stiekem vind ik ze allebei mooi. Tevens klinken ze beide even waanzinnig  :google:

Grtz,

Alex

evilniek

Nu je het zegt, weet ik dat ook weer bedankt.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

vik

Deze week worden mijn John van Gent Reference plus RCA kabels voorzien van Furutech FP-602/601 Gold XLR pluggen.

CineMike gaat dit doen en dan kan ik deze week mijn AVP gaan aansluiten via de gebalanceerde XLR uitgangen.

Luister sessie 1 wordt met de Anthem Statement A5 eindversterker en de week erop de Classé CAV-180.



Dan wordt het afscheid nemen van mijn Sherwood versterker en natuurlijk de Marantz AV 7005.

Het leuke ervan is dat een van mijn beste vrienden ontzettend blij is met de AV 7005 en de Sherwood.  :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: Passion4Sound on January 21, 2013, 16:41:57
Nee joh, de zwarte Denon wordt alleen in Amerika verkocht en de zilveren in Asie en Europa.
Denon zilver is eigelijk champagne kleur. Stiekem vind ik ze allebei mooi. Tevens klinken ze beide even waanzinnig  :google:

Grtz,

Alex

Ik vind Premium Silver de mooiste kleur, maar zwart is ook schitterend.

Er is een Fransman die er een uit Amerika over heeft laten komen en heeft deze laten ombouwen bij CM, en uiteraard laten tunen.

Dat plan zat eerst ook in mijn hoofd maar heb toch liever een orgineel Europees model.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: Maro on January 20, 2013, 11:55:19
Eerste stap is inmiddels net gezet.. ;)  Denk dat ik uiteindelijk wel uit ga komen bij een (2e hands)  861 idd.  :wub:

Gewoon lekker je droom realiseren en kopen die Meridian.  :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Ga ik zeker doen Vik. Over twee weken ga ik een Meridian 800 CD/DVD/Dac/VV halen dan is de stap naar een 861 daarna heel natuurlijk.  :P
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Passion4Sound

#881
Quote from: vik on January 21, 2013, 21:42:35
Ik vind Premium Silver de mooiste kleur, maar zwart is ook schitterend.

Er is een Fransman die er een uit Amerika over heeft laten komen en heeft deze laten ombouwen bij CM, en uiteraard laten tunen.

Dat plan zat eerst ook in mijn hoofd maar heb toch liever een orgineel Europees model.
Wat doe je deze zaterdag?

Passion4Sound

Op verzoek post ik enkele foto's van de modificatie van mijn Denon AVP A1HDCI 3D, dit is geen CineMike upgrade.
Hier zijn de alle I-V stages en gain Op-Amps (origineel: NE5532's en de OP270's) vervangen door de TI/BB OPA1612.
tevens, Pre-amps: input capacitors XLR Pre-Amps vervangen door: Black Gate NX capacitors.

Het resultaat is fenomenaal, stereo en multi channel is gewoon weergaloos. Nu heb ik aardig wat spulletjes gehad in mijn leven. Daar zaten verschillende dure spulletjes tussen, Levinson, Krell, Treshold, Classe, Audio Research, Theta ... ik kan echt nog wel ff doorgaan. Dit klink gewoon heel erg goed. Wil hier en daar nog een HDMI kabeltje kopen en misschien in de toekomst een A1UD op de kop tikken en mijn 4010UD ermee omruilen. maar dan geloof ik het wel. jaja een heel blij audiofieltje hier.

Zijn er mensen die hands-on ervaring hebben met HDMI kabels van Kordz??? Graag jullie ervaringen. alvast bedankt, Grtz. Alex

PS. helaas krijg ik niet alle foto's meegestuurd,

vik

Quote from: Passion4Sound on January 23, 2013, 02:00:16
Op verzoek post ik enkele foto's van de modificatie van mijn Denon AVP A1HDCI 3D, dit is geen CineMike upgrade.
Hier zijn de alle I-V stages en gain Op-Amps (origineel: NE5532's en de OP270's) vervangen door de TI/BB OPA1612.
tevens, Pre-amps: input capacitors XLR Pre-Amps vervangen door: Black Gate NX capacitors.

Het resultaat is fenomenaal, stereo en multi channel is gewoon weergaloos. Nu heb ik aardig wat spulletjes gehad in mijn leven. Daar zaten verschillende dure spulletjes tussen, Levinson, Krell, Treshold, Classe, Audio Research, Theta ... ik kan echt nog wel ff doorgaan. Dit klink gewoon heel erg goed. Wil hier en daar nog een HDMI kabeltje kopen en misschien in de toekomst een A1UD op de kop tikken en mijn 4010UD ermee omruilen. maar dan geloof ik het wel. jaja een heel blij audiofieltje hier.

Zijn er mensen die hands-on ervaring hebben met HDMI kabels van Kordz??? Graag jullie ervaringen. alvast bedankt, Grtz. Alex

PS. helaas krijg ik niet alle foto's meegestuurd,

Top!  :worship: netjes.

Ik heb zelf een KORDZ EVX en meer als tevreden mee. Deze gebruik ik enkel voor beeld.

Met de CM HDMI kabel stuur ik vanaf mijn Oppo naar de pre-pro.

Wat gebruik je voor scherm?

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Passion4Sound

Quote from: vik on January 23, 2013, 08:37:59
Top!  :worship: netjes.

Ik heb zelf een KORDZ EVX en meer als tevreden mee. Deze gebruik ik enkel voor beeld.

Met de CM HDMI kabel stuur ik vanaf mijn Oppo naar de pre-pro.

Wat gebruik je voor scherm?
Een Samsung 63 inch.

vik

De kabels zijn gelukt gisteren en ik had geluk dat ik ook nog ff naar de Bryston heb kunnen luisteren.

De eerste tuning heb ik ook mee gemaakt maar inmiddels zijn ze al weer een stap verder en hij is nu bijna gelijk met de CM AVP. Nu nog wat puntjes op de i.

De "live" presence was ietsje minder bij de Bryston en daar wordt nu aan gewerkt.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Miesepies

Heb ook maar es voor de gein even wat nagevraagd bij Cinemike.

De XPA-5 tunen kost €2000. Beslissen om te doen vind ik wel lastig omdat ik niet weet wat ik kan verwachten daarvan. Het is ook niet iets wat je makkelijk terug draait/terugbrengt :P Daarnaast even heen en weer rijden zit er voor mij niet in :(  Maar, poeh, de tuning is gewoon 2,5x zo duur als het apparaat zelf...

Ook had hij het erover dat ie mogelijk nog wat AV7005 Cinemike modellen terug verwacht (trade ins) nu de nieuwe Marantz modellen onderweg zijn. Deze verkoopt hij voor ongeveer de helft... (voor de geinteresseerden :))

QuoteBy the way, the AV7005 Cinemike would be around half price.... ( 1649€ + 1250€ - 50% )....

Kjelt

Quote from: Miesepies on January 23, 2013, 08:57:13
Heb ook maar es voor de gein even wat nagevraagd bij Cinemike.
De XPA-5 tunen kost €2000. Beslissen om te doen vind ik wel lastig omdat ik niet weet wat ik kan verwachten daarvan. Het is ook niet iets wat je makkelijk terug draait/terugbrengt :P Daarnaast even heen en weer rijden zit er voor mij niet in :(  Maar, poeh, de tuning is gewoon 2,5x zo duur als het apparaat zelf...
Dan vraag ik me serieus af waar je mee bezig bent. Tunen zoals het woord al zegt is de puntjes op de i zetten dan heb je het over de laatste 10% er uit proberen te halen.  Dat loont mijn inziens alleen bij heel erg goed ontworpen apparaten waarbij al bijna alle componenten al top zijn.
Ik heb zelf al mijn twijfels om dat bij een Marantz van 1600.- te doen als de kosten het zelfde zijn, laat staan bij een versterker waar je dan voor het tunen 2x zoveel betaald. Leg dat geld bij elkaar en je hebt een tweedehands top 5 kanaals Classe versterker, dat lijkt me een veel betere investering  ;)

clockwork

Quote from: Miesepies on January 23, 2013, 08:57:13


De XPA-5 tunen kost €2000. Beslissen om te doen vind ik wel lastig omdat ik niet weet wat ik kan verwachten daarvan. Het is ook niet iets wat je makkelijk terug draait/terugbrengt :P Daarnaast even heen en weer rijden zit er voor mij niet in :(  Maar, poeh, de tuning is gewoon 2,5x zo duur als het apparaat zelf...


Wellicht vloeken in de kerk: maar denk je dat dit dan niet 'overkill wordt' ? Een apparaat van € 900 tunen twv € 2500? Zou je in plaats daarvan niet beter kunnen kijken naar een XPR serie? De fronts op een XPR-2 of 2 maal XPR-1. Of als ruimte een issue is de XPR-5? Als ik de gebruikerservaringen mag geloven is die serie een flinke verbetering ten opzichte van de XPA-5.
 
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

vik

Quote from: Miesepies on January 23, 2013, 08:57:13
Heb ook maar es voor de gein even wat nagevraagd bij Cinemike.

De XPA-5 tunen kost €2000. Beslissen om te doen vind ik wel lastig omdat ik niet weet wat ik kan verwachten daarvan. Het is ook niet iets wat je makkelijk terug draait/terugbrengt :P Daarnaast even heen en weer rijden zit er voor mij niet in :(  Maar, poeh, de tuning is gewoon 2,5x zo duur als het apparaat zelf...

Ook had hij het erover dat ie mogelijk nog wat AV7005 Cinemike modellen terug verwacht (trade ins) nu de nieuwe Marantz modellen onderweg zijn. Deze verkoopt hij voor ongeveer de helft... (voor de geinteresseerden :))

Voor de gein nog wel.  :) Was jij diegene zonder rijbewijs ?

Enkel een XPA-5 laten upgraden zonder een goede pre-pro en bron is iets waar ik nooit aan zou beginnen. 

In jouw huis/ruimte zijn de beperkingen nu toch wel duidelijk lijkt me?  Ik heb je topic een tijdje gevolgd en het lijkt er een beetje op dat je in cirkel blijft hangen. Je hebt nou al een aantal dingen geprobeerd waaronder de Classé set.

Absoluut niet lullig bedoeld natuurlijk maar zo komt het in ieder geval een beetje over bij mij.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Daarnaast wil ik niet om CM aan te vallen maar wel om duidelijkheid te schaffen, als je voor 1000 euro een apparaat laat tunen dan zal dat vermoedelijk voor meer dan 70% (en wellicht nog hoger) puur uren arbeidsloon zijn.
Oftewel in verhouding betaal je heel veel geld voor een kleine verbetering die zich alleen loont als het apparaat zelf al voor 90% kwaliteit biedt maar dat is zoals ik het zie.

vik

Quote from: Kjelt on January 23, 2013, 09:37:08
Daarnaast wil ik niet om CM aan te vallen maar wel om duidelijkheid te schaffen, als je voor 1000 euro een apparaat laat tunen dan zal dat vermoedelijk voor meer dan 70% (en wellicht nog hoger) puur uren arbeidsloon zijn.
Oftewel in verhouding betaal je heel veel geld voor een kleine verbetering die zich alleen loont als het apparaat zelf al voor 90% kwaliteit biedt maar dat is zoals ik het zie.

Ik zie dit absoluut niet als een aanval.   :)

Maar ik vind wel dat je pas kan oordelen als je zelf iets hebt gehoord. Laat staan dat je van tevoren al aan kan geven in hoeveel procent er een verbetering te halen valt. Je hebt dus geen idee waar je over praat, je kent de tuner niet, zijn kwaliteiten niet enz.

Ik kijk zelf altijd naar de performance die je terug krijgt.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Midstar

Quote from: Kjelt on January 23, 2013, 09:37:08
Daarnaast wil ik niet om CM aan te vallen maar wel om duidelijkheid te schaffen, als je voor 1000 euro een apparaat laat tunen dan zal dat vermoedelijk voor meer dan 70% (en wellicht nog hoger) puur uren arbeidsloon zijn.
Oftewel in verhouding betaal je heel veel geld voor een kleine verbetering die zich alleen loont als het apparaat zelf al voor 90% kwaliteit biedt maar dat is zoals ik het zie.

Daar heeft U een punt! ;)

Een erg goede opmerking.

Denk dan ook dat het meer loont om naar een origineel apparaat te kijken wat deze totaal kosten maakt.
Zoals eerder gezegd, een tuning/upgrade terugdraaien is iets wat je niet wilt mocht het niet uitpakken zoals in gedachten was.
Vergeet ook niet dat verkoop nog wel eens moeilijk zou kunnen worden voor een aanvaardbare prijs.

Ik ben sowiezo nooit voor tuning/upgrades geweest.
Het levert vaak te weinig op voor het geld en bij evt doorverkoop verlies je er ook nog eens vaak op.
Baten wegen niet op tegen de kosten en kan je beter voor een duuurder origineel alternatief gaan.

Kjelt

Quote from: vik on January 23, 2013, 10:06:07
Laat staan dat je van tevoren al aan kan geven in hoeveel procent er een verbetering te halen valt.
Inderdaad is het erg lastig om in % te praten maar als een apparaat twee keer zo goed wordt door een tuningbeurt dan deugt het originele apparaat zelf niet en kun je beter een ander origineel basis apparaat kopen denk ik.

Ik ken CM zelf niet maar wel een andere persoon die ook tuned maar niet commercieel en daar heb ik genoeg gezien om een redelijk oordeel te kunnen geven over wat andere elco's en opamps kunnen brengen. Ik kan dan ook alleen maar aanraden om eerst zelf het verschil te beluisteren alvorens een tuning opdracht te geven om teleurstelling te voorkomen. En ik zeg dat niet voor jou Vik want jij luistert eerst en maakt een bewuste keuze maar meer voor Miesepies die dadelijk een versterker van 1000 euro voor 2000 euro gaat laten verbouwen maar daar dan echt geen versterker van 3000 euro voor terug krijgt en dat kun/mag je ook niet verwachten, vandaar mijn nuancering.
QuoteIk kijk zelf altijd naar de performance die je terug krijgt.
Dat weet ik, daarom wil je eerst het verschil (liefst blind) beluisteren voor je zo'n opdracht geeft. Als je het dan de moeite waard vind is dat je eigen beslissing?

RvD

Miesepies je kan altijd bij mij naar de Emotiva's komen luisteren en je eigen XPA-5 mee brengen voor vergelijk. Maar je hebt geen vervoer dat wordt lastig want ik woon niet echt makkelijk bereikbaar met openbaar vervoer in een klein dorp namelijk.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Miesepies

#896
Quote from: vik on January 23, 2013, 09:25:05Voor de gein nog wel.  :) Was jij diegene zonder rijbewijs ?

Jup, "gein" ;)  Ik was gewoon even nieuwsgierig, dus heb een paar vragen gesteld over wat de tuning inhield, en wat ik kan verwachten.
En ja, ik heb geen rijbewijs, dus ff langs rijden zit er niet in :P

Quote from: vik on January 23, 2013, 09:25:05In jouw huis/ruimte zijn de beperkingen nu toch wel duidelijk lijkt me?  Ik heb je topic een tijdje gevolgd en het lijkt er een beetje op dat je in cirkel blijft hangen. Je hebt nou al een aantal dingen geprobeerd waaronder de Classé set.

Absoluut niet lullig bedoeld natuurlijk maar zo komt het in ieder geval een beetje over bij mij.

Klopt wel ja. Komt een beetje rusteloos over, omdat ik op meerdere fronten tegelijk bezig ben. Maar ik ben op zoek naar een stukje verbetering. Ik zoek een ander, comfortabeler geluid. En de enige manier om zoiets te vinden is door het uit te proberen, toch? Hoe ver kan ik gaan binnen mijn (akoestieke) mogelijkheden.

Verder bekijk ik een aantal mogelijkheden die langs komen, of die in mijn straatje passen. Het ver-Cinemiken van Emotiva is dus ook een mogelijkheid die ik nu heb bekeken. Voor de prijs die hij rekent denk ik trouwens dat ik toch liever wat verder kijk.

En zoals vele anderen, heb ik toch ook last van een stukje upgrade drang ;)

Passion4Sound

Modificeren doe je alleen met een apparaat waar je zeker van weet dat je die de komende jaren niet weg doet. Want ten eerste zal je bijna nooit het geld van de upgrade eruit halen wat je er in hebt gestopt. (mensen kopen niet graag een apparaat waar aan gesleuteld is) Tevens laat dit nu wel een apparaat zijn waar je eigenlijk al heel tevreden over bent, en dan, (en dat is heel moeilijk te bepalen) probeer er achter te komen dat de persoon die de modificatie doet ook echt weet waar die mee bezig is. Ook hier heb je gradaties in. Kijk alleen maar onderdelen vervangen voor beteren onderdelen is wel modificeren maar eigenlijk niet te gecompliceerd. (ik kan het niet hoor  :withstupid:) Nu zijn/waren er bedrijven/personen die naar een ontwerp keken van een bepaalde unit en vanuit de tekeningen en/of ontwerp verbeter punten zagen. Zo die her-ontwikkelden een unit met een verbazingwekkend resultaat. Het gevaar van modificeren is wel, de eerste keer een enorme stap die je met veel moeite neemt. Maar als je eenmaal geproefd hebt hoe die kan smaken wil je nooit meer wat anders. 

grzt,

Alex   

Erwin.VL

Tja, de XPR-5 kostte mij alles inbegrepen een kleine 2100€. Ook een beetje gek (oké een beetje veel) maar dan heb je wel een power fabriek.

Ik denk dat geen enkele versterker voor 2000€ aan geluidskwaliteit kan winnen...
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

Passion4Sound

#899
Quote from: Erwin.VL on January 23, 2013, 22:12:56
Tja, de XPR-5 kostte mij alles inbegrepen een kleine 2100€. Ook een beetje gek (oké een beetje veel) maar dan heb je wel een power fabriek.

Ik denk dat geen enkele versterker voor 2000€ aan geluidskwaliteit kan winnen...
Ff off topic, hoe klink de MacMini samen met de software en Weiss?