CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Started by vik, July 1, 2011, 10:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Quote from: danielo on November 22, 2012, 22:10:57
Je moet eens vragen of van xlr naar rca gaan een optie is, zoals je weet is er een heel apart xlr sub systeem in de avp met eigen voedingen. prints bla die bla. Daar zal CM veel aanpassingen gedaan hebben. Indien je wel val xlr vertrekt maar dan op rca in de kabel kan het misschien wel redelijk goedkomen ? Even vragen wat die daar van denkt iets zegt mij dat die dat liever ziet dan rca uit op de avp.

Daniel.



Gisteren een gesprek gehad met Mike over de XLR-RCA kabel oplossing... het gaat hem toch niet worden. Ik haal er niet de volle 100% uit wat er uit te halen valt.

Dus het wordt zoeken  naar een andere eindbak.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: Kjelt on November 23, 2012, 10:20:13
Feli Vik met je superprocessor. Mooi ding verdient (vind ik) ook een zelfde kwaliteit eindversterkers dus laat Emotiva nou liggen en kijk eens of je niet voor een leuke prijs een tweedehands Classe/Chord of andere high end amp te pakken kunt krijgen. Het hoeft niet allemaal 1,2,3 ik ben zelf 2 jaar bezig geweest om de juiste apparatuur 2e hands te pakken te krijgen, dat is ook wel een belangrijk onderdeel van de hobbie lol, rondkijken en op het juiste moment scoren en nu met de crisis is het een kopers markt  ;) Wordt het niet eens tijd voor een eigen topic?  :popcorn:

Ik heb gisteren mijn AVP opgehaald bij Audio TV Centrum te Eindhoven en heb daar ook een leuk gesprek gehad met de verkoper over eindversterkers.

En Chord kwam ook ter sprake.

Ik vertelde hem over mijn wensen in het geluid wat ik nu heb... en dat ik dat zoek in een versterker met XLR.

Of het verkoop praat is of niet ik wil het toch zelf ervaren, maar hij vertelde dat als ik een transparante...snelle en dynamische eindversterker zoek ik niet bij Classé moet zijn (volgens hem Classé en Elac al helemaal geen match) en dat ik Chord moet proberen. Classé verkopen ze zelf ook.

Ik heb nog even de tijd en ga dan met met Sherwood onder mijn arm wat versterkers vergelijken. Misschien bij een forum lid die er een heeft. Ik kijk wel even of ik hier een apart topic voor maak.

Audionet heb ik van mijn lijstje geschrapt want ik hoor en lees toch behoorlijk veel problemen met dit merk. Gisteren vertelde Mike over een klant die de Sherwood heeft weggedaan voor een Audionet AMP V en heel veel spijt heeft door het gezeur wat hij heeft met de AMP V.

Wat betreft de resultaten die Cinemike haalt met Emotiva die zijn heel erg goed en zelfs beter als de Sherwood die ik nu heb, dit mede doordat de upgrades nieuwer zijn als de tijd van de Sherwood (jaar 2006).
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RvD

Vik mocht je ooit mijn XPA-2 aan de tand willen voelen  ;D Dan wil ik eventueel wel een keer met je mee gaan naar CineMike voor een test dan kun je het zelf eens horen het verschil met hun Advance Acoustic monoblokken dat dit zeer klein is. Ze waren toen zelf verbaasd over het resultaat van de tuning Michael had net zo'n grote big smile als mij toen.  ;) Ik ben erg blij dat ze deze tuning toen voor me gemaakt hebben het wachten duurde even maar dat ben ik al lang vergeten. De XPA serie is wel niet volledig gebalanceerd dat is de XPR serie wel.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

Quote from: RvD on November 25, 2012, 11:40:30
Vik mocht je ooit mijn XPA-2 aan de tand willen voelen  ;D Dan wil ik eventueel wel een keer met je mee gaan naar CineMike voor een test dan kun je het zelf eens horen het verschil met hun Advance Acoustic monoblokken dat dit zeer klein is. Ze waren toen zelf verbaasd over het resultaat van de tuning Michael had net zo'n grote big smile als mij toen.  ;) Ik ben erg blij dat ze deze tuning toen voor me gemaakt hebben het wachten duurde even maar dat ben ik al lang vergeten. De XPA serie is wel niet volledig gebalanceerd dat is de XPR serie wel.

Dat is een goed idee inderdaad.  :)

Ze zijn nog niet toegekomen aan de XPR want lijkt mij ook een goede optie. Alleen wel erg overkill, ik snap dat je je nooit genoeg vermogen kan hebben maar dit is wel een flink mormel.

Ik heb thuis zat aan 100w 8 Ohm of 150w bij 4 Ohm.  Met de Sherwood heb ik echt genoeg, ook bij stereo meer als 300 watt per kanaal.

En wat beftreft mijn smaak over het uiterlijk, Mike kent iemand die een front plate kan ontwerpen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

danielo

#779
Quote from: vik on November 25, 2012, 10:44:58


Gisteren een gesprek gehad met Mike over de XLR-RCA kabel oplossing... het gaat hem toch niet worden. Ik haal er niet de volle 100% uit wat er uit te halen valt.

Dus het wordt zoeken  naar een andere eindbak.

Dat is waar maar wel een beetje een open deur, de vraag was of dit een betere optie was als via rca-rca aansluiten wat je eerste plan was. Natuurlijk gaat hij zeggen dat volledig balanced aansluiten op een balanced amp beter is wat had je verwacht ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Staaled

Quote from: RvD on November 25, 2012, 11:40:30
Vik mocht je ooit mijn XPA-2 aan de tand willen voelen  ;D Dan wil ik eventueel wel een keer met je mee gaan naar CineMike voor een test dan kun je het zelf eens horen het verschil met hun Advance Acoustic monoblokken dat dit zeer klein is. Ze waren toen zelf verbaasd over het resultaat van de tuning Michael had net zo'n grote big smile als mij toen.  ;) Ik ben erg blij dat ze deze tuning toen voor me gemaakt hebben het wachten duurde even maar dat ben ik al lang vergeten. De XPA serie is wel niet volledig gebalanceerd dat is de XPR serie wel.
Bij mijn weten is de XPR5 dat niet.
Tot op heden alleen de XPA-1 van Emotiva.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Robbo

#781
Die XPA1 en Advance acoustics monoblokken verschillen standaard al niet veel.   Zit er na Cinemike tuning uberhaupt nog verschil tussen ?

Waarom perse XLR?   Bij korte kabel lengtes hoeft een goede cinch implementatie niet slechter te zijn.

Kjelt

 Vik er staat een 6 kanaals McIntosh in de marktvsectie  ;)

vik

Quote from: danielo on November 25, 2012, 13:00:22
Dat is waar maar wel een beetje een open deur, de vraag was of dit een betere optie was als via rca-rca aansluiten wat je eerste plan was. Natuurlijk gaat hij zeggen dat volledig balanced aansluiten op een balanced amp beter is wat had je verwacht ?

Daniel.

Ik had na zijn reaktie via de mail verwacht dat het geen enkel verschil uit zou maken (na de tuning) en heb dit verkeerd begrepen.

De enige redelijke oplossing was als ik het goed begreep : een XLR kabel (voor de kanalen FR+FL) die gesplit wordt in 2 rca kabels, 1 hot en 1 cold (dus voor elk XLR front kanaal 2 kanalen op de Sherwood) en zou dan enkel dus 5 kanalen kunnen draaien i.p.v. 7 kanalen die op de Sherwood zitten.

En dan de andere kanalen : center, surround met een XLR naar RCA kabel.

Het grootste voordeel zou dan voor de front speakers zijn en mede ook dit voordeel bij stereo.

Zo was het als ik het goed heb begrepen.

Deze route ga ik niet bewandelen, te veel gedoe en dan zou ik enkel een bepaalde serie Silent wire interlink kabel moeten gebruiken omdat de vrij dun is. Ik denk voor de montage op de XLR connector.

Daar ga ik niet aan beginnen, te veel gedoe en slordig werk op deze manier.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: Robbo on November 25, 2012, 15:50:14
Die XPA1 en Advance acoustics monoblokken verschillen standaard al niet veel.   Zit er na Cinemike tuning uberhaupt nog verschil tussen ?

Waarom perse XLR?   Bij korte kabel lengtes hoeft een goede cinch implementatie niet slechter te zijn.

Er zijn wel verschillen in opbouw tussen Emotiva en A.A. monoblokken. Dat heb ik toen ook al aangekaart omdat iemand anders deze vraag ook al had gesteld in het Emotiva topic..net dat ze bekend hebben gemaakt dat ze een upgrade aanbieden voor Emotiva.

Dat heeft te maken met een iets andere opbouw en betere componenten.

Op je vraag waarom perse XLR: omdat de upgrade geoptimaliseerd is voor de XLR uitgangen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: Kjelt on November 25, 2012, 16:06:19
Vik er staat een 6 kanaals McIntosh in de marktvsectie  ;)

Dank je Kjelt en had deze ook gezien inderdaad. Als ik het goed heb gezien enkel rca.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

larsie

even een vraagje tussendoor. Is zo'n av7005 volledig gebalanceerd opgebouwd? Of bouwt Cinemike hem hiernaar om?
Ik begreep juist dat de goedkopere pre's niet gebalanceerd zijn opgebouwd en er dus juist GEEN voordeel is via XLR

Arcam AV40  NAD M25   Dali Helicon 800, c200 helicon on wall, svs sb13plus   sony 77a80j
Appletv pioneer bdp-lx71

vik

Quote from: larsie on November 25, 2012, 21:36:56
even een vraagje tussendoor. Is zo'n av7005 volledig gebalanceerd opgebouwd? Of bouwt Cinemike hem hiernaar om?
Ik begreep juist dat de goedkopere pre's niet gebalanceerd zijn opgebouwd en er dus juist GEEN voordeel is via XLR

Nee. De AV 7005 is gelijk op zowel RCA als XLR.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RvD

Quote from: Hipster on November 25, 2012, 14:54:15
Bij mijn weten is de XPR5 dat niet.
Tot op heden alleen de XPA-1 van Emotiva.

Ik dacht dat volledige XPR serie die er komt allemaal volledig gebalanceerd waren tenminste zo introduceerde ze het, of ze hebben hun belofte niet waar gemaakt. Inderdaad de XPA-1 is wel volledig gebalanceerd maar hier hebben ze nog geen tuning voor beschikbaar.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

danielo

#789
Quote from: larsie on November 25, 2012, 21:36:56
even een vraagje tussendoor. Is zo'n av7005 volledig gebalanceerd opgebouwd? Of bouwt Cinemike hem hiernaar om?
Ik begreep juist dat de goedkopere pre's niet gebalanceerd zijn opgebouwd en er dus juist GEEN voordeel is via XLR

Dat is ook waarom ik het aangaf, in de AVP is er een heel apart stuk (ruwweg bijna een 2e pre-amp) voor de xlr's. Zo is er 1 van de tor. voedingen alleen voor de xlr's en hebben ze aparte boards veel van de aanpassingen door CM zijn hierop gemaakt volgens mij gebruik je dus rca heb je geen effect :



Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

vik

#790
Quote from: danielo on November 26, 2012, 18:11:52
Dat is ook waarom ik het aangaf, in de AVP is er een heel apart stuk (ruwweg bijna een 2e pre-amp) voor de xlr's. Zo is er 1 van de tor. voedingen alleen voor de xlr's en hebben ze aparte boards veel van de aanpassingen door CM zijn hierop gemaakt volgens mij gebruik je dus rca heb je geen effect :



Daniel.

Is de foto van jouw eigen AVP?

Dit is de getunde variant :



We hebben mijn standaard AVP meteen vergeleken met de CM AVP. Was ook wel leuk omdat ik enkel de standaard versie ken voor de 3D update.

Wat opviel:

De soundstage was groter bij de CM variant, de standaard bleef wat meer achter de speakers hangen. Dan was de CM gedetailleerder en prettiger om naar te luisteren bij hoge volumes, we hebben het volume op de standaard wat terug moeten draaien want op het zelfde volume level als de CM AVP was de standaard wat minder, beetje schreeuwerig.

Verder is de CM versie dynamischer en het laag wordt beter gecontroleerd.

Maar de standaard AVP is ook een genot om naar te luisteren.. enkel het verschil was meteen duidelijk met de CM, ken je deze variant niet dan ben je net zo gelukkig. (en scheelt een hoop geld  :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Cobraatje

@Vik: Ik vind de Denons en Marantzen die ik ken behoorlijk verschillend klinken. Is dat bij de topmodellen en na CM tuning, niet meer zo?

vik

Quote from: Cobraatje on November 27, 2012, 12:57:54
@Vik: Ik vind de Denons en Marantzen die ik ken behoorlijk verschillend klinken. Is dat bij de topmodellen en na CM tuning, niet meer zo?

Ze streven altijd naar de zelfde klank eigenschappen, of het nou een Marantz is of een Denon. Waar er een probleem gebied is: bijvoorbeeld in de hogere frequencies, of in het laag bereik,  gemis in details of dynamiek etc. .. dan wordt dat gebied verbeterd. 

Grenzen zijn er natuurlijk ook en afhankelijk van de basis opbouw. Je kan niet verwachten dat bijvoorbeeld een Marantz AV 7701 (ondanks de upgrades) het niveau gaat halen van een Denon AVP A1HDA (incl. upgrades)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Staaled

Quote from: vik on November 27, 2012, 13:58:40


Grenzen zijn er natuurlijk ook en afhankelijk van de basis opbouw. Je kan niet verwachten dat bijvoorbeeld een Marantz AV 7701 (ondanks de upgrades) het niveau gaat halen van een Denon AVP A1HDA (incl. upgrades)
Uiteraard, al lijkt het mij wel dat in de budget vs cost no object apparatuur het meest te halen/verbeteren valt.

Ik ben zelf ,op termijn, zeer waarschijnlijk een AV8801 klant en dan ook benieuwd wat er daarna nog in het vat zit. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

vik

Quote from: Hipster on November 27, 2012, 14:06:44
Uiteraard, al lijkt het mij wel dat in de budget vs cost no object apparatuur het meest te halen/verbeteren valt.

Ik ben zelf ,op termijn, zeer waarschijnlijk een AV8801 klant en dan ook benieuwd wat er daarna nog in het vat zit. :)

Zeker. Mijn AV 7005 is daar een mooi voorbeeld van.

De verwachtingen van de AV 8801 zijn erg hoog. Er zijn bij de Denon AVR 4520 (v.v. gedeelte) al metingen verricht (vraag me niet welke) die zeer positief hebben uitgepakt van wat ik heb gehoord.

Ik denk dat de AV8801 mede door alle features wel eens zijn best seller zal worden.

Ik heb afgelopen zaterdag ook de Bryston SP3 met upgrades gehoord , dit was wel een prototype en moet nog wat verbeteringen ondergaan, maar deze heeft 0,0 features vergeleken met de AV 8801.

De Bryston moet de 2e Referentie worden omdat de AVP niet meer te krijgen is. Maar stiekum gok ik op de Marantz als best seller.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

danielo

#795
Quote from: vik on November 27, 2012, 09:04:16
Is de foto van jouw eigen AVP?

Nee maar heb helaas wel slecht nieuws, Er is iets mis met mijn avp we merkte dat de center 'laag' was na de upgrade (al bij CM) maar na een reset was het weer ok dachten we. Nu merk ik dat langzaam kanalen wegvallen en weer terugkomen als de avp warm wordt wat toch op een analoog probleem wijst. Misschien is het tijdens het vervoer naar of als een gevolg van de update of ... geen idee.

Ik ben nu het probleem wat beter aan het uitzoeken (bijna klaar) zodat ik de beste informatie heb voor CM om hem na te kijken.

erg balen maargoed hier al wat feiten let op de calibratie levels tussen machine koud en warm  (let op de 3 fronts zijn bridged dus zouden -6dB moeten doen):

27nov_cold
L +12
R -5.5
C --- (too low)
SW -2
SL +12
SR +8
SBL +6.5
SBR -2

27nov_1hour
L -5.5 (fix)
R -7.5
C 6.5 (semi fix)
SW -3.5
SL +1 (fix)
SR -1.5 (fix)
SBL +1 (fix)
SBR -1.5

28nov_cold
L +12  (broken)
R -5
C +12 (broken)
SW -2.5
SL +12 (broken)
SR +8.5 (broken)
SBL +7 (broken)
SBR -1.5

28nov_30min
L  -5 (fixed)
R -7.5
C +7.5 (little better)
SW -3
SL +1.5 (fixed)
SR -1 (fixed)
SBL +1 (fixed)
SBR -1.5

Ik heb al veel uitgesloten wat het kan zijn en zal een verslag maken ik denk zelf dat er iets mis is voor het echte analoge deel (xlr, rca boards, free-assign deel) maar wel na de het digitale deel.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

vik

Wat balen Daniel, ik hoop dat het zo snel mogelijk wordt opgelost.

Maar na het resetten heb je een tijdje geen problemen ondervonden tot en met nu?

Ze zullen je zeker helpen om het op te lossen en zou het nu alvast melden.




Quote from: danielo on November 28, 2012, 00:12:11
Nee maar heb helaas wel slecht nieuws, Er is iets mis met mijn avp we merkte dat de center 'laag' was na de upgrade (al bij CM) maar na een reset was het weer ok dachten we. Nu merk ik dat langzaam kanalen wegvallen en weer terugkomen als de avp warm wordt wat toch op een analoog probleem wijst. Misschien is het tijdens het vervoer naar of als een gevolg van de update of ... geen idee.

Ik ben nu het probleem wat beter aan het uitzoeken (bijna klaar) zodat ik de beste informatie heb voor CM om hem na te kijken.

erg balen maargoed hier al wat feiten let op de calibratie levels tussen machine koud en warm  (let op de 3 fronts zijn bridged dus zouden -6dB moeten doen):

27nov_cold
L +12
R -5.5
C --- (too low)
SW -2
SL +12
SR +8
SBL +6.5
SBR -2

27nov_1hour
L -5.5 (fix)
R -7.5
C 6.5 (semi fix)
SW -3.5
SL +1 (fix)
SR -1.5 (fix)
SBL +1 (fix)
SBR -1.5

28nov_cold
L +12  (broken)
R -5
C +12 (broken)
SW -2.5
SL +12 (broken)
SR +8.5 (broken)
SBL +7 (broken)
SBR -1.5

28nov_30min
L  -5 (fixed)
R -7.5
C +7.5 (little better)
SW -3
SL +1.5 (fixed)
SR -1 (fixed)
SBL +1 (fixed)
SBR -1.5

Ik heb al veel uitgesloten wat het kan zijn en zal een verslag maken ik denk zelf dat er iets mis is voor het echte analoge deel (xlr, rca boards, free-assign deel) maar wel na de het digitale deel.

Daniel.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: RvD on November 25, 2012, 21:44:19
Ik dacht dat volledige XPR serie die er komt allemaal volledig gebalanceerd waren tenminste zo introduceerde ze het, of ze hebben hun belofte niet waar gemaakt. Inderdaad de XPA-1 is wel volledig gebalanceerd maar hier hebben ze nog geen tuning voor beschikbaar.

Rudy ben jij bekend met Sherbourn? Als ik het goed begrijp zijn dit veredelde Emotiva´s met af fabriek al betere specs.

Dit zou voor mij wel eens een kandidaat kunnen zijn, uiterlijk spreekt me veel meer aan en voor Mike qua upgraden ook makkelijk lijkt me.

Ik vind de PA-7 350 wel een beest, en ook meteen 7 kanalen.

10 year warranty
3.3 kVA toroidal power supply
7 x 350 watts @ 8 ohms
Balanced XLR inputs
Audiophile grade input and output terminals
Trigger in/out
Rack mountable
True audiophile grade power amplifier
High efficiency, "Soft Switch" class H™ design
Convection cooled, no fans
Completely stable into 4 ohm load
Dimensions: 43,2cm W x 47cm D x 25cm H

http://www.audioholics.com/reviews/amplifiers/sherbourn-pa-7-350-seven-channel-amplifier-preview/Sherbourn%207-350%20report-1.pdf

Klopt het dat deze gebaseerd is op de XPR-5 en de Sherbourn PA-7 150 op de Emotiva XPA-5? 

Verder 10 jaar garantie en wordt in Europa geleverd door L-sound.EU (bekend van SVS subs)

http://www.audioholics.com/reviews/amplifiers/sherbourn-pa-7-350-seven-channel-amplifier-preview



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Audiofiel

Lijkt mij eerlijk gezegd niet echt een topversterker. "Completely stable into 4 ohm" geldt voor vrijwel iedere versterker. Het is pas stabiel als hij tot 2 of 1 ohm stabiel blijft. ::)

Quote from: vik on December 17, 2012, 09:10:02
Klopt het dat deze gebaseerd is op de XPR-5 en de Sherbourn PA-7 150 op de Emotiva XPA-5? 

Zijn die Emotiva's dan ook digitale amps (klasse H)?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

clockwork

Quote from: Audiofiel on December 17, 2012, 11:21:57

Zijn die Emotiva's dan ook digitale amps (klasse H)?

De nieuwe XPR versterkers wel.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling